f EskiEserler | Eski Eserler | Eskieserler.com
E─čitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   K├╝t├╝phanelerde   ( 151 )   ┼×ehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
Hit
9129104
├ťye 1490
Online ├ťye 0

Kuran ve Alevi (Nazmi N. Sakall─▒o─člunun Kuran ─░simli Derleme ├çevirisinin Ele┼čtirisi)

 Kitap Detay─▒ Kitap No : K-  
Yazar Ad─▒ ─░lim Dal─▒ Konusu Dili
Suat Y─▒ld─▒r─▒m Kelam T├╝rk├že
├ľzelli─či Terc├╝me Eden
 
       
Makale No: 222 Hit : 9196 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Makale Yazar─▒na ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakk─▒ndaki Makaleler    

Yazara ait kitaplar
# Kitap Ad─▒

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Ad─▒

Yazara ait makaleler
# Makaleler Ad─▒
1 TDK nun T├╝rk├že S├Âzl├╝k├╝ Hakk─▒nda Baz─▒ M├╝lahazalar
2 ┼×eytani Ayetler Safsatas─▒ (Garanik K─▒ssas─▒n─▒n Tenkidi )
3 Risalei Nurda M├╝te┼čabih Ayetleri Anlamada ├ľnemli Esaslar I
4 ├ľmer Nasuhi Bilmenin B├╝y├╝k Tefsir Tarihi Hakk─▒nda Bir De─čerlendirme
5 M├╝te┼čabih Ayetler Hakk─▒nda ├ľnemli Bir Hat─▒rlatma
6 Muhammed Esedin Kuran Mesaj─▒ Adl─▒ Tefsiri Hakk─▒nda
7 Muas─▒r H─▒ristiyanl─▒─č─▒n ─░slama Bak─▒┼č─▒ III
8 Muas─▒r H─▒ristiyanl─▒─č─▒n ─░slama Bak─▒┼č─▒ II
9 Muas─▒r H─▒ristiyanl─▒─č─▒n ─░slama Bak─▒┼č─▒
10 Misyonerlerin T├╝rkiyeyi De─čerlendirmeleri
11 Mirac Hakikatlerinden
12 Mehmed Akifin Kurana Bak─▒┼č─▒
13 Mehmed Akifin Kuran Anlay─▒┼č─▒
14 Medine Ara┼čt─▒rmalar─▒ Merkezi / ┘ůě▒┘âě▓ ěĘěş┘łěź ┘ł ě»ě▒ěžě│ěžě¬ ěž┘ä┘ůě»┘Ő┘ćěę ěž┘ä┘ů┘ć┘łě▒ěę
15 Mealimiz M├╝nasebetiyle
16 Mealim Hakk─▒nda Hezeyanlar
17 Makbul Tefsirin ┼×artlar─▒
18 Kuveyt Bilimsel ─░caz Sempozyumu
19 Kuran─▒n Tenciminin E─čitici ├ľzelli─či
20 Kuran─▒n Allah Kelam─▒ Oldu─čunu ─░spatta Bedi├╝zzaman Said Nursinin Orijinal Bir Usul├╝
21 Kuran─▒ Kerimin M├╝te┼čabihan Mesani ├ľzelli─či
22 Kuran─▒ Kerime G├Âre Ehli Kitapla Diyalog
23 Kuran─▒ Kerimde K─▒ssalar
24 Kuran─▒ Kerimde Hz. ─░san─▒n H├╝viyeti
25 Kuran ve Alevi (Nazmi N. Sakall─▒o─člunun Kuran ─░simli Derleme ├çevirisinin Ele┼čtirisi)
26 Ki┼činin Kuran─▒ Hakimi ─░le ├ľzel ─░leti┼čimi
27 Kiliseyi ─░slam ─░le Diyalog ─░steme─če Sevk Eden Sebepler II
28 Kiliseyi ─░slam ─░le Diyalog ─░steme─če Sevk Eden Sebepler
29 ─░slam─▒n Tan─▒tt─▒─č─▒ Allah
30 ─░slam─▒n H─▒ristiyanlara Uygulad─▒─č─▒ Ho┼čg├Âr├╝
31 ─░cazul Kuran ─░lmi
32 Hz. Peygamberin Kuran─▒ Tefsiri
33 Hristiyan Teslisi ve Hz. Meryem
34 Gazalinin Bilimsel Metodu
35 Evrensel Alim Muhammed Hamidullah
36 En M├╝kemmel Ahlak Ba┼čta Gelen Mucizelerdendir
37 Elmal─▒l─▒n─▒n Meali veya Sahipsizli─čin Meali
38 Elmal─▒l─▒ M. Hamdi Yaz─▒r─▒n M├╝te┼čabih Ayetleri Anlamaya Katk─▒s─▒
39 Elmal─▒l─▒ Hamdi Yaz─▒r ve Tefsiri
40 Diyalogda Anahtar ─░sim L. Massignon ve ─░slam
41 Ceza H├╝k├╝mleri A├ž─▒s─▒ndan Tevrat ve Kuran Adl─▒ Kitab─▒n Kriti─či
42 Canan ki Bir Melekti U├žtu
43 Ayetlerin Tertibinde Oryantalist ┼×├╝phesi
44 Ayetlerin Kronolojik S─▒ralanmas─▒
45 Allah─▒n Biz Zamirini Kullanmas─▒

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

├ľzeti
Yak─▒nlarda yay─▒nlanm─▒┼č olan bir Kur'├ón meali T├╝rk toplumunda g├╝r├╝lt├╝ kopard─▒. ┼×uursuz bir ┼čekilde bu kitab─▒n baz─▒ yay─▒n organlar─▒nda "Alternatif Kur'├ón" diye tan─▒t─▒lmas─▒ ortal─▒─č─▒ daha da kar─▒┼čt─▒rd─▒. Baz─▒lar─▒ buna "Alev├«lerin Kur'├ón'─▒" ad─▒n─▒ yak─▒┼čt─▒rd─▒. Oysa b├╝t├╝n d├╝nyada Kur'├ón-─▒ Kerim metni hep ayn─▒d─▒r. S├╝nn├«si, ┼×i├«si, Alev├«si, Haric├«si ile b├╝t├╝n ─░sl├óm d├╝nyas─▒nda, bir kelimesi bile de─či┼čmeksizin ayn─▒ Kur'├ón mevcuttur. ...6200 k├╝sur ├óyetten sadece ├╝├ž y├╝ze yak─▒n ├óyet mealinin pe┼činden getirilen ├žok k─▒sa dipnotlar. Bu notlar asl─▒nda not olma, tefsir etme yerine genellikle bir ka├ž kelimeden ibaret olan c├╝mlelerdir. ─░lm├« veya gayr-i ilm├«, hi├ž bir esere ba┼čvurulmam─▒┼čt─▒r. Yap─▒lan ┼čey sadece, iyi olan baz─▒ m├╝phem (genel) ifadeleri Ehl-i Beyt, baz─▒ k├Ât├╝ vas─▒flar─▒ ise onlar─▒n muar─▒z─▒, olan insanlara yak─▒┼čt─▒rmakt─▒r. ├éyet meallerine kar─▒┼čt─▒r─▒lmay─▒p k─▒sa birer c├╝mle olarak dipnotlara yerle┼čtirilen bu teviller i├žin nakl├« veya akl├« hi├ž bir delil getirilmemi┼čtir. Hi├ž teredd├╝t etmeksizin s├Âyleyebilirim ki bu notlar─▒n hepsini koymak, insan─▒n yar─▒m g├╝n├╝n├╝ bile almaz.
all wives cheat women who cheated
cheats infidelity in marriage married woman looking to cheat
bystolic copay savings card go bystolic manufacturer coupon
bystolic coupon 2013 daliresp patient assistance bystolic coupon 2014
sumatriptan succinate sumatriptan succinate sumatriptan succinate
cialis discount coupon coupons for prescription drugs

Yay─▒n Bilgileri
Yay─▒nland─▒─č─▒ Kaynaklar
Yay─▒nland─▒─č─▒ Tarih
Yay─▒nland─▒─č─▒ Dergi
Sanal Dergi
Makalenin Linki

Makale Metni   [Yazd─▒r/Print]

Kur'├ón Ve Alev├« (Nazmi N. Sakall─▒o─člu'nun Kur'an ─░simli Derleme ├çevirisinin Ele┼čtirisi)

─░┼čin do─črusu ┼čudur: Di─čer farkl─▒ mezhepler gibi ┼či├« gelenek de ba┼člang─▒├žtan beri, ayn─▒ Kur'├ón metnine iman etmi┼čtir. Fakat baz─▒ ├óyetleri farkl─▒ yorumlam─▒┼čt─▒r. ┼×i├« gelenek o farkl─▒ yorumlarla, Kur'├ón'─▒n kendi g├Âr├╝┼člerine i┼čaret etti─čini d├╝┼č├╝nm├╝┼čt├╝r. Bundan ├Ât├╝r├╝, Kur'├ón'─▒n asl─▒ kayboldu─ču gibi g├╝l├╝n├ž iddialara giderek kendilerini ─░sl├óm d─▒┼č─▒na ├ž─▒karacak hale getirmemi┼člerdir.

Yak─▒nlarda yay─▒nlanm─▒┼č olan bir Kur'├ón meali T├╝rk toplumunda g├╝r├╝lt├╝ kopard─▒. ┼×uursuz bir ┼čekilde bu kitab─▒n baz─▒ yay─▒n organlar─▒nda "Alternatif Kur'├ón" diye tan─▒t─▒lmas─▒ ortal─▒─č─▒ daha da kar─▒┼čt─▒rd─▒. Baz─▒lar─▒ buna "Alev├«lerin Kur'├ón'─▒" ad─▒n─▒ yak─▒┼čt─▒rd─▒. Oysa b├╝t├╝n d├╝nyada Kur'├ón-─▒ Kerim metni hep ayn─▒d─▒r. S├╝nn├«si, ┼×i├«si, Alev├«si, Haric├«si ile b├╝t├╝n ─░sl├óm d├╝nyas─▒nda, bir kelimesi bile de─či┼čmeksizin ayn─▒ Kur'├ón mevcuttur. Nitekim bu iddialara ra─čmen bu kitapta da, Kur'├ón i├žin ufac─▒k dahi olsa bir metin fark─▒ ileri s├╝r├╝lememi┼čtir. Kitap ┼ču unsurlardan meydana gelmektedir:

1- Kur'├ón-─▒ Kerim'in Arap├ža asl─▒:

Bu metin gerek T├╝rkiye'de gerek d├╝nyan─▒n b├╝t├╝n b├Âlgelerinde yay─▒lm─▒┼č olan metnin ayn─▒s─▒d─▒r.

2- Arap├ža Kur'├ón metninin Latin harfleriyle yaz─▒lm─▒┼č transkripsiyonu.

3- Ayetlerin T├╝rk├že anlamlar─▒:

Bu anlamlar piyasada bulunan baz─▒ Kur'├ón meallerinden al─▒nm─▒┼čt─▒r. Yeniden bir anlam verme, terc├╝me ve tefsir etme s├Âz konusu de─čildir.

4- 6200 k├╝sur ├óyetten sadece ├╝├ž y├╝ze yak─▒n ├óyet mealinin pe┼činden getirilen ├žok k─▒sa dipnotlar. Bu notlar asl─▒nda not olma, tefsir etme yerine genellikle bir ka├ž kelimeden ibaret olan c├╝mlelerdir. ─░lm├« veya gayr-i ilm├«, hi├ž bir esere ba┼čvurulmam─▒┼čt─▒r. Yap─▒lan ┼čey sadece, iyi olan baz─▒ m├╝phem (genel) ifadeleri Ehl-i Beyt, baz─▒ k├Ât├╝ vas─▒flar─▒ ise onlar─▒n muar─▒z─▒, olan insanlara yak─▒┼čt─▒rmakt─▒r. ├éyet meallerine kar─▒┼čt─▒r─▒lmay─▒p k─▒sa birer c├╝mle olarak dipnotlara yerle┼čtirilen bu teviller i├žin nakl├« veya akl├« hi├ž bir delil getirilmemi┼čtir. Hi├ž teredd├╝t etmeksizin s├Âyleyebilirim ki bu notlar─▒n hepsini koymak, insan─▒n yar─▒m g├╝n├╝n├╝ bile almaz.

Kitapla ilgili ele┼čtirilerimi ┼ču noktada toplamak istiyorum:

1- Kitab─▒n d─▒┼č kapa─č─▒nda "Kur'├ón" yaz─▒lmas─▒ yanl─▒┼čt─▒r.(*) "Kur'├ón Meali" veya "Kur'├ón'─▒n T├╝rk├že Anlam─▒" demek gerekirdi. Yine orada yazar olarak "Alev├« Dedeleri" denilmi┼č ki bu da Alev├« dedelerinden Nazmi N. Sakall─▒o─člu adl─▒ birisi olup kendisine Dabbet├╝larz Profes├Âr 1400 lakab─▒n─▒ vermi┼čtir.

2- Kitab─▒n tek farkl─▒ y├Ân├╝ olan ve baz─▒ ├óyet meallerinin pe┼čine yerle┼čtirilen k─▒sa dipnotlar─▒n ├žo─ču, rasgele tahmin ve yak─▒┼čt─▒rmalardan ba┼čka bir ┼čey de─čildir. Baz─▒ ├Ârnekler verelim: Hicr, 87 ├óyetinde "Seb-i mesan├«" tabiri ge├žmektedir. Manas─▒ "tekrarlanan yedi ├óyet" olup, Hz. Peygamber (as) bir had├«sinde, Fatiha s├╗resi olarak a├ž─▒klam─▒┼čt─▒r. Bu kitap ise bu ├óyetlerin, "imamlar" oldu─čunu iddia eder. Ona g├Âre: Taha, 126 ├óyetinde unutuldu─ču bildirilen ├óyetler Ehl-i Beyt'tir. Hicr, 99 ├óyetindeki ibadet kavram─▒, Ehl-i Beyti anmakt─▒r. Al-i ─░mran, 49 ├óyeti, Hz. Ali'nin vel├óyetini bildirmektedir. Bakara 30'daki "halife" Ehl-i Beyt imamlar─▒d─▒r. Halbuki bunlar genel ifadelerdir. Ehl-i Beyt imamlar─▒ bu kavramlar i├žine ├Âncelikle girmekle beraber, daha ba┼čka m├╝minler de girebilir. Buna mukabil, ona g├Âre Bakara, 6 ├óyetinde g├Âzleri perdelenenler, Ehl-i Beyte uymayanlard─▒r. Bakara, 12'deki bozguncular ise Ehl-i Beyti has─▒ralt─▒ edenlerdir; Bakara 18'de hakk─▒ s├Âylemeyenler Ehl-i Beyt emanetini topluma haber vermeyenlerdir.

3- Baz─▒ yerlerde, dil bilimine g├Âre asla m├╝mk├╝n olmayan ve dinde de yeri bulunmayan h├╝k├╝mler ├ž─▒kar─▒lm─▒┼čt─▒r. Bunlar─▒n en b├ót─▒l olan─▒: "G├Âkleri ve yeri yaratan, onlar─▒n benzerlerini yaratmaya k├ódir olmaz m─▒ ? Elbette k├ódirdir. O, Hall├ók-─▒ Alimdir" (Yasin, 81) mealindeki ├óyetten Hz. Ali'nin uluhiyetini ├ž─▒karmakt─▒r. Anla┼č─▒lan, bu sa├žma iddiay─▒ ├óyetin sonundaki Hall├ók-─▒ Al├«m'den ├ž─▒kar─▒yor. Zira "Al├«m" kelimesi b├Âl├╝n├╝rse ilk k─▒sm─▒, Ali kalmaktad─▒r. Halbuki "Al├«m" ilm k├Âk├╝nden s─▒fat olup "├çok iyi bilen" demektir ve Ali ismi ile hi├žbir ilgisi yoktur. Dil ilminde yeri olmayan bu yak─▒┼čt─▒rmalarla, olsa olsa psikiyatri klinikleri me┼čgul olabilir.

M├╝'minleri b├Âlmek ve ─░sl├óm'─▒n aleyhinde bir merkez olarak kullanmak ├╝zere Hz. Peygamber (as) d├Âneminde yap─▒lan Mescid-i D─▒rar'dan bahseden Tevbe, 107. ├óyet mealinden sonra ┼č├Âyle bir not konulmu┼č: "camilerin y─▒k─▒lmas─▒ hakk─▒nda". Bundan maksat iyi anla┼č─▒lm─▒yor. ├ťmit ederim, camilerin y─▒k─▒lmas─▒na dair bir h├╝k├╝m ├ž─▒karma cihetine gitmiyordur. Di─čer taraftan ├óyetlerde ge├žen mescid tabirini "cem evi" diye tevil ediyor. Halbuki mescid: Secde edilen yer, namaz k─▒l─▒nan yer demektir. Cem evi S├╝nn├«lerdeki tekke i┼člevini yerine getiren bir Alev├« kurumudur. Yoksa caminin alternatifi de─čildir. D├╝nyan─▒n her taraf─▒nda S├╝nn├« olsun, ┼×i├« olsun b├╝t├╝n M├╝sl├╝manlar ibadetlerini camide yaparlar.

Sarho┼čluk veren i├žkinin haram k─▒l─▒nmas─▒na zemin haz─▒rlay─▒p da a├ž─▒k├ža yasaklamayan Nahl, 87. ├óyetinin mealinden sonra ┼č├Âyle bir not konulmu┼č: "Ehline helal, naehline haram." Oysa ├óyetin h├╝km├╝nde b├Âyle ind├« bir ayr─▒m yoktur. Fakat i├žkiyi kesin olarak haram k─▒lan Maide, 90-91 ├óyetlerinin anlam─▒ do─čru verilmi┼č ve ba┼čka bir not konulmam─▒┼čt─▒r. Kad─▒n erkek m├╝nasebetlerinden bahseden Nur, 61 ├óyeti ile ilgili olarak: "Mahremiyet ahlaken sap─▒k olanlar─▒n ├Âl├ž├╝s├╝d├╝r" diye tuhaf, mu─čl├ók bir izah yap─▒lm─▒┼č. Umar─▒z ki mahremiyet h├╝km├╝n├╝ bozuk ahlakl─▒ olanlara mahsus k─▒lma cihetine gitmiyordur. Bir iki yerde (Ahzab 30 ve Hucurat, 2 ├óyetleri vesilesiyle) Hz. Ebu Bekir ile Hz. ├ľmer (ra) karalan─▒r. B├╝t├╝n bunlar delilsiz olarak dipnotlarda yap─▒lm─▒┼čt─▒r. Bir de, ilk defa i┼čitilen bir terimle kar┼č─▒la┼č─▒yoruz. ├éyet var. Hadis var. Fakat ├óyet-had├«se ilk defa Al-i ├╝mran, 150 ├óyetinin mealinden sonra ┼č├Âyle rastl─▒yoruz: "Men k├╝nt├╝ mevlah" (Ben kimin Efendisi isem, Ali de onun efendisidir.) ├óyet-hadisine i┼čarettir.

4- Kitab─▒n ├Âns├Âz├╝nde yazar, Kur'├ón'dan 400 kadar ├óyetin ├ž─▒kar─▒ld─▒─č─▒n─▒ iddia ediyor. Hatta biraz ileride (s. 4) kendi kendisiyle ├želi┼čkiye d├╝┼čerek eksilen ├óyet say─▒s─▒n─▒n ├╝├ž bine bile ├ž─▒kaca─č─▒n─▒ s├Âyler. Bu tahrif i┼činin ilk Halife se├žilen Hz. Ebu Bekir (ra) d├Âneminde ba┼člat─▒ld─▒─č─▒n─▒ iddia eder. Bu bat─▒l bir iddiad─▒r. Kur'├ón tahrif edilseydi hi├ž kimse kar┼č─▒ ├ž─▒kmasayd─▒ bile Hz. Ali gibi bir kahraman kar┼č─▒ ├ž─▒kmaz m─▒yd─▒? Haydi o zaman g├╝c├╝ yetmedi, ya Halife se├žilip devletin ba┼č─▒na ge├žti─či zaman, do─čru ┼čeklini ortaya ├ž─▒karmaz olur muydu? Oysa, ┼×i├«ler aras─▒nda bile Hz. Ali'den b├Âyle bir riv├óyet yer almaz. Bilakis O, Kur'├ón'a hizmetleri sebebiyle Hz. Osman'─▒ ├Âvm├╝┼čt├╝r. Bundan ├Ât├╝r├╝ Ebu Cafer et-Tus├«, Tabers├«, Tabatab├ó├« gibi en me┼čhur ┼×i├« m├╝fessirler, Kur'├ón metninin, ne noksanl─▒k ne de fazlal─▒k ┼čeklinde en ufak bir de─či┼čiklik olmadan Cebrail'in getirdi─či ┼čekliyle korundu─čunu kesin dille ilan ederler.

Yazar N. N. Sakall─▒o─člu'na kalsa 1400 senedir Kur'├ón'─▒n asl─▒ yok edilmi┼č. Ve diyor ki "Biz Alev├« dedeleri, gerekli ilavelerle meali, ├óyetleri asl─▒na uygun hale getirdik." (├ľns├Âz, s. 8)

Halbuki mealine esas ald─▒─č─▒ Kur'├ón metni, b├╝t├╝n d├╝nyada mevcut metin oldu─ču gibi, meal de baz─▒ S├╝nn├«lerin haz─▒rlad─▒─č─▒ mealden al─▒nm─▒┼čt─▒r. Yazar hi├ž bir yerde ├ž─▒k─▒p da: "Buradan bir ├óyet ├ž─▒kar─▒lm─▒┼čt─▒. ─░┼čte ┼čimdi ben onu yerine yerle┼čtiriyorum" diyememi┼čtir. Bu anlamda en ufak hi├ž bir ┼čey yapmadan, nas─▒l olur da "meali, ├óyetleri asl─▒na uygun hale getirdik" diyebiliyor, anlamak m├╝mk├╝n de─čildir. Daha ├Ânce de s├Âyledi─čimiz gibi, o sadece baz─▒ dipnotlarla kendisine g├Âre yorumlarda bulunmu┼čtur. Fakat yorum fark─▒ ayr─▒d─▒r. As─▒l metnin de─či┼čtirildi─čini iddia edip, -uydurma bile olsa- metin fark─▒ ileri s├╝rememek ayr─▒d─▒r.

Oysa tarih├« ger├žek ┼čudur: Allah Teala Hicr, 9 ├óyetinde yapt─▒─č─▒ vaadi yerine getirmi┼č, Kur'├ón metnini oldu─ču gibi korumu┼čtur. Kur'├ón'─▒n de─či┼čtirildi─čini iddia eden, ha┼ča Allah'─▒n yalan s├Âyledi─čini iddia etmi┼č olur.

Tarihen sabittir ki Hz. Peygamber (as)'in ahirete irtihalinden hemen sonra M├╝sl├╝manlar aras─▒nda farkl─▒ g├Âr├╝┼čler, mezhepler ortaya ├ž─▒km─▒┼čt─▒r. Bu farkl─▒ mezhepler ilm├« oldu─ču gibi, siyas├« de olmu┼čtur. S├╝nn├«, ┼×i├«, haric├«, m├╝tezil├«, cebr├« vs. g├Âr├╝┼čler ├ž─▒km─▒┼čt─▒r. B├╝t├╝n bu ihtilaflarda ba┼čl─▒ca ge├žerli delil Kur'├ón ├óyetleri idi. Zira ├óyet herkesi ba─čl─▒yordu. ─░┼čte ┼čayet metin fark─▒ olsayd─▒, farkl─▒ g├Âr├╝┼čte olan M├╝sl├╝man, onu ileri s├╝rerek iddias─▒n─▒ ispatlar, ba┼čka hi├ž bir delile, gayrete mecbur olmazd─▒. Halbuki rakipler hi├ž bir zaman farkl─▒ bir ├óyet ileri s├╝rm├╝┼č de─čillerdir. Bak─▒yoruz ki hepsinin yapt─▒─č─▒, baz─▒ ├óyetleri sadece farkl─▒ yorumlamadan ibaret olmu┼čtur. Buna mukabil hadisler ├óyetler gibi kesin olmad─▒─č─▒ndan, o hususlarda mezhepler aras─▒nda farkl─▒ riv├óyetler olabilmi┼čtir.

├ľte yandan "Kur'├ón metni 1400 senedir ortadan kald─▒r─▒ld─▒" diyen kimse, Hz. H├╝seyin (ra)ÔÇÖden sonraki 9 b├╝y├╝k imam─▒n da ger├žek Kur'├ón'dan mahrum kald─▒klar─▒n─▒ iddia etmi┼č olur. Halbuki onlar─▒n hi├žbirisi farkl─▒ bir ├óyet ileri s├╝rmemi┼č, hep ayn─▒ ├óyetleri okuyup a├ž─▒klam─▒┼člard─▒r.

Bu imamlar─▒n bile yapamad─▒─č─▒n─▒ yapmak 1400 sene sonraki Dabbetularz profes├Âre mi kalm─▒┼č?

─░┼čin do─črusu ┼čudur: Di─čer farkl─▒ mezhepler gibi ┼×i├« gelenek de ba┼člang─▒├žtan beri, ayn─▒ Kur'├ón metnine iman etmi┼čtir. Fakat baz─▒ ├óyetleri farkl─▒ yorumlam─▒┼čt─▒r. ┼×i├« gelenek o farkl─▒ yorumlarla, Kur'├ón'─▒n kendi g├Âr├╝┼člerine i┼čaret etti─čini d├╝┼č├╝nm├╝┼čt├╝r. Bundan ├Ât├╝r├╝, Kur'├ón'─▒n asl─▒ kayboldu─ču gibi g├╝l├╝n├ž iddialara giderek kendilerini ─░sl├óm d─▒┼č─▒na ├ž─▒karacak hale getirmemi┼člerdir.

Kald─▒ ki elimizde mevcut Kur'├ón'da; Ehl-i Bey'tin sevilmesini isteyen (┼×├╗ra, 23) ve onlar─▒n tertemiz oldu─čunu bildiren (Ahzab, 33) ├óyetler vard─▒r. Bunlar, onlar─▒n faziletlerinin, Allah taraf─▒ndan ebediyyen tescil edilmesi demektir.

Ehl-i Beyt sevgisine dair ├óyetler ├ž─▒kar─▒ld─▒ ise ├Âyleyse bunlar neden b─▒rak─▒ld─▒?

Yazar gerek ├Âns├Âzde, gerek bir├žok dipnotta S├╝nn├«leri Ehl-i Beyt aleyhtar─▒ g├Âsteriyor. Bu kesin yaland─▒r. S├╝nn├«ler gerek kitaplar─▒nda, gerek konu┼čmalar─▒nda Ehl-i Beyt'i, ├Âzellikle on iki imam─▒ h├╝rmetle anarlar. ├çocuklar─▒na onlar─▒n isimlerini verirler. Camilerde, hutbelerde Hz. Ali, Hz. Hasan, Hz. H├╝seyin'in isimleri eksilmez. Buna mukabil Ehl-i Beyt'le i├žtihat fark─▒ndan ileri gelen bir ihtilafa d├╝┼čen Muaviye (ra) gibi bir sahabenin bile ismini vermezler. Hele Yezid ad─▒, onlar nezdinde, en b├╝y├╝k hakaret manas─▒na gelir. B├Âyle iken nas─▒l olur da; "Hocalar, ├Âm├╝rlerinde bir kere olsun Ehl-i Beyt'i anm─▒yorlar" veya: "S├╝nn├«ler Peygamber neslinin kan─▒na girenleri hazret haline ├ž─▒kard─▒lar" (├Âns├Âzde) denilebilir? Bu kesinlikle do─čru de─čildir.

Say─▒n yazar kendisine Alev├« dedesi s├╝s├╝ verse de asla Alevileri temsil edemez. Bu ifadeler kin dolu, cehalet dolu ifadelerdir. Onun i├žindir ki ├že┼čitli televizyon kanallar─▒nda bu kitapla ilgili g├Âr├╝┼č belirten bir├žok Alev├« dedesi ve Alev├« vatanda┼č, yazar─▒ ┼čiddetle k─▒nam─▒┼člard─▒r.

Hele Malatya'dan, Hasan Me┼čeli adl─▒ bir Alev├« dedesinin 14.07.1995 gecesi Samanyolu TV'de ger├žekle┼čtirilen Perspektif program─▒nda s├Âyledi─či ┼ču s├Âzler, pek y├╝ksek bir ┼čuur ve ciddiyet ├Ârne─či durumundad─▒r. ┼×├Âyle demi┼čti, "Alev├«lerin elinden Kur'├ón'─▒ almak, onlar─▒n din sahibi olma hakk─▒n─▒ elinden almak demektir. Alev├«, ├óyetlere dayan─▒r. Kur'├ón giderse, Alev├« de kalmaz, Alev├«ler de buna raz─▒ olmaz."

Zann─▒mca yazar ve yay─▒nc─▒, farkl─▒ hi├ž bir emek ortaya koymadan, bir iki dipnot ilavesiyle, de─či┼čtirildi─čini iddia etti─či Kur'├ón ve mealini tekrar yay─▒nlayarak ticaret yapmak ve ├╝n kazanmak istemi┼člerdir. Fakat ak─▒ll─▒ insana d├╝┼čen iyi bir nam b─▒rakmaya vesile olan i┼čler yapmas─▒d─▒r.

* Ankara, Ayy─▒ld─▒z Yay, 1995.


 


Bu Makaleye Ait Ele┼čtiri Makaleleri
# Makaleler Ad─▒
Kullan─▒c─▒ Yorumlar─▒

! Yorum yazabilmeniz i├žin ├╝ye olmal─▒s─▒n─▒z.
├ťyelik i├žin l├╝tfen sayfan─▒n ├╝st k─▒sm─▒nda yer alan"├ťye Giri┼č | ├╝ye ol" linkine t─▒klay─▒n─▒z.

Kay─▒t Ekleyen / Eklenme Tarihi
Nurgül Çepni / 4.07.2009



Eski Eserler


Eski Eserler K├╝t├╝phanesine Ho┼čgeldiniz!

Hesap ─░┼člemleri

├ťye de─čil misiniz? ├ťye olun!

Eski Eserlere ├╝ye olarak, k├╝t├╝phanenimiz ve eserlerimiz hakk─▒nda payla┼č─▒mlardan hesab─▒n─▒z ├╝zerinden faydalabilirsiniz...