f EskiEserler | Eski Eserler | Eskieserler.com
E─čitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   K├╝t├╝phanelerde   ( 151 )   ┼×ehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
Hit
9129104
├ťye 1490
Online ├ťye 0

Mealim Hakk─▒nda Hezeyanlar

 Kitap Detay─▒ Kitap No : K-  
Yazar Ad─▒ ─░lim Dal─▒ Konusu Dili
Suat Y─▒ld─▒r─▒m Tefsir T├╝rk├že
├ľzelli─či Terc├╝me Eden
Ehli S├╝nnet Anlay─▒┼ča Uygun  
       
Makale No: 26 Hit : 9598 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Makale Yazar─▒na ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakk─▒ndaki Makaleler    

Yazara ait kitaplar
# Kitap Ad─▒

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Ad─▒

Yazara ait makaleler
# Makaleler Ad─▒
1 TDK nun T├╝rk├že S├Âzl├╝k├╝ Hakk─▒nda Baz─▒ M├╝lahazalar
2 ┼×eytani Ayetler Safsatas─▒ (Garanik K─▒ssas─▒n─▒n Tenkidi )
3 Risalei Nurda M├╝te┼čabih Ayetleri Anlamada ├ľnemli Esaslar I
4 ├ľmer Nasuhi Bilmenin B├╝y├╝k Tefsir Tarihi Hakk─▒nda Bir De─čerlendirme
5 M├╝te┼čabih Ayetler Hakk─▒nda ├ľnemli Bir Hat─▒rlatma
6 Muhammed Esedin Kuran Mesaj─▒ Adl─▒ Tefsiri Hakk─▒nda
7 Muas─▒r H─▒ristiyanl─▒─č─▒n ─░slama Bak─▒┼č─▒ III
8 Muas─▒r H─▒ristiyanl─▒─č─▒n ─░slama Bak─▒┼č─▒ II
9 Muas─▒r H─▒ristiyanl─▒─č─▒n ─░slama Bak─▒┼č─▒
10 Misyonerlerin T├╝rkiyeyi De─čerlendirmeleri
11 Mirac Hakikatlerinden
12 Mehmed Akifin Kurana Bak─▒┼č─▒
13 Mehmed Akifin Kuran Anlay─▒┼č─▒
14 Medine Ara┼čt─▒rmalar─▒ Merkezi / ┘ůě▒┘âě▓ ěĘěş┘łěź ┘ł ě»ě▒ěžě│ěžě¬ ěž┘ä┘ůě»┘Ő┘ćěę ěž┘ä┘ů┘ć┘łě▒ěę
15 Mealimiz M├╝nasebetiyle
16 Mealim Hakk─▒nda Hezeyanlar
17 Makbul Tefsirin ┼×artlar─▒
18 Kuveyt Bilimsel ─░caz Sempozyumu
19 Kuran─▒n Tenciminin E─čitici ├ľzelli─či
20 Kuran─▒n Allah Kelam─▒ Oldu─čunu ─░spatta Bedi├╝zzaman Said Nursinin Orijinal Bir Usul├╝
21 Kuran─▒ Kerimin M├╝te┼čabihan Mesani ├ľzelli─či
22 Kuran─▒ Kerime G├Âre Ehli Kitapla Diyalog
23 Kuran─▒ Kerimde K─▒ssalar
24 Kuran─▒ Kerimde Hz. ─░san─▒n H├╝viyeti
25 Kuran ve Alevi (Nazmi N. Sakall─▒o─člunun Kuran ─░simli Derleme ├çevirisinin Ele┼čtirisi)
26 Ki┼činin Kuran─▒ Hakimi ─░le ├ľzel ─░leti┼čimi
27 Kiliseyi ─░slam ─░le Diyalog ─░steme─če Sevk Eden Sebepler II
28 Kiliseyi ─░slam ─░le Diyalog ─░steme─če Sevk Eden Sebepler
29 ─░slam─▒n Tan─▒tt─▒─č─▒ Allah
30 ─░slam─▒n H─▒ristiyanlara Uygulad─▒─č─▒ Ho┼čg├Âr├╝
31 ─░cazul Kuran ─░lmi
32 Hz. Peygamberin Kuran─▒ Tefsiri
33 Hristiyan Teslisi ve Hz. Meryem
34 Gazalinin Bilimsel Metodu
35 Evrensel Alim Muhammed Hamidullah
36 En M├╝kemmel Ahlak Ba┼čta Gelen Mucizelerdendir
37 Elmal─▒l─▒n─▒n Meali veya Sahipsizli─čin Meali
38 Elmal─▒l─▒ M. Hamdi Yaz─▒r─▒n M├╝te┼čabih Ayetleri Anlamaya Katk─▒s─▒
39 Elmal─▒l─▒ Hamdi Yaz─▒r ve Tefsiri
40 Diyalogda Anahtar ─░sim L. Massignon ve ─░slam
41 Ceza H├╝k├╝mleri A├ž─▒s─▒ndan Tevrat ve Kuran Adl─▒ Kitab─▒n Kriti─či
42 Canan ki Bir Melekti U├žtu
43 Ayetlerin Tertibinde Oryantalist ┼×├╝phesi
44 Ayetlerin Kronolojik S─▒ralanmas─▒
45 Allah─▒n Biz Zamirini Kullanmas─▒

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

├ľzeti
KurÔÇÖ├ón-─▒ KerimÔÇÖin eski kitaplar kar┼č─▒s─▒nda iki konumu vard─▒r: Tasdik ve hakemlik (denetleme). Diyanet ─░┼čleri B┼čk.l─▒─č─▒ KurÔÇÖ├ón Yolu Tefsirinin, M. Hamidullah ve M. Draz gibi zatlar─▒n yapt─▒─č─▒ da bundan ibarettir. Ben KurÔÇÖ├ón-─▒ Hak├«m ve A├ž─▒klamal─▒ Meali adl─▒ eserimde bu paralelliklere at─▒fta bulundum. O kitaplardan iktibas yapmad─▒m, o bilgilerle KurÔÇÖ├ónÔÇÖ─▒ a├ž─▒klamad─▒m. Sadece hadiselerin oralarda da ge├žti─čini, KurÔÇÖ├ón-─▒ KerimÔÇÖin anlat─▒m─▒yla onlar─▒n anlat─▒m─▒n─▒ mukayese etmek yani KurÔÇÖ├ónÔÇÖ─▒n tasdik ve hakemlik konumunu uygulamak isteyenlere dipnotla i┼čaret etmekte fayda g├Ârd├╝m. ├ľns├Âz├╝mde de bunu hangi maksatla yapt─▒─č─▒m─▒ belirttim. Bu, bilimsel bir inceleme ve uygulamadan ibarettir. Yoksa (ha┼ča) ÔÇťKurÔÇÖ├ónÔÇÖa vahiy d─▒┼č─▒nda kaynak g├ÂstermeÔÇŁ veya ÔÇťo kitaplar─▒n asli ┼čekilleriyle mevcut olup KurÔÇÖ├ón d├╝zeyinde olduklar─▒n─▒ÔÇŁ ileri s├╝rme gibi bir manas─▒ yoktur. Mesela, KurÔÇÖ├ón-─▒ Kerim 3/51 de (Hazreti ─░saÔÇÖn─▒n a─čz─▒ndan) ÔÇť┼×├╝phe yok ki Allah hem sizin, hem de benim Rabbimdir. ├ľyleyse yaln─▒z OÔÇÖna ibadet edin!ÔÇŁ der. Hz. ─░sa (a.s.)ÔÇÖn─▒n bu manadaki s├Âz├╝n├╝ bildirmek i├žin Yuhanna, 20/17 c├╝mlesine at─▒fta bulunmakta hangi mahzur vard─▒r? Bunu yapmak KurÔÇÖ├ónÔÇÖa m─▒ hizmettir, H─▒ristiyanl─▒─ča m─▒ hizmettir?
click here read here why do married men cheat
married men affairs why are women unfaithful my boyfriend cheated on me with a guy
abortion methods terminating pregnancy at 20 weeks articles on abortion
manufacturer coupon for bystolic bystolic savings card program bystolic savings card
progesterone progesterone progesterone
abortion pill abortion pill abortion pill
sumatriptan injection sumatriptan injection sumatriptan injection
cialis discount coupon cialis coupon coupons for prescription drugs

Yay─▒n Bilgileri
Yay─▒nland─▒─č─▒ Kaynaklar
Yay─▒nland─▒─č─▒ Tarih
Yay─▒nland─▒─č─▒ Dergi Tarihi Osmani Enc├╝meni Mecmuas─▒
Sanal Dergi
Makalenin Linki

Makale Metni   [Yazd─▒r/Print]

Mealim Hakk─▒nda Hezeyanlar
 
─░sl├óm dininde KurÔÇÖ├ónÔÇÖdan ├Ânceki semavi kitaplar─▒n yeri ├žok nettir. B├╝t├╝n M├╝sl├╝manlar─▒n ÔÇťiman─▒n ┼čartlar─▒ÔÇŁ ad─▒ ile bildikleri 6 esastan biri, AllahÔÇÖ─▒n kitaplar─▒na iman etmektir. Bu ┼čartlar bizzat Peygamber Efendimiz (s.a.s.) taraf─▒ndan tespit edilmi┼čtir.. Ayr─▒ca KurÔÇÖ├ónÔÇÖ─▒n bir├žok ayetinde yer alm─▒┼čt─▒r. Onlardan sadece birini zikredelim: ÔÇťSana bu KitabÔÇÖ─▒ ger├že─čin ta kendisi ve daha ├Ânce indirilen kitaplar─▒ tasdik edici olarak indiren OÔÇÖdur. Bundan ├Ânce de insanlara do─čru yolu g├Âstermek i├žin Tevrat ve ─░ncilÔÇÖi indirmi┼čti..ÔÇŁ (Al-i ─░mran, 3)

Fakat Tevrat ve ─░ncil nazil olduklar─▒ gibi kalmam─▒┼č, zaman i├žinde metinleri de─či┼čikli─če u─čram─▒┼čt─▒r. O kitaplar─▒n tahrif edildiklerini bildiren birka├ž ayet vard─▒r (Bakara 75; Maide, 13ÔÇô14) . ─░sl├óm ├ólimlerinin ekserisi bu de─či┼čikli─čin hem laf─▒z, hem de manada oldu─čunu s├Âylerler. Buna mukabil Fahreddin Razi, ┼×ah Veliyyullah Dihlevi, Muhammed Abduh gibi baz─▒ zatlar de─či┼čikli─čin laf─▒zda olmay─▒p yorumlamada oldu─čunu d├╝┼č├╝n├╝rler. Fakat ben ┼čahsen, ekseriyetin dedi─či gibi hem laf─▒z, hem de manada yani, yorumda oldu─ču fikrindeyim. Bunu ÔÇťMevcut Kaynaklara G├Âre H─▒ristiyanl─▒kÔÇŁ (1. bas─▒m Diyanet ─░┼čleri Ba┼čkanl─▒─č─▒, 1988. 3. bas─▒m 1995, ─░stanbul) kitab─▒mda uzunca anlatm─▒┼č bulunuyorum. Tevrat ve ─░ncil metinlerinde uzman de─čilim, bundan ├Ât├╝r├╝ bu konuda yazd─▒klar─▒m─▒ AvrupaÔÇÖda 3 as─▒r boyunca yap─▒lan ÔÇťKutsal Metin Ele┼čtirisiÔÇŁ (la critique textuelle) konusundaki uzmanlar─▒n g├Âr├╝┼člerine dayand─▒rmaktay─▒m. Bunlardan en me┼čhuru, Paris Katolik ├ťniversitesi profes├Ârleri A. Robert ve A. FeuilletÔÇÖnin ba┼čkanl─▒─č─▒ alt─▒nda on d├Ârt uzman taraf─▒ndan haz─▒rlan─▒p yay─▒nlanan ÔÇťIntroduction a la BibleÔÇŁ, Paris, 1959, adl─▒ 2 ciltlik mufassal eserdir. Keza Frans─▒zcaÔÇÖdan ├ževirdi─čim M. BucailleÔÇÖnin ÔÇťTevrat, ─░nciller, KurÔÇÖ├ón ve BilimÔÇŁ (1. bas. ─░zmir, 1981 ve 10. bas. ─░stanbul, I┼č─▒k Yay., 2005) eseri de bu konuyu bilimsel bir ┼čekilde ortaya koymaktad─▒r.

─░sl├óm ├ólimleri, tahriften sonra asl─▒ semavi olan kitaplardaki bilgilerin nas─▒l de─čerlendirilece─či konusunda farkl─▒ tutumlar izlemi┼člerdir. Baz─▒lar─▒ onlar─▒, g├Âz ├Ân├╝nde bulundurmazken ─░mam Gazali, ─░bn Hazm, ─░bn Teymiyye, Rahmetullah El-Hindi, H├╝seyin Cisri, Manast─▒rl─▒ ─░smail Hakk─▒, Muhammed Re┼čid R─▒za, Seyyid Kutub, El-Mevdudi, Elmal─▒l─▒ Muhammed Hamdi Yaz─▒r, M. Tahir ─░bn A┼čur, Muhammed Draz gibi bir├žok m├╝fessir ise onlara at─▒fta bulunur, yani KurÔÇÖ├ón-─▒ KerimÔÇÖde bahsedilen hadiselerin di─čer semavi kitaplarda nas─▒l anlat─▒ld─▒─č─▒n─▒ g├Âstererek okuyucuya mukayese etme imk├ón─▒ verirler. Diyanet ─░┼čleri Ba┼čkanl─▒─č─▒ÔÇÖn─▒n yak─▒n zamanda (Ankara, 2003) yay─▒nlad─▒─č─▒ ve bir ilim heyeti taraf─▒ndan haz─▒rlanan ÔÇťKurÔÇÖ├ón YoluÔÇŁ tefsiri y├╝zlerce yerde ayn─▒ at─▒flar─▒ ve iktibaslar─▒ uygular. Muhammed Draz ÔÇťKurÔÇÖ├ónÔÇÖa Giri┼čÔÇŁ ve ÔÇťKurÔÇÖ├ónÔÇÖda Ahlak PrensipleriÔÇŁ adl─▒ eserlerinde, Tevrat ve ─░ncilÔÇÖin as─▒llar─▒n─▒n ─░lahi vahye dayanmas─▒ sebebiyle onlardaki m├╝┼čterek iman, ibadet ve ahlak ilkelerine ayr─▒nt─▒l─▒ olarak yer verir. Mesela, EnÔÇÖam S├╗resi 151ÔÇô152. ayetlerde bildirilen on h├╝km├╝n, keza ─░sra 31ÔÇô34. ayetlerde bildirilen h├╝k├╝mlerin ┼čimdi mevcut Tevrat ve ─░ncilÔÇÖdeki paralellerini g├Âsterir. KurÔÇÖ├ónÔÇÖ─▒n Tevrat ve ─░ncil kar┼č─▒s─▒ndaki konumunu bildiren ├žok say─▒da ayet vard─▒r. Sadece birini zikredelim; ÔÇťSana da, daha ├Ânceki kitaplar─▒, hem tasdik edici, hem de onlar─▒ denetleyici olarak bu KitabÔÇÖ─▒, ger├že─čin ta kendisi olarak indirdik.ÔÇŁ (Maide, 48)

┼×u halde KurÔÇÖ├ón-─▒ KerimÔÇÖin eski kitaplar kar┼č─▒s─▒nda iki konumu vard─▒r: Tasdik ve hakemlik (denetleme). Diyanet ─░┼čleri B┼čk.l─▒─č─▒ KurÔÇÖ├ón Yolu Tefsirinin, M. Hamidullah ve M. Draz gibi zatlar─▒n yapt─▒─č─▒ da bundan ibarettir.

Ben KurÔÇÖ├ón-─▒ Hak├«m ve A├ž─▒klamal─▒ Meali adl─▒ eserimde bu paralelliklere at─▒fta bulundum. O kitaplardan iktibas yapmad─▒m, o bilgilerle KurÔÇÖ├ónÔÇÖ─▒ a├ž─▒klamad─▒m. Sadece hadiselerin oralarda da ge├žti─čini, KurÔÇÖ├ón-─▒ KerimÔÇÖin anlat─▒m─▒yla onlar─▒n anlat─▒m─▒n─▒ mukayese etmek yani KurÔÇÖ├ónÔÇÖ─▒n tasdik ve hakemlik konumunu uygulamak isteyenlere dipnotla i┼čaret etmekte fayda g├Ârd├╝m. ├ľns├Âz├╝mde de bunu hangi maksatla yapt─▒─č─▒m─▒ belirttim. Bu, bilimsel bir inceleme ve uygulamadan ibarettir. Yoksa (ha┼ča) ÔÇťKurÔÇÖ├ónÔÇÖa vahiy d─▒┼č─▒nda kaynak g├ÂstermeÔÇŁ veya ÔÇťo kitaplar─▒n asli ┼čekilleriyle mevcut olup KurÔÇÖ├ón d├╝zeyinde olduklar─▒n─▒ÔÇŁ ileri s├╝rme gibi bir manas─▒ yoktur. Mesela, KurÔÇÖ├ón-─▒ Kerim 3/51 de (Hazreti ─░saÔÇÖn─▒n a─čz─▒ndan) ÔÇť┼×├╝phe yok ki Allah hem sizin, hem de benim Rabbimdir. ├ľyleyse yaln─▒z OÔÇÖna ibadet edin!ÔÇŁ der. Hz. ─░sa (a.s.)ÔÇÖn─▒n bu manadaki s├Âz├╝n├╝ bildirmek i├žin Yuhanna, 20/17 c├╝mlesine at─▒fta bulunmakta hangi mahzur vard─▒r? Bunu yapmak KurÔÇÖ├ónÔÇÖa m─▒ hizmettir, H─▒ristiyanl─▒─ča m─▒ hizmettir?

Koydu─čumuz notlara bak─▒ld─▒─č─▒nda aradaki derin farklar─▒ i┼čaret etti─čimiz a├ž─▒k├ža g├Âr├╝l├╝r. Mesela, Yusuf S├╗resiÔÇÖndeki anlat─▒m farkl─▒l─▒klar─▒na bir├žok at─▒flarda bulunduktan sonra 100. ayete yapt─▒─č─▒m─▒z a├ž─▒klama okunabilir: ÔÇťKurÔÇÖ├ón-─▒ Kerim, Tekvin ve Talmud birlikte incelendiklerinde g├Âr├╝l├╝r ki KurÔÇÖ├ón baz─▒ yerleri daha tafsilatl─▒, bir├žo─čunu da daha k─▒sa anlat─▒yor. Baz─▒lar─▒n─▒ ise d├╝zeltiyor ve reddediyor. Dolay─▒s─▒yla Hz. Muhammed (a.s)ÔÇÖin bu k─▒ssalar─▒ Yahudilerden ├Â─črendi─čini iddia etmenin hi├žbir gerek├žesi olamazÔÇŁ. Dergideki yer mahdut oldu─čundan yapt─▒─č─▒m ┼ču at─▒flara bak─▒lmas─▒n─▒ rica ediyorum. KurÔÇÖ├ón-─▒ Kerim 2/37 (Bu ayetin mealini verdikten sonra, ÔÇťTevrat Hz. ├édemÔÇÖin t├Âvbesinin kabul├╝nden bahsetmezÔÇŁ diyorum. Ger├žekten Tekvin 2 ve 3. b├Âl├╝mlerinde k─▒ssa ayr─▒nt─▒l─▒ olarak bildirildi─či halde t├Âvbe i┼či yer almaz. Oysa KurÔÇÖ├ón bu ayette t├Âvbenin kabul edildi─čini tasrih eder. Bu konu ├žok ├Ânemlidir. Zira H─▒ristiyanl─▒─č─▒n temeli olan ÔÇťasli g├╝nahÔÇŁ akidesi buraya dayanmaktad─▒r. Meryem S├╗resi, 20. ayet mealinden sonra, Hz. MeryemÔÇÖin, Hz. ─░saÔÇÖy─▒ bakire olarak do─čurdu─ču hususunda KurÔÇÖ├ónÔÇÖ─▒n g├Âsterdi─či titizli─čin mevcut ─░ncillerÔÇÖden bile ileri derecede oldu─čunu ortaya koymak i├žin ┼ču notu yaz─▒yorum: ÔÇťKurÔÇÖ├ón-─▒ Kerim Hz. MeryemÔÇÖin bakire, yani hi├žbir erkek ile evlilik ili┼čkisi olmad─▒─č─▒n─▒ bildirir. Mevcut ─░ncillerÔÇÖe g├Âre Yusuf, MeryemÔÇÖi e┼č olarak ald─▒. Yaln─▒z, Hz. ─░sa d├╝nyaya gelinceye kadar onunla birle┼čmedi (Matta 1,24ÔÇô25). ─░ncilÔÇÖe g├Âre ─░saÔÇÖn─▒n Hz. MeryemÔÇÖden do─čan Yakub, ┼×emÔÇÖun ve Yahuda isimli erkek ve ayr─▒ca k─▒z karde┼čleri vard─▒ (Matta 13,55).ÔÇŁ2

2/75 ayeti Yahudilerden bir z├╝mrenin AllahÔÇÖ─▒n kelam─▒n─▒ tahrif ettiklerini bildirir. Ben ayetin mealini verdikten sonra (Yeremya 8,8) diye at─▒fta bulunuyorum. ─░lgi duyup oraya bakan kimse, orada bu bile bile tahrif i┼činin Yeremya Peygamber taraf─▒ndan bu i┼či yapanlar─▒n y├╝zlerine vuruldu─čunu g├Âr├╝r. Bunu yapmak, KurÔÇÖ├ónÔÇÖa hizmet de─čil de nedir? Bunu bilmeyen kimsenin, bir MuseviÔÇÖnin bu olay─▒ ink├ór etmesi halinde diyece─či hi├žbir ┼čey olamaz. As─▒l bu ├žal─▒┼čmay─▒ yapmamak, Yahudili─či g├╝├žlendirmek olarak kabul edilmek gerekir. ( 4/3; 5/12.31; 7/152-154; 12/38-40.93; 19/15; 20/85 ayetlerindeki at─▒flar─▒ da bunlara k─▒yas ediniz) Durum bu kadar a├ž─▒k, bir lise ├Â─črencisinin, sokaktan ge├žen rast gele bir insan─▒n anlayaca─č─▒ derecede bu kadar basitken bunu anlamayanlar hakk─▒nda ne dersiniz? Altm─▒┼č ya┼č─▒n─▒ ge├žmi┼č ├╝├ž profes├Âr├╝n bu fikir k─▒s─▒rl─▒─č─▒ i├žinde olmas─▒n─▒ nas─▒l kar┼č─▒lars─▒n─▒z? Bu gibi at─▒flarda bulundu─čum i├žin, bunlardan biri taraf─▒ndan ÔÇťKurÔÇÖ├ón ─░ncille┼čtiriliyorÔÇŁ ┼čeklinde sa├žma bir iddia ortaya at─▒l─▒yor ve bir gazete de ba┼č sayfas─▒n─▒ bu hezeyana ay─▒r─▒yor. Bu seviyedeki bir profes├Âr├╝n bu i┼či anlayamayaca─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝nemiyorum. Kin ve garez bazen insan─▒n g├Âz├╝n├╝ k├Âr edebilir. Ama onlardan hi├žbiri ile bir ├žeki┼čmem veya tart─▒┼čmam olmu┼č de─čil. Velhas─▒l anlamakta cidden g├╝├žl├╝k ├žekiyorum. Buna fazla ├╝z├╝lmedim. Ama aleyhimde duyduklar─▒na inanmaya haz─▒r baz─▒ safdiller, bu vesveselere kanarak, akl─▒n─▒ az─▒c─▒k olsun ├žal─▒┼čt─▒rmaks─▒z─▒n kendilerini bu tesire kapt─▒r─▒rlarsa ├╝z├╝l├╝r├╝m. Yanl─▒┼č bir i┼č yapt─▒─č─▒m zann─▒yla de─čil, onlar─▒n hesab─▒na ├╝z├╝l├╝r├╝m.

KurÔÇÖ├ón Mealinde bu i┼č ilk ba┼člatan─▒n ben olmad─▒─č─▒m─▒ da belirteyim. T├╝rkiyeÔÇÖnin ve d├╝nyan─▒n ├žok iyi tan─▒d─▒─č─▒ Muhammed Hamidullah hocam─▒z─▒n 1960ÔÇÖda yapt─▒─č─▒ ve ondan sonrada 30 defadan fazla bas─▒lan ve T├╝rk├žeÔÇÖye de ├ževrilen mealinin y├╝zlerce yerinde bu at─▒flar bulunur. Mesela, sadece Bakara S├╗resiÔÇÖnin ilk k─▒sm─▒nda: 2/32.41.57.49.51.62.68.75.83.88.91. ayetlerine bakabilirsiniz.

Di─čer taraftan Muhammed EsedÔÇÖin ─░ngilizce olarak yay─▒nlad─▒─č─▒ ve T├╝rk├žeÔÇÖye 10 y─▒l kadar ├Ânce ├ževrilen ve ├╝lkemizde ├žok yay─▒lan mealinde de benzeri durumu g├Âr├╝yoruz: Sadece 2/35.33.49.54.61.67.83. ayetlerini m├╝teakip yapt─▒─č─▒ at─▒flar misal olarak bir fikir verir. ┼×imdi bana ÔÇťKurÔÇÖ├ónÔÇÖ─▒ tahrif ediyorÔÇŁ diyenler 10 y─▒ldan beri neredeydiler? Anla┼č─▒lan baz─▒ insanlar i┼če de─čil, ┼čahsa g├Âre de─čerlendirme yap─▒yorlar. Suizan ederek g├╝ya bu i┼či ÔÇťdinleraras─▒ diyalogÔÇŁ i├žin yapt─▒─č─▒m─▒ vehmediyorlar. Diyalogun manas─▒n─▒ bilmeyecek kadar bilgisiz ve pe┼čin h├╝k├╝ml├╝ olduklar─▒ndan dolay─▒ da ba┼čka din mensuplar─▒yla g├Âr├╝┼čmeyi, taviz vermek san─▒yorlar. Cehaletin bu derecesi i├žin ├Â─črenim yapmak gerekti─čini ┼čimdiye kadar bilmezdim. Demek ki, baz─▒lar─▒n─▒n maksatlar─▒ ├╝z├╝m yemek de─čil, ba─čc─▒y─▒ d├Âvmek! Ama bu, o kadar da kolay olmayacak!

├ťlkemizin kamuoyu benden bir a├ž─▒klama beklemeseydi bu yaz─▒y─▒ kaleme almazd─▒m. B├Âylece sorumlulu─čumu yerine getirmeye ├žal─▒┼č─▒yorum.

1-KurÔÇÖ├ón-─▒ Hak├«m mealimi dillerine dolayan muar─▒zlar─▒m tart─▒┼čma aras─▒nda geveledikleri planlar─▒n─▒ sonunda iyice a├ž─▒─ča vurdular. Zihinlerinde ├žizdikleri ┼ču ┼čablona halk─▒ inand─▒rmak istiyorlar: ÔÇťAmerikaÔÇÖn─▒n B.O.P. (B├╝y├╝k Ortado─ču Projesi) siyaseti var. O sebeple ÔÇťIl─▒ml─▒ ─░sl├ómÔÇŁ politikas─▒ uygulama pe┼činde. Bunun i├žin kendi politikas─▒na uyan dini cemaatler ayarlamak istiyor. ─░┼čte bu gayeye hizmetin bir par├žas─▒ olarak b├Âyle bir meal haz─▒rlatt─▒ÔÇŁ. Uymasa da uydurmam─▒z laz─▒m psikolojisi ile hareket ederek ÔÇť─░ftira et! Tutmazsa da iz b─▒rak─▒rÔÇŁ utanmazl─▒─č─▒n─▒ uygulad─▒lar. ÔÇťKurÔÇÖ├ón ─░ncille┼čtiriliyorÔÇŁ diye halk─▒ provoke etmek istediler. Halk─▒m─▒z bu provokasyonu uygulayanlar─▒n KurÔÇÖ├ónÔÇÖa ne derece ba─čl─▒ olduklar─▒n─▒ ├žok iyi bilmektedir! Di─čer taraftan bu iddia dil y├Ân├╝nden de, mant─▒k y├Ân├╝nden de sa├žmad─▒r. Zira KurÔÇÖ├ón metni, bir kelimesi bile farkl─▒ olmaks─▒z─▒n d├╝nyan─▒n her taraf─▒nda AllahÔÇÖ─▒n g├Ânderdi─či ┼čekliyle bulunmaktad─▒r. De─čil bir insan, bir cemaat, devletler bile toplansalar onu de─či┼čtiremezler. Kal─▒yor ikinci ihtimal: Bu imk├óns─▒z i┼če heveslenen biri ├ž─▒kabilir; ama meydana ├ž─▒kan, kendisini d├╝nyaya maskara eder.

2- Mealim hakk─▒nda 4ÔÇô5 saat konu┼čuldu. Yaz─▒l─▒ bas─▒nda da ├žok ┼čey ├ž─▒kt─▒. Ama yanl─▒┼č anlam verdi─čim bir tek ayet bile g├Âsterilmedi. Bu nas─▒l meal ele┼čtirisidir?

3- ┼×ablonun tutmad─▒─č─▒n─▒ s├Âyledik. Zira Amerika B.O.P.ÔÇÖu ├╝├ž sene ├Ânce 2003ÔÇÖte a├ž─▒klad─▒. Benim mealim ise 1998ÔÇÖde yay─▒nland─▒. Muar─▒zlar─▒m bu durumu ellerinden geldi─čince izleyicilerden saklayarak kitab─▒m─▒n yeni yay─▒nland─▒─č─▒ zann─▒n─▒ uyand─▒rmaya ├žal─▒┼čt─▒lar. Keza ├ľns├ÂzÔÇÖde de─čindi─čim muhterem Fethullah G├╝lenÔÇÖin te┼čvik etmesini dillerine dolad─▒lar. Binlerce yazar b├Âylesi te┼čviklere muhatap olmu┼č ve bunu dile getirmi┼člerdir. Bu, dana alt─▒nda buza─č─▒ aramad─▒r. Kald─▒ ki ├ľns├ÂzÔÇÖ├╝mde onun, haz─▒rlad─▒─č─▒m meali inceleme f─▒rsat─▒ bulamad─▒─č─▒n─▒ ├Âzellikle yazd─▒m. Dolay─▒s─▒yla bu mealde yaz─▒lanlar hakk─▒nda fikir beyan etmedi─čini, onun sorumlulu─ču olmad─▒─č─▒n─▒ belirtmek istedim.
4- A├ž─▒klamam─▒n ba┼č k─▒sm─▒nda, uleman─▒n Tevrat ve ─░ncilÔÇÖe at─▒fta bulunmada sak─▒nca
g├Ârmediklerini3 bir├žok m├╝fessiri ┼čahit g├Âstererek bildirince bu sefer ÔÇťTefsir ayr─▒, meal ayr─▒ÔÇŁ iddias─▒n─▒ i┼člemeye ├žal─▒┼čt─▒lar. Tutarl─▒ olmak laz─▒m; m├╝him olan, herhangi bir i┼čin mubah olup olmad─▒─č─▒d─▒r. At─▒f mubah ise ister tefsir, ister meal, ister ba┼čka bir kitapta yap─▒ls─▒n, mahiyeti de─či┼čmez. Mubah de─čilse, hi├žbirinde caiz say─▒lmaz.

Hem sonra kimi kand─▒rabilirler? ├élimlerimiz, KurÔÇÖ├ónÔÇÖ─▒n kelimesi kelimesine terc├╝mesinin m├╝mk├╝n ve caiz olmad─▒─č─▒nda ittifak etmi┼čler, onun i├žin ancak ÔÇťtefsiri terc├╝meÔÇŁsinin yap─▒labilece─čini belirtmi┼člerdir. Dolay─▒s─▒yla her meal ister istemez k─▒sa bir tefsirdir. Bunun i├žindir ki; meal, KurÔÇÖ├ón de─čildir. ├ľyle olsayd─▒ namazda okunabilirdi. Meallerin birbirlerinden farkl─▒ olmalar─▒ da bundan ileri gelir. Aksi takdirde hepsinin birbirinin ayn─▒ olmas─▒ gerekirdi. Meal KurÔÇÖ├ón say─▒lsayd─▒, ayetleri a├ž─▒klad─▒─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝nerek at─▒fta bulundu─čum binlerce ayet de mahzurlu say─▒l─▒rd─▒. Zira bunlar da KurÔÇÖ├ón metnine m├╝daheledir. Sonuna harita da koyduk. B├╝t├╝n bunlar─▒n KurÔÇÖ├ón metninden oldu─čunu kim s├Âyleyebilir? Belli ki bunlar a├ž─▒klama gayesiyle yap─▒lan ilmi ├žal─▒┼čmalardan ibarettir.4 Bir├žok okuyucu bunlardan yararland─▒─č─▒n─▒ bildirip te┼čekk├╝r etmi┼č, bundan ├Ânce ÔÇťHalk─▒m─▒z bunlar─▒ iyi anlayamayabilirÔÇŁ iddias─▒n─▒ do─črulayan hi├žbir tepki gelmemi┼čtir.

5- Bunu tutturamay─▒nca sonunda ┼č├Âyle demeye mecbur kald─▒lar: ÔÇťBu at─▒flar─▒ sayfa alt─▒nda dipnota koyarsa hi├žbir sak─▒nca kalmazÔÇŁ. Demek ki mesele, b├╝y├╝t├╝ld├╝─č├╝ gibi de─čilmi┼č. Bu iddiada ÔÇťDa─č fare do─čurdu!ÔÇŁ deyimindeki durumun s├Âz konusu oldu─ču, b├Âylece kendileri taraf─▒ndan itiraf edilmi┼č oldu. Asl─▒nda bu da gerekli de─čildir. Zira kitab─▒m─▒ eline alan herkes benim ┼ču usul├╝ uygulad─▒─č─▒m─▒ g├Âr├╝r: ayetlerin anlam─▒ siyah, pe┼člerinden gelen a├ž─▒klamalar k─▒rm─▒z─▒d─▒r. Ayetin anlam─▒n─▒ tamamlad─▒ktan sonra o ayetin manas─▒n─▒ her hangi bir y├Ânden ilgilendiren ba┼čka ayetlere rakamla at─▒fta bulunuyorum. Bunun ard─▒ndan, bazen ayette bildirilen konu, Tevrat ve ─░ncilÔÇÖde de bulunuyorsa, oraya rakamla at─▒fta bulunuyorum. Ayr─▒ bir parantez i├žinde ve k─▒rm─▒z─▒ yaz─▒ ile mesela (Tekvin 2,8) yaz─▒yorum. Bu at─▒f, sayfan─▒n sonunda de─čilse de, konunun bitti─či yerde olmas─▒ hasebiyle zaten dipnot mahallindedir. Bu tarz─▒ daha kolay ve daha pratik buldum. ├ç├╝nk├╝ ayetlerle ilgili a├ž─▒klamalar─▒ sayfan─▒n alt─▒na koyma halinde bir dipnot y─▒─č─▒n─▒ aras─▒nda matlup a├ž─▒klamay─▒ bulmak zor olabilirdi. Bununla beraber iyi niyetle bunu dile getirenlerin isteklerini g├Âz ├Ân├╝nde bulundurabilirim. B├╝t├╝n kitaptaki bu rakamlar─▒ sayfa ortas─▒ndan sayfa alt─▒na indirmek birka├ž saatlik bir i┼čtir. Muhtevada en ufak bir de─či┼čiklik olmayacakt─▒r.

Muhalifler yapt─▒─č─▒m at─▒flarla, KurÔÇÖ├ón, Tevrat ve ─░ncil karmas─▒ bir metin ortaya ├ž─▒kard─▒─č─▒m vehmini
uyand─▒rmak istiyorlar. Bu katÔÇÖiyyen yaland─▒r. Ben metin iktibas etmiyorum, al─▒nt─▒ yapm─▒yorum. Sadece rakamla at─▒fta bulunuyorum. Bilimsel ├žal─▒┼čma yapan herkes pekiyi bilir ki; bu kabil at─▒flar onlarca ├že┼čit maksat i├žin olabilir: Bazen iktibas, bazen al─▒nan bir fikir, bazen reddetme, bazen ayk─▒r─▒ bir y├Ân, bazen bir deyim, bazen m├╝┼čterek bir te┼čbih vb. ┼čeyler i├žin olabilir. Yoksa atf─▒n sadece mana uygunlu─ču g├Âstermedi─čini b├╝t├╝n ara┼čt─▒rmac─▒lar pekiyi bilirler. ─░┼čte muhaliflerin dile dolad─▒klar─▒ 7,40 ayetinde ─░ncilÔÇÖe yap─▒lan at─▒f, ortak bir deyim i├žin yap─▒lm─▒┼č olup M. Hamidullah, M. Esed de eserlerinde bu ayetin mealinde ─░ncilÔÇÖe at─▒fta bulunmu┼člard─▒r. KurÔÇÖ├ón, su├žlu k├ófirlerin Cennete giremeyeceklerini bildirirken, ─░ncil zenginlerin giremeyeceklerini bildirmektedir. Bir mukayese yaparak okurun bu farkl─▒l─▒─č─▒ g├Ârmesinde de fayda bulmu┼č olabilirim.

ÔÇťPavlus ve di─čer baz─▒ havarilere isnad edilen mektuplara at─▒fta bulunulmazÔÇŁ deniyor. Bu b├Âl├╝mleri ─░ncilÔÇÖden sayanlar H─▒ristiyanlard─▒r, ben de─čilim. Konuyu az─▒c─▒k bilenler, mevcut ─░ncillerÔÇÖin, PavlusÔÇÖun mektuplar─▒ndan sonra ve onlar g├Âz ├Ân├╝nde bulundurularak yaz─▒ld─▒─č─▒n─▒ bilirler. Kapa─č─▒nda ÔÇť─░ncilÔÇŁ yaz─▒l─▒ hangi kitab─▒ a├žarsak, bunlar─▒n ─░ncil b├Âl├╝mlerinden olarak yer ald─▒─č─▒n─▒ g├Âr├╝r├╝z. H─▒ristiyan olmayanlar, onlar─▒n bu inanc─▒na g├Âre meseleyi ele alma durumundad─▒rlar. Yoksa bana kalsa zaten onlar─▒n ÔÇť─░ncilÔÇŁ dedikleri metin de asl─▒ gibi kalmam─▒┼čt─▒r. Buna Mealimizde de yer yer de─čindik.5

6- Gelelim Hz. ─░sa (a.s.)ÔÇÖn─▒n n├╝zul├╝ne: Hz. ─░saÔÇÖn─▒n ahirzamanda gelece─či ─░sl├óm ├╝mmetince sahabe d├Âneminden beri kabul edilmi┼čtir. ├ťstelik bu mesele birbiriyle ihtilaf halindeki akaid f─▒rkalar─▒n─▒n hepsinin kabul etti─či nadir meselelerdendir. Ehl-i S├╝nnetin ba┼čl─▒ca imamlar─▒ Ebu Hanife, Malik, ┼×afii, Ahmed, en me┼čhur iki akaid imam─▒ E┼čÔÇÖari ve MaturidiÔÇÖden ba┼čka Mutezile, Zahiriye, ─░mamiye, ┼×ia bu konuda m├╝ttefiktir.6 Onlar da ┼čahsi temay├╝llerinden de─čil, manevi tevat├╝r derecesinde olan hadis-i ┼čeriflerden ├Ât├╝r├╝ kabul etmi┼člerdir. Bu hadisleri ve bu kadar ├ólimin o hadisleri de─čerlendirmelerini ink├ór etmek, ├Âyle kolay bir i┼č de─čildir. Hadislerden sadece birini zikredelim: Hz. Peygamber (a.s.) ┼č├Âyle buyurdu: ÔÇťCan─▒m elinde olan AllahÔÇÖa yemin ederim ki adil bir h├╝k├╝mdar olarak Meryem o─člu ─░saÔÇÖn─▒n aran─▒za inmesi yak─▒nd─▒r. O, ha├ž─▒ k─▒racak, domuzu ├Âld├╝recek, cizyeyi kald─▒racak, mal da─č─▒tacakt─▒r. Mal o kadar ├žo─čalacak ki, art─▒k onu kabul eden kimse kalmayacakt─▒rÔÇŁ7 ─░nk├ór edenler g├╝ya H─▒ristiyanl─▒ktan s─▒zd─▒─č─▒ faraziyesinden hareket ediyorlar. Bunu ┼čimdi ben ├ž─▒karsayd─▒m, misyoner oyununa geldi─čim s├Âylenebilirdi. Ama 70 sene ├Ânce Kevseri, 500 sene ├Ânce S├╝yut├«, 700 sene ├Ânce Teftazan├«, 900 sene ├Ânce F. Razi, 1100 sene ├Ânce Taber├«, 1300 sene ├Ânce ─░mam-─▒ Azam gibi ├ólimler de mi misyoner oyununa geldiler? As─▒l ecnebi tesirinde kalanlar bu iddiada bulunanlard─▒r. Evet, onlar bu s─▒zmay─▒ ortaya atan Swetmann, Bell, Nicholson gibi oryantalistlerin etkisinde kalanlard─▒r.

Bu mesele kesin oldu─čundan klasik akaid kitaplar─▒nda yer alm─▒┼čt─▒r. ─░nk├ór edenlerin bahaneleri Hz. Muhammed (a.s.)ÔÇÖin son peygamber olmas─▒d─▒r. S. Teftazani gibi Ehl-i S├╝nnet akaidinin kesinle┼čmi┼č ┼čeklini ifade eden bir zat ┼č├Âyle diyor: ÔÇťSabit bir hakikattir ki Hz. Muhammed (a.s.) son peygamberdir. E─čer, hadislerde ondan sonra ÔÇť─░sa (a.s)ÔÇÖ─▒n gelece─či naklediliyorÔÇŁ denirse ┼č├Âyle cevap veririz: Evet, o gelecek, fakat Hz. Muhammed (s.a.s.)ÔÇÖe tabi olacakt─▒r. ├ç├╝nk├╝ onun ┼čeriat─▒ neshedilmi┼čtir. Art─▒k ona yeni vahiy gelmez, yeni h├╝k├╝mler koymaz. O sadece Hz. PeygamberÔÇÖin halifesi olarak gelir. Di─čer taraftan en sahih g├Âr├╝┼če g├Âre o, insanlara namaz k─▒ld─▒racak, onlara imam olacak, Mehdi de namazda kendisine iktida edecektir. Zira o daha efdal oldu─čundan, imamete daha lay─▒kt─▒rÔÇŁ.8 08.12.2003 tarihli Aksiyon dergisinde ├ž─▒kan makalemdeki ifadeyi dinden ├ž─▒kma imi┼č gibi d├Ând├╝re d├Ând├╝re ekranlara getirenlere ┼čunu s├Âyl├╝yorum: ─░sl├ómÔÇÖ─▒ bilen ve uygulayan kimseler nas─▒l olur da Hz ─░saÔÇÖdan uzak durabilirler? Hz. ─░saÔÇÖn─▒n yan─▒nda yer almay─▒ tehlikeli bulan hocalar─▒m─▒z, bu i┼či k├Âp├╝rten medya mensuplar─▒n─▒, Hz. Muhammed (s.a.s.) ad─▒na Hz. ─░saÔÇÖdan uzakla┼čanlar─▒ hi├ž ─░sl├ómÔÇÖa hizmet i├žinde g├Ârm├╝┼čler midir? E─čer bizim modernist bilginler d├Ân├╝p dinlerini de bu gibi kimselerden ├Â─črenecek hale geldilerse, diyece─čim yok! Ama hen├╝z o kadar de─čil. Zira, Y├╝mni Sezen, ÔÇťmutlak risalet SahibiÔÇŁnin manas─▒n─▒ biliyor ki, makalemdeki ÔÇťMutlak risaletin sahibi Hz. Muhammed (s.a.s.) taraf─▒ndan d├╝nyan─▒n son d├Âneminde d├Ânece─či bildirilen Hz. ─░saÔÇŽÔÇŁ c├╝mlemin ilk yar─▒s─▒n─▒ atarak, ÔÇťD├╝nyan─▒n son d├Âneminde d├Ânece─či bildirilen Hz. ─░saÔÇŁ diye al─▒nt─▒ yap─▒yor. B├Âylece okuyucuda benim Hz. Muhammed (s.a.s.)ÔÇÖden bahsetmeyen, adeta bir H─▒ristiyan oldu─čum zann─▒n─▒ uyand─▒rmak istiyor. H─▒yanetin bu derecesini M├╝sl├╝man, d├╝┼čman─▒na bile yapmamal─▒d─▒r. Hz Muhammed (s.a.s.) ad─▒n─▒ ├ž─▒kard─▒─č─▒ gibi ÔÇťmutlak risaletin sahibiÔÇŁnin ÔÇťrisaleti evrensel, ebedi PeygamberÔÇŁ manas─▒na geldi─čini bildi─činden ├Ât├╝r├╝ benim bu inanc─▒m─▒ da g├Âzden ka├ž─▒rmak i├žin, kulland─▒─č─▒m o s─▒fat─▒ da ├ž─▒kar─▒yor.9

7- Kald─▒ Hz. ─░sa (a.s.)ÔÇÖn─▒n geli┼činin nas─▒l olaca─č─▒ meselesi. Bu hadislere ve bunca ulemaya dayanarak ben, meselenin asl─▒n─▒ kabul ediyorum, keyfiyeti ise Allah bilir. Ayetlerin m├╝te┼čabihi oldu─ču gibi, hadislerin de m├╝te┼čabihi vard─▒r. Bu hususta yorum yapan ├ólimler olmu┼člard─▒r. El-Halimi, Teftazani, S─▒ddik Hasan Han, M. Abduh, M. Re┼čid R─▒za, Said Nursi yorumu m├╝mk├╝n g├Âren ├ólimlerdendir.10

Mesela M. Re┼čid R─▒za, Muhammed AbduhÔÇÖdan ┼ču yorumu nakleder: ÔÇťHz ─░sa (a.s.)ÔÇÖn─▒n n├╝zul├╝n├╝ ve yery├╝z├╝nde h├ókimiyetini ┼č├Âyle tevil etmek m├╝mk├╝nd├╝r: Onun h├ókimiyeti insanlar ├╝zerinde onun ruhunun ve risaletinin s─▒rr─▒n─▒n galebe ├žalmas─▒d─▒r. Onun risaletinin s─▒rr─▒ ise merhamete, sevgiye, bar─▒┼ča sar─▒lmak, ┼čeriat─▒n zahiri taraflar─▒na kilitlenmeyip esas maksatlar─▒na, kabu─ča de─čil de ├Âze y├Ânelmektir. Bu s─▒r da ┼čeriat─▒n hikmeti ve h├╝km├╝n konulmas─▒n─▒n gayesidirÔÇŽÔÇŁ M. Re┼čid R─▒za bunu naklettikten sonra hadislerin zahirinin bu yoruma m├╝sait olmad─▒─č─▒n─▒ s├Âyler ve ┼čunu ilave eder: ÔÇťAma bu yorum sahipleri, hadislerin ekserisi gibi, bu hadislerin de mana itibariyle nakledildiklerini, b├Âyle nakledenin de kendi anlad─▒─č─▒n─▒ nakletti─čini s├Âyleyerek, kendi anlay─▒┼č─▒n─▒ savunabilir.ÔÇŁ11

8- Hz. ─░sa (a.s.)ÔÇÖ─▒ Allah Teala d├╝nyaya g├Ânderecek, Resulullah onu halife olarak kabul edecek, M├╝sl├╝manlara imam sayacak, dinsizli─če kar┼č─▒ M├╝sl├╝manlar─▒n ba┼č─▒na ge├žirecek, yery├╝z├╝n├╝ adaletle dolduran h├╝k├╝mdar edecek, ondan sonra da M├╝sl├╝manlar─▒n Hz. ─░sa (a.s.)ÔÇÖn─▒n etraf─▒nda yer almas─▒ mahzurlu olacak! Bunu anlamak m├╝mk├╝n de─čil.12 Onun ha├ž─▒ k─▒rmas─▒, domuzu ├Âld├╝rmesi, H─▒ristiyanl─▒─č─▒n temel sapmalar─▒n─▒ d├╝zeltmesine i┼čaret ediyor. Geni┼č H─▒ristiyan d├╝nyas─▒n─▒n Hz. ─░sa hakk─▒ndaki itikad─▒n─▒ d├╝zeltip, KurÔÇÖ├ónÔÇÖ─▒n ve Hz. Muhammed (a.s.)ÔÇÖ─▒n bildirdi─či gibi tan─▒mas─▒nda, b├Âylece, yanl─▒┼člar─▒n─▒ d├╝zeltmi┼č H─▒ristiyanlarla M├╝sl├╝manlar─▒n ba┼č─▒na ge├žen ve DeccalÔÇÖa kar┼č─▒ sava┼čarak dinsizli─či ├Âld├╝recek olan Hz. ─░saÔÇÖn─▒n manevi ┼čahsiyeti etraf─▒nda toplanmada hangi mahzur bulunabilir? Mahzur g├Âren, l├╝tfen beni ikna etsin. Bunda sak─▒nca g├Ârenler, yoksa Hz. ─░sa (a.s.)ÔÇÖ─▒ Kilisede mi tahayy├╝l ediyorlar? Bir nevi Papa m─▒ g├Âr├╝yorlar? Anlamak m├╝mk├╝n de─čil.

9- Muar─▒zlar mealimin kapa─č─▒ndaki motifi ha├ža benzeterek, g├╝ya iddialar─▒n─▒ belgelemek istediler. Bu, hezeyanlar─▒n─▒n hangi raddeye ula┼čt─▒─č─▒n─▒ ve delil bulmakta ne kadar zorland─▒klar─▒n─▒ g├Âstermekten ba┼čka bir i┼če yaramaz.

 


Bu Makaleye Ait Ele┼čtiri Makaleleri
# Makaleler Ad─▒
Kullan─▒c─▒ Yorumlar─▒

! Yorum yazabilmeniz i├žin ├╝ye olmal─▒s─▒n─▒z.
├ťyelik i├žin l├╝tfen sayfan─▒n ├╝st k─▒sm─▒nda yer alan"├ťye Giri┼č | ├╝ye ol" linkine t─▒klay─▒n─▒z.

Kay─▒t Ekleyen / Eklenme Tarihi
Muhammed Ender / 11.02.2013



Eski Eserler


Eski Eserler K├╝t├╝phanesine Ho┼čgeldiniz!

Hesap ─░┼člemleri

├ťye de─čil misiniz? ├ťye olun!

Eski Eserlere ├╝ye olarak, k├╝t├╝phanenimiz ve eserlerimiz hakk─▒nda payla┼č─▒mlardan hesab─▒n─▒z ├╝zerinden faydalabilirsiniz...