f EskiEserler | Eski Eserler | Eskieserler.com
E─čitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   K├╝t├╝phanelerde   ( 151 )   ┼×ehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
Hit
9129104
├ťye 1490
Online ├ťye 0

├ľl├╝mden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )

 Kitap Detay─▒ Kitap No : K-  
Yazar Ad─▒ ─░lim Dal─▒ Konusu Dili
├ľnder Nar Kelam T├╝rk├že
├ľzelli─či Terc├╝me Eden
  ├ľnder Nar
       
Makale No: 2086 Hit : 10047 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Makale Yazar─▒na ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakk─▒ndaki Makaleler    

Yazara ait kitaplar
# Kitap Ad─▒
1 ┼×azeliyye Tarikat─▒n─▒n Esaslar─▒ / ě¬ě▒ěČ┘ůěę ěž┘ä┘ć┘łě▒ ěž┘äě│ěžěĚě╣ ┘łěž┘äěĘě▒┘çěž┘ć ěž┘ä┘éěžěĚě╣
2 Allah / ěž┘ä┘ä┘ç

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Ad─▒
1 ┼×azeliyye Tarikat─▒n─▒n Esaslar─▒ / ě¬ě▒ěČ┘ůěę ěž┘ä┘ć┘łě▒ ěž┘äě│ěžěĚě╣ ┘łěž┘äěĘě▒┘çěž┘ć ěž┘ä┘éěžěĚě╣

Yazara ait makaleler
# Makaleler Ad─▒
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yard─▒m Edilmesi Caiz midir?
2 Yeni├ža─č Dini ( Alexis CarrelÔÇÖin G├Âr├╝┼čleri ├ťzerine De─čerlendirmeler II )
3 Vas─▒l b. Atan─▒n Ra Hutbesi / ě«ěĚěĘěę ěž┘äě▒ěžěí ┘ä┘łěžěÁ┘ä ěĘ┘ć ě╣ěĚěžěí ěž┘ä┘ůě╣ě¬ě▓┘ä┘Ő
4 Tefriciyye Salat─▒ ve ┼×irk Olmas─▒ ─░ddias─▒
5 T.C Diyanet ─░┼čleri Ba┼čkanl─▒─č─▒n─▒n Organ Naklinin Caiz Oldu─čuna Dair 3 Mart 1990-13 Say─▒l─▒ Fetvas─▒
6 Sosyalizm ve Din ├ťzerine
7 Sevginle Yanmadan Ald─▒─č─▒m Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramlar─▒ ve T├╝rk├že Akaid Kitaplar─▒ndaki ─░├žeri─či / ┘ů┘ü┘ç┘ł┘ů ěž┘äě│┘ä┘ü ┘ł ěž┘äě│┘ä┘ü┘Őěę ┘ł ěžě│ě¬ě╣┘ůěž┘äěžě¬┘çěž ┘äě»┘Ő ěž┘äěžě│ěžě¬ě░ěę ěž┘äěžě¬ě▒ěž┘â ┘ł ěž┘ä┘ůěÁěžě»ě▒ ěž┘äě¬ě▒┘â┘Őěę ěž┘äěžě╣ě¬┘éěžě»┘Őěę
9 R├╝ya ve ─░stiharenin Dindeki yeri
10 ├ľl├╝mden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kurey┼čilik ┼×art─▒ Konusunda Mezheplerin ─░htilaf Etme Sebepleri
13 Kurana G├Âre S├╝nnetin Korunmu┼člu─ču ve Delilleri
14 Kuran ├ľ─čretimini ├ťcretle Yapman─▒n Cevaz─▒n─▒ ├ľrfe Dayal─▒ H├╝k├╝mler Ba┼čl─▒─č─▒ Alt─▒nda ─░ncelemesi Hakk─▒nda
15 Kad─▒nlar─▒n S├╝nneti Meselesi / ěş┘â┘ů ěž┘äě«ě¬ěž┘ć ě╣┘ćě» ěú┘ç┘ä ěž┘äě╣┘ä┘ů
16 ─░nsan Bilinmezi ( Dr. Alexis CarrelÔÇÖin G├Âr├╝┼čleri ├ťzerine De─čerlendirmeler I )
17 ─░mamlar Kurey┼čten Olacakt─▒r Hadisiyle Alakal─▒ Y├╝z Rivayet / ┘ůěžěŽěę ě▒┘łěž┘Őěę ěş┘ł┘ä ┘éě▒ě┤┘Őěę ěž┘äě«┘ä┘Ő┘üěę
18 ─░mam Suyutinin el ─░tkan fi Ulumil Kuran ─░simli Eseri Hakk─▒nda / ěş┘ł┘ä ┘âě¬ěžěĘ ěž┘äěžě¬┘éěž┘ć ┘ü┘Ő ě╣┘ä┘ł┘ů ěž┘ä┘éě▒ěú┘ć ┘ä┘äě│┘Ő┘łěĚ┘Ő
19 ─░mam Ebu Hanifenin Kelamc─▒l─▒─č─▒
20 ─░mam Ebu HanifeÔÇÖye G├Âre Hz. Muhammed sas in Peygamberli─čine ─░man─▒n H├╝km├╝
21 ─░lhad Dini ( Tanr─▒ Tan─▒mazl─▒k ) Ateizm
22 ─░bn Kudamenin Haberi S─▒fatlar─▒n Manaland─▒r─▒lmas─▒yla Alakal─▒ G├Âr├╝┼čleri
23 Haberi S─▒fatlara ─░manda Manan─▒n Allah─▒n ─░lmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonu├žluluk Kanununun Ele┼čtirisi )
25 Ehli Kitab─▒n Peygamberimize ─░man etmeden Cennete Girmesi ─░nanc─▒n─▒n H├╝km├╝
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi ─░le Z─▒ Aras─▒ndaki Fark Ve T├╝rkiye De Yayg─▒n Olan Z─▒ Kullan─▒m─▒n─▒n K├Âkeni
28 ├ça─č─▒m─▒z ve ─░slam
29 Bertrand Russellin G├Âr├╝┼čleri Hakk─▒nda

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

├ľzeti
Yeni ke┼čifler bizlere yepyeni hakikatlerin ├Ân├╝n├╝ a├žm─▒┼čt─▒r. Bu yeni ke┼čiflerin ─▒┼č─▒─č─▒ alt─▒nda art─▒k ruhun varl─▒─č─▒ ve ├Âl├╝mden sonra bekas─▒ vicdani bir hakikat olmaktan ├ž─▒k─▒p, tecr├╝bi olarak ispat edilebilir bir hakikat konumuna y├╝kselmi┼čtir.
open go how many guys cheat
cheats infidelity in marriage married woman looking to cheat
treatment of aids hiv treatments aids pictures
abortion methods terminating pregnancy at 20 weeks articles on abortion
cialis coupon cialis coupon cialis coupon
abortion pills over the counter website-knowledge.com when is it to late to get an abortion
cialis coupon cialis coupon cialis coupon
abortion pill abortion pill abortion pill
cialis coupon cialis coupon cialis coupon
bystolic generic name what is the generic for bystolic

Yay─▒n Bilgileri
Yay─▒nland─▒─č─▒ Kaynaklar
Yay─▒nland─▒─č─▒ Tarih
Yay─▒nland─▒─č─▒ Dergi
Sanal Dergi
Makalenin Linki

Makale Metni   [Yazd─▒r/Print]

├ľl├╝mden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )

 

Yeni ke┼čifler bizlere yepyeni hakikatlerin ├Ân├╝n├╝ a├žm─▒┼čt─▒r. Bu yeni ke┼čiflerin ─▒┼č─▒─č─▒ alt─▒nda art─▒k ruhun varl─▒─č─▒ ve ├Âl├╝mden sonra bekas─▒ vicdani bir hakikat olmaktan ├ž─▒k─▒p, tecr├╝bi olarak ispat edilebilir bir hakikat konumuna y├╝kselmi┼čtir.

  

Din bilginlerinden Allame ┼×ibli en-NuÔÇÖmani, ÔÇťel-─×azaliÔÇŁ adl─▒ eserinin ÔÇťDirili┼č ÔÇô ├ľl├╝mden Sonras─▒ÔÇŁ b├Âl├╝m├╝nde ┼č├Âyle demektedir;

ÔÇť├ľld├╝kten sonra dirili┼č inanc─▒ kim ne derse desin, dinin ruhu mesabesindedir. Kavran─▒lmas─▒ zor ve ayn─▒ derecede ├Âneme sahipse de dinin etkisi ve insan─▒n fiilleri ├╝zerindeki rol├╝, temelde bu inanca dayan─▒r. Bu sebeple bir bedevi arap ┼čairi ┼č├Âyle demi┼čtir:

ÔÇťEy Umme Amr

├ľl├╝m,

Dirili┼č,

Kabirlerden kalkmak m─▒ varm─▒┼č

Bunlar─▒n hepsi hurafeden ba┼čka bir ┼čey de─čil.ÔÇŁ

Allame ┼×ibli devamla ┼č├Âyle diyor:

Bizim ruhla alakal─▒, isbatta zorland─▒─č─▒m─▒z en belirgin nokta; ruhun bekas─▒d─▒r. Bir ba┼čka deyi┼čle ruhun insan bedeninden farkl─▒ bir varl─▒k olu┼čudur. Maddeci m├╝lhidler ise ruhun bedenden ayr─▒ bir varl─▒k olmad─▒─č─▒ kanaatindedirler. Onlara g├Âre uygun miktarlarda ve dengede unsurlar─▒n bir araya gelmesinden idrak, d├╝┼č├╝nce ve hayal do─čmaktad─▒r. Ve ruh denilen ┼čey de budur. Durum ayn─▒ bir tak─▒m kar─▒┼č─▒mlardan tek bir ilac─▒n meydana gelmesi ya da uygun bir d├╝zenleme neticesinde tellerden m├╝zi─čin olu┼čmas─▒ ├Ârneklerinde oldu─ču gibidir. Onlara g├Âre ÔÇťRuhÔÇŁ denilen ┼čey, v├╝cutta uygun miktar ve dengede unsurlar─▒n bir araya gelmesinden meydana gelen idrak, d├╝┼č├╝nce ve hayaldir.

Ruhun varl─▒─č─▒n─▒n ispat─▒ndan sonra s─▒ra ruhun bekas─▒ meselesine gelmektedir. Yani bedenin fena bulmas─▒ndan sonra ruhun baki kalmas─▒n─▒n isbat─▒na.[1]

Yazar, el-─×azaliÔÇÖnin ÔÇťel-Madmun es-Sa─čirÔÇŁ ve ÔÇťel-Madmun el-KebirÔÇŁ isimli eserlerinden nakille ┼č├Âyle devam ediyor:

ÔÇť─░man el-─×azaliÔÇÖnin ruh ile ilgili yorum ve a├ž─▒klamalar─▒n─▒n Yunan filozoflar─▒ndan al─▒nt─▒ oldu─ču hatta AristoÔÇÖnun g├Âr├╝┼člerinin ayn─▒s─▒ oldu─ču ortadad─▒r. Ayn─▒ g├Âr├╝┼čleri Ebu Ali ─░bn-u Sina basit de─či┼čikliklerle yinelemektedir. el-─×azaliÔÇÖnin; ruhun cevher olup olmad─▒─č─▒n─▒ s├Âz konusu ederken, varl─▒─č─▒n─▒ ispat─▒ es ge├žmesi olduk├ža ┼ča┼č─▒rt─▒c─▒d─▒r. Halbuki ├Ânceli─čin ruhun varl─▒─č─▒na ve bir hakikat olup olmad─▒─č─▒n─▒n ara┼čt─▒r─▒lmas─▒na verilmesi gerekirdi.[2]

Bu konuda esas olan, ruhÔÇÖun vicdani bir olgu olmas─▒d─▒r. Basit bir d├╝┼č├╝nce ile bile, idrak ve akletmenin maddesel olmad─▒klar─▒ anla┼č─▒l─▒r. Zaten madde; ak─▒l, hayat ve histen yoksun oldu─ču gibi, d├╝┼č├╝nce, bilim ve sanatla da alakas─▒ yoktur. B├╝t├╝n bu sayd─▒klar─▒m─▒z maddenin de─čil, latif bir cevher olan ruhÔÇÖun harikalar─▒, mucizeleridir.

Bu delillendirme vicdanidir. Hakikat ┼ču ki Ebu Ali b. Sina ruhun varl─▒─č─▒n─▒ ispat i├žin pek ├žok delil zikretmi┼čse de zikretti─či b├╝t├╝n deliller Yunan felsefesinin delilleridir ve demagojiden ├Âteye bir manalar─▒ yoktur. ├ľne s├╝rd├╝kleri bu delillere, ruhu inkar eden birisi ├ž─▒k─▒p: ÔÇťSizin bu delil diye ├Âne s├╝rd├╝─č├╝n├╝z ┼čeyler iddialar─▒n─▒z─▒n tekrar─▒ndan ba┼čka bir ┼čey de─čil. Bir k─▒s─▒m ├Âzel terkiplere girmesi durumunda maddeden baz─▒ mucizelerin zuhuru m├╝mk├╝n olabilmektedir. Makinelerin bir tak─▒m s─▒ra d─▒┼č─▒ hareketler v├╝cuda getirmelerinin ya da m├╝zik aletlerinden etkili bir tak─▒m na─čmelerin ├ž─▒kmas─▒n─▒n ruhla ve varl─▒─č─▒n─▒n ispat─▒yla ne alakas─▒ varÔÇŁ dedi─činde bu ┼čahs─▒n Yunan felsefesinin ├Âne s├╝rd├╝─č├╝ delillerle susturulmas─▒ ya da ikna edilmesi m├╝mk├╝n g├Âr├╝nmemektedir. el-─×azali bundan dolay─▒ ruhun ispat─▒na dair mant─▒ki deliller zikretmemi┼č olsa gerektir. [3]

Allame ┼×ibli en-NumaniÔÇÖnin konu hakk─▒nda kaydettikleri bunlard─▒r. 1901ÔÇÖlerde ya┼čam─▒┼č bir din bilgininin daha farkl─▒ izahlara girmesi de beklenmemelidir.

Konunun kaydetmeden ge├žemeyece─čimiz bir ba┼čka boyutu daha vard─▒r. Yeni bilimsel ke┼čifler ├Ân├╝m├╝zde pek ├žok yeni hakikat ufuklar─▒ a├žm─▒┼člard─▒r. Onlar─▒n ─▒┼č─▒─č─▒nda ruhun bedenden m├╝stakil bir varl─▒k olup bedenin yok olmas─▒ndan sonra da baki kalmas─▒n─▒n art─▒k sadece vicdani bir mesele olmad─▒─č─▒ anla┼č─▒lm─▒┼čt─▒r. Hatta diyebiliriz ki ruhun varl─▒─č─▒ ve bekas─▒ tecr├╝be ile ispat edilmesi m├╝mk├╝n olan bir hakikattir. Bilim bedenin neredeyse s─▒n─▒rs─▒z say─▒da h├╝creden meydana geldi─čini ispat etmi┼čtir. Bu h├╝creler an be an bozulup yok olmakta, besinler bedenlerimizi tekrar dokumaktad─▒rlar. Bir insan bedeninin ortalama olarak g├╝nde yakla┼č─▒k 10 000 000 000 000 h├╝cre kaybetti─či kaydedilmektedir. ─░nsan bedeni y├╝z milyonlarca h├╝creden olu┼čmakta bunlar s├╝rekli olarak yenilenmektedir. Buna g├Âre Ruh sadece bedenin fonksiyonlar─▒ndan birisi olmu┼č olsayd─▒, bedende her de─či┼čim oldu─čunda onda da de─či┼čim olmas─▒ ka├ž─▒n─▒lmaz olurdu. Ayn─▒ , bir makinenin baz─▒ aksam─▒ tahrip oldu─čunda makinenin fonksiyonlar─▒nda zorunlu olarak bir de─či┼čim olmas─▒ gibi... Bir m├╝zik aletinin tellerinden birisinin k─▒r─▒lmas─▒ halinde , aletin fonksiyonlar─▒n─▒ tam yerine getirememesi gibi. Ruhta beden ├╝zerinde ger├žekle┼čen de─či┼čimlere ra─čmen b├Âyle bir olay g├Âzlemlemiyoruz. ├ľyleyse ruh bedenden daha farkl─▒ ve m├╝stakil bir varl─▒k olmal─▒d─▒r.

─░┼čte bu ger├že─če nazaran bilim adamlar─▒ndan birisi insan─▒n varl─▒─č─▒n─▒, insan─▒n s├╝rekli de─či┼čimlere u─čramas─▒na ra─čmen de─či┼čmeyen m├╝stakil bir ÔÇťvarl─▒klaÔÇŁ ifade ederek ┼č├Âyle demi┼čtir:

 ÔÇť┼×ahsiyet; de─či┼čkenler alan─▒ndaki  tek de─či┼čmezdirÔÇŁ[4]

Bu g├Âr├╝┼č├╝ psikolojide ┼×uuralt─▒ diye isimlendirdi─čimiz ├Ânemli ke┼čif do─črulamaktad─▒r. ┼×uuralt─▒ insan bilgisinin b├╝y├╝k ├žo─čunlu─čunu muhafaza eden b├Âl├╝md├╝r. G├╝n├╝m├╝zde ┼čuuralt─▒n─▒n b├╝t├╝n d├╝┼č├╝nceleri hayat─▒n sonuna kadar muhafaza etti─či herkes├že benimsenen bilimsel bir hakikattir. Freud bu ger├že─če i┼čaretle 31. konferans─▒nda ┼č├Âyle der:

ÔÇťMant─▒─č─▒n temelleri ve z─▒tlar hep ┼čuuralt─▒nda vard─▒rlar. Birbirleriyle z─▒t arzular, emeller birisi bir de─čeriyle ├žat─▒┼čmaks─▒z─▒n ┼čuuralt─▒nda beraberce bulunurlar. ┼×uuralt─▒nda herhangi bir ┼čeyin reddolunmas─▒ gibi bir olay s├Âz konusu de─čildir. ┼×uurlu olarak yap─▒lan b├╝t├╝n akli fiillerin belirli bir zaman diliminde ger├žekle┼čti─čini ├Âne s├╝ren filozoflar─▒m─▒z─▒n bu g├Âr├╝┼člerini ┼čuuralt─▒ ger├že─či reddetmektedir. Zira ┼čuuralt─▒ zamana tabi de─čildir. Ona zaman─▒n etkisi de s├Âz konusu de─čildir. Ve bu ger├žekten hayrete d├╝┼č├╝r├╝c├╝ bir hakikattir.

Felsefeciler zaman─▒n ge├žmesinin zihinsel faaliyetlerde herhangi bir de─či┼čikli─če neden  olup olmad─▒─č─▒n─▒ hi├ž konu etmemi┼člerdir. Ger├žek ┼ču ki; k├Ât├╝ etkenler Conative ─░mpulses asla ┼čuuralt─▒ndan ├ž─▒kmazlar. Hatta ┼čuuralt─▒na g├Âm├╝len hayali d├╝┼č├╝nceler bile ezelile┼čirler ve sanki daha d├╝n olmu┼č gibi onlarca sene korunurlar.ÔÇŁ[5]

┼×uuralt─▒n─▒n zaman kavram─▒ndan ba─č─▒ms─▒z olmas─▒, onun bedenin varl─▒─č─▒ndan daha farkl─▒ bir varl─▒─č─▒n─▒n oldu─ču manas─▒na gelir. Zira b├╝t├╝n bilim adamlar─▒nca da itiraf edildi─či ├╝zere beden zaman ve mekan kanunlar─▒na tabidir. Ve bedenin her t├╝rl├╝ eylemi bu ana ├žer├ževede ger├žekle┼čir.

Ruh ger├žekte bedenin bir fonksiyonu olmu┼č olsayd─▒ bedenin tabi oldu─ču zaman ve mekan─▒n kanunlar─▒na tabi olmas─▒ gerekirdi. Halbuki yap─▒lan tecr├╝be ve deneyler bedenin aksine ruhun zaman ve mekan kanunlar─▒na tabi olmad─▒─č─▒n─▒ g├Âstermektedir. Buna g├Âre varl─▒k a├ž─▒s─▒ndan da t├╝r a├ž─▒s─▒ndan da ruhun bedenden farkl─▒ olu┼ču bilimsel bir ger├žek olarak tezah├╝r eder. 

Sonra bedenin ruhla olan ili┼čkisi, m├╝zik na─čmelerinin m├╝zik aletiyle; hareketin makinesiyle olan alakas─▒ndan farkl─▒d─▒r. ├ľyle olmasayd─▒ na─čmelerin ve hareketin tabi olduklar─▒ kanunlara onlar da tabi olurlard─▒. Kald─▒ ki bedenin ├╝zerinde h├╝k├╝m s├╝ren kanunlar─▒n ruh ├╝zerinde bir ge├žerlilikleri de yoktur.

G├╝n├╝m├╝zde yap─▒lan ve salt ilmi g├Âzlem ve tecr├╝belere dayanan  Ruhi Ara┼čt─▒rmalar Psychical Rescarches ├Âl├╝mden sonra da hayat─▒n varl─▒─č─▒n─▒ ispat etmi┼čtir. Bu ruhi ara┼čt─▒rmalar ruhun s├╝reklili─či ve hayat─▒n─▒ ispat etmekle kalmay─▒p , ├Âl├╝mden ├Ânceki ┼čahsiyetlerin de bekas─▒n─▒  ve hayat─▒n─▒  ispat etmektedir.

 ÔÇť─░nsan ezelden beri ÔÇôbilimsel olarak ancak g├╝n├╝m├╝zde anla┼č─▒labilen- pek ├žok ├Âzelli─če sahiptir. ├ľrne─čin , bizden ├Âncekiler yeni bilimsel ara┼čt─▒rmalar─▒n r├╝yayla alakal─▒ ortaya koydu─ču  pek ├žok hakikati bilmemekteydiler.

─░nsanla ilgili bir ba┼čka alan da; yak─▒n d├Ânemde ├╝zerinde pek ├žok  ara┼čt─▒rma ve incelemenin ger├žekle┼čtirildi─či  Ruhi Ara┼čt─▒rmalarÔÇÖd─▒r. Yeni PsikolojiÔÇśnin alt bilim dallar─▒ndan birisi haline gelen bu ara┼čt─▒rmalar , tecr├╝bi olarak insan─▒n s─▒ra d─▒┼č─▒ birtak─▒m ├Âzelliklerini konu alm─▒┼čt─▒r. Bu t├╝r bir ├žal─▒┼čma i├žin ilk ara┼čt─▒rma merkezi, 1882ÔÇÖde ─░ngiltereÔÇÖde kurulmu┼čtur. Faaliyetlerine 1889ÔÇÖda ba┼člayan merkez, ilk ara┼čt─▒rmas─▒n─▒ on yedi bin denek ├╝zerinde ger├žekle┼čtirmi┼č olup, g├╝n├╝m├╝zde de ÔÇťRuhi Ara┼čt─▒rmalar Derne─čiÔÇŁ Society for Psyhical Researches ad─▒ alt─▒nda faaliyetlerine devam etmektedir. Benzeri ara┼čt─▒rma merkezleri de de─či┼čik ├╝lkelerde faaliyet halindedir. Bu merkezlerde yap─▒lan ara┼čt─▒rmalar insan ┼čahsiyetinin, bedenin  ├Âl├╝m├╝nden sonra da ÔÇôniteli─či mu─člak olsa da- baki kald─▒─č─▒n─▒ ispat etmi┼čtir. Pek ├žok ara┼čt─▒rmac─▒ yapt─▒klar─▒ psikolojik ara┼čt─▒rmalar ve g├Âzlemledikleri ┼čahitler ve ├Ârnekler neticesinde ├Âl├╝mden sonra hayat─▒n devam etti─čini bir hakikat olarak kabul etme durumunda kalm─▒┼člard─▒r.

 

├ľrnek olarak Prof. C. J. DucasseÔÇÖnin ├žal─▒┼čmalar─▒n─▒ ele alal─▒m. Ducasse eserinin yedinci b├Âl├╝m├╝nde psikolojik ve felsefik a├ž─▒dan ├Âl├╝mden sonra hayat nazariyesini ele alm─▒┼čt─▒r. Profes├Âr her ne kadar ├Âl├╝mden sonraki hayata bir dini inan├ž olarak inanm─▒yorsa da, bilimsel bir hakikat olarak ├Âl├╝mden sonra hayat─▒n baki kald─▒─č─▒na dair pek ├žok ┼čahidin var oldu─čunu itiraf etmi┼čtir. Son b├Âl├╝mde ruhi tecr├╝belerle  ilgili deneyleri zikrettikten sonra ┼č├Âyle demektedir;

 

ÔÇťKonu ile alakal─▒ son derece geni┼č ve ├Ânemli tecr├╝belere sahip bilim adamlar─▒m─▒zdan pek ├žok dahi , ilgili ┼čahitlik ve g├Âzlemleri, ├žok titiz ve dikkatli bir ┼čekilde incelemi┼čler ve  neticede  Ruhun Bekas─▒ fikrini makul g├Âsteren ve olabilirli─čini ispat eden ├žok say─▒da delil ve ┼čahidin varl─▒─č─▒na kanaat getirmi┼čler, eldeki verilerin bir ba┼čka ┼čekilde yorumlanmas─▒n─▒n s├Âz konusu olmad─▒─č─▒nda ittifak etmi┼člerdir.

 

 

 

Alfred Russell Walis, Sir William Crox, V. W.H. Myres, Cesar Lumbrazo, Kemil Flamarion, Sir Oliver Log,  Dr. Richard Hagson, Hanry Cidwik, ve Prof. Hislob bu me┼čhurlardan baz─▒lar─▒d─▒r.[6]

Dr. Ducasse devamla;

ÔÇťAram─▒zdan ├žo─čumuzun bir dini inan├ž esas─▒ olarak iman etti─či ├Âl├╝mden sonra hayat─▒n varl─▒─č─▒ esas─▒ dini esaslar aras─▒nda belki de tecr├╝bi olarak ispat edilebilecek tek esas olma durumundad─▒r. Bu ke┼čfin do─črulu─ču demek; ├Âl├╝mden sonraki hayat hakk─▒nda din adamlar─▒n─▒n ├Âng├Ârd├╝kleri bir tak─▒m malumat─▒ bir kenara b─▒rak─▒p ÔÇťkesin bilgilereÔÇŁ ula┼čmam─▒z─▒n s├Âz konusu olmas─▒ demektir. Bu ise ÔÇť├Âld├╝kten sonraki hayataÔÇŁ sadece dini bir inan├ž esas─▒ olarak inanma durumunda kalmam─▒z manas─▒na gelmemektedir.[7]

Prof. Ducasse ├Âl├╝mden sonraki hayat─▒n bir hakikat oldu─čunu itiraf ediyorsa da ,dini bir inan├ž esas─▒ olarak ├Âl├╝m sonras─▒ hayat─▒ inkar etmektedir. Kanaatimizce bu tavr─▒ nefsin tatmini i├žin yap─▒lan bir kapristen ba┼čka bir ┼čey de─čildir. Ve ├Âl├╝mden sonra hayat tekrar varolacaksa, bunun dinin ├Âng├Ârd├╝─č├╝ manadan farkl─▒ bir manaya yorulmas─▒n─▒n ger├žek├ži ve uygun bir davran─▒┼č olmayaca─č─▒ ortadad─▒r. [8]

 

 

                                   

 

 

                     



  • [1]  KitabuÔÇÖl ─×azali , Allame  ┼×ibli en-NuÔÇÖmani  s.171-172

  • [2] Age . s.174

  • [3] Age. S.175

  • [4] Personality Is Changelessness In Change

  • [5] New Introduetory Lectures on Psycho- Analysis,London, 1949, p.99

  • [6] Ruhun  g├Âzlemlenebilmesi d├╝┼č├╝ncesinin  ─░slam D├╝nyas─▒nda da  pek ├žok taraftar─▒ vard─▒r. ├ťstad Tantavi  Cevheri, Muhammed ferid Vecdi, Ahmed Fehmi  EbuÔÇÖl Hayr, Ali  Abdulcelil Radi, Dr. Rauf Ubeyd  bu d├╝┼č├╝nceyi benimseyen  baz─▒ me┼čhurlard─▒r. ├ťstad Ferid Vecdi , Hayat isimli  bir Ruh Bilim dergisi ne┼čretmi┼č ve makalelerinde Ruhun Ebedili─či Tezini i┼člemi┼čtir. Dr.  Rauf Ubeyd in  de  ─░nsan Ruhtur, Cesed De─čil    (el-─░nsanu  Ruhun La Cesed )isimli   bir eseri  vard─▒r.

  • [7]  A Philosophical Seruitiny of Religion p.412

  • [8]  Yazar ─░slam Meydan Okuyor ( el-─░slamu Yetehadda) isimli eserinde  bu konuyu  daha geni┼č bir surette  ele alm─▒┼čt─▒r.


  • Bu Makaleye Ait Ele┼čtiri Makaleleri
    # Makaleler Ad─▒
    Kullan─▒c─▒ Yorumlar─▒

    ! Yorum yazabilmeniz i├žin ├╝ye olmal─▒s─▒n─▒z.
    ├ťyelik i├žin l├╝tfen sayfan─▒n ├╝st k─▒sm─▒nda yer alan"├ťye Giri┼č | ├╝ye ol" linkine t─▒klay─▒n─▒z.

    Kay─▒t Ekleyen / Eklenme Tarihi
    Muhammed Ender / 19.04.2012



    Eski Eserler


    Eski Eserler K├╝t├╝phanesine Ho┼čgeldiniz!

    Hesap ─░┼člemleri

    ├ťye de─čil misiniz? ├ťye olun!

    Eski Eserlere ├╝ye olarak, k├╝t├╝phanenimiz ve eserlerimiz hakk─▒nda payla┼č─▒mlardan hesab─▒n─▒z ├╝zerinden faydalabilirsiniz...