E─čitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   K├╝t├╝phanelerde   ( 151 )   ┼×ehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 895 )  
Hit
9129104
├ťye 1490
Online ├ťye 0
Yazar Arama
Uzmanl─▒k Alanlar─▒
............
Ahilik K├╝lt├╝r├╝ Uzman─▒
Akaid
Antropoloji
Arap Dili ve Bela─čat─▒
Arap├ža
Ara┼čt─▒rmac─▒-Yazar
Arkeoloji
Asker
Astroloji
Astronomi
Atat├╝rk ─░lkeleri
Beste
Bestekâr
Bibliyografya
Bilgi ve Belge Y├Ânetimi
Bilim Tarihi
Biyografi
B├╝rokrat
Co─črafya Bilgini
Cumhuriyet Tarihi
Çeviri
├çocuk Edebiyat├ž─▒s─▒
Deneme Yazar─▒
Deniz, Harita
Devlet Adam─▒
Dil Ara┼čt─▒rmac─▒s─▒
din
Din Bilimleri
Din E─čitimi
Din Felsefesi
Din Musikisi
Din Psikolojisi
Din Sosyolojisi
Dini Gruplar
Dinler Tarihi
Divan ┼čiiri
Dramaturg
Ebru Sanat─▒
Edebiyat
Edebiyat Ara┼čt─▒rmac─▒s─▒
Edebiyat Tarihi
E─čitimci, Yazar
Ejiptoloji
Ekonomist
Eski├ža─č Tarihi
Fars Dili Edebiyat─▒
Felsefe
Felsefe Tarihi
Felsefe ve Din Bilimleri
Fen ─░limleri
Feraiz
F─▒k─▒h
Filoloji
Fizik
Folklor Ara┼čt─▒rmalar─▒
Foto─čraf Sanat├ž─▒s─▒
F├╝t├╝roloji
Gazeteci, yazar
Grafiker
Haberci
Hadis
Halk Bilimi
Halk Ozan─▒
Halk ┼×airi
Halkla ─░li┼čkiler
Hat Sanat─▒
Hekim ve fikir adam─▒
Hikâye ve Roman Yazarı
Hikâye Yazarı
Hititoloji
Hukuk
H├╝k├╝mdar
─░ktisat
─░lahiyat
─░slam Bilimleri
─░slam Felsefesi
İslâm Hukuku
─░slam ─░ktisad─▒
─░slam Mezhepleri Tarihi
─░slam Sanat─▒
─░slam Tarihi
─░slam Tarihi ve Sanatlar─▒
─░sl├ómi Bilimler Ara┼čt─▒rmac─▒s─▒
─░slami ─░limler
─░slam-T├╝rk Medeniyeti Tarihi
Kelam
Kelam ara┼čt─▒rmac─▒s─▒
K─▒raat ilimleri
Kimya
Kuran-─▒ Kerim
K├╝lt├╝r Ara┼čt─▒rmac─▒s─▒
K├╝rdistan Ehli S├╝nnet Alimi
K├╝t├╝phanecilik
Latin Dili ve Edebiyat─▒
Mant─▒k
Matematik
Mevlevi ┼×eyhi
Mevlidhan
Mezhepler Tarih├žisi
Mezhepler Tarihi
Mimarl─▒k
Mitoloji
Mûsîki
Mutasavvıf, İslâm Bilgini
M├╝ft├╝
M├╝zik
M├╝zikoloji
Nakka┼č
Nesih
Nestalik
N├╝mizmatik
Orta├ža─č Tarihi
Oryantalist
Osmanl─▒ ─░dari ve ─░ktisadi Tarihi
Osmanl─▒ M├╝ellifi
Osmanl─▒ Tarihi
Oyun ve Roman Yazar─▒
├ľyk├╝ Yazar─▒
Papaz
Politika
Psikoloji
Reisu'l-Hattatin
Reis├╝'l-Kurra
Resim
Sanat Tarihi
Sanat├ž─▒
Saz ┼×airi
Senarist
Ses Sanat├ž─▒s─▒
Sihirbaz
Siyaset
Siyaset Adam─▒
Siyaset Bilimi
Sosyal Bilimler
Sosyal Psikoloji
Sosyolog
Sosyoloji
S├Âzl├╝k
S├╝merolog
S├╝ryani Dili ve Edebiyat─▒
┼×ark─▒ S├Âz├╝ Yazar─▒
┼×iir
┼×iir
T. E.
Tarih
Tarih ve Halkbilimi Ara┼čt─▒rmac─▒s─▒
Tasavvuf
Tefsir
Temel ─░slam Bilimleri
Teoloji
Tezhip Sanat─▒
Tezkire Yazar─▒
T─▒b
Tiyatro
Toplumbilim Ara┼čt─▒rmac─▒s─▒
T├╝rk Dili ve Edebiyat─▒
T├╝rk Din Musikisi
T├╝rk ─░slam Edebiyat─▒
T├╝rk ─░slam Sanatlar─▒ Tarihi
T├╝rk Leh├želeri Ara┼čt─▒rmac─▒s─▒
T├╝rk├že
T├╝rkoloji
Yak─▒n├ža─č Tarihi
Yak─▒n├ža─č Tarihi ve ─░ktisat Tarihi Ara┼čt─▒rmac─▒s─▒
Yeni ├ça─č Tarihi
Y├Ânetmen

G├Ârevler
......
Akademisyen
Allame
Arap din bilgini
Ara┼čt─▒rmac─▒
Arkeolog
Arkeoloji
Ar┼čiv uzman─▒
Asker-Komutan
Ate┼če (Din Hizmetleri)
Atom m├╝hendisi
Avukat
Bakan
Bankac─▒
Ba┼čbakan
Ba┼čdan─▒┼čman
Belediye Ba┼čkan─▒
Bestekâr
Bilim adam─▒
B├╝rokrat
Cemaat Lideri
Çevirmen
Dan─▒┼čman
Defterdar
Dekan
Dekan Yrd.
Dersiam
Devlet Adam─▒
Devlet Ba┼čkan─▒
Din Hizmetleri M├╝┼čaviri
Din ─░┼čleri Y├╝ksek Kurulu ├ťyesi
Din Psikolojisi
Dinî musiki
Diplomat
Divan Katibi
Divan ┼×airi
Diyanet ─░┼čleri Ba┼čkan─▒
Eczac─▒
Edebiyat Tarih├žisi
Edebiyat├ž─▒
Edit├Âr
Ekonomist
el Ezher ┼×eyhi
El├ži/Sefir
Fakih
Filozof
Gazeteci
Halife
Hanende
Harema─čas─▒
Hatip
Hattat
Hekim
Hekimba┼č─▒
Hoca
Hukuk├žu
H├╝k├╝mdar
─░lahiyat├ž─▒
─░lim Adam─▒
─░mam
─░mar M├╝d├╝r├╝
Jeolog
Kad─▒
Kad─▒asker
Kaptan-─▒ Derya
Karikat├╝rist
Kâtip
Kaymakam
Kelâmcı
Kimya M├╝h.
Kur'an m├╝tercimi
K├╝lt├╝r Bak. D─▒┼č ─░li┼čkiler Gnl M├╝d.Yard.
K├╝t├╝phaneci
Memur
Mesnevi Yorumcusu
Milletvekili
Milli E─čitim M├╝d├╝r├╝
Mimar
Molla
Muallim
Muhabir
Muhaddis
Muhasebeci
Mutasarr─▒f
Mutasavv─▒f
M├╝ctehid
M├╝derris
M├╝d├╝r
M├╝ezzin
M├╝fessir
M├╝ft├╝
M├╝ft├╝ Yrd.
M├╝hendis
M├╝h├╝rdar
M├╝┼čavir
M├╝zehhip
M├╝zikolog
Neyzen
N├╝mizmat
Okutman
Oryantalist
Osmanl─▒ M├╝ellifi
├ľ─čretim G├Ârevlisi
├ľ─čretim ├ťyesi
├ľ─čretmen
Padi┼čah
Pa┼ča
Pedagog
Pilot
Piskopos ( Hristiyan Din Adam─▒)
Psikolog
Redakt├Âr
Reisu'l-Hattatin
Reis├╝'l-Kurra
Reis├╝lk├╝ttab
Rekt├Âr
Ressam
Sadrazam
Sanat Tarihi
Seyyah (Gezgin)
Sinema
Siyaset├ži
Sosyolog
S├╝ryani Din Adam─▒
┼×air
┼×eyh
┼×eyh├╝lislam
Tabip/Doktor
Tarih├ži
Tasavvuf ┼×eyhi
Terc├╝man
Te┼črifat├ž─▒
Ulum-i Diniye
Vaiz
Vakan├╝vist
Vali
Veteriner
Veziriazam
Yarg─▒├ž
Yazar


Abdullah Da─č─▒stani

 Yazar Detay─▒ Yazar No : Y- 1485  
K├╝nyesi/Titri Lakab─▒ Tabakas─▒ E-mail
20.yy
Do─čum Yeri Tarihi ├ľl├╝m Yeri Tarihi
Da─č─▒stan 1891 ┼×am 1973
G├Ârev Ald─▒─č─▒ E─čitim Kurumu Mezun Oldu─ču E─čitim Kurumu
   
G├Ârevi Uzmanl─▒k Alan─▒
Tasavvuf ┼×eyhi, Mutasavv─▒f, Tasavvuf,
Bildi─či Diller Mezhebi
Arab├ža, Osmanl─▒ca, ─░tikad─▒: Ehli S├╝nnet, Ameli: Hanefi, Ahlaki: Nak┼čibendi,
       
Yazar No: 1485 Hit : 4777 Hata Bildirimi Tavsiye Et

   Yazara ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler ┼×iirler Hikayeler Fetvalar
   Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Kitaplar─▒ Tan─▒t─▒m Makaleleri        

Yazar─▒n Kitaplar─▒
# Kitap Ad─▒

Yazar─▒n E-Kitaplar─▒
# Kitap Ad─▒

Yazar─▒n Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

Yazar─▒n ┼×iirleri

Yazar─▒n Hikayeleri
Yazar─▒n Fetvalar─▒
# Fetva Ba┼čl─▒k

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Kitaplar─▒
# Kitap Ad─▒

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

Hayat Hikayesi

Abdullah Da─č─▒stani
Da─č─▒stanÔÇÖda gelenekten hekim olan bir aileye do─čdu.
Babas─▒ bir hekim, a─čabeyi de Rus ordusunda general r├╝tbeli bir cerraht─▒.Manevi yolda bir Nak┼čbendiyye m├╝r┼čidi olan day─▒s─▒ ┼×erafeddin Da─č─▒stan├« taraf─▒ndan k├╝├ž├╝kl├╝─č├╝nden itibaren ├Âzel bir ├Âzen g├Âsterilerek e─čitildi ve ruhi y├Ânden yeti┼čtirildi..
┼×erafeddin Da─č─▒stan├«, k─▒z karde┼činin AbdullahÔÇÖa hamileli─či s─▒ras─▒nda ona ┼č├Âyle dedi: ÔÇť┼×imdi karn─▒nda ta┼č─▒d─▒─č─▒n yavrunun kalb g├Âz├╝ a├ž─▒kt─▒r. O, ayn─▒ anda hem AllahÔÇÖla hem de halkla olabilme yetene─čini m├╝kemmel olarak sergileyecektir . Do─čum yapt─▒─č─▒n zaman ona ÔÇťAbdullahÔÇŁ ad─▒n─▒ verin. ├ç├╝nk├╝ o, kulluk s─▒rr─▒n─▒ ta┼č─▒yabilen biri olacak. Tarikat─▒ Arab ├╝lkelerine yeniden yayacak, halefleri ise yolun s─▒rr─▒n─▒ Bat─▒ ├╝lkelerine ve Uzakdo─čuÔÇśya yayacak. OÔÇÖna ├Âzel dikkat g├Âstermelisiniz. Yedi ya┼č─▒na geldi─či zaman, ruhi y├Ânden yeti┼čtirmem ve manevi korumam alt─▒nda ya┼čamas─▒ i├žin OÔÇÖnu bana vermelisiniz.ÔÇŁ
Rebi-ul Evvel ay─▒n─▒n 12. Per┼čembe gecesi, annesi Emine o─člunu do─čurdu. Ad─▒n─▒ day─▒s─▒n─▒n i┼čaret etti─či ├╝zere Abdullah koydular. Yedi ya┼č─▒ndan itibaren day─▒s─▒ ┼×erafeddin Da─č─▒stan├«ÔÇÖnin yan─▒nda kal─▒yordu. ├çocuk ya┼člar─▒nda iken KurÔÇÖan-─▒ HakimÔÇÖi ezberden okuyordu. ┼×eriat s─▒n─▒rlar─▒n─▒ muhafaza etmekte son derece titizdi. Daha gen├žli─činde Fatiha suresini okuyarak hastalar─▒ tedavide ├╝n kazanm─▒┼čt─▒. Bir ├žok hastal─▒klar sebebiyle, ├žok insanlar ona getirilirdi. B├Âyle tedavi, sonsuz yeteneklerinden biriydi.
Do─čdu─ču g├╝nlerde ( 19. y├╝zy─▒l sonlar─▒ ) Da─č─▒stan, RusyaÔÇÖn─▒n ┼čiddetli bask─▒lar─▒ ve Rus i┼čgal ordular─▒n─▒n korkun├ž zul├╝mleri alt─▒ndayd─▒. K├Ây├╝n manevi lideri olan day─▒s─▒ ve ├╝nl├╝ bir hekim olan babas─▒, Da─č─▒stanÔÇÖdan, T├╝rkiyeÔÇÖye hicret etme─či d├╝┼č├╝nme─če ba┼člam─▒┼člard─▒. Bu hicretin manevi a├ž─▒dan o zaman uygun olup olmad─▒─č─▒ konusunda AbdullahÔÇÖ─▒n fikrini de sormu┼člard─▒. Abdullah Da─č─▒stani, bu vakay─▒ daha sonra ┼č├Âyle dile getirmi┼čtir: ÔÇť O gece ben yats─▒ namaz─▒n─▒ k─▒ld─▒m, sonra abdestimi tazeleyip iki rekat namaz daha k─▒ld─▒m. Sonra, ┼čeyhim olan day─▒m vas─▒tas─▒yla Peygamber Aleyhissel├ómÔÇÖa rab─▒ta ederek tefekk├╝re dald─▒m. Peygamber(a.s.)ÔÇÖin bana do─čru geldi─čini g├Ârd├╝m. Peygamber Aleyhissel├óm bana ┼č├Âyle dedi: ÔÇťEy o─člum! Day─▒na ve k├Âydeki koruculara s├Âyle: Vakit kaybetmeden hemen T├╝rkiyeÔÇÖye g├Â├ž etsinler.ÔÇŁ Sonra ben, Peygamber (a.s.)ÔÇÖ─▒, beni kucaklarken ve OÔÇÖnun kuca─č─▒nda kendimi kaybetti─čimi idr├ók ettim. Kendimi Kud├╝sÔÇÖte Beyt-├╝l MakdisÔÇÖin kubbesinden yukar─▒ y├╝kselirken g├Ârd├╝m. Bu y├╝kseli┼čte, Peygamber Aleyhissel├óm, Mira├žÔÇÖa ├ž─▒kt─▒─č─▒ zaman g├Ârd├╝─č├╝ ger├žekleri kalbime aktard─▒. B├╝t├╝n bu ├že┼čitli bilgiler, ─▒┼č─▒kl─▒ s├Âzler olarak kalbime geldi ki, bunlar ye┼čil renk olarak ba┼čl─▒yor ve mora d├Ân├╝┼č├╝yordu ; kalbime d├Âk├╝len anlamlar ├Âl├ž├╝lemez miktardayd─▒. (...)ÔÇŁSonra day─▒m─▒n omuzlar─▒mdan beni sarst─▒─č─▒n─▒ hissettim. ┼×├Âyle diyordu: ÔÇťEy o─člum, sabah namaz─▒n─▒ k─▒lma vaktidir.ÔÇŁDay─▒m─▒n arkas─▒nda ben ve ├╝├žy├╝zden fazla k├Âyl├╝ sabah namaz─▒n─▒ cemaatle birlikte k─▒ld─▒k. Namazdan sonra day─▒m aya─ča kalkt─▒ ve ┼č├Âyle dedi: ÔÇťYe─čenime g├Â├ž hususunda istihare yapmas─▒n─▒ s├ÂyledimÔÇŁ Herkes merakla neler g├Âr├╝p i┼čitti─čimi s├Âylememi bekliyordu. Day─▒m hemen ┼č├Âyle devam etti: ÔÇťPeygamber (a.s.), hepimizin T├╝rkiyeÔÇÖye gitmesine izin verdi.ÔÇŁÔÇť
K├Âyde bulunan herkes g├Â├ž haz─▒rl─▒─č─▒na ba┼člad─▒. Da─č─▒stanÔÇÖdan T├╝rkiyeÔÇÖye do─čru yolculu─ča ba┼člad─▒k. Bu ├Âyle bir yolculuktu ki, hem en ufak bir k─▒┼čk─▒rtma olmadan adam ├Âld├╝ren Rus askerleri, hem de yol e┼čk─▒yalar─▒ taraf─▒ndan ├Ân├╝m├╝ze ├ž─▒kar─▒lan bir ├žok tehlikelerle kar┼č─▒la┼čt─▒k. T├╝rkiye s─▒n─▒r─▒na yak─▒n bir orman i├žinde seyahat ederken, orman─▒n s─▒n─▒rdaki Rus askerleri taraf─▒ndan ku┼čat─▒ld─▒─č─▒n─▒ biliyorduk. Fecr vaktiydi, day─▒m ┼č├Âyle dedi: ÔÇťSabah namaz─▒m─▒z─▒ k─▒laca─č─▒z ve namazdan sonra orman─▒ ge├žece─čiz.ÔÇŁ Sabah namaz─▒n─▒ k─▒ld─▒k ve tekrar hareket ettik. Sonra ┼×eyh ┼×erafeddin Da─č─▒stani, hepimize : ÔÇťDurun!ÔÇŁ dedi. Bir bardak su istedi. Birisi ona bir bardak su verdi. Yasin SuresiÔÇÖnden 9.ayeti okudu: ÔÇťBiz de onlar─▒n ├Ân├╝nde ve arkalar─▒nda birer engel olu┼čturduk ve g├Âr├╝nmeyecek ┼čekilde ├╝zerlerini ├Ârtt├╝k.ÔÇŁ Sonra day─▒m 12.surenin 64.ayetini de okudu: ÔÇťAllah en iyi koruyand─▒r, O merhametlilerin en merhametlisidir.ÔÇŁ O, bu ayetleri okurken, herkes kalbini dolduran bir g├╝ven hissetti ve b├╝t├╝n g├Â├žmenlerin titredi─čini g├Ârd├╝m. Allah o anda kalb g├Âz├╝m├╝ a├žarak bana bir g├Âr├╝┼č nasib etti ve b├Âylece Rus askerlerinin her taraftan bizi sard─▒─č─▒n─▒ ve ku┼č u├žurtmayacak ┼čekilde , hareket eden her ┼čeye ate┼č etmekte olduklar─▒n─▒ g├Ârd├╝m. Daha sonra da aralar─▒ndan ge├žip gitti─čimizi ve kurtuldu─čumuzu idr├ók ettim. Orman─▒ ge├žiyorduk ve Ruslar bizim ve hayvanlar─▒m─▒z─▒n ayak seslerini bile duymad─▒lar. S─▒n─▒r─▒n T├╝rkiye taraf─▒na ge├žinceye kadar, bizi hi├žbir ┼čekilde farketmediler. G├╝ven i├žinde s─▒n─▒r─▒ ge├žtik.ÔÇŁ┼×eyh ┼×erafeddin okumas─▒n─▒ bitirince, vizyon kayboldu. Daha ├Ânce getirilen suyu ├╝zerimize serpti ve ┼č├Âyle dedi: ÔÇť- ┼×imdi harekete ge├žin, fakat hi├ž arkan─▒za bakmay─▒n !...ÔÇŁ Biz hareket ederken, her tarafta Rus askerlerini g├Ârebiliyorduk. Buna kar┼č─▒l─▒k sanki biz g├Âr├╝nmez olmu┼čtuk. Orman─▒n i├žinden 20 mil kadar gittik. Bu gidi┼č sabahtan yats─▒ namaz─▒na kadar s├╝rd├╝. Namaz k─▒lma molas─▒ d─▒┼č─▒nda hi├žbir yerde durmad─▒k ve biz hi├ž kimse taraf─▒ndan g├Âr├╝lm├╝yorduk. Rus ordusunun insanlara, ku┼člara, hayvanlara ve hareket eden her ┼čeye kur┼čun att─▒klar─▒n─▒ i┼čitiyorduk. Fakat biz, hi├ž kimse taraf─▒ndan g├Âr├╝lmeden ve vurulmadan ge├žip gittik. Ormandan ├ž─▒karak T├╝rkiyeÔÇÖye girdik.
├ľnce ┼×eyh ┼×erafeddinÔÇÖin bir sene ├Ânce temin etti─či evin bulundu─ču yer olan BursaÔÇÖya geldik. Daha sonra da Da─č─▒stan g├Â├žmenleri i├žin Osmanl─▒ Sultan─▒ÔÇÖn─▒n tahsis etti─či Re┼čadiyeÔÇÖye - bug├╝nk├╝ ad─▒yla G├╝neyk├Ây - ta┼č─▒nd─▒k. Re┼čadiye k├Ây├╝, Marmara sahilinde, YalovaÔÇÖya 30 mil, BursaÔÇÖya 50 mil, uzakta kurulmu┼čtu. ┼×eyh , ├Ânce bir cami, sonra da evini in┼ča etti. Herkes evlerini kurmak i├žin bizzat ├žal─▒┼čt─▒. Annem ve babam da day─▒m ┼×eyh ┼×erafeddinÔÇÖin evinin biti┼či─čine evimizi in┼ča ettiler.Ben on├╝├ž ya┼č─▒ma bast─▒─č─▒m zaman, (miladi 1904) babam ├Âlm├╝┼č, annem yaln─▒z kalm─▒┼č ve ben, annemi ve ailemizi ge├žindirmek i├žin ├žal─▒┼čmak zorunda kalm─▒┼čt─▒m. On be┼č ya┼č─▒ma bast─▒─č─▒mda day─▒m ┼×eyh ┼×erafeddin, bana ÔÇť O─člum, ┼čimdi sen yeti┼čtin, ergenle┼čtin; art─▒k evlenmen gerek.ÔÇŁ dedi. On be┼č gibi gen├ž bir ya┼čda evlendim ; e┼čim ve annemle birlikte ya┼č─▒yorduk.ÔÇŁ
─░LK UZUN HALVET─░ NDEK─░ E─×─░T─░M─░:
┼×eyh ┼×erafeddin Da─č─▒stani, ye─čeni AbdullahÔÇÖ─▒ yo─čun bir ruh disiplini i├žinde yeti┼čtirdi ve e─čitdi ; yo─čun zikirler talim ettirdi. Evlendirdikten alt─▒ ay sonra OÔÇÖna uzun bir halveti emretti. ┼×eyh Abdullah bu halvetini ┼č├Âyle anlat─▒r: ÔÇť Ben daha alt─▒ ayl─▒k yeni evliyken ┼čeyhim bana halvete ├žekilmemi emretti. Annem bu durumdan ├žok huzursuz olmu┼čtu ve, ┼čikayet etmek i├žin karde┼či olan ┼×eyhime gitti. E┼čim de bu emirden ho┼čnudsuz olmu┼čtu fakat benim kalbim asla ┼čik├óyet etmiyordu. Aksine, halvete girmeyi arzu etti─čim i├žin kalbim tamamen ho┼čnuddu. ─░nzivaya ├žekildim. Annem a─čl─▒yor ve ┼č├Âyle s├Âyl├╝yordu: ÔÇťSenden ba┼čka kimsem yok. Karde┼čin hala RusyaÔÇÖda, baban da bu d├╝nyadan g├Â├ž├╝p gitti.ÔÇŁ ÔÇťAnneme ac─▒d─▒m, fakat bu halvet, ┼×eyhÔÇÖimin emriydi ve direkt olarak Peygamber Aleyhissel├ómÔÇÖ─▒n i┼čareti ile emredilmi┼čti. K├Ây├╝m├╝z├╝n kar┼č─▒ yama├žlar─▒ndaki bir ma─čarada bulunan halvet yerimde her g├╝n alt─▒ kez so─čuk su ile abdest almam gerekiyordu. B├╝t├╝n g├╝nl├╝k ibadetlerime ilaveten virdimi yerine getirmem emriyle halvete girdim. Bu rutin ibadetlere ilaveten, KurÔÇÖan-─▒ HakimÔÇÖden her g├╝n yedi ila onbe┼č c├╝z okumam, belirli bir say─▒da Allah ism-i celalini zikretmem ve Peygamber AleyhisselamÔÇÖa sal├óvat getirmem gerekiyordu.
Keza di─čer bir ├žok manevi uygulamalar da vard─▒. Bunlar─▒n hepsi de, bir noktada yo─čunla┼čarak vecd haline ge├žmem i├žin yap─▒lacakt─▒. Ben yama├žlar─▒ karla kapl─▒, y├╝ksek bir da─č─▒n ├╝st├╝ndeki a─ča├žlar─▒n ortas─▒nda gizlenmi┼č bulunan bir ma─čaradayd─▒m. Bana g├╝ndelik ihtiya├žlar─▒m─▒n teminiyle g├Ârevlendirilen bir ki┼či , g├╝nde yedi zeytin tanesi , iki ons ( takriben 60 gram ) ekmek getiriyordu. On be┼č bu├žuk ya┼č─▒mda ilk halvetime ├žekilmi┼čtim ve halvete ba┼člarken olduk├ža ┼či┼čman bir insand─▒m. Halvetlerim tamamlan─▒p ├ž─▒kt─▒─č─▒m zaman 100 pound ( takriben 46 kilogram) a─č─▒rl─▒─ča d├╝┼čecek kadar zay─▒flam─▒┼čt─▒m. O ma─čaradaki halvetlerim boyunca bana a├ž─▒lan manevi deneyim sonu├žlar─▒ ve g├Âr├╝nt├╝leri , s├Âzle anlat─▒lmaz bir nitelikteydi.ÔÇŁ
┼×eyh AbdullahÔÇÖ─▒n bu ├Âzel planlanm─▒┼č halvet hayat─▒ aral─▒klarla yirmiiki ya┼č─▒na kadar s├╝rd├╝. Son halvetten ├ž─▒kt─▒─č─▒nda askere gidebilirdi. Nihayet 1. D├╝nya Sava┼č─▒ cephelerinde ├žarp─▒┼čmak ├╝zere askere gitti.
├çANAKKALE SAVA┼×IÔÇÖNDA YARALANMASI:
Abdullah Da─č─▒stani ┼čunlar─▒ s├Âyledi: ÔÇťHalvetten ├ž─▒kt─▒ktan sonra annemi sadece bir veya iki hafta g├Ârd├╝m. Beni asker olarak ├çanakkaleÔÇÖde ÔÇťSeferberlikÔÇŁ denilen sava┼ča g├Ât├╝rd├╝ler. D├╝┼čmanlar taraf─▒ndan yo─čun bir taarruz ba┼člat─▒lm─▒┼čt─▒, takriben y├╝z kadar─▒m─▒z bir siperi savunmak i├žin ate┼č hatt─▒nda kalm─▒┼čt─▒k. Ben, uzak bir mesafeden, bir ipli─či bile vurabilecek kadar m├╝kemmel bir ni┼čanc─▒yd─▒m. Say─▒ca bulundu─čumuz mevkii savunmaya muktedir de─čildik ve ┼čiddetli sald─▒r─▒ alt─▒ndayd─▒k. Bir merminin kalbime sapland─▒─č─▒n─▒ hissettim ve ├Âl├╝mc├╝l bir ┼čekilde yaralanarak yere d├╝┼čt├╝m. ├ľl├╝m hali denecek bir ┼čekilde yerde uzan─▒rken Peygamber Aleyhissel├ómÔÇÖ─▒n bana do─čru geldi─čini g├Ârd├╝m. Bana ruhumun v├╝cudumdan nas─▒l ayr─▒ld─▒─č─▒n─▒ g├Âsteren bir hal ya┼čad─▒m. Ruhumun parmaklar─▒mdan ba┼člayarak tek tek her h├╝cremden nas─▒l ├ž─▒kt─▒─č─▒n─▒ g├Ârd├╝m. Hayat geri ├žekilirken v├╝cudumda ne kadar h├╝cre oldu─čunu, her h├╝crenin fonksiyonunu, her h├╝credeki her hastal─▒─č─▒n nas─▒l iyile┼čece─čini g├Ârebildim. Her h├╝crenin nas─▒l zikretti─čini i┼čittim.
Ruhum bedenimden uzakla┼č─▒rken, bir insan─▒n ├Âl├╝rken neler hissedece─čini bizzat g├Ârerek ├Â─črendim. ├ľl├╝m├╝n ├že┼čitli durumlar─▒ g├Âz├╝m├╝n ├Ân├╝ne getirildi. Bu ├Âl├╝m ahvalini seyirden ho┼član─▒yordum. Bu haller benim, ┼ču KurÔÇÖan-─▒ Hakim ayetinin s─▒rr─▒n─▒ anlamam─▒ sa─člad─▒ : ÔÇťKendilerine bir musibet geldi─činde ÔÇťbiz AllahÔÇÖa aidiz ve elbette ona d├Ânece─čizÔÇŁ derler.ÔÇŁ (2:156)
Ruhum bedenimden ayr─▒l─▒rken, son nefesimi verinceye kadar o g├Âr├╝n├╝m├╝n devam etti─čini g├Ârd├╝m. Bununla beraber o deneyimi ya┼čarken ruh olarak canl─▒yd─▒m ve bu tecr├╝be beni , ├Âl├╝m halinin s─▒rr─▒n─▒ anlama─ča muktedir k─▒ld─▒.
Manevi hallere ait g├Âr├╝n├╝mler kayboldu─ču zaman sava┼č alan─▒nda ├Âl├╝ gibi halimi ve yaral─▒ olanlara bakan doktorlar─▒ farkettim. Sonra onlardan biri beni i┼čaret ederek ┼č├Âyle dedi: ÔÇť┼×u ya┼č─▒yor, ┼ču ya┼č─▒yor! ÔÇť Konu┼čacak veya hareket edecek g├╝c├╝m yoktu ve v├╝cudumun yedi g├╝nd├╝r orada bulundu─čunu idr├ók ettim.
Beni askeri hastaneye g├Ât├╝rd├╝ler, sa─čl─▒─č─▒m yerine gelinceye ve tam olarak iyile┼činceye kadar tedavi ettiler. Sonra beni terhis ederek tekrar k├Ây├╝m├╝ze g├Ânderdiler.
M├ťR┼×─░D─░ ┼×EYH ┼×ERAFEDD─░N '─░N  VAS─░YET─░ VE T├ťRK─░YEÔÇÖDEN AYRILI┼×I:
1936 y─▒l─▒nda ┼×eyh ┼×erafeddin Da─č─▒stani , ├Âlece─či zaman─▒ ├Ânceden belirterek hayat─▒n─▒n son g├╝nlerinde vasiyetini ye─čeni AbdullahÔÇÖa bildirdi. Vasiyetinde ┼ču tavsiyelerde bulundu: ÔÇť Ben ├Âld├╝kten sonra, senin T├╝rkiyeÔÇÖden ayr─▒lman i├žin bir vesile ├ž─▒kacak. Bu vesileyle har┼č─▒la┼čt─▒─č─▒nda teredd├╝t etme; ├ž├╝nk├╝ senin g├Ârevin, bundan sonra T├╝rkiye d─▒┼č─▒ndad─▒r.ÔÇŁ ┼×erafeddin Da─č─▒stani ├Âld├╝kten sonra T├╝rkiyeÔÇÖye ┼čeyhin bir ├žok m├╝ridinin oldu─ču M─▒s─▒rÔÇÖdan Kral FarukÔÇÖun ba┼čsa─čl─▒─č─▒ dileklerini iletmek i├žin bir heyet geldi. Heyetle beraber gelen veliahdlerden biri Abdullah Da─č─▒staniÔÇÖnin k─▒zlar─▒ndan birisine ilgi duydu ve OÔÇÖnunla evlenmek ve ailesiyle beraber ├╝lkesine g├Ât├╝rmek istedi. ┼×eyh Abdullah Da─č─▒stani bunun T├╝rkiyeÔÇÖden ayr─▒lmas─▒ i├žin ortaya ├ž─▒kan vesile oldu─čunu hissetti. Zira ┼×eyh ┼×erafeddin Da─č─▒stani bunu ├Ânceden ima etmi┼čti. Abdullah Da─č─▒stani bu olay─▒ ┼č├Âyle anlatm─▒┼čt─▒:
ÔÇťM─▒s─▒rÔÇÖa gittik ve bir s├╝re k─▒z─▒mla birlikte kald─▒k. Sonra ┼čeyhimin nasihatini tutarak i┼čaret etti─či ┼×amÔÇÖa do─čru y├Âneldim. Kar─▒m ve k─▒z─▒mla birlikte ─░skenderiyeÔÇÖden gemiye binip Lazk─▒yeÔÇÖye, oradan da HalebÔÇÖe gittik. HalebÔÇÖe indi─čimiz zaman cebimde sadece 10 sent de─čerinde, 10 kuru┼č vard─▒ ve hi├žbir maddi varl─▒─č─▒m yoktu. Kar─▒m ve k─▒z─▒mla birlikte ak┼čam namaz─▒n─▒ k─▒lmak i├žin gitti─čimiz camide bir adam bana yakla┼čt─▒ ve ÔÇťEy ┼čeyh, l├╝tfen benim misafirim olun.ÔÇŁ dedi. Bizi g├Ât├╝r├╝p evinde misafir etti. Ben, bunun ┼čeyhin kerametlerinden biri oldu─čunu d├╝┼č├╝nd├╝m ve orada Allah bize bir kap─▒ a├žt─▒.
Abdullah Da─č─▒stani bir s├╝re HalebÔÇÖde kald─▒. Oradan HumusÔÇÖa ta┼č─▒nd─▒. HumusÔÇÖda Peygamberin bir sahabesi olan Halid bin VelidÔÇÖin t├╝rbe ve camisini ziyaret etti. K─▒sa bir s├╝re HumusÔÇÖda kald─▒ktan sonra ┼×amÔÇÖa ge├žti. Peygamber soyundan bir veli olan Sadeddin CibaviÔÇÖnin t├╝rbesi yan─▒ndaki Madan denilen bir muhitte oturdu. Orada Nak┼čbendiyye tarikat─▒n─▒n bir dal─▒n─▒n ilk zaviyesini kurulmu┼čtu ve daha sonra oradan Da─č─▒stanÔÇÖa kadar uzanm─▒┼čt─▒. Nak┼čbendiyye tarikat─▒n─▒n alt─▒n silsilesi ┼×amÔÇÖdan, KafkasyaÔÇÖya, HindistanÔÇÖa, Ba─čdatÔÇÖa, BuharaÔÇÖya kadar yay─▒lm─▒┼č, ┼čimdi ise ┼×eyh Abdullah Da─č─▒stani vas─▒tas─▒yla Da─č─▒stan-Yalova ├╝zerinden tekrar ┼×amÔÇÖa d├Ânm├╝┼čt├╝.
K─▒sa bir s├╝re sonra, Abdullah Da─č─▒staniÔÇÖnin ┼×amÔÇÖda olu┼čturdu─ču zaviyeye gelenler kalabal─▒kla┼čma─ča ba┼člad─▒. Bir s├╝re sonra ┼×amÔÇÖ─▒n kenar─▒nda bulunan ve en y├╝ksek noktas─▒ olan Kasiyun Da─č─▒ÔÇÖna ta┼č─▒nmas─▒ i├žin manevi bir emir ald─▒. Orada in┼ča edilen evinden t├╝m ┼čehri g├Ârebiliyordu. Bu ev ve biti┼či─čindeki mescid bug├╝n h├ól├ó ayakta durmaktad─▒r. Bu mescid ├Âl├╝m├╝nden sonra OÔÇÖnun t├╝rbesi olmu┼čtur. Mescidin temellerini in┼ča ederlerken yakaza halinde bir g├Âr├╝nt├╝ g├Ârd├╝. Bu vizyonda ┼×ah-─▒ Nak┼čbend Baha├╝ddin Buhari ve ─░mam-─▒ Rabbani Ahmed Faruk Sirhindi , Peygamber Aleyhissel├ómÔÇÖla birlikte mescidin ┼čeklini belirleyerek temel ta┼člar─▒n─▒ dikti ve duvarlar─▒n─▒n yerini i┼čaretlediler. Vizyon kayboldu─čunda, zatlar─▒n belirledi─či i┼čaretler yerli yerinde duruyordu.
Abdullah Da─č─▒stani, halvet yapmas─▒ i├žin, bir ├žok kez, Peygamber Efendimiz(s.a.v.)ÔÇÖden emir ald─▒. Hayat─▒ boyunca yirminin ├╝zerinde halvete girdi. Bu halvetlerinden baz─▒lar─▒ ┼×amÔÇÖda, baz─▒lar─▒ ├ťrd├╝nÔÇÖde, baz─▒lar─▒ da Ba─čdatÔÇÖta, ┼×eyh Abdul-Kadir GeylaniÔÇÖnin t├╝rbesinde, ├žo─čunlukla da Medine-i M├╝nevvereÔÇÖde yap─▒ld─▒.
BEKA ALEM─░NE G├ľ├ç├ť┼×├ť :
Abdullah Da─č─▒staniÔÇÖnin ya┼čad─▒─č─▒ s├╝rece manevi halini ya┼čatan pek ├žok ola─čan├╝st├╝ olay g├Âzlemlendi. OÔÇÖnun hayat─▒ b├╝t├╝n├╝yle insanlara yararl─▒ faaliyetlerle doludur. Daima g├╝ler y├╝zl├╝ ve asla insanlara k─▒zmayan bir huya sahipti. Evinde herkese a├ž─▒k sofras─▒ndan misafir hi├ž eksik olmazd─▒. Geceleri uyudu─ču nadiren g├Âr├╝ld├╝. G├╝n boyunca s├╝rekli ziyaret├ži kabul├╝ ile me┼čgul olur, geceleri de ├Âzel odas─▒na ├žekilip tehecc├╝d namaz─▒ k─▒lar, KurÔÇÖan-─▒ Kerim okur ; ├Âzel zikrini yapar ve ÔÇťDelailÔÇÖ├╝l-HayratÔÇŁ kitab─▒ndan Peygamber Efendimiz (s.a.v.)ÔÇÖe salavat-─▒ ┼čerife okurdu. Gece yar─▒s─▒ndan ┼čafak s├Âk├╝nceye kadar ibadeti devam ederdi. Elinden geldi─či kadar yoksullara yard─▒m eder ve bir ├žok evsizleri mescidinde bar─▒nd─▒r─▒rd─▒. ─░nsanlara b─▒kmadan hizmet ederdi.
1973 y─▒l─▒na gelindi─činde ┼č├Âyle s├Âyledi: ÔÇťPeygamber (s.a.v.) beni ├ža─č─▒r─▒yor. Gidip OÔÇÖna kavu┼čmal─▒y─▒m. Ancak bana ÔÇťG├Âzlerinden ameliyat oluncaya kadar bana gelmeÔÇŁ. dedi. Bu s├Âzleriyle sol g├Âz├╝ndeki ileri derecedeki myopi kusurunu kastediyordu. G├Âz ameliyat─▒ ger├žekle┼čtikten sonra, yemek yemeyi tamamen kesti. Bir┼čeyler yemesi i├žin yalvaranlara : ÔÇťBen nihai halvetimdeyim, zira Peygamber (s.a.v.) beni ├ža─č─▒r─▒yorÔÇŁ diye ricalar─▒ reddetti. Sadece suya bat─▒rarak kuru ekmek yiyordu. Bir m├╝ridi son g├╝nlerini ┼č├Âyle anlatm─▒┼čt─▒r: ÔÇťBir g├╝n Abdullah Da─č─▒stani ÔÇťArt─▒k gidip Peygamberim(s.a.v.)ÔÇÖe kavu┼čmak istiyorum. Allah ve Ras├╗lÔÇÖ├╝ beni ├ža─č─▒r─▒yor.ÔÇŁ dedi. Sonra vasiyetnamesini yazd─▒ ve ┼č├Âyle dedi: ÔÇť├ľn├╝m├╝zdeki Pazar g├╝n├╝ d├╝nyadan g├Â├ž├╝p gidece─čim.ÔÇŁ Bu tarih 30 Eyl├╝l 1973, Ramazan─▒n 4. g├╝n├╝yd├╝. Hicri 1393 y─▒l─▒yd─▒.
├ľl├╝m├╝ne tan─▒k olan bir m├╝ridi o g├╝n├╝ ┼č├Âyle anlat─▒yor: ÔÇťD├╝nyadan g├Â├žece─čini s├Âyledi─či Pazar g├╝n├╝ saat 10.00 da bizimle beraber odas─▒nda oturuyordu. Bana, ÔÇťNabz─▒m─▒ sayÔÇŁ dedi. Nabz─▒n─▒ sayd─▒m. Kalbi ├žok ├žarp─▒yor, nabz─▒ dakikada y├╝zellinin ├╝zerinde at─▒yordu. Sonra, ÔÇťEy o─člum, bu anlar hayat─▒m─▒n son saniyeleridir. Bu s─▒rada yan─▒mda ailemden ba┼čka kimsenin bulunmas─▒n─▒ istemiyorum. Herkes buradan ├ž─▒k─▒p, toplant─▒ salonuna gitsinÔÇŁ dedi. Zaten odan─▒n i├žinde on ki┼či idik. O anda iki doktor geldi, biri benim karde┼čim, di─čeri de onun bir arkada┼č─▒yd─▒. Hep birlikte d─▒┼čar─▒ ├ž─▒kt─▒k. Bekleme─če ba┼člad─▒k.
Az sonra k─▒z─▒n─▒n i├žeride ÔÇťBabam ├Âld├╝! , Babam ├Âld├╝! ÔÇŁ diye a─člad─▒─č─▒n─▒ i┼čittik. Hepimiz odaya ko┼čarak girdik ve b├╝y├╝k ┼čeyhin hareket etmedi─čini g├Ârd├╝k. Doktor karde┼čim h─▒zla nabz─▒n─▒ tuttu ve kan bas─▒nc─▒n─▒ kontrol etti, fakat hi├žbir ┼čey hissedilmiyordu. Nab─▒z durmu┼č, tansiyon ise al─▒nm─▒yordu. Karde┼čim ├žarp─▒lm─▒┼č bir halde acil ila├žlarla bir enjekt├Âr almak i├žin arabas─▒na ko┼čtu. Tekrar ayn─▒ h─▒zla odaya d├Ând├╝, kalbi ├žal─▒┼čt─▒rmak i├žin getirdi─či ilac─▒ ┼čeyhin kalbine bir ┼č─▒r─▒nga yaparak vermek isterken di─čer doktor, ÔÇťNe yap─▒yorsun? ┼×eyh en az yedi dakika ├Ânce ├Âlm├╝┼č bulunuyor. Aptall─▒─č─▒ b─▒rak ! ÔÇŁ dedi. Fakat karde┼čim kimseyi dinleyecek halde de─čildi. Elindeki enjeksiyon i─čnesiyle ─▒srar ederek ilerliyordu. Bu s─▒rada ┼×eyh g├Âzlerini a├žt─▒ ve T├╝rk├že ÔÇťB─▒rakÔÇŁ dedi. Bunun anlam─▒ ÔÇťDurÔÇŁ demekti.
Herkes ┼čok oldu. Daha ├Ânce ├Âlm├╝┼č bir ki┼činin konu┼čtu─ču hi├ž i┼čitilmemi┼čti. Bu olay─▒ b├╝t├╝n hayat─▒m boyunca hi├ž unutmayaca─č─▒m.ÔÇŁ
ÔÇť├ľl├╝m haberi, bir kas─▒rga gibi, ┼×am, Haleb, ├ťrd├╝n ve BeyrutÔÇÖu dola┼čt─▒. OÔÇÖnu son bir kez daha g├Ârmek i├žin insanlar her taraftan ak─▒n ak─▒n geliyordu. OÔÇÖnu y─▒kad─▒k, m├╝barek v├╝cudundan sadece ├žok g├╝zel bir koku ├ž─▒k─▒yordu. Cenaze namaz─▒n─▒ k─▒lmak ve ayn─▒ g├╝n defnetmek i├žin OÔÇÖnu haz─▒rlad─▒k. Cenaze merasimine ┼×amÔÇÖ─▒n b├╝t├╝n alimleri i┼čtirak etti. Cenaze namaz─▒na y├╝zbinlerce ki┼či kat─▒ld─▒. Cenazeye gelen insanlar─▒n konvoyu evinden cenaze namaz─▒n─▒n k─▒l─▒nd─▒─č─▒ Muhyiddin ibn Arab├« CamiiÔÇÖne kadar uzanm─▒┼čt─▒.ÔÇŁ
ÔÇťCenaze namaz─▒ndan sonra evine d├Ând├╝─č├╝m├╝z zaman, tabutun, hi├ž kimsenin gayreti olmadan cemaatin ba┼člar─▒ ├╝zerinde adeta u├žarak, g├Âm├╝lece─či kendi mescidine gitti─čini g├Ârd├╝k. Bizim Muhyiddin ibn Arabi CamiiÔÇÖnden y├╝r├╝yerek ┼×eyhÔÇÖin mescidine gidi┼čimiz ├╝├ž saat s├╝rd├╝. Normal y├╝r├╝y├╝┼čle bu mesafe yirmi dakika s├╝rmektedir, fakat sokaktaki kalabal─▒ktan dolay─▒ ├╝├ž saat s├╝rm├╝┼čt├╝.ÔÇŁ
ÔÇťRamazan ay─▒ idi, herkes oru├ž tutuyordu. Uzaktaki baz─▒ sevdi─či ki┼čilerin ula┼čabilmesi i├žin defin i┼člemi k─▒sa s├╝re ertelendi. Yak─▒n m├╝ridleri, ahaliye e─čer istiyorlarsa gidebileceklerini s├Âyledi. Bir m├╝ddet sonra, insanlar─▒n ├žo─ču ayr─▒lm─▒┼čt─▒. Mescidinde sadece ┼×eyhÔÇÖin ├žok samimi m├╝ntesibleri kalm─▒┼čt─▒. Ak┼čam namaz─▒ vaktinden az ├Ânce kendi dergah─▒n─▒n mescidinde topra─ča verildi.Rahmetullahi aleyh.."

 

website women affair open
women cheat on their husbands husband cheated unfaithful wife
click here why men cheat on beautiful women why do married men cheat

Dipnotlar

Hocalar─▒    

├ľ─črencileri    

H. Bilgi Kaynaklar─▒

Yazara Ait Ses Dosyalar─▒
# Media Ad─▒

Yazara Ait Videolar
# Media Ad─▒

Yazara Ait G├Ârsel Eserler
# Media Ad─▒
Kullan─▒c─▒ Yorumlar─▒

! Yorum yazabilmeniz i├žin ├╝ye olmal─▒s─▒n─▒z.
├ťyelik i├žin l├╝tfen sayfan─▒n ├╝st k─▒sm─▒nda yer alan"├ťye Giri┼č | ├╝ye ol" linkine t─▒klay─▒n─▒z.

Kay─▒t Ekleyen / Eklenme Tarihi
Serkan Boztilki / 2.02.2008



Eski Eserler


Eski Eserler K├╝t├╝phanesine Ho┼čgeldiniz!

Hesap ─░┼člemleri

├ťye de─čil misiniz? ├ťye olun!

Eski Eserlere ├╝ye olarak, k├╝t├╝phanenimiz ve eserlerimiz hakk─▒nda payla┼č─▒mlardan hesab─▒n─▒z ├╝zerinden faydalabilirsiniz...