f EskiEserler | Eski Eserler | Eskieserler.com
E─čitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   K├╝t├╝phanelerde   ( 151 )   ┼×ehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
Hit
9129104
├ťye 1490
Online ├ťye 0

Mealimiz M├╝nasebetiyle

 Kitap Detay─▒ Kitap No : K-  
Yazar Ad─▒ ─░lim Dal─▒ Konusu Dili
Suat Y─▒ld─▒r─▒m Tefsir T├╝rk├že
├ľzelli─či Terc├╝me Eden
 
       
Makale No: 227 Hit : 4321 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Makale Yazar─▒na ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakk─▒ndaki Makaleler    

Yazara ait kitaplar
# Kitap Ad─▒

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Ad─▒

Yazara ait makaleler
# Makaleler Ad─▒
1 TDK nun T├╝rk├že S├Âzl├╝k├╝ Hakk─▒nda Baz─▒ M├╝lahazalar
2 ┼×eytani Ayetler Safsatas─▒ (Garanik K─▒ssas─▒n─▒n Tenkidi )
3 Risalei Nurda M├╝te┼čabih Ayetleri Anlamada ├ľnemli Esaslar I
4 ├ľmer Nasuhi Bilmenin B├╝y├╝k Tefsir Tarihi Hakk─▒nda Bir De─čerlendirme
5 M├╝te┼čabih Ayetler Hakk─▒nda ├ľnemli Bir Hat─▒rlatma
6 Muhammed Esedin Kuran Mesaj─▒ Adl─▒ Tefsiri Hakk─▒nda
7 Muas─▒r H─▒ristiyanl─▒─č─▒n ─░slama Bak─▒┼č─▒ III
8 Muas─▒r H─▒ristiyanl─▒─č─▒n ─░slama Bak─▒┼č─▒ II
9 Muas─▒r H─▒ristiyanl─▒─č─▒n ─░slama Bak─▒┼č─▒
10 Misyonerlerin T├╝rkiyeyi De─čerlendirmeleri
11 Mirac Hakikatlerinden
12 Mehmed Akifin Kurana Bak─▒┼č─▒
13 Mehmed Akifin Kuran Anlay─▒┼č─▒
14 Medine Ara┼čt─▒rmalar─▒ Merkezi / ┘ůě▒┘âě▓ ěĘěş┘łěź ┘ł ě»ě▒ěžě│ěžě¬ ěž┘ä┘ůě»┘Ő┘ćěę ěž┘ä┘ů┘ć┘łě▒ěę
15 Mealimiz M├╝nasebetiyle
16 Mealim Hakk─▒nda Hezeyanlar
17 Makbul Tefsirin ┼×artlar─▒
18 Kuveyt Bilimsel ─░caz Sempozyumu
19 Kuran─▒n Tenciminin E─čitici ├ľzelli─či
20 Kuran─▒n Allah Kelam─▒ Oldu─čunu ─░spatta Bedi├╝zzaman Said Nursinin Orijinal Bir Usul├╝
21 Kuran─▒ Kerimin M├╝te┼čabihan Mesani ├ľzelli─či
22 Kuran─▒ Kerime G├Âre Ehli Kitapla Diyalog
23 Kuran─▒ Kerimde K─▒ssalar
24 Kuran─▒ Kerimde Hz. ─░san─▒n H├╝viyeti
25 Kuran ve Alevi (Nazmi N. Sakall─▒o─člunun Kuran ─░simli Derleme ├çevirisinin Ele┼čtirisi)
26 Ki┼činin Kuran─▒ Hakimi ─░le ├ľzel ─░leti┼čimi
27 Kiliseyi ─░slam ─░le Diyalog ─░steme─če Sevk Eden Sebepler II
28 Kiliseyi ─░slam ─░le Diyalog ─░steme─če Sevk Eden Sebepler
29 ─░slam─▒n Tan─▒tt─▒─č─▒ Allah
30 ─░slam─▒n H─▒ristiyanlara Uygulad─▒─č─▒ Ho┼čg├Âr├╝
31 ─░cazul Kuran ─░lmi
32 Hz. Peygamberin Kuran─▒ Tefsiri
33 Hristiyan Teslisi ve Hz. Meryem
34 Gazalinin Bilimsel Metodu
35 Evrensel Alim Muhammed Hamidullah
36 En M├╝kemmel Ahlak Ba┼čta Gelen Mucizelerdendir
37 Elmal─▒l─▒n─▒n Meali veya Sahipsizli─čin Meali
38 Elmal─▒l─▒ M. Hamdi Yaz─▒r─▒n M├╝te┼čabih Ayetleri Anlamaya Katk─▒s─▒
39 Elmal─▒l─▒ Hamdi Yaz─▒r ve Tefsiri
40 Diyalogda Anahtar ─░sim L. Massignon ve ─░slam
41 Ceza H├╝k├╝mleri A├ž─▒s─▒ndan Tevrat ve Kuran Adl─▒ Kitab─▒n Kriti─či
42 Canan ki Bir Melekti U├žtu
43 Ayetlerin Tertibinde Oryantalist ┼×├╝phesi
44 Ayetlerin Kronolojik S─▒ralanmas─▒
45 Allah─▒n Biz Zamirini Kullanmas─▒

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

├ľzeti
Tefsirde yap─▒lacak ilk i┼č, ayeti a├ž─▒klayan ba┼čka ayetleri bulmaya ├žal─▒┼čmakt─▒r. Kur'an'─▒n bir k─▒sm─▒ di─čer k─▒sm─▒n─▒ tefsir eder prensibi m├╝fessirler aras─▒nda darb─▒mesel olmu┼čtur. Onun i├žin tefsirlerde bu prensibin uyguland─▒─č─▒n─▒ g├Âr├╝r├╝z; fakat k─▒sa meallerde buna yer verilememektedir. Zannedersem ilk olarak bu mealimiz, ayeti a├ž─▒klayan di─čer ayetlere i┼čaret etmektedir. Eserimizde ├╝├ž binden fazla ayet birbiri ile irtibatland─▒r─▒lm─▒┼čt─▒r. Ayetlerin meallerinin sonlar─▒nda bildirilen rakamlarla, sure ve ayet numaras─▒ verilerek o ayetin tefsirinde faydal─▒ olan di─čer ayetler bildirilmi┼čtir.
open women who cheated how many guys cheat
read here cheat wifes unfaithful wives
read here read read
click open what makes husbands cheat
treatment of aids history of aids aids pictures
bystolic coupon coupons for bystolic
cialis coupon cialis coupon cialis coupon
lisinopril lisinopril lisinopril
sumatriptan succinate http://sumatriptannow.com/succinate sumatriptan succinate

Yay─▒n Bilgileri
Yay─▒nland─▒─č─▒ Kaynaklar
Yay─▒nland─▒─č─▒ Tarih
Yay─▒nland─▒─č─▒ Dergi
Sanal Dergi
Makalenin Linki

Makale Metni   [Yazd─▒r/Print]

Mealimiz M├╝nasebetiyle

Takdim Yaz─▒s─▒: Suat Y─▒ld─▒r─▒m Hocam─▒z─▒n, u─črunda neredeyse bir ├Âm├╝r t├╝ketti─či Kuran'─▒ anlama gayreti nihayet semeresini verdi. Ortaya ├ž─▒kan meal, Ramazan ay─▒nda, Zaman gazetesinin bir k├╝lt├╝r hizmeti olarak okuyucusuyla bulu┼čtu. Dostlar─▒ ve sevenlerinin y─▒llard─▒r b├╝y├╝k bir i┼čtiyakla bekledi─či meal, nihayet bas─▒ld─▒. Bu yaz─▒da Hocam─▒z, mealinin ├Âzelliklerini birka├ž ba┼čl─▒k alt─▒nda inceliyor. Dikkatli okuyucular─▒m─▒z, Hocam─▒z─▒n birka├ž say─▒ ├Ânceki yaz─▒lar─▒n─▒n hemen tamam─▒yla meallerde yanl─▒┼č terc├╝me edilen k─▒s─▒mlarla ilgili oldu─čunu, bunlar─▒ ├Ârnekleriyle g├Âsterdi─čini hat─▒rlayacaklard─▒r.Bu yaz─▒s─▒nda da Hocam─▒z haz─▒rlad─▒─č─▒ mealle ilgili olarak k─▒sacaa) A├ž─▒k anla┼č─▒l─▒r ve halk─▒n kulland─▒─č─▒ T├╝rk├že ile yaz─▒ld─▒─č─▒;b) Ayetler aras─▒ m├╝nasebetlere dikkat ├žekildi─či ve ├╝├ž bin kadar ayetin birbiriyle irtibatlar─▒n─▒n nazara verildi─či c) S├╗re i├žinde bir konudan di─čerine intikal ederken gerekli hassasiyetin g├Âsterildi─či, ilgili ayetlerden ├Ârneklerle, kopukluklar var zannedilen yerlerin mealinde olmad─▒─č─▒ hususlar─▒ ├╝zerinde durmaktad─▒r.

Mealde dikkat edilen hususlardan biri de Kur'an'─▒n hitab ├╝slubunu aynen yans─▒tma cehdidir. Hocam─▒z bunu -tevazu ifadesi olarak- k─▒smen ger├žekle┼čtirdi─čini ifade ediyor. Sayg─▒lar─▒m─▒zla takdim ediyoruz.

Keremi bol Rabbimizin haz─▒rlamaya muvaffak etti─či Kur'an-─▒ H├ókim ve A├ž─▒klamal─▒ Meali isimli eserimiz Zaman gazetesince yay─▒nlan─▒yor. Kitab─▒n yay─▒nland─▒─č─▒ s─▒rada yurdumuzdan uzakta, Malezya Uluslararas─▒ ─░slam ├ťniversitesi'nde g├Ârevli bulunmaktay─▒m.

Eser kamuoyuna sunulunca onun hakk─▒nda m├╝ellif olarak benim a├ž─▒klamada bulunmamda fayda g├Âren dostlar─▒m─▒z─▒n tekliflerini makul buldum. Mealimizin ba┼čl─▒ca ├Âzelliklerini k─▒sa bir makale ├žer├ževesine s─▒─čd─▒rmaya ├žal─▒┼čaca─č─▒m. ┼×├Âyle ki:

├éyeti A├ž─▒klayan Ba┼čka Ayetler; Tefsirde yap─▒lacak ilk i┼č, ayeti a├ž─▒klayan ba┼čka ayetleri bulmaya ├žal─▒┼čmakt─▒r. Kur'an'─▒n bir k─▒sm─▒ di─čer k─▒sm─▒n─▒ tefsir eder prensibi m├╝fessirler aras─▒nda darb─▒mesel olmu┼čtur. Onun i├žin tefsirlerde bu prensibin uyguland─▒─č─▒n─▒ g├Âr├╝r├╝z; fakat k─▒sa meallerde buna yer verilememektedir. Zannedersem ilk olarak bu mealimiz, ayeti a├ž─▒klayan di─čer ayetlere i┼čaret etmektedir. Eserimizde ├╝├ž binden fazla ayet birbiri ile irtibatland─▒r─▒lm─▒┼čt─▒r. Ayetlerin meallerinin sonlar─▒nda bildirilen rakamlarla, sure ve ayet numaras─▒ verilerek o ayetin tefsirinde faydal─▒ olan di─čer ayetler bildirilmi┼čtir.

A├ž─▒k T├╝rk├že ─░fade; Do─čru manan─▒n yan─▒ s─▒ra a├ž─▒k T├╝rk├že ifade konusunda bir ├╝slup ├žilesi ├žekti─čimizi ifade edebiliriz. Metne sad─▒k kalma iddias─▒yla b├Âylesi bir eserde ├Ân planda bulundurulmas─▒ gereken T├╝rk├že anlat─▒m tuhaf hale getirilmemeli, okur ├╝rk├╝t├╝lmemelidir. Mesela Fatiha Suresi'nde Ceza g├╝n├╝n├╝n Malik' i tuhafl─▒─č─▒ ve T├╝rk├že y├Ân├╝nden yanl─▒┼čl─▒─č─▒ yerine Din g├╝n├╝n├╝n, hesap g├╝n├╝n├╝n tek h├ókimi , Allah g├Âkleri ve yeri hak ile yaratt─▒ m├╝phemli─či yerine Allah g├Âkleri ve yeri hak ve hikmetle (veya ciddi bir maksatla) yaratt─▒., Allah'─▒ aciz b─▒rak─▒c─▒ de─čildirler tuhafl─▒─č─▒ yerine tefsirlerde belirtildi─či ├╝zere Ka├ž─▒p Allah'─▒n elinden kurtulamazlar,
Biz onun i├žin ak─▒ll─▒ bir o─čul m├╝jdeledik veya biz onu uslu bir o─čul ile m├╝jdeledik. Yerine Ak─▒ll─▒ bir o─člunun d├╝nyaya gelece─čini kendisine m├╝jdeledik, Allah, ├╝├ž├╝n ├╝├ž├╝nc├╝s├╝d├╝r diyenler k├ófir olmu┼čtur yerine Allah, ├╝├ž uknumdan biridir diyenler k├ófir olmu┼člard─▒r. Namaz k─▒lmakla emrolundum; yerine "Namaz k─▒lmam emredildi" demeyi tercih ettik.

Ten├ós├╝b├╝'l-├éy├ót; Kur'an hakk─▒ndaki ├Ânemli ilimlerden biri tenas├╝b├╝'l-ayat denilen ve ayetler aras─▒ndaki insicam ve ba─člant─▒y─▒ g├Âsteren ilimdir. Arap edebiyat─▒nda beli─č ve etkili s├Âzde aranan ba┼čl─▒ca ┼čartlardan biri, onun veciz, yani ├Âzl├╝ olmas─▒d─▒r. Onun i├žindir ki Kur'an-─▒ Kerim, dikkatli muhatab─▒n karinelerle anlayabilece─či kelimeleri zikretmez, fakat ba┼čka bir dile terc├╝me halinde s├Âylenmeyen kelimeleri karinelerle bulup yerle┼čtirmek bir├žok durumda m├╝mk├╝n olmad─▒─č─▒ndan meallerimizde ayetler birbirinden kopuk san─▒lmaktad─▒r. Bu irtibat─▒ kuramayan baz─▒ tefsirler bile bulunmaktad─▒r. Onun i├žin baz─▒ m├╝ste┼črikler ve meal okuyan ba┼čkalar─▒ Kur'an'─▒, bir├žok yerde muktadab (├Âncesi ve sonras─▒ ile m├╝nasebette olmayan) s├Âzlerin toplam─▒ sanm─▒┼člard─▒r. Bu inceli─či anlayamayan baz─▒ m├╝fessirler bile bunun, Kur'an'─▒n peyderpey indirilmi┼č olmas─▒na raci oldu─čunu ├Âne s├╝rm├╝┼člerdir. ─░┼čte b├Âylesi yanl─▒┼člara meydan vermemek i├žin Kur'an tefsiri veya meali yazan kimselerin ayetler aras─▒ndaki irtibat ve insicam─▒ g├Âstermeleri gerekir. Ta ki muhatap veya okur, b├╝t├╝nl├╝k ortaya koyan bir hitap kar┼č─▒s─▒nda oldu─čunu anlas─▒n. Halbuki irtibat kurman─▒n da ├Âtesinde Ni┼čaburi ve Fahruddin Razi gibi m├╝fessirlere g├Âre Kur'an tefsirinin nice g├╝zellikleri m├╝nasebetlere derc edilmi┼čtir. Tefsirlerin ├žo─ču bunlar─▒ g├Âstermek i├žin gerekli a├ž─▒klamalarda bulunmu┼člard─▒r; fakat mealde bu izahlar─▒ nakletmek m├╝mk├╝n olmad─▒─č─▒ gibi gerekli de de─čildir. Mealin haz─▒rland─▒─č─▒ dilin imk├ónlar─▒ iyi kullan─▒labilirse o dildeki ba─čla├žlar kullan─▒larak nispeten veciz ve edebi bir ├╝slup tutturulabilir.

Mealimizin ├Ânemli bir ├Âzelli─či de bu hususa ihtimam g├Âstermeye ├žal─▒┼čmas─▒d─▒r. Eksiklerimize ra─čmen, yapabildi─čimiz kadar─▒n─▒n bile, meal edebiyat─▒m─▒za ├Ânemli katk─▒da bulundu─čunu s├Âyleyebiliriz. Bu konuyu yazaca─č─▒m s─▒rada mealimizi a├ž─▒nca Neml suresi kar┼č─▒ma ├ž─▒kt─▒. ┼×imdi oradaki bu kabil ├Âzelliklerin bir k─▒sm─▒n─▒ nakledece─čim. B├Âylece tefsirde bu konunun ├Ânemini de─čerli okurlar─▒m─▒za arz etmeye ├žal─▒┼čaca─č─▒m. ┼×├Âyle ki 6. ayetin mealinin ba┼č─▒nda Fakat sana gelince denilmesi gerekir ki hem burada muhatap olan Hazret-i Peygamber Aleyhisselam'─▒n durumunun, bir ├Ânceki ayette bildirilen durumdan tamamen farkl─▒ oldu─ču g├Âsterilsin, hem de irtibat kurulabilsin.

7. ayet mealinin ba┼č─▒na nitekim ba─člac─▒ konulup muhatab─▒n zihni ├Ânceki k─▒s─▒mla benzerlik kurmaya haz─▒rlanmazsa, Hz. Peygamber'den bahsedilirken birden Hz. Musa'ya ge├žilmesini anlamak zor olacakt─▒r.

10-12. ayetlerde Cenab-─▒ Allah, Musa Aleyhisselam'a risalet verirken ona hitab─▒ ┼č├Âyle devam etmektedir "Korkma! Benim kat─▒mda peygamberler korkmaz; yaln─▒z haks─▒zl─▒k eden bunun d─▒┼č─▒ndad─▒r. K├Ât├╝ hali iyili─če ├ževiren kimse bilsin ki Ben ┼č├╝phesiz ba─č─▒┼člar─▒m, merhamet ederim. Elini koynuna sok! Firavun ve milletine g├Ânderilen dokuz mucizeden biri olarak kusursuz, bembeyaz ├ž─▒ks─▒n" deniliyor.

a) Bu mealden, istisnan─▒n peygamberlerden yap─▒ld─▒─č─▒ san─▒lmakta, dolay─▒s─▒yla haks─▒zl─▒k eden peygamberler varm─▒┼č zann─▒ uyanmaktad─▒r.

b) S├Âz, peygamberlerden, bir ge├ži┼č olmaks─▒z─▒n aniden k├Ât├╝ hali iyili─če ├ževiren kimselere intikal etmektedir.

c) Hemen ard─▒ndan Elini koynuna sok, emri verilmekte ge├ži┼č ba─člant─▒s─▒ kurulmamaktad─▒r. Ayr─▒ca elinin bembeyaz oldu─ču s├Âylenmektedir. Oysa el hakk─▒nda beyaz s─▒fat─▒ makbul say─▒lmaz. Burada maksat, projekt├Âr gibi p─▒r─▒l p─▒r─▒l ─▒┼č─▒k sa├žan mucizevi bir hale d├Ân├╝┼čmesidir. Oysa biz mealimizde gerek fikir silsilesi, gerek lisan y├Ân├╝nden ba─člant─▒y─▒ ┼č├Âylece kurmaya ├žal─▒┼čt─▒k Korkma, Musa!, buyurdu, ├ç├╝nk├╝ Benim huzurumda resuller korkmazlar. Benden korkanlar, zul├╝m ve g├╝nah i┼čleyenlerdir. Fakat onlar da o fenal─▒ktan sonra g├╝zel i┼čler yaparlarsa, onlara kar┼č─▒da Ben ├žok affedici geni┼č merhamet ve ihsan sahibi olarak muamele ederim. Haydi, elini koynuna sok! ┼×imdi ├ž─▒kar ─░┼čte kusursuz, p─▒r─▒l p─▒r─▒l ─▒┼č─▒k sa├ž─▒yor. B├Âylece Firavun'a ve onun halk─▒na g├Âsterece─čim dokuz mucizeye bu da d├óhil olsun. Hakikaten onlar yoldan tam ├ž─▒km─▒┼č bir g├╝ruhtur.

17. ayette S├╝leyman Aleyhisselam'─▒n ordusunu tefti┼č etmesi konusuna ge├žilirken, ba┼č tarafta g├╝n├╝n birinde denilmeyince yukar─▒s─▒yla kopukluk meydana gelmektedir.

20. ayette S├╝leyman Aleyhisselam ku┼člar─▒ ara┼čt─▒rarak H├╝dh├╝d'├╝ ni├žin g├Âremiyorum Yoksa kay─▒plarda m─▒ Bana a├ž─▒k bir delil getirmelidir. denilince ba┼čka gruplar─▒ anlatmaktan ku┼člara ge├žilmesi irtibats─▒z san─▒lmaktad─▒r. Ayr─▒ca burada ordudan kaybolmas─▒ sebebiyle H├╝dh├╝d'den beklenen, delil de─čil mazerettir. Keza T├╝rk├žede kay─▒plarda m─▒ yerine Kay─▒plara m─▒ kar─▒┼čt─▒ demenin daha me'nus ve al─▒┼č─▒lm─▒┼č bir tabir oldu─čunu da unutmayal─▒m. Bunlar─▒ g├Âz ├Ân├╝ne alarak ┼č├Âyle meal vermek bize daha uygun geldi Bir de ku┼člar─▒ tefti┼č etti ve 'H├╝dh├╝d'├╝ neden g├Âremiyorum; yoksa kay─▒plara m─▒ kar─▒┼čt─▒ Kuvvetli ve ge├žerli bir mazeret ortaya koymad─▒─č─▒ takdirde onu ┼čiddetli bir ┼čekilde cezaland─▒raca─č─▒m yahut boynunu kesece─čim.'

H├╝dh├╝d, Sebe krali├žesinden, 23. ayette ├Âvg├╝ ile bahsetmektedir. Fakat sonra 24. ayette onun g├╝ne┼če tapan m├╝┼črik biri olup ┼čeytana uydu─čunu s├Âyleyince muhatap ┼ča┼č─▒rmaktad─▒r; ama kar┼č─▒ fikre ge├ži┼čte yani 24. ayet mealinin ba┼č─▒nda Ne var ki ve H├╝dh├╝d g├Ârmedi─či ┼čeyi anlat─▒rken, T├╝rk├žede onu belirtecek bir ifade ile Anla┼č─▒lan, ┼čeytan onu yoldan ├ž─▒karm─▒┼č. demekle asl─▒nda mevcut olan insicam belirtilmektedir.

39. ayette bir cinn├«nin marifeti bildirilip 40. ayette de ona ├╝st├╝n gelen insanlardan b├╝y├╝k bir ├ólimin, taht─▒ bir anda getirmesinden bahsedilmektedir. Bu mukayeseyi ve fark─▒ belirten bir ifade kullan─▒lmazsa anlat─▒m kopuk ve yavan olmaktad─▒r Cinlerden biri ┼č├Âyle dedi (...), Kitap ilmi olan ┼č├Âyle dedi denilince mukayese gizli kalmaktad─▒r. Oysa 40. ayet mealinin ba┼č─▒na sadece bir ama edat─▒ konulmakla hem ba─člant─▒ kurulmakta, hem de mukayese ger├žekle┼čmektedir.

Bu ├Ârnekler saymaya gelmeyecek kadar ├žoktur; fakat bu kadar─▒ bile ┼čunu g├Âstermeye k├ófidir Tefsirlere bak─▒p m├╝nasebetlerin izah─▒n─▒ ├Â─črenen ve dikkatini y├Ânelterek insicam─▒ kavrayan m├╝fessir, T├╝rk├žedeki imk├ónlar─▒ da kullanmas─▒n─▒ bilirse mealin ba┼čar─▒ derecesi y├╝kselebilir ve insanlar onu daha rahat okuyup yararlanabilirler. Yer darl─▒─č─▒ sebebiyle burada sadece bir meali g├Âz ├Ân├╝nde bulundurduk. O da ├╝lkemizin en yetkili dini kurumunun defalarca yay─▒nlad─▒─č─▒ mealdir.

Hitap ├ťslubu;  Kur'an-─▒ Kerim; incelenen yaz─▒l─▒ bir kitap olmas─▒n─▒n yan─▒nda okunan, beyan─▒ ile etkili olan bir hitapt─▒r. Bu hitap ├╝slubunu imk├ón nispetinde T├╝rk├žesine intikal ettirmeyi arzulad─▒k. K─▒smen ger├žekle┼čtirmeyi ba┼čard─▒─č─▒m─▒z─▒ zannediyorum. Mesela, Kadir Suresi'ne ┼č├Âyle meal verdik;

1. Biz Kur'an'─▒ indirdik Kadir Gecesi.

2. Bilir misin nedir Kadir Gecesi

3. Bin aydan daha hay─▒rl─▒d─▒r Kadir Gecesi!

4. O gece Rab'lerinin izniyle ruh ve melekler, her t├╝rl├╝ i┼č i├žin iner de iner...

5. Art─▒k o gece bir esenliktir gider. Ta tan a─čar ana kadar.

├ľyle umuyorum ki asla sadakatten ayr─▒lmaks─▒z─▒n Kur'an'─▒n hitap ├╝slubu T├╝rk├ženin imk├ónlar─▒ kullan─▒larak bir nebze aksettirilmi┼čtir. Benzeri yerler mealimizde az de─čildir.

Referans Sistemi; Meali haz─▒rlarken m├╝teaddit tefsirlerden ve meallerden istifade ettik; fakat tefsirlerden elde etti─čimiz manay─▒ uygulamaya ├žal─▒┼čt─▒k. Yoksa onlar─▒ bilgi olarak nakle l├╝zum g├Ârmedik. A├ž─▒klama kabilinden olan yerlerde de istifade etti─čimiz eserlerin ve yazarlar─▒n isimlerini zikretmedik. ┼×unun i├žin

a) Bir cilde s─▒─čd─▒rma ve her sayfada bir Kur'an sayfas─▒n─▒n meal ve a├ž─▒klamas─▒n─▒ bitirme ┼čart─▒ buna imk├ón vermedi.

b) B├Âyle bir Kur'an mealinde okurun zikrini ve fikrini da─č─▒tmak istemedik. Yazarlar ve kitap isimleri bildirilseydi bir├žok okurun zihni da─č─▒lacak; Neden ┼ču ┼čah─▒s zikredildi, falanca zikredilmedi Halbuki falan tefsire ba┼čvurulsayd─▒ daha iyi olurdu. Yahut falan yazar─▒n yanl─▒┼č fikirleri var. Neden Kur'an tefsirinde ona yer verildi gibi d├╝┼č├╝ncelere gidilebilirdi.

c) Netice itibar─▒yla meal, umuma mal olmayan m├╝nferit g├Âr├╝┼člere yer verme, de─či┼čik iddialarda bulunma yeri olmad─▒─č─▒ndan ve sorumlulu─čunu y├╝klenmeyece─čimiz bilgileri nakletmedi─čimizden bu isimlere yer vermedik.

d) Bununla beraber m├╝sveddelerimizde yararland─▒─č─▒m─▒z eserler kay─▒tl─▒d─▒r. Gerekti─činde onlar─▒ kullanabiliriz.

Netice olarak ┼×u bir ger├žektir ki; bir Kur'an mealinin herkesi tatmin etmesi m├╝mk├╝n de─čildir. Onun i├žindir ki iddiadan uza─č─▒z, aczimizi bilmemiz laz─▒md─▒r. Seleflerimizin gayretlerini y─▒k─▒c─▒ tenkitle de─čil, takdirle y├ód ediyoruz. Asl─▒nda m├╝kemmel meal ve tefsirden insan─▒ aciz b─▒rakan, Kur'an'─▒n i'caz─▒d─▒r. Bu ┼čuurla Rabb'imizden bu eseri noksanlar─▒yla beraber nezdinde makbul olan eserlerden k─▒lmas─▒n─▒ niyaz ediyoruz.

 

 


Bu Makaleye Ait Ele┼čtiri Makaleleri
# Makaleler Ad─▒
Kullan─▒c─▒ Yorumlar─▒

! Yorum yazabilmeniz i├žin ├╝ye olmal─▒s─▒n─▒z.
├ťyelik i├žin l├╝tfen sayfan─▒n ├╝st k─▒sm─▒nda yer alan"├ťye Giri┼č | ├╝ye ol" linkine t─▒klay─▒n─▒z.

Kay─▒t Ekleyen / Eklenme Tarihi
Nurgül Çepni / 4.07.2009



Eski Eserler


Eski Eserler K├╝t├╝phanesine Ho┼čgeldiniz!

Hesap ─░┼člemleri

├ťye de─čil misiniz? ├ťye olun!

Eski Eserlere ├╝ye olarak, k├╝t├╝phanenimiz ve eserlerimiz hakk─▒nda payla┼č─▒mlardan hesab─▒n─▒z ├╝zerinden faydalabilirsiniz...