f EskiEserler | Eski Eserler | Eskieserler.com
E─čitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   K├╝t├╝phanelerde   ( 151 )   ┼×ehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
Hit
9129104
├ťye 1490
Online ├ťye 0

Hz. Peygambere Salat├╝ Selam

 Kitap Detay─▒ Kitap No : K-  
Yazar Ad─▒ ─░lim Dal─▒ Konusu Dili
Muhittin Akg├╝l Tasavvuf T├╝rk├že
├ľzelli─či Terc├╝me Eden
Ehli S├╝nnet Anlay─▒┼ča Uygun  
       
Makale No: 197 Hit : 7382 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Makale Yazar─▒na ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakk─▒ndaki Makaleler    

Yazara ait kitaplar
# Kitap Ad─▒

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Ad─▒

Yazara ait makaleler
# Makaleler Ad─▒
1 Peygamberimizin Han─▒mlar─▒ ve Evliliklerindeki Hikmetler
2 Kuran─▒ Kerimde N├╝zul├╝ ─░sa Meselesi
3 Kuran Okuman─▒n ├ľnemi ve ─░nsana Kazand─▒rd─▒klar─▒
4 Kalbi Bir Hastal─▒k Olarak Tecess├╝s
5 Hz. Peygambere Salat├╝ Selam
6 Efendimizin Be┼čeriyeti
7 Besmeleyle ─░lgili Baz─▒ Meseleler
8 Allah Resul├╝n├╝n E┼čleriyle M├╝nasebeti

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

├ľzeti
Y├╝ce Yarat─▒c─▒m─▒z, insanl─▒─č─▒n ba┼člang─▒c─▒yla birlikte de─či┼čik d├Ânemlerde yery├╝z├╝ne kendi mesajlar─▒n─▒ ula┼čt─▒racak peygamberler g├Ândermi┼č, rahmeti ve hikmeti gere─či bu peygamberleri insanlar i├žinden se├žmi┼čtir. Ancak bu se├žim alel├óde bir se├žim olmay─▒p, inceden inceye ara┼čt─▒rma, s├╝zme ve titizce ay─▒klama anlam─▒na gelen bir se├žmedir. Dolay─▒s─▒yla bu g├Âreve se├žilen peygamberlerin, insanlardan farkl─▒ bir konumda olmalar─▒ garipsenmemelidir. Hatt├ó yery├╝z├╝n├╝n bu de─čerli g├Ârevlileri, kendi aralar─▒nda bile Cen├óbÔÇť─▒ Hakk taraf─▒ndan farkl─▒ derecelerde k─▒l─▒nm─▒┼člard─▒r. ─░┼čte ┼čimdiye kadar zikretti─čimiz resullerden kimini kimine ├╝st├╝n k─▒ld─▒k. Allah onlardan baz─▒s─▒na hitap buyurdu, baz─▒s─▒n─▒ bir├žok derecelerle y├╝kseltti...1, ..Biz neb├«lerden baz─▒s─▒n─▒ baz─▒s─▒na ├╝st├╝n k─▒ld─▒k...2 beyanlar─▒ da bu ger├že─či g├Âstermektedir.
open why women cheat on husbands how many guys cheat
click here why men cheat on beautiful women why do married men cheat
treatment of aids hiv treatments aids pictures
bystolic coupon coupons for bystolic
gabapentin cost at walgreen gabapentin cost at walgreen gabapentin cost at walgreen
sumatriptan succinate sumatriptan succinate sumatriptan succinate
bystolic free trial coupon open bystolic add on copay card

Yay─▒n Bilgileri
Yay─▒nland─▒─č─▒ Kaynaklar
Yay─▒nland─▒─č─▒ Tarih
Yay─▒nland─▒─č─▒ Dergi
Sanal Dergi
Makalenin Linki

Makale Metni   [Yazd─▒r/Print]

Hz. Peygamber (S.A.S)'e Salât-ü Selâm

Y├╝ce Yarat─▒c─▒m─▒z, insanl─▒─č─▒n ba┼člang─▒c─▒yla birlikte de─či┼čik d├Ânemlerde yery├╝z├╝ne kendi mesajlar─▒n─▒ ula┼čt─▒racak peygamberler g├Ândermi┼č, rahmeti ve hikmeti gere─či bu peygamberleri insanlar i├žinden se├žmi┼čtir. Ancak bu se├žim alel├óde bir se├žim olmay─▒p, inceden inceye ara┼čt─▒rma, s├╝zme ve titizce ay─▒klama anlam─▒na gelen bir se├žmedir. Dolay─▒s─▒yla bu g├Âreve se├žilen peygamberlerin, insanlardan farkl─▒ bir konumda olmalar─▒ garipsenmemelidir. Hatt├ó yery├╝z├╝n├╝n bu de─čerli g├Ârevlileri, kendi aralar─▒nda bile Cen├óbÔÇť─▒ Hakk taraf─▒ndan farkl─▒ derecelerde k─▒l─▒nm─▒┼člard─▒r. ─░┼čte ┼čimdiye kadar zikretti─čimiz resullerden kimini kimine ├╝st├╝n k─▒ld─▒k. Allah onlardan baz─▒s─▒na hitap buyurdu, baz─▒s─▒n─▒ bir├žok derecelerle y├╝kseltti...1, ..Biz neb├«lerden baz─▒s─▒n─▒ baz─▒s─▒na ├╝st├╝n k─▒ld─▒k...2 beyanlar─▒ da bu ger├že─či g├Âstermektedir.

Hz. Peygamber'e Has Hususiyetler

Yery├╝z├╝ne g├Ânderilen son peygamberin, ├╝st├╝nl├╝k bak─▒m─▒ndan farkl─▒ bir konumda oldu─čunu, Kur'├ón'─▒n ifadelerinden anl─▒yoruz. Ona, di─čer hi├žbir peygambere verilmeyen birtak─▒m ├Âzellikler verilmi┼čtir. Son peygamber olmas─▒,3 ris├óletinin evrenselli─či,4 ris├óletinin cinleri de kapsamas─▒,5 han─▒mlar─▒n─▒n m├╝'minlerin anneleri olmas─▒,6 ge├žmi┼čÔÇťgelecek g├╝nahlar─▒n─▒n affedilmesi,7 kendisine inan─▒lmas─▒ noktas─▒nda peygamberlerden s├Âz al─▒nmas─▒,8 Kevser'in verilmesi,9 ganimetlerin helal k─▒l─▒nmas─▒,10 ├ólemlere rahmet olmas─▒,11 ├Âzelliklerinin ehlÔÇťi kitap taraf─▒ndan bilinmesi,12 getirdi─či dinin korunmas─▒ teminat─▒n─▒n verilmesi,13 ─░sr├ó ve Mi'rac'─▒n ona has olmas─▒,14 ├že┼čitli zamanlarda meleklerin yard─▒m etmesi,15 ismiyle hitap edilmemesi,16 kendisine soru sorma kasd─▒yla g├Âr├╝┼čmeden ├Ânce sadaka verilmesi,17 kendisine itaat─▒n ayn─▒ zamanda Allah'a itaat olmas─▒,18 ├óhirette ┼čahit olmas─▒,19 kendisine MakamÔÇť─▒ Mahm├╗d'un verilmesi,20 ├╝mmetinin en hay─▒rl─▒ ├╝mmet olmas─▒,21 hayat─▒na ve beldesine yemin edilmesi,22 bin aydan daha hay─▒rl─▒ olan Kadir Gecesi'nin lutfedilmesi23 gibi hususlar bunlardan baz─▒lar─▒d─▒r.

├élemlere rahmet olarak yery├╝z├╝n├╝ ┼čereflendiren Hz. Peygamber, insan├« niteliklerin yan─▒s─▒ra, ayn─▒ zamanda kendisine vahiy gelen bir el├židir. Bu sebeple Cen├óbÔÇť─▒ Hakk ona Kendisi ve ├╝mmetiyle olan ili┼čkilerinde farkl─▒ bir konum takdir buyurmu┼čtur. Kur'├ón da bu ger├že─či beyan etmi┼čtir. Buna g├Âre, inananlar─▒n s├Âz ve davran─▒┼člar─▒nda ileri gidip de onun ├Ân├╝ne ge├žmemeleri,24 seslerini Res├╗lull├óh'─▒n sesinden fazlaca y├╝kseltmemeleri ve insanlar─▒n birbirlerine hitap ettikleri gibi ona hitapta bulunmamalar─▒,25 aksi takdirde b├╝t├╝n amellerinin z├óyi olaca─č─▒26 belirtilmi┼č, Hz. Peygamber'in huzurunda seslerini ayarlamak suretiyle, gerekli sayg─▒y─▒ g├Âsterenlerin, takva noktas─▒nda imtihan─▒ ba┼čard─▒klar─▒, dolay─▒s─▒yla ma─čfiret ve b├╝y├╝k bir m├╝kafata n├óil olacaklar─▒27 vurgulanm─▒┼čt─▒r. Hatt├ó o kadar ki, Cen├óbÔÇť─▒ Hakk, Kur'├ónÔÇť─▒ Ker├«m'de di─čer peygamberlere kendi isimleriyle hitap etmesine mukabil, Hz. Muhammed (sas)'e Ey Res├╗l!.. Ey Nebi! gibi s─▒fatlarla hitapta bulunmu┼čtur. B├Âylece inananlar─▒n, birbirlerine seslendikleri gibi Res├╗lull├óh'a seslenmemeleri, Ey Muhammed!.. Ey Ebe'lÔÇťK├ós─▒m! gibi isim zikrederek hitapta bulunmamalar─▒, ancak Y├ó Res├╗lullah! Y├ó Nebiyyull├óh! gibi sayg─▒ ifade eden kelimeler kullanmalar─▒ gerekti─či belirtilmi┼čtir. Ayn─▒ zamanda b├Âyle bir davran─▒┼č, ─░l├óh├« ahl├ók gere─čidir. Allah'─▒n ona verdi─či de─čeri ├╝mmetinin de vermesi, yerine getirilmesi gerekli olan bir vec├«be olsa gerektir.

Bu ba─člamda Cen├óbÔÇť─▒ Hakk'a kar┼č─▒ birtak─▒m g├Ârevlerimiz oldu─ču gibi, O'nun el├žisi Hz. Muhammed'e kar┼č─▒ da baz─▒ g├Ârevlerimiz vard─▒r. Kur'├ónÔÇť─▒ Ker├«m bu g├Ârevleri, ona inanmak,28 itaat etmek,29 onu gere─či gibi sevmek30 ve ona sal├ót u sel├óm getirmek31 ┼čeklinde ifade etmektedir.


Salât u Selâm'ın Mânâsı

Bu yaz─▒da, Hz. Peygamber'e kar┼č─▒ olan g├Ârevlerimizden, sal├ótÔÇťsel├óm getirme konusu ├╝zerinde durulacakt─▒r. Sal├ót kelimesi; ist├«─čf├ór, ma─čfiret, du├ó, bereket, ├Âvg├╝, namaz32 gibi anlamlara gelmektedir. Sal├ót, Allah taraf─▒ndan olunca rahmet,33 meleklerden olunca Allah'─▒n ma─čfiretini istemek, m├╝'minler taraf─▒ndan s├Âylenince de 'hay─▒r du├ó etmek' m├ón├ólar─▒na gelmektedir.34

Sel├óm kelimesi ise sel├ómet, esenlik, emniyet anlamlar─▒nad─▒r ki sel├ómet ve emniyet senin ├╝zerine olsun. demektir. Sel├óm ayn─▒ zamanda Allah'─▒n bir ismidir. Sel├óm'─▒n Allah'tan olmas─▒ ise Allah seni korumay─▒, g├Âzetmeyi ├╝zerine alm─▒┼čt─▒r, kefildir. demektir. Sel├óm─▒n bir de it├óat etme ve sulh i├žerisinde bulunma anlam─▒ vard─▒r.35

Bu hususla ilgili olan ├óyetÔÇťi kerime me├ólen ┼č├Âyledir Muhakkak ki Allah ve melekleri, Peygambere hep sal├ót ederler. Ey iman edenler! Siz de ona sal├ót edin ve tam bir i├žtenlikle sel├óm verin.36 Bu ├óyet, Hz. Peygamber'e salav├ót getirmenin farz oldu─čunu g├Âstermektedir.37 ├éyetÔÇťi ker├«menin bu s├«ga ile gelmesi, Res├╗lull├óh'a salav├ót─▒n s├╝rekli yenilenece─čini ve devaml─▒ tekrar edilece─čini belirtmektedir. ├éyetteki salav├ót getirirler ifadesi devaml─▒l─▒─ča i┼č├óret etmektedir.38

Hz. Peygamber'e sal├ót ve sel├óm getirmenin ├Ânemini vurgulayan pek ├žok had├«s riv├óyet edilmi┼čtir. Bu c├╝mleden olarak Res├╗lullah Yan─▒nda ad─▒m zikrolunup da bana salav├ót getirmeyen kimsenin burnu s├╝rt├╝ls├╝n.39 buyurmu┼člard─▒r. Burnu s├╝rt├╝ls├╝n ifadesi, bunu yerine getirmeyen ki┼činin b├Âyle olaca─č─▒n─▒ haber verme anlam─▒na gelebilece─či gibi, Hz. Peygamber'in bu ki┼čilere bir bedduas─▒ anlam─▒na da gelebilir. Her iki durum da son derece tehlikelidir. Zira bu bir ihbarsa, zaten b├Âyle bir durum olacakt─▒r demektir. ┼×ayet bir beddua ise, Peygamberin duas─▒ Cen├óbÔÇť─▒ Hakk taraf─▒ndan reddedilmeyece─čine g├Âre, yine olacakt─▒r demektir. Di─čer bir riv├óyette Allah benim i├žin iki melek g├Ârevlendirmi┼čtir. Ben bir m├╝sl├╝man─▒n yan─▒nda an─▒ld─▒m da bana salav├ót getirdi mi, mutlaka o iki melek ona Allah seni ba─č─▒┼člas─▒n derler. Allah Te├ól├ó ve di─čer melekleri de o iki mele─če cevap olarak Am├«n derler. Bir m├╝sl├╝man─▒n yan─▒nda ad─▒m zikrolundu─čunda da bana salav├ót getirmedi mi, mutlaka o iki melek Allah seni ba─č─▒┼člamas─▒n. der. Y├╝ce Allah ve ├Âteki melekler de o iki mele─če cevaben Am├«n derler.40 buyurmu┼člard─▒r.

Konuyla ilgili di─čer bir had├«slerinde de ┼č├Âyle der

Kim bana bir defa sal├ót getirirse, Allah da ona on sal├ót getirir ve on g├╝nah─▒n─▒ affeder; on derece y├╝kseltir.41 Had├«sin devam─▒nda Bir g├╝n Res├╗lullah sevin├žli olarak geldi. Kendisine Sizi sevin├žli g├Âr├╝yoruz! denilince, ┼č├Âyle buyurmu┼člard─▒r Bana melek geldi ve ┼ču m├╝jdeyi verdi Ey Muhammed! Rabb'in diyor ki Sana sal├ót eden herkese benim on rahmette bulunmam, sel├óm eden herkese de benim on sel├óm etmem sana (ikram olarak) yetmez mi42

K─▒yamet g├╝n├╝ bana insanlar─▒n en yak─▒n─▒, bana en ├žok salav├ót edendir.43
Ger├žek cimri, yan─▒nda an─▒ld─▒─č─▒m h├ólde bana salav├ót etmeyendir.44

Yery├╝z├╝nde Allah'─▒n seyyah melekleri vard─▒r. Onlar ├╝mmetimin sel├óm─▒n─▒ (an─▒nda) bana ula┼čt─▒r─▒rlar.45

─░bn Eb├« Leyl├ó'n─▒n rivayet etti─čine g├Âre bir defas─▒nda Ka'b b. Aceze ile kar┼č─▒la┼čm─▒┼čt─▒k. Bana ┼č├Âyle dedi Sana bir hediye vereyim mi Bir g├╝n Hz. Peygamber yan─▒m─▒za geldi ve ona sorduk Ey All├óh'─▒n Res├╗l├╝, size nas─▒l sel├óm verece─čimizi bize ├Â─črettiniz. Peki ama size sana nas─▒l salav├ót getirece─čiz, bunu da ├Â─čret. Buyurdular ki ┼č├Âyle deyin All├óh├╝mme salli al├ó Muhammedin ve al├ó ├óli Muhammed, kem├ó salleyte al├ó ─░br├óh├«m'e ve al├ó ├óli ─░br├óh├«m, inneke ham├«d├╝n mec├«d. All├óh├╝mme b├órik al├ó Muhammedin ve al├ó ├óli Muhammed, kem├ó b├órekte al├ó ─░br├óhime ve al├ó ├óli ─░br├óh├«m, inneke ham├«d├╝n mec├«d.46

─░sl├óm ├ólimlerine g├Âre Res├╗lull├óh'─▒n ismi zikredilince bir defa sal├ót ve sel├óm getirmek v├ócip,47 isminin tekrar edili┼či say─▒s─▒nca getirmek ise m├╝stehap say─▒lm─▒┼čt─▒r.48 Keza namazda, tahiyyattan sonra onun isminin ge├žti─či ve yaz─▒ld─▒─č─▒ yerlerde, ezan okundu─čunda, cuma g├╝nlerinde, camiye girildi─činde, cenaze namaz─▒ k─▒l─▒n─▒rken, kabri ziyaret edildi─činde sal├ó u sel├óm okumak m├╝stehap olarak kabul edilmi┼čtir.49

al├ót u sel├óm'─▒n iki y├Ân├╝ vard─▒r M├╝'minlerin Res├╗lull├óh (sas) i├žin getirdi─či salav├ót, Allah Te├ól├ó'n─▒n, peygamberinin kendi kat─▒ndaki de─čerini art─▒rmas─▒ i├ž├«n bir du├ó niteli─či ta┼č─▒maktad─▒r. Salavat─▒n m├╝'minlere bakan y├Ân├╝ de kulu Allah'a yak─▒nla┼čt─▒ran vesilelerden birisi olmas─▒d─▒r.

Res├╗lull├óh'a (sas) yap─▒lan sal├ót, onun asl─▒nda sal├óta olan ihtiyac─▒ndan dolay─▒ de─čildir. Aksi halde, peygambere Allah sal├ótÔÇťsel├óm edince, meleklerin de sal├ót─▒na ihtiya├ž kalmazd─▒. Bu, ancak ona duyulan sayg─▒y─▒ ifade etmek i├žindir. Nitekim Y├╝ce Yarat─▒c─▒ da, kendisinin asl├ó ihtiyac─▒ olmad─▒─č─▒ h├ólde bize, kendini anmam─▒z─▒ farz k─▒lm─▒┼čt─▒r. Bu, ancak Cen├óbÔÇť─▒ Hakk'─▒n bize bundan dolay─▒ m├╝k├ófat vermesi, bize ┼čefkat ve merhamet g├Âstermesi ve bizlerden Hz. Peygamber'e sayg─▒m─▒z─▒ ortaya koymam─▒z i├žindir.50 ─░┼čte bundan dolay─▒d─▒r ki, Hz. Peygamber de Kim bana tek bir defa sal├ót u sel├óm getirirse, All├óh da ona on defa sal├ót eder.51 buyurmu┼člard─▒r. Allah Te├ól├ó, Peygamberini, ├╝mmetinin kendisine getirmi┼č oldu─ču sal├ót u sel├óm─▒n minneti alt─▒nda b─▒rakmam─▒┼čt─▒r. ├ç├╝nk├╝ buna bedel, Peygamber'in de ├╝mmetine sal├ótta bulunmas─▒n─▒ emrederek, muk├óbele etmesini sa─člam─▒┼čt─▒r52 Nitekim bu husus Kur'├ónÔÇť─▒ Ker├«m'in ├óyetiyle beyan edilmi┼čtir ..Onlara du├ó et. ├ç├╝nk├╝ senin sal├ót─▒n (du├ón), onlar─▒n kalplerini yat─▒┼čt─▒r─▒r.53

Yukar─▒da ge├žti─či ├╝zere 'salav├ót'─▒n bir m├ón├ós─▒, rahmettir. Rahmet duas─▒ olan salav├ót ise, RahmetenlilÔÇť├élem├«n'in vus├╗l├╝ne vesiledir. ├ľyle ise salav├ót─▒ kendimiz i├žin ├élemlere rahmet Hz. Muhammed'e (sas) ula┼čmaya bir vesile yapmal─▒ ve o Z├ót─▒ da rahmetÔÇťi Rahman'a n├óil olmaya vesile k─▒lmal─▒y─▒z.

Te┼čehh├╝dde Hz. Peygambere b├╝t├╝n mahlukat─▒n salav├ót ve sel├ómlar─▒n─▒ kendi hesab─▒na Y├╝ce Rabb'imize hediye edip, ResulÔÇťi Ekrem'e sel├óm etmekle, ona kar┼č─▒ olan ba─čl─▒l─▒─č─▒m─▒z─▒ yenilemi┼č ve ayn─▒ zamanda onun bize olan emirlerine itaat─▒m─▒z─▒ izhar etmi┼č oluyoruz. Yine AsrÔÇť─▒ Sa├ódet'ten g├╝n├╝m├╝ze kadar b├╝t├╝n ├╝mmetin sal├ótlar─▒, Res├╗lull├óh'─▒n duas─▒na devaml─▒ surette bir ├óm├«n demektir ve bir umum├« i┼čtiraktir. Hatt├ó ona getirilen her bir salav├ót dahi, onun duas─▒na birer ├óm├«ndir ve ├╝mmetinin her bir ferdinin, namazlar─▒nda ona sal├ót ve sel├óm getirmeleri, onun ebedi sa├ódet hususundaki duas─▒na gayet kuvvetli ve umum├« bir ├óm├«ndir. Yani bir y├Ân├╝yle Hz. Peygamber dua ediyor, di─čer insanlar da bu duaya ├óm├«n diyorlar. Bu da, onun duas─▒n─▒n ne derece makbul oldu─čunu g├Âsterir.

Hz. Peygamber'e getirilen sal├ót ├╝ sel├ómda, ├╝mmetinin ona kar┼č─▒ bir te┼čekk├╝r borcunu yerine getirmesi anlam─▒ da vard─▒r. Zira ├╝mmetine kar┼č─▒ son derece d├╝┼čk├╝n olan ve onlara d├╝nyaÔÇťukb├ó sa├ódetinin yolunu g├Âsteren o Z├ót'a kar┼č─▒ sal├ót ├╝ sel├óm getirmek hem bir vefa ve sadakat borcu olman─▒n ├Âtesinde bir ─░lah├« emirdir.

Rasuli Ekrem (sas) ahirette ├╝mmetine daha ├žok ┼čefaat edebilmesi i├žin ├╝mmetinin s─▒n─▒rs─▒z dualar─▒na ve salav├ót─▒na ihtiya├ž duymaktad─▒r.

Hz. Peygamber'e salav├ót getirmede ┼ču hususlar d├╝┼č├╝n├╝lebilir O, ├╝mmetine her noktada ├Ârnek olma durumundad─▒r. Bu durumda da ├Ârnek olmu┼čtur. Nas─▒l m├╝'minler namaz k─▒larken Res├╗lull├óh'─▒n namaz k─▒l─▒┼č─▒n─▒ ├Ârnek al─▒p namaz k─▒l─▒yor, oru├ž, hac gibi ibadetlerde Ona bakarak eda ediyorsa, salav├ótta da O'nun uygulamalar─▒na uymaktad─▒rlar ve uymal─▒d─▒rlar.

Netice itibariyle, sal├ót sel├óm getirme, m├╝'minlerin Res├╗lull├óh'a kar┼č─▒ yapmalar─▒ gereken en ├Ânemli g├Ârevlerden birisidir. ├ç├╝nk├╝ ├óyetin ifadesine g├Âre hem Y├╝ce Allah, hem de melekler Hz. Peygamber'e sal├ótÔÇťsel├óm getirmektedir. ─░nananlar─▒n bundan geri durmas─▒, do─čru bir davran─▒┼č de─čildir Bu davran─▒┼č, Hz. Peygamber'e kar┼č─▒ olan sayg─▒ ve sevginin al├ómeti olarak kabul edilmekte ve ayn─▒ zamanda b├Âyle bir davran─▒┼čla m├╝min, bu konuda Allah'a ve meleklere ittib├ó etmi┼č olmaktad─▒r..q


Kaynaklar:

1ÔÇť Bakara 2253. 2ÔÇť ─░s r├ó 1755. 3ÔÇť Ahz├ób 3340 4ÔÇť A'r├óf 7158; Enbiy├ó 21107; Sebe' 3428; Bakara 221; Nis├ó 4179... 5ÔÇťAhk├óf 4629; Cinn 72113. 6ÔÇťAhz├ób 336. 7ÔÇť Fetih 4812. 8ÔÇť├éli ─░mr├ón 381. 9ÔÇťKevser 1081. 10ÔÇť Enf├ól 81. 11ÔÇť Enbiy├ó 21107. 12ÔÇť Bakara 289,146; A'r├óf 7157. 13ÔÇťTevbe 933; M├óide 53; ─░brahim 149. 14ÔÇť─░sr├ó 171; Necm 53118. 15ÔÇť├éli ─░mr├ón 313, 122123; Enf├ól 8912, 4344... 16ÔÇťM├óide 567; Enfal 864; M├╝ddessir 741;N├╗r 2463. 17ÔÇť M├╝c├ódele 581213. 18ÔÇť├éli ─░mr├ón 331, 32, 132; Nis├ó 480; A'r├óf 7158. 19ÔÇť Bakara 2143; Nis├ó 44142; Nahl 1689; Ahz├ób 3345. 20ÔÇť─░sr├ó 1779. 21ÔÇť├éli ─░mr├ón 3110. 22ÔÇť Hicr 1572; Beled 9012. 23ÔÇťKadr 9715. 24ÔÇťHucur├ót 491. Bunun anlam─▒ Hz. Peygambere inanan kimselerin, kar┼č─▒ kar┼č─▒ya kald─▒klar─▒ konularda, Allah ve Res├╗l├╝n├╝n bir h├╝km├╝n├╝n olup olmad─▒─č─▒n─▒ ara┼čt─▒rmalar─▒ ve ona uymalar─▒ gereklidir. 25ÔÇťN├╗r 2463; Hucur├ót 492. Bu ├óyette o d├Ânemde ya┼čayan kimselerin, onunla konu┼čurken dikkatli davranmalar─▒, seslerini ayarlamalar─▒ ve sadece ona duyuracak kadar bir ses tonuyla konu┼čmalar─▒ istenmektedir. Daha sonra gelecek olanlar gelince, onlar da bu sayg─▒y─▒, onun s├╝nnetine kar┼č─▒ g├Âstermeli, had├«sleri s├╝k├╗net ve sayg─▒yla dinlemeli ve gereklerini tam anlam─▒yla uygulamal─▒d─▒rlar. 26ÔÇťHucur├ót 492. 27ÔÇťHucur├ót 493. 28ÔÇťBakara 2136; 137; 285; Nis├ó 4152; A'r├óf 7158; Te─č├óbun 648... 29ÔÇť├éli ─░mr├ón 33132; Nis├ó 41314; 6465; 69; Tevbe 971... 30ÔÇť├éli ─░mr├ón 331; Tevbe 924. 31ÔÇťAhz├ób 3356. 32ÔÇťD├óme─č├ón├«, H├╝seyn b. Muhammed, K├óm├╗su'lKur'├ón, D├óru'1─░lm Li'1Mel├óy├«n Beyrut 1985, s. 284285; R├ó─č─▒b, el ─░sfeh├ón├«, el M├╝fred├ót, D├óru'1Ma'rife, Beyrut ts; s. 285286; ─░bn F├óris, Ebu'1H├╝seyn Ahmed b. F├óris b. Zekeriyya, Mu'cemu 'l Mek├óy├«s fi'l L├╝─ča, (Ne┼čr ┼×ih├óbudd├«n Eb├╗ Amr), D├óru'1Fikr, Beyrut 1994, s. 572573. 33ÔÇť R├ó─č─▒b, a.g.e, s. 285; ─░bn F├óris, a.g.e, s.573. 34ÔÇťD├óme─č├ón├«, a.g.e, s. 284; R├ó─č─▒b, a.g.e, s. 285; Cess├ós, Eb├╗bekr Ahmed b. Ali erR├óz├«, Ahk├ómu'lKur'├ón, D├óru ─░hy├ói'tTur├ósi'1 Arab├«, Beyrut 1985, 5231, 243; K├ód─▒ Iyaz, Ebu'1Fadl elYehsub├«, ey┼×if├ó Bi Ta'rfi Huk├╗ki'l Mustaf├ó, D├óru'1Fikr, Beyrut 1988, 260; ─░bn Kes├«r, Ebu'1Fid├ó ─░sm├ó├«l edD─▒me┼čki, Tefs├«ru'lKur'├óni'l Az├«m, D├óru Kahraman, ─▒st.1992, 6447 vd. 35ÔÇťK├ód─▒ Iyaz, a.g.e, 26061. 36ÔÇťAhz├ób 3356. 37ÔÇťCess├ós, a.g.e, 5243; ─░bn├╝'1Arab├«, Ahk├ómu'lKur'├ón, 3623; Kurtub├«, Eb├╗ Abdillah Muhammed b. Ahmed, elC├ómi'li Ahk├ómi'lKur'├ón, Beyrut 1985, 14232233; S├ób├╗n├«, M. Ali, Rev├óiu 'lBey├ón Tefs├«ru Ay├óti'lAhk├óm Mine'lKur'├ón, Dersaadet Kitabevi, ─░st.ts. 2366; Elmal─▒l─▒, Hamdi Yaz─▒r, Hak D├«ni Kur'├ón Dili, Feza Gazetecilik A.┼×, ts; 6333. 38ÔÇťS├ób├╗n├«, a.g.e, 2367. 39ÔÇťTirmiz├«. Daav├ót 110; Ahmed b. Hanbel, 2254. 40ÔÇťHeysem├«, N├╗redd├«n Ali b. Eb├╗bekr, Mecmeu'zZev├óid ve Menbeu'lFev├óid, D├óru'rReyy├ón, K├óhire 1987, 10164166; Kurtub├«, a.g.e, 14233; ─░bn Kes├«r, a.g.e, 6465466. 41ÔÇťNes├ó├« Sehv 55. 42ÔÇťNes├ó├« Sehv 55. 43ÔÇťTirmiz├« Sal├ót 357. 44ÔÇťTirmiz├« Daav├ót 110. 45ÔÇťNes├ó├« Sehv 46. 46ÔÇťBuh├ór├«, Enbiy├ó 10; Tefs├«ru S├╗reti (33) 10 Daav├ót 31, 32; M├╝slim, Sal├ót 65, 66, 68, 69; Eb├╗ D├óv├╗d, Sal├ót 179; Tirmiz├«, Vitr 20; Tefs├«ru S├╗reti (33) 23; Nes├ó├«, Sehv 49, 54; ─░bn M├óce, ─░k├óme 25; D├órim├«, Sal├ót 85; Muvatta, Sefer 66, 67; Ahmed b. Hanbel, 1162, 199; 347; 4118, 119, 241, 243, 244; 5274. 374, 424. 47ÔÇťCess├ós. a.g.e, 5243; Kurtub├«, a.g.e, 14233; Elmal─▒l─▒, a.g.e, 6333. 48ÔÇťZuhayl├«, Vehbe, etTefs├«ru'lMun├«r, D├óru'1Fikr, Beyrut 1991, 22102; S├ób├╗n├«, a.g.e, 2367 vd. 49ÔÇťK├ód─▒ Iyaz, a.g.e, 26468 Zuhayl├«, a.g.e, 2299. 50ÔÇťR├óz├«, Fahruddin Muhammed b. ├ľmer b. Huseyn b. Hasan b. Ali etÔÇťTeym├«, etTefs├«ru'lKeb├«r, D├óru'1K├╝t├╝bi'I─░lmiyye, Beyrut 1990, 25196. 51ÔÇťEb├╗ D├óvud, Vitr 26; D├órim├«, Rik├ók 58; Ahmed b. Hanbel, 2172, 187; 3102, 261. 52ÔÇťR├óz├«, a.g.e, 25196. 53ÔÇťTevbe 9103.

 

 


Bu Makaleye Ait Ele┼čtiri Makaleleri
# Makaleler Ad─▒
Kullan─▒c─▒ Yorumlar─▒

! Yorum yazabilmeniz i├žin ├╝ye olmal─▒s─▒n─▒z.
├ťyelik i├žin l├╝tfen sayfan─▒n ├╝st k─▒sm─▒nda yer alan"├ťye Giri┼č | ├╝ye ol" linkine t─▒klay─▒n─▒z.

Kay─▒t Ekleyen / Eklenme Tarihi
Nurgül Çepni / 4.07.2009



Eski Eserler


Eski Eserler K├╝t├╝phanesine Ho┼čgeldiniz!

Hesap ─░┼člemleri

├ťye de─čil misiniz? ├ťye olun!

Eski Eserlere ├╝ye olarak, k├╝t├╝phanenimiz ve eserlerimiz hakk─▒nda payla┼č─▒mlardan hesab─▒n─▒z ├╝zerinden faydalabilirsiniz...