E─čitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   K├╝t├╝phanelerde   ( 151 )   ┼×ehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
Hit
9129104
├ťye 1490
Online ├ťye 0

Kurey┼čilik ┼×art─▒ Konusunda Mezheplerin ─░htilaf Etme Sebepleri

 Kitap Detay─▒ Kitap No : K-  
Yazar Ad─▒ ─░lim Dal─▒ Konusu Dili
├ľnder Nar Kelam T├╝rk├že
├ľzelli─či Terc├╝me Eden
Ehli S├╝nnet Anlay─▒┼ča Uygun  
       
Makale No: 2080 Hit : 9037 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Makale Yazar─▒na ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakk─▒ndaki Makaleler    

Yazara ait kitaplar
# Kitap Ad─▒
1 ┼×azeliyye Tarikat─▒n─▒n Esaslar─▒ / ě¬ě▒ěČ┘ůěę ěž┘ä┘ć┘łě▒ ěž┘äě│ěžěĚě╣ ┘łěž┘äěĘě▒┘çěž┘ć ěž┘ä┘éěžěĚě╣
2 Allah / ěž┘ä┘ä┘ç

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Ad─▒
1 ┼×azeliyye Tarikat─▒n─▒n Esaslar─▒ / ě¬ě▒ěČ┘ůěę ěž┘ä┘ć┘łě▒ ěž┘äě│ěžěĚě╣ ┘łěž┘äěĘě▒┘çěž┘ć ěž┘ä┘éěžěĚě╣

Yazara ait makaleler
# Makaleler Ad─▒
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yard─▒m Edilmesi Caiz midir?
2 Yeni├ža─č Dini ( Alexis CarrelÔÇÖin G├Âr├╝┼čleri ├ťzerine De─čerlendirmeler II )
3 Vas─▒l b. Atan─▒n Ra Hutbesi / ě«ěĚěĘěę ěž┘äě▒ěžěí ┘ä┘łěžěÁ┘ä ěĘ┘ć ě╣ěĚěžěí ěž┘ä┘ůě╣ě¬ě▓┘ä┘Ő
4 Tefriciyye Salat─▒ ve ┼×irk Olmas─▒ ─░ddias─▒
5 T.C Diyanet ─░┼čleri Ba┼čkanl─▒─č─▒n─▒n Organ Naklinin Caiz Oldu─čuna Dair 3 Mart 1990-13 Say─▒l─▒ Fetvas─▒
6 Sosyalizm ve Din ├ťzerine
7 Sevginle Yanmadan Ald─▒─č─▒m Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramlar─▒ ve T├╝rk├že Akaid Kitaplar─▒ndaki ─░├žeri─či / ┘ů┘ü┘ç┘ł┘ů ěž┘äě│┘ä┘ü ┘ł ěž┘äě│┘ä┘ü┘Őěę ┘ł ěžě│ě¬ě╣┘ůěž┘äěžě¬┘çěž ┘äě»┘Ő ěž┘äěžě│ěžě¬ě░ěę ěž┘äěžě¬ě▒ěž┘â ┘ł ěž┘ä┘ůěÁěžě»ě▒ ěž┘äě¬ě▒┘â┘Őěę ěž┘äěžě╣ě¬┘éěžě»┘Őěę
9 R├╝ya ve ─░stiharenin Dindeki yeri
10 ├ľl├╝mden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kurey┼čilik ┼×art─▒ Konusunda Mezheplerin ─░htilaf Etme Sebepleri
13 Kurana G├Âre S├╝nnetin Korunmu┼člu─ču ve Delilleri
14 Kuran ├ľ─čretimini ├ťcretle Yapman─▒n Cevaz─▒n─▒ ├ľrfe Dayal─▒ H├╝k├╝mler Ba┼čl─▒─č─▒ Alt─▒nda ─░ncelemesi Hakk─▒nda
15 Kad─▒nlar─▒n S├╝nneti Meselesi / ěş┘â┘ů ěž┘äě«ě¬ěž┘ć ě╣┘ćě» ěú┘ç┘ä ěž┘äě╣┘ä┘ů
16 ─░nsan Bilinmezi ( Dr. Alexis CarrelÔÇÖin G├Âr├╝┼čleri ├ťzerine De─čerlendirmeler I )
17 ─░mamlar Kurey┼čten Olacakt─▒r Hadisiyle Alakal─▒ Y├╝z Rivayet / ┘ůěžěŽěę ě▒┘łěž┘Őěę ěş┘ł┘ä ┘éě▒ě┤┘Őěę ěž┘äě«┘ä┘Ő┘üěę
18 ─░mam Suyutinin el ─░tkan fi Ulumil Kuran ─░simli Eseri Hakk─▒nda / ěş┘ł┘ä ┘âě¬ěžěĘ ěž┘äěžě¬┘éěž┘ć ┘ü┘Ő ě╣┘ä┘ł┘ů ěž┘ä┘éě▒ěú┘ć ┘ä┘äě│┘Ő┘łěĚ┘Ő
19 ─░mam Ebu Hanifenin Kelamc─▒l─▒─č─▒
20 ─░mam Ebu HanifeÔÇÖye G├Âre Hz. Muhammed sas in Peygamberli─čine ─░man─▒n H├╝km├╝
21 ─░lhad Dini ( Tanr─▒ Tan─▒mazl─▒k ) Ateizm
22 ─░bn Kudamenin Haberi S─▒fatlar─▒n Manaland─▒r─▒lmas─▒yla Alakal─▒ G├Âr├╝┼čleri
23 Haberi S─▒fatlara ─░manda Manan─▒n Allah─▒n ─░lmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonu├žluluk Kanununun Ele┼čtirisi )
25 Ehli Kitab─▒n Peygamberimize ─░man etmeden Cennete Girmesi ─░nanc─▒n─▒n H├╝km├╝
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi ─░le Z─▒ Aras─▒ndaki Fark Ve T├╝rkiye De Yayg─▒n Olan Z─▒ Kullan─▒m─▒n─▒n K├Âkeni
28 ├ça─č─▒m─▒z ve ─░slam
29 Bertrand Russellin G├Âr├╝┼čleri Hakk─▒nda

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

├ľzeti
Bir konuda ihtilaf varsa ve bu lafzi de─čil hakikiyse mutlaka bilgiyi elde etme ve dogru bilgiyi tesbit etme kriterlerinde bir farkl─▒l─▒ktan dolay─▒d─▒r. Buna g├Âre F─▒khi bir mesele olan Kureye┼čilik ┼čart─▒n─▒n kabul edilip edilmemesinde ├Âncelikle bilgiyi elde etme ve dogrulama kriterlerine bakmak gerekir. Bu ┼čart─▒ kabul eden ehli s├╝nnet vel cemaat ile kabul etmeyen diger mezheplerin refarans ald─▒klar─▒ usullere bak─▒l─▒nca a┼ča┼č─▒daki neticeler g├Âzlemlenmektedir.
women cheat on their husbands husband cheated unfaithful wife
read here click here unfaithful wives
married men affairs why are women unfaithful my boyfriend cheated on me with a guy
bystolic copay savings card go bystolic manufacturer coupon

Yay─▒n Bilgileri
Yay─▒nland─▒─č─▒ Kaynaklar
Yay─▒nland─▒─č─▒ Tarih
Yay─▒nland─▒─č─▒ Dergi
Sanal Dergi
Makalenin Linki

Makale Metni   [Yazd─▒r/Print]

Kurey┼čilik ┼×art─▒ Konusunda Mezheplerin ─░htilaf Etme Sebepleri  

 

Bir konuda ihtilaf varsa ve bu lafzi de─čil hakikiyse mutlaka bilgiyi elde etme  ve  do─čru bilgiyi tesbit etme kriterlerinde bir farkl─▒l─▒ktan dolay─▒d─▒r.

Buna g├Âre   F─▒khi bir mesele olan  Kurey┼čilik ┼čart─▒n─▒n kabul edilip edilmemesinde  ├Âncelikle  bilgiyi elde etme  ve dogrulama kriterlerine  bakmak gerekir.
Bu ┼čart─▒ kabul eden  ehli s├╝nnet vel cemaat ile kabul etmeyen di─čer mezheplerin refarans ald─▒klar─▒ us├╝llere bak─▒l─▒nca a┼ča─č─▒daki neticeler g├Âzlemlenmektedir.

 

 1. SEBEP : ALLAHA ─░MAN VE ALLAH ALEM ─░L─░┼×K─░S─░  ALLAHIN VARLI─×I SIFATLARININ VE ALLAHIN ┼×ER─░AT ─░ND─░RMES─░ HAKKINDAK─░ ─░NAN├çLAR VE BU ─░NAN├çLARIN KONUYU  ALGILAMAYA VE YORUMLAMAYA  ETK─░LER─░

Red edenler de felsefi  bak─▒┼č a├ž─▒s─▒ ile iman  etme  kabul edenlerde asr─▒ saadetteki anlay─▒┼čla iman etme  ve iman─▒n gereklerine bapl─▒ kalma hali g├Âzlemlenmektedir.

Allaha iman ve Bu imana felsefi anlamlar yukleyenler dinin iki temel asl─▒ kitap ve sunneti anlama da  selefin anlay─▒┼č ve naklini ├Ânemsemeyip akli yorumlamalara gitmi┼člerdir . 

Bunlara g├Âre  kuran ayetlerini akli yorumlamalara tabi tutmu┼člar ; s├╝nnet naslar─▒n─▒ da  yorumlama  ya da inkar cihetine gitmi┼člerdir.
Kurey┼čilik ┼čart─▒ akli a├ž─▒dan manas─▒z g├Ârd├╝klerinden  inkar etmi┼čler  ya da de─či┼čik yorumlarla ge├žersiz k─▒lm─▒┼člard─▒r.

─░slam ya da peygamberimizin bir s├Âz├╝n├╝   be─čenen bir m├╝ste┼črik ya da bat─▒l─▒ bir ilim adam─▒  ├žok ├Ânemlidir.  ─░bn sina ve Farabinin eserlerinin bat─▒da  y─▒llarca  dikkate al─▒nmas─▒ ├žok ├Ânemlidir.  Farabi ve ibn sinan─▒n Allah─▒n ilim s─▒fat─▒ ve alemin ezeli olu┼ču hatta ├Âld├╝kten sonra dirilmenin  bedensel olu┼čunu inkar eden   gayri muslimler olu┼člar─▒ hi├ž onemli de─čildir.

Gazali onlar─▒ ele┼čtirerek bilimin ├Ân├╝n├╝ kesen bir  felsefe ve bilim d├╝┼čman─▒d─▒r. 

Kuran─▒n  mucize olu┼čunu  anlayacak arap edeb ve bela─čat─▒ anlay─▒┼č seviye ve zevkleri olmad─▒─č─▒ndan   k├╝flenmi┼č  Bat─▒ni  safsatas─▒ 19 mucizesinden medet umup kuran─▒n muciz oldu─čunu isbata  kalk─▒┼čm─▒┼člar   zamanla bu sa├žmal─▒─č─▒ anlamaya ak─▒llar─▒ yetince   ondan uzakla┼čm─▒┼člard─▒r.

 

 2.SEBEP :  D─░NDEK─░  DEL─░LLER  VE  DEL─░L OLARAK D─░KKATE ALINMA SIRALAMALARI VE ESASLARINDAK─░ ─░HT─░LAF

Red edenler de  mutezili bak─▒┼č a├ž─▒s─▒ ile kitap ve s├╝nnete  bakma ve naslar─▒n manaland─▒r─▒lmas─▒nda  ak─▒lc─▒l─▒k ├Ân plandad─▒r.

 Kabul edenlerde  sened  ve uygulama itibar─▒yla sabit olan bir emrin kabulu ve gere─čine g├Âre davranma anlay─▒┼č─▒ g├Âzlemlenmektedir.

Kitap-s├╝nnet-icma ÔÇôK─▒yas  ve di─čer delilleri kabul edenler ehli s├╝nnet vel cemaattir .

Bir meselede bu delillere bakarak hukum verenler kurey┼čilik ┼čart─▒n─▒ isbat etmi┼člerdir. Bu delilleri   bu s─▒ralamayla  kabul etmeyenler  ya da bir k─▒sm─▒n─▒ kabul edip bir k─▒sm─▒n─▒ kabul etmeyenler  bu ┼čart─▒ kabul etmemi┼člerdir.

3. SEBEP ;-KURANIN TEFS─░R VE YORUMUNDA KABUL ED─░LEN  KURAN VE KURAN TEFS─░R─░ YAPMA KR─░TERLER─░

Red edenlerde kuranc─▒l─▒k kuran─▒ kuranla ve kuran─▒ ├ža─čda┼č anlay─▒┼čla tefsir etme e─čilimleri g├Âzlenmekte  kabul edenlerde  kuran s├╝nnet icma ve k─▒yas  s─▒ralamas─▒yla delillere bak─▒lmas─▒ ve   asr─▒ saadetteki dini anlay─▒┼č─▒n devam ettirilmesi tercihi g├Âzlemlenmektedir.

kuran─▒ kuranla tefsir ederiz ya da kuran─▒ ├ža─čda┼č  mantaliteyle tekrar tefsir etmek gerekir diyenler  Kurey┼čilik ┼čart─▒n─▒ kuran mantalitesine uymamas─▒ gerek├žesiyle inkar etmi┼člerdir.

kuran─▒n kuranla  a├ž─▒klanmas─▒ , kuran─▒n anla┼č─▒l─▒rken  kavramlar─▒na ca─čda┼č manalar verilmesi  ve bu ├ža─čda┼č manalarla  anla┼č─▒lan kurana uymayan s├╝nnet naslar─▒n─▒n  ya kurana ayk─▒r─▒ diye  reddedilmesi  ya da  yeni geli┼čtirdikleri bu anlay─▒┼ča dayanarak  kuranla ├želi┼čmektedir o halde hadis olamazlar seklinde  kendi i├žerisinde tutarl─▒ gorunen  bir evvel ak─▒ll─▒k yaparak  dini anlay─▒┼č─▒ yenilediklerini s├Âylemektedirler.

 

 4.SEBEP :-S├ťNNET─░N D─░NDEK─░ YER─░ VE SUNNET─░N SUBUTUYLA ALAKALI KR─░TERLER VE BU KR─░TERLER─░  UYGULAMA MANTAL─░TES─░

Red edenlerde  s├╝nnetin dindeki yeri ancak kurandaki manaland─▒rmalar─▒na  uygunlarsa vard─▒r.  Sanki onlara g├Âre s├╝nnetin te┼čri yetkisi yoktur.   Ve s├╝nnet metinleri g├╝venilecek metinler de─čillerdir.
Kabul edenlere g├Âre s├╝nnetin te┼čri yetkisi vard─▒r. Ve s├╝nnet dindendir. Tahrif olmam─▒┼čt─▒r. Bir konuda  delile ihtiya├ž oldu─čunda ikinci ba┼čvurulacak merci s├╝nnettir.

 

5.SEBEP ;- PEYGAMBERE ─░MANIN  ─░MAN ESASLARINDAN OLMASININ CENNETE G─░RMEK ─░├ç─░N ┼×ART OLMADI─×I PEYGAMBER─░N TE┼×R─░ YETK─░S─░N─░ ANLAMAYLA ALAKALI SORUNLAR

Red edenler  peygamberlere iman─▒n ┼čart olmad─▒┼č─▒n─▒ esasen Allaha imana davet i├žin g├Ânderildiklerini buna g├Âre Allah─▒ birleyen birisinin peygambere iman etmese de kurtulacag─▒n─▒ s├Âylemektedirler. Bu peygamber s├Âzlerine  dinde ├Ânem vermemelerinin temel itikadi  k─▒r─▒lma noktalar─▒ndan birisidir. S├╝nnetin  dini anlay─▒┼č─▒ ┼čekillendirmede  bir ├Ânemi olmad─▒─č─▒ d├╝┼č├╝ncesi de buradan  gelmektedir.

Kabul edenler  bir peygamberin davetinin ula┼čmas─▒na ra─čmen ona iman etmeden tevhid ├╝zere kalma iddias─▒n─▒  k├╝f├╝r telakki etmektedirler. Bu n├╝b├╝vvetin isbat─▒ meselesine  felsefi a├ž─▒dan bakanlarla  asr─▒ saadet te var olan anlay─▒┼č a├ž─▒s─▒ndan bakanlar─▒n  ayr─▒┼čt─▒klar─▒ en temel k─▒r─▒lma noktalar─▒ndan birisidir.

 

6.SEBEP- SAHABE─░  K─░RAMIN TAMAMINI TEVELL─░  ETMEKLE -ETMEMEK

Red edenler  sahabe i kiram─▒n  bir k─▒sm─▒n─▒n ya da  tamam─▒na yak─▒n─▒n─▒n dini g├╝venirliklerinin olmad─▒─č─▒n─▒  s├Âylemekte ve onlar─▒n anlay─▒┼člar─▒n─▒n  ve dini metinleri nakillerinin   dini ya┼čama tarz uslup ve anlay─▒┼člar─▒n─▒n , islam─▒ anlama ve ya┼čamada kuran─▒ yorumlamada refarans al─▒nmas─▒ gerekmez demektedirler.
Kabul edenler  sahabenin  tamam─▒n─▒ tevelli etmekte  hepsinin udul olduklar─▒na inanmaktad─▒rlar. Sahabenin haklar─▒ndaki inen ayetler ve peygamber sas nin s├Âzleri sebebiyle asr─▒ saadetten dinin nas─▒l anla┼č─▒lmas─▒ gerekti─čiyle alakal─▒ nakilleri  esas al─▒narak din  ve dinin metinleri anla┼č─▒lmal─▒   onlar─▒n uygulamalar─▒na  kuran ve s├╝nnette bir a├ž─▒k h├╝k├╝m bulunamad─▒─č─▒nda  mutlaka ba┼čvurulmal─▒d─▒r demektedirler.

Netice itibar─▒yla ehli s├╝nnet , onlar yoluyla nakledilen dini esaslar─▒ kabulden geri durmam─▒┼č t─▒r.  haricilik  ekolu ise onlar─▒n bir d├Ânemini kabul edip  sonras─▒n─▒ reddetmi┼čtir.
bir k─▒sm─▒n─▒ tevelli eden ┼čia ise , baz─▒lar─▒n─▒n rivayet ve tav─▒rlar─▒n─▒ dikkate alm─▒┼č baz─▒lar─▒n─▒nkini ise delil kabul etmemi┼člerdir.

┼×ian─▒n hilafetin Ali ve evlad─▒na has oldu─ču tezi  sahabe aras─▒nda yapt─▒klar─▒ bu ayr─▒ma dayanmaktad─▒r. Hz.Ebubekir ve ├ľmerin ve di─čer onlara  beyat edenlerin tav─▒rlar─▒n─▒ dikkate alsalard─▒  kurey┼čilik ┼čart─▒n─▒ ehli beytle tahsis etmemeleri gerekirdi.

 

 7.SEBEP-HAR─░C─░LER  SAHABEN─░N ─░HT─░LAFLARA KARI┼×ANLARININ TAMAMININ D─░N DI┼×INA ├çIKTIKLARINA KA─░LD─░RLER

Red edenler  bu sebeple harici anlay─▒┼č─▒nda olanlardan ve mutezileden ve  asr─▒ saadeti refarans almayan  akademisyenlerden ve oryantalistlerin d├╝┼č├╝ncelerinin etkisinde kalan ara┼čt─▒rmac─▒lardan ├ž─▒km─▒┼čt─▒r.

Kabul edenler  sahabenin tamam─▒n─▒ tevelli eden ehli s├╝nnet vel cemaatten ├ž─▒km─▒┼čt─▒r.

 

8.SEBEP -─░SLAM D─░N─░N─░ VE SAB─░T DE─×ERLER─░N─░  BELL─░ BAZI KR─░TERLER DO─×RULTUSUNDA YORUMLAMAK

 

1-Mutezile  5 akli as─▒l ├žer├ževesinde dini naslar─▒ degerlendiren insanlard─▒r.  ─░lahi adalet anlay─▒┼člar─▒na uymad─▒─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝nd├╝kleri naslar─▒ inkar ederler.

 

2-Dinler aras─▒ diyalog gereklili─čini savunanlar ─░slam dininin evrenselli─či ve b├╝t├╝n insanlara g├Ânderildi─či ve ├Ânceki ┼čeraitleri nesh etti─či esas─▒n─▒ g├Ârmezden gelmektedirler.

Bu ├žer├ževede  m├╝sl├╝manlar─▒n bir halife sinin ve ├Âzg├╝n bir y├Ânetim ┼čekillerinin olmas─▒  tezi   yerine demokrasinin bir y├Ânetim bi├žimi olarak ─░slam inanc─▒na uygun oldu─čunun s├Âylenmesini   buna ba─čl─▒ olarak ta halifelik diye bir kurumun esasen olmad─▒─č─▒n─▒ savunmu┼člard─▒r.
 ibrahimi dinlerin  mensuplar─▒yla bir araya gelip  zulme ve  evrensel emperyalizme  kar┼č─▒ yek vucut olmaya ├žal─▒┼č─▒rlar.

 


3- Tecdid fikri ve islam─▒n yeniden yorumlanmas─▒ ve hurafelerden ar─▒nd─▒r─▒lmas─▒ g├Âr├╝┼č├╝n├╝n savunucular─▒ -islam d├╝nyas─▒n─▒n i├žinde bulundu─ču ekonomik ve k├╝lt├╝rel seviyenin dini tecdidle d├╝zelebilece─či kanaatindedirler.

 

Tecdid fikri  s├╝nnetten al─▒nm─▒┼čken  kuran─▒n naslar─▒yla  uyumsuz s├╝nnet olmaz anlay─▒┼č─▒ , usulu f─▒k─▒h├ž─▒lar taraf─▒ndan  kabul edilegelen bir olgu iken , kuran─▒n i├žeriginden  ├ža─ča uyduramad─▒klar─▒   ahkama  kuran─▒n tarihselligi   olan ayetleri  ba┼čl─▒─č─▒n─▒ atarak ├ž├Âz├╝m bulanlar da  g├Âzlemlenmektedir



4- Demokrasinin islamla  ├želi┼čmeyece─čini ,  islam─▒n ruhunda demokrasi oldu─čunu  kabul ermektedirler.

Dini delillerin  dikkate al─▒nma s─▒ralamas─▒n─▒ da de─či┼čtirdikleri gibi  dini  delillerin  kendilerini de  yeniden belirlemektedirler.

 

 

5-Dini k├╝lt├╝r de bilinmesi gerekenlerin bilinmemesinin etkisi ,   yetersiz ilmi alt yap─▒.

─░lmi ehliyeti olmayan gayretli dava adamlar─▒n─▒n bu  i┼če soyunduklar─▒nda  kar┼č─▒la┼čt─▒klar─▒  ya┼čayan k├╝lt├╝r├╝n baz─▒ ├Â─čelerini engel g├Âr├╝p onlar─▒ inkar ederek sorunlar─▒ a┼čabilecekleri kanaatine  varmalar─▒.

 

6-Oryantalistleri  cevaplama gayretine d├╝┼čenlerin bir ┼čekilde onlar─▒n etkileri alt─▒nda kalarak  baz─▒ dini rivayet ya da kurallar─▒ kabullenemez  hale gelen psikolojilerinin etkisi

 

7-├çagda┼č hayat k├╝lt├╝r├╝n├╝n  etkisi alt─▒nda kalarak islam─▒n ├ža─č─▒m─▒za hitap etti─čini ispatlama gayreti

 

8-Zaman─▒m─▒z─▒n me┼čhur  akademisyenlerinin  ehli s├╝nnetin tavr─▒na  ayk─▒r─▒ g├Âr├╝┼čler beyan etmelerinin sebepleri

. ├ťlkemizde  devlet memurular─▒na kanununa tabidirler. Ve bu konuda   g├Âr├╝┼č belirtmekten ├Âzellikle uzak dururlar.

G├Âr├╝┼č belirtmekten ├žekinmeyenler ise  devletin genel anlay─▒┼č─▒na sorun te┼čkil etmeyecek bir dini duyars─▒zl─▒k ya da   ehli s├╝nnet normlar─▒nda asla olmayan bir kendilerine ├Âzg├╝  anlay─▒┼čla  meseleye bakt─▒klar─▒ndan  kanuni a├ž─▒dan sorun te┼čkil etmeyece─čine emin olduklar─▒ bir  anlay─▒┼člar─▒ da oldu─čundan , dini  ve s├╝nni de─čerlere uyup uymad─▒kalar─▒n─▒ da  murakabe edecek Allahtan ba┼čka kimse olmad─▒─č─▒ndan g├Ân├╝llerine g├Âre konu┼čurlar.

 

Akademisyenlerin bug├╝ne kadar islama ve ─░slam dininin as─▒llar─▒na  ya┼čayan insanl─▒─ča ─░slam davetinin ula┼čt─▒r─▒lmas─▒na  katk─▒dan ├žok   ─░slami degerler hakk─▒nda  ─░slam m├╝ntesiplerinin aras─▒nda  olu┼čturduklar─▒ teredd├╝tler ve kafa  kar─▒┼č─▒kl─▒klar─▒  daha ├Ân planda olmu┼čtur.

 

Akademisyenlerin  eskilerin eserlerini okuyup onlar─▒n vard─▒klar─▒ do─črulardan farkl─▒ do─črulara varmalar─▒  ,  ├╝zerinde  itinayla durulmas─▒ gereken bir durumdur.  Ayn─▒ kaynak eserlerden  ve  ayn─▒ metodolojiyle (iddia do─čruysa tabii)  nas─▒l  yanl─▒┼člar do─čru , do─črular yanl─▒┼č ├ž─▒kacak derece de  selef alimleriyle farkl─▒ neticeler ├ž─▒kar─▒labildi─či ger├žekten ibretlik konulard─▒r.

 

9-Dinin ve de─čerlerinin  bilimle ├ža─čda┼čl─▒kla ├želi┼čmedi─či  tezinin  isbatlanmas─▒  gayretiyle yap─▒lan inkarlar 

50 ÔÇô 60 -70 li y─▒llar─▒n  akademisyenelerinde  genel olarak  dinin ve de─čerlerinin  bilimle ├ža─čda┼čl─▒kla ├želi┼čmedi─či  tezinin isbat─▒na yarayacak  her ne ak─▒llar─▒na geldiyse  o  anlay─▒┼člar    bu gibi dini de─čerlerin  kritik edilmesinde ve yorumlanmas─▒nda  refarans al─▒nmaktad─▒r. 
kurey┼čilik ┼čart─▒n─▒n  ├ža─čda┼č y├Ânetim  anlay─▒┼č─▒na ayk─▒r─▒ oldu─čunu d├╝┼č├╝n├╝p  inkar etmi┼člerdir.

 

Demokrasinin islamla  ├želi┼čmeyece─čini   islam─▒n ruhunda demokrasi oldu─čunu  kad─▒nlar─▒n ─░slam toplumunda ├Ân planda olmamas─▒n─▒  ├ža─čda┼č bulmay─▒p  buna sebep olan anlay─▒┼ča delil olan ayet ve hadisleri  bazen  garip yorumlarla bazen  demokratik tefsirlerle  yorumlayarak  ├ža─čda┼č hale getirirler .
Kad─▒nlar─▒n ┼čahitli─činde erkeklere denk olmamas─▒ bat─▒da yads─▒n─▒nca  bug├╝n noter kurumunun varl─▒─č─▒  bu sorunu ├ž├Âzm├╝┼čt├╝r demekten  geri durmazlar.

 ibrahimi dinlerin  mensuplar─▒yla bir araya gelip  zulme ve  evrensel emperyalizme  kar┼č─▒ yek vucut olmaya ├žal─▒┼č─▒rlar . Ama evrensel emperyalizmin  kendisinin babas─▒yla  oturup konu┼čtuklar─▒n─▒ ve  onlar─▒n islam─▒n t├Ârp├╝lemek i├žin y─▒llarca sava┼čt─▒klar─▒,  Allah kat─▒nda tek din islamd─▒r  ayetini ve peygamberimizin  tek ve son peygamber oldu─ču ilahi emir ve mesaj─▒na ihanet ederek  ancak kendilerini  onlara g├╝l├╝n├ž duruma d├╝┼č├╝rd├╝klerini ak─▒l etmezler .


Ehli kitaptan  baz─▒lar─▒n─▒n da cennete girmeleri muvahhit olduklar─▒ takdirde caizdir demek  durumunda olan birisi cennete girecektir.  Muhammed as ─▒n peygamber olduguna iman ederken iman etmekten vazgecen birisi de   allah─▒ tevhit edip  ehli kitab─▒n inanclar─▒n─▒n ayn─▒lar─▒na donse  cennete  giremeyecekmidir.?   Onlara g├Âre tabii girecek olmal─▒d─▒r.
Bu  zaman─▒n ana ekseninde edindi─či akademik dini k├╝lt├╝rle ;  ehli s├╝nnet alimlerinden farkl─▒ neticelere varan bu ara┼čt─▒rmac─▒lar,   kurey┼čilik ┼čart─▒n─▒ ─▒rk├ž─▒l─▒k olabilir diye de kabul etmiyorlar  ama  ├žo─čunlu─čun hangi kriterlere dayanarak secece─či mu─člak olmas─▒na ra─čmen ├žo─čunlu─čun secece─či , devlet ba┼čkan─▒na d├Ânm├╝┼č  ismiyle  halifeyi  me┼čru halife olarak kabul edebiliyorlar.

 

Dini delillerin  dikkate al─▒nma s─▒ralamas─▒n─▒ da de─či┼čtirdikleri gibi  dini  delillerin  kendilerini de  yeniden belirliyorlar.

 

10 -Mezheplerin birle┼čtirilmesi suretiyle ─░slam birli─čini savunanlar─▒n olu┼čturduklar─▒  ayr─▒┼čma noktalar─▒ndaki meselelere flu yakla┼č─▒mlar ve ayr─▒┼čma konular─▒n─▒n ├Ânemsizle┼čtirilmesi  tavr─▒.

mezheplerin birle┼čtirilmesi ve bu suretle  ─░slam vahdetinin saglanmas─▒ fikrini  savunan benimseyenler   Kurey┼čilik ┼čart─▒n─▒n ge├žersiz oldu─čunu  isabat etme gayretlerinde ├Ânemli roller almaktad─▒rlar.   ┼×iiligin s├╝nnilikle birle┼čtirilmesi fikri  ve uygulama da al─▒nan sonu├žlar ortadad─▒r.


Bu Makaleye Ait Ele┼čtiri Makaleleri
# Makaleler Ad─▒
Kullan─▒c─▒ Yorumlar─▒

! Yorum yazabilmeniz i├žin ├╝ye olmal─▒s─▒n─▒z.
├ťyelik i├žin l├╝tfen sayfan─▒n ├╝st k─▒sm─▒nda yer alan"├ťye Giri┼č | ├╝ye ol" linkine t─▒klay─▒n─▒z.

Kay─▒t Ekleyen / Eklenme Tarihi
Muhammed Ender / 22.11.2014



Eski Eserler


Eski Eserler K├╝t├╝phanesine Ho┼čgeldiniz!

Hesap ─░┼člemleri

├ťye de─čil misiniz? ├ťye olun!

Eski Eserlere ├╝ye olarak, k├╝t├╝phanenimiz ve eserlerimiz hakk─▒nda payla┼č─▒mlardan hesab─▒n─▒z ├╝zerinden faydalabilirsiniz...