E─čitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   K├╝t├╝phanelerde   ( 151 )   ┼×ehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 895 )  
Hit
9129104
├ťye 1490
Online ├ťye 0
Kitap Arama

Konu Arama
Kitap T├╝rleri
   Yazma Eserler    Bask─▒ Eserler
   Tez Eserler    e-Kitap Eserler
   ├çeviri Kitaplar

Nadir Kitap
Riyadul Muhtar Mirat├╝l Mikat vel edvar maa Mecmuatil-e┼čkal
Gazi Ahmed Muhtar Pa┼ča
 Detay
Lezzetul Ay┼č bi Cemi Turuk Hadisi el Eimme min Kurey┼č
─░bn Hacer el Askalani
 Detay
Faslul H─▒tab fi ispati Tahrifi Kitabi Rabbil Erbab
el Mirza H├╝seyn en Nuri et Tabersi
 Detay
Gazalide Din Devlet ─░li┼čkisi
Nurullah Karaka┼č
 Detay
1 - 2 -

el Medine el Faz─▒la (el Medine el Fad─▒la )

ěž┘ä┘ůě»┘Ő┘ćěę ěž┘ä┘üěžěÂ┘äěę

 Kitap Detay─▒ Kitap No : K- 1251  
Yazar Ad─▒ ─░lim Dal─▒ Kitap Dili Kitap Tipi
Farabi Felsefe
Konusu Bu Kitab─▒n Sitemizde Kay─▒tl─▒ T├╝rleri
  Yazma - Bask─▒ -  
Kitab─▒n Yay─▒nc─▒s─▒ ┼×erh Eden ─░htisar Eden(ler) Terc├╝me Eden Tahkik Eden
       
Kitap No: 1251 Hit : 5764 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Yazara ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakk─▒ndaki Kitaplar Hakk─▒ndaki Makaleler  
   Kitaba ait Terc├╝meler ┼×erhler Muhtasarlar Ha┼čiyeler Zeyller Ele┼čtiri Makaleleri

Yazara ait kitaplar
# Kitap Ad─▒
1 ─░hsa├╝l Ulum
2 el Musiki el Kebir / ěž┘ä┘ů┘łě│┘Ő┘é┘Ő ěž┘ä┘âěĘ┘Őě▒
3 el Medine el Faz─▒la (el Medine el Fad─▒la ) / ěž┘ä┘ůě»┘Ő┘ćěę ěž┘ä┘üěžěÂ┘äěę

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Ad─▒

Yazara ait makaleler
# Makaleler Ad─▒

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Kitaplar─▒
# Kitap Ad─▒

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Makaleleri
# Makaleler Ad─▒
1 Kindi ve Farabide Ak─▒l ve Nefs Kavramlar─▒n─▒n Ahlaki ─░├žeri─či
2 Farabi ve ─░bn Sinan─▒n Felsefelerinde Vahyin Kavramsal Muhtevas─▒

Kitaba ait Terc├╝meler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait ┼×erhler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Muhtasarlar
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Ha┼čiyeler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Zeyller
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Ele┼čtiri Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

├ľzeti

el-Med├«net├╝'l-F├óz─▒la 
F├ór├ób├«'nin (├Â. 339/950) felsef├« sistemini b├╝t├╝n y├Ânleriyle yans─▒tan temel eseri.

Kaynaklarda Kit├ób├╝ ├ér├ó'i ehli'l-med├«neti'l-f├óz─▒la ve Kit├ób├╝ Meb├ód fi ├óra'i ehli'l-medineti'l-f├óz─▒la ┼čeklinde ge├žmekle birlikte genellikle el-Med├«net├╝'l-f├óz─▒la olarak an─▒lmaktad─▒r.
F├ór├ób├«, olgunluk d├Âneminin ├╝r├╝n├╝ olan eserin telifine Ba─čdat'ta ba┼člay─▒p 941-942 y─▒llar─▒nda D─▒ma┼čk'ta tamamlam─▒┼č, ├Âl├╝m├╝nden iki y─▒l ├Ânce M─▒s─▒r'da bulundu─ču s─▒rada dostlar─▒n─▒n iste─či ├╝zerine kitab─▒ tekrar g├Âzden ge├žirerek konu ba┼čl─▒klar─▒n─▒ tesbit etmi┼čtir.

el-Med├«net├╝'l-f├ózila genel muhtevas─▒ itibariyle biri varl─▒k, di─čeri siyaset felsefesi olmak ├╝zere iki b├Âl├╝mden olu┼čmaktad─▒r.
Eserin ba┼č taraf─▒nda on dokuz madde halinde yer alan ├Âzetin m├╝ellif taraf─▒ndan yap─▒ld─▒─č─▒na dair bilgi yoktur. Kitab─▒n ilm├« ne┼črini ger├žekle┼čtiren R. Walzer ana ba┼čl─▒klar─▒ alt─▒ fas─▒l, alt ba┼čl─▒klar─▒ da ├Âzete g├Âre on dokuz bab ┼čeklinde g├Âstermi┼čtir.
Daha ├Ânce eserin tenkitli ne┼črini yapm─▒┼č olan Albert Nasr├« N├ódir ise bab ay─▒r─▒m─▒na yer vermeyerek ba┼čl─▒klar─▒ otuz yedi fas─▒l halinde belirlemi┼čtir. Bu durumda F├ór├ób├«'nin tesbit etti─či konu ba┼čl─▒klar─▒n─▒n orijinalitesini koruyup korumad─▒─č─▒ pek belli de─čildir.

F├ór├ób├« eserinde mukaddimeye yer vermeden konuya Tanr─▒ ve O'nun s─▒fatlar─▒yla ba┼člar. Filozof, Tann'n─▒n varl─▒─č─▒n─▒n kan─▒ta gerek kalmayacak derecede apa├ž─▒k oldu─čuna inand─▒─č─▒ i├žin deliller ├╝zerinde durmaz. ├ľnce Tann'n─▒n s─▒fatlar─▒n─▒ ele al─▒r ve Tann'y─▒ ─░lk varl─▒k, ilk sebep, bir ve ezel├« olarak niteler. Daha sonra O'nun orta─č─▒, benzeri ve z─▒dd─▒ bulunmad─▒─č─▒n─▒; m├╝mkin varl─▒k kategorilerinin tarifi cins ve fasla dayan─▒larak yap─▒ld─▒─č─▒ halde Tanr─▒ bu gibi niteliklerin ├Âtesinde oldu─čundan tarifinin de yap─▒lamayaca─č─▒n─▒ belirtir. Bir kavram─▒n─▒n ger├žek anlam─▒n─▒ Tanr─▒'da buldu─čuna ve Tanr─▒'n─▒n z├ót─▒ ile birli─činin ├Âzde┼č oldu─čuna dikkat ├žeken filozof ├Âz├╝ bak─▒m─▒ndan Tanr─▒'n─▒n bilfiil ak─▒l, ├ókil ve ma'k├╝l oldu─čunu, bu ├╝├ž kavram─▒n O'nun z├ót─▒nda bir ve ayn─▒ anlama geldi─čini, insanlar─▒n maddeden tam soyutlan─▒p bilfiil ak─▒l haline geldi─činde O'na daha yak─▒n olaca─č─▒n─▒ ve O'nu tam olarak anlayabilece─čini s├Âyler.
 Ayr─▒ca Tanr─▒'yi ├ólim, hak├«m. hak ve hay s─▒fatlar─▒yla niteler, bunlar─▒n yorumu ├╝zerinde durur. Tanr─▒n─▒n a┼čk─▒n ve k├ómil bir varl─▒k oldu─čunu ifade etmek i├žin O'na izafe edilen zat├« ve s├╝b├╗t├« s─▒fatlar ne kadar ├žok ve ├že┼čitli olursa olsun bunlar bir tek hakikate del├ólet etti─činden hi├žbir zaman O'nun z├ót─▒nda ├žokluk bulundu─ču gibi bir fikre, yol a├žmaz.

Tanr─▒'n─▒n varl─▒─č─▒ en m├╝kemmel varl─▒k oldu─čuna g├Âre O'nun y├╝celi─či, ululu─ču, kutsall─▒k ve g├╝zelli─či de her ┼čeyin ├╝st├╝ndedir. ┼×u halde Tanr─▒ hem a┼čk hem ├ó┼č─▒k hem de ma┼čuktur. Bu ├╝├ž kavram O'nun z├ót─▒nda ayn─▒ hakikatin bir ifadesi say─▒lmaktad─▒r.
Esasen a┼čk─▒n bir Tanr─▒ fikrine ula┼čmak i├žin F├ór├ób├«'nin burada s─▒fat olarak zikretti─či kavramlar Tanr─▒'n─▒n z├ót─▒n─▒n birer yans─▒mas─▒ ┼čeklinde d├╝┼č├╝n├╝lm├╝┼č olup sonu├žta hepsi z├óta indirgenmektedir. Dolay─▒s─▒yla Kur'an'─▒n ortaya koydu─ču Allah telakkisiyle F├ór├ób├«'nin Tanr─▒ anlay─▒┼č─▒ aras─▒nda temelde olmasa bile s─▒fatlar─▒n yorumundan kaynaklanan bir fark─▒n bulundu─ču s├Âylenebilir.
Bununla birlikte F├ór├ób├« kendi z├ót─▒ndan ba┼čka hi├žbir ┼čeyi bilmeyen, ilgilenmeyen Aristo'nun pasif ve ├ót─▒l Tanr─▒ anlay─▒┼č─▒na hayli uzakt─▒r.
Me┼č┼č├ó├« felsefesinin Yeni Efl├ótunculukla bulu┼čmas─▒n─▒ sa─člayan E┼č├╗l├╗cy├ó (Theologia) adl─▒ apokrif eserden m├╝lhem olarak F├ór├ób├«, ─░sl├óm felsefe ve tasavvufunda kal─▒c─▒ etkiler b─▒rakan ''sudur'' veya ''feyiz'' sistemini el-Med├«net├╝'l-f├óz─▒la da temellendirmektedir.

Bu ├Â─čretide filozof ezel├« olanla sonradan olan, de─či┼čmeyenle de─či┼čikli─če u─črayan, bir ve zorunlu (vacip) olan ─░lk sebeple ├žok ve m├╝mkin kategorisine giren varl─▒klar aras─▒ndaki ili┼čkiyi belirleyip ay ├╝st├╝ ve ay alt─▒ ├ólemdeki her t├╝r varl─▒─č─▒n olu┼čum ve s├╝reklili─čini hiyerar┼čik bir d├╝zen i├žinde yorumlamaktad─▒r.

Bir bak─▒ma "ezelde yaratma" anlam─▒na gelen bu ├Â─čreti kat─▒ bir determinizm i├žermekte olup filozof bu konudaki d├╝┼č├╝ncesini Allah'─▒n c├Âmert ve ├ódil olu┼čunun bir gere─či ve sonucu saymaktad─▒r.
Sonraki fas─▒llarda, mutlak bir olan Tanr─▒ dan ├ž─▒kan ilk ak─▒ldan ├žoklu─čun nas─▒l geli┼čip yay─▒ld─▒─č─▒n─▒n sistemin kendi mant─▒─č─▒ i├žinde izah─▒na giri┼čir. Sudur mekanizmas─▒n─▒n i┼čleyi┼či, kozmosun olu┼čumunu ve her mertebedeki varl─▒k t├╝r├╝n├╝n fonksiyonunu belirlemesi a├ž─▒s─▒dan ├Ânemlidir.
Bu konuda temel belirleyici, ak─▒llar hiyerar┼čisindeki onuncu (bu metinde on birinci) akl─▒ te┼čkil eden faal ak─▒l ile g├Âkk├╝relerinin bir d├╝zen i├žinde dairesel hareketidir.
Bununla ilgili olarak d├Ârt unsurun olu┼čumu, madde ve suretin de─či┼čken bir bi├žimde birbirini izlemesi, evrendeki cisim t├╝rleri, d├╝z ve dairesel hareketin sebepleri gibi klasik fizik ve kozmolojinin problemleri ayr─▒ ba┼čl─▒klar alt─▒nda ele al─▒nmaktad─▒r.
F├ór├ób├« taraf─▒ndan yeni ba┼čtan yorumlanan sudur teorisi Plotin kaynakl─▒ olup bir bak─▒ma Batlamyus"un astronomik sisteminin metafizik boyutta i├žinin doldurulup anlamland─▒r─▒lmas─▒ olarak g├Âr├╝lebilir.
Kad├«m felsefenin psikoloji ve fizyoloji ay─▒r─▒m─▒ yapmaks─▒z─▒n bunlara ili┼čkin sorunlar─▒ "De Anima ana ba┼čl─▒─č─▒ alt─▒nda bir arada tart─▒┼č─▒p temellendirmesi ─░sl├óm Me┼č┼č├ó├«leri i├žin de ge├žerlidir ve F├ór├ób├« el-Med├«net├╝'l-f├ózila'da canl─▒ varl─▒klar─▒n en temel ├Âzelli─či olan beslenme, b├╝y├╝me ve ├╝reme g├╝├žlerinden be┼č d─▒┼č duyuya, hayal (m├╝tehayyile), istek, d├╝┼č├╝nme, tasarlama hat─▒rlama ve ortak duyu gibi i├ž duyulara, nihayet ├Ânem derecesine g├Âre v├╝cuttaki i├ž organlar─▒n koordineli bi├žimde i┼čleyi┼čine kadar fizyolojik ve psikolojik meseleleri tart─▒┼č─▒p yorumlar.
F├ór├ób├« bilgi problemiyle ─░lgili olarak insan akl─▒n─▒n ├Âzne-nesne ili┼čkisi sonucu soyutlama ile bilgi ├╝reti┼činin a┼čama a┼čama nas─▒l ger├žekle┼čti─čini anlat─▒r ve hey├╗l├ón├« ak─▒l, bi lfiil ak─▒l ve m├╝stef├ód ak─▒l olmak ├╝zere ├╝├ž a┼čamal─▒ bir s├╝re├žten s├Âz eder.
Nihayet insanda temel bir g├╝├ž olan akl─▒n bilgi ├╝retmesini ontolojik bir varl─▒k olan faal akl─▒n etkisine ba─člar ki bu Aristo'dan beri Me┼č┼č├ó├«ler'de temel bir anlay─▒┼čt─▒r.
F├ór├ób├« felsefesinde g├╝nl├╝k hayatla ili┼čkisi bulunmayan mutlulukla vahiy olgusu yine insan akl─▒n─▒n faal ak─▒lla kurdu─ču ili┼čki ile (ittisal) izah edilir. Buna g├Âre insan nefsi maddeye ihtiya├ž duymayacak k─▒vama gelince olgunla┼č─▒r ve muf├ór─▒k cevherler d├╝zeyine y├╝kselerek ebed├« mutlulu─ča kavu┼čur.
Bu d├╝zeye gelmede insan iradesinin ve teorik d├╝┼č├╝ncenin ├ľnemli rol├╝ bulundu─ču gibi iyiye, g├╝zele ve m├╝kemmele y├Ânelik erdemli davran─▒┼člar─▒n da pay─▒ b├╝y├╝kt├╝r.
Filozof vahiy ger├že─čini ak─▒lla duyu aras─▒nda bir rol ├╝stlenen muhayyile g├╝c├╝n├╝n etkinli─čiyle a├ž─▒klar.
Bu g├╝├ž, duyu ve ─░stek g├╝├žlerinin etkisinden ancak uykudayken kurtulup serbest kal─▒nca insan r├╝ya g├Ârmeye ba┼člar.
E─čer bir insan─▒n muhayyilesi ├žok g├╝├žl├╝ ise uyan─▒kken de birtak─▒m metafizik ger├žekleri g├Âr├╝p alg─▒lar ve bunlar─▒ tasvir eder. En ├╝st d├╝zeyde geli┼čmi┼č olan peygamberin m├╝stef├ód akl─▒, faal ak─▒ldan (Cebrail) gelen ─░l├óh├« feyzi d├╝┼č├╝n├╝p ak─▒l y├╝r├╝tmeye gerek kalmadan bir anda uyan─▒kken de al─▒r.
B├Âylece peygamber il├óh├« hakikatleri g├Âzle g├Âr├╝p alg─▒lam─▒┼čt─▒r. Felsefe ve dinin kayna─č─▒n─▒ faal ak─▒l denen, mahiyeti me├žhul bir g├╝ce ba─člayarak dinle felsefeyi ortak bir payda alt─▒nda de─čerlendiren filozofun bu teorisi tarih boyunca ele┼čtirilere konu olmu┼čtur.

Genel muhtevas─▒ itibariyle el-Med├«net├╝'l-f├óz─▒la'n─▒n ikinci b├Âl├╝m├╝n├╝ olu┼čturan siyaset felsefesi eserin son on iki fasl─▒nda incelenmektedir.
─░sl├óm d├╝┼č├╝nce tarihinde siyaset felsefesine en ├žok a─č─▒rl─▒k veren filozofun F├ór├ób├« oldu─čunda ┼č├╝phe yoktur. F├ór├ób├« bu eserden ba┼čka Kit├ób├╝'s-Siy├óseti'l-medeniyye, Kit├ób├╝ Tahsili's-sa'├óde, Kit├ób├╝'t-Tenb├«hat al├ó seb├«li's-sa'├óde, Kit├ób├╝'l-MMeve Fus├╗l m├╝nteze'a (Fus├╗l├╝'l-meden├«) ad─▒yla be┼č kitap daha kaleme alm─▒┼čt─▒r. Filozofun amac─▒ ahl├ók├« ve fikr├« erdemlere dayal─▒ ideal bir devlet d├╝zeninin projesini sunmakt─▒r. Dolay─▒s─▒yla bu eserlerde F├ór├ób├«'nin kulland─▒─č─▒ "medine"yi ┼čehir antik Yunan'daki "polis" kelimesinin kar┼č─▒l─▒─č─▒ saymak do─čru olmaz. Zira meden├« topluluklar─▒ aileden ba┼člayarak mahalle, k├Ây, ┼čehir, devlet ve birle┼čik devletler ┼čeklinde inceleyip en b├╝y├╝k mutlulu─čun ihtiya├žlar─▒n en ├╝st d├╝zeyde birle┼čik devlet d├╝zeninde kar┼č─▒lanaca─č─▒n─▒ savunan filozofun prototip olarak "polis"i d├╝┼č├╝nm├╝┼č olmas─▒ tarihe ve sosyal realiteye ayk─▒r─▒ olur.

F├ór├ób├«, ├Âncelikle devlet denen ve ├╝st d├╝zeyde te┼čkil├ótlanma fikrini insana ilham eden sebepler ├╝zerinde durur. Bunlar─▒ ontolojik, biyoorganik, ihtiya├ž ve adalet teorileri ┼čeklinde nitelemek m├╝mk├╝nd├╝r.
Ard─▒ndan filozof insan topluluklar─▒n─▒ s─▒n─▒fland─▒r─▒rken kriter olarak ihtiya├ž, i┼č b├Âl├╝m├╝, dayan─▒┼čma ve ahl├ók├« erdemleri ger├žekle┼čtirme olgusunu g├Âz ├Ân├╝nde bulundurur ve bu a├ž─▒dan insan topluluklar─▒n─▒ geli┼čmi┼č ve geli┼čmemi┼č diye iki k─▒sma ay─▒r─▒r.
Geli┼čmi┼č olanlar k├╝├ž├╝k(┼čehir), orta (devlet) ve b├╝y├╝k (birle┼čik devletler) olmak ├╝zere ├╝├ž grupta incelenir.
Geli┼čmemi┼č olanlar aile, sokak, mahalle ve k├Ây topluluklar─▒d─▒r.
Ahl├ók├« erdemlere ba─čl─▒l─▒k a├ž─▒s─▒ndan devlet ┼čekillerini erdemli olan ve olmayan diye iki kategoriye ay─▒ran F├ór├ób ye g├Âre erdemli devletin sadece bir ┼čekli bulunmaktad─▒r; bu da ahl├ók├« erdemleri ilke edinmi┼č, i┼č b├Âl├╝m├╝ ve sosyal dayan─▒┼čman─▒n en m├╝kemmel d├╝zeyde ger├žekle┼čti─či, hukukun ve sosyal adaletin tam olarak uyguland─▒─č─▒, bilgelerin ba┼čkan oldu─ču bir devlettir.
Erdemsiz devlet ┼čekillerini sap─▒k, f├ós─▒k, de─či┼čebilen ve cahil olmak ├╝zere d├Ârt grupta de─čerlendirir; cahil devletin de alt─▒ ayr─▒ ┼čekli bulundu─čunu belirterek bunlar─▒n niteliklerini ayr─▒nt─▒l─▒ bi├žimde a├ž─▒klar.
F├ór├ób├«'nin devlet felsefesinin merkezinde devlet ba┼čkan─▒n─▒n rol├╝ b├╝y├╝k ├Ânem ta┼č─▒maktad─▒r. Asl─▒nda devletin ┼čeklini belirleyen ba┼čkan─▒n zihn├« kapasitesi ve ahl├ók├« yap─▒s─▒d─▒r.
Bu a├ž─▒dan filozof, devlet ba┼čkan─▒nda bulunmas─▒n─▒ ├Âng├Ârd├╝─č├╝ on iki ├╝st├╝n niteli─či maddeler halinde s─▒ralar. Bu ├Âzelliklere sahip bir ba┼čkan bulunmad─▒─č─▒ takdirde devleti iki ki┼či y├Ânetecektir. Bunlar─▒n sahip olmas─▒ gereken alt─▒ nitelik vard─▒r ki aralar─▒nda bilgelik vazge├žilmez bir ├Âzelliktir.            
Ana fikir olarak F├ór├ób├«'nin erdemli toplum meydana getirmek ├╝zere tasar─▒m─▒n─▒ verdi─či ideal devletin Efi├ótun'un Devlet ve Kanunlar'da s├Âz├╝n├╝ etti─či ├╝topik devlet anlay─▒┼č─▒n─▒n izlerini ta┼č─▒d─▒─č─▒ g├Âr├╝lmektedir.
Ancak filozofun "ilk reis" ve "imam" diye niteledi─či devlet ba┼čkan─▒na tan─▒d─▒─č─▒ misyon dikkate al─▒nd─▒─č─▒nda bunun iddia edilenin aksine ┼×i├« imamlar─▒ndan ziyade ─░sl├óm halifelerinin ├Âzelliklerini yans─▒tt─▒─č─▒ s├Âylenebilir.
Zira F├ór├ób├«'nin eserlerinde masum imam ak├«desini veya Ehl-i beyt'i ├ža─čr─▒┼čt─▒racak hi├žbir ifadeye rastlanmaz.
F├ór├ób├«'nin ba┼čta sudur teorisi olmak ├╝zere bu eserde temellendirdi─či g├Âr├╝┼čler daha sonra gelen filozof ve mutasavv─▒flar ├╝zerinde hayli etkili olmu┼čtur.
-----
el-Medinet├╝'l-F├óz─▒la'n─▒n ilk ilm├« ne┼črini Friedrich Dieterici ger├žekle┼čtirmi┼č (Leiden 1895) ve daha sonra eseri Almanca'ya ├ževirerek yay─▒mlam─▒┼čt─▒r (Leiden 1900).
M─▒s─▒r'da ne┼čredilen metin (Kahire 1334) b├╝y├╝k ├Âl├ž├╝de Dieterici ne┼črini yans─▒tmaktad─▒r. Bir├žok ticar├« bask─▒s─▒n─▒ dikkate alan Y├╗suf Kerem, daha s─▒hhatli bir n├╝sha ortaya koyarak R. R Jaussen ve J. Chlala'n─▒n da katk─▒lar─▒yla eseri Frans─▒zca'ya ├ževirerek yay─▒mlam─▒┼čt─▒r.

Albert Nasr├« N├ódir ise bu iki ne┼črin yan─▒ s─▒ra ├že┼čitli k├╝t├╝phanelerden temin etti─či ├╝├ž n├╝shay─▒ kar┼č─▒la┼čt─▒rmak suretiyle tenkitli bir metin olu┼čturmu┼čtur (Beyrut 1968).

el-Med├«net├╝'l-f├óz─▒la son olarak Richard Walzer taraf─▒ndan tenkitli metni ve ─░ngilizce'ye ├ževirisiyle birlikte yay─▒mlanm─▒┼čt─▒r. Bu ├žal─▒┼čmas─▒nda Walzer eserin her paragraf─▒n─▒ geni┼č notlarla a├ž─▒klam─▒┼č, ancak bu a├ž─▒klamalar─▒nda b├╝y├╝k ├Âl├ž├╝de nesnellikten uzakla┼čarak filozofun en s─▒radan bir ifadesini dahi Efl├ótun, Aristo. Plotin veya ge├ž d├Ânem Yunan yorumcular─▒yla ili┼čkilendirip onun ba┼čar─▒s─▒n─▒ g├Âlgelemeye ├žal─▒┼čm─▒┼čt─▒r. Walzer'in metnini ve ─░ngilizce ├ževirisini esas al─▒p eseri Farab├« ─░deal Devlet ad─▒yla T├╝rk├že'ye terc├╝me eden Ahmet Arslan (Ankara 1997) Walzer'in geni┼č notlar─▒n─▒n bir ├Âzetini sunarak onun yorumlar─▒nda kat─▒lmad─▒─č─▒ hususlar─▒ k─▒saca belirtmi┼čtir.
el-Med├«net├╝'l'f├óz─▒la daha ├Ânce Nafiz Dan─▒┼čman taraf─▒ndan T├╝rk├že'ye ├ževrilmi┼čse de (─░stanbul 1956) ilm├« bir ne┼čir esas al─▒nmad─▒─č─▒ i├žin bunun pek ba┼čar─▒l─▒ oldu─ču s├Âylenemez. Eseri Ca'fer Secc├ód├« Fars├ža'ya  Tahani Sabri Frans─▒zca'ya  ├ževirmi┼čtir.

 


Bask─▒lar─▒

Yazmalar─▒

Tezler  

Kitaba ait Multi Medialar
# Media Ad─▒
Kullan─▒c─▒ Yorumlar─▒

! Yorum yazabilmeniz i├žin ├╝ye olmal─▒s─▒n─▒z.
├ťyelik i├žin l├╝tfen sayfan─▒n ├╝st k─▒sm─▒nda yer alan"├ťye Giri┼č | ├╝ye ol" linkine t─▒klay─▒n─▒z.

Kay─▒t Ekleyen / Eklenme Tarihi
S├╝meyye Abaci / 29.09.2014



Eski Eserler


Eski Eserler K├╝t├╝phanesine Ho┼čgeldiniz!

Hesap ─░┼člemleri

├ťye de─čil misiniz? ├ťye olun!

Eski Eserlere ├╝ye olarak, k├╝t├╝phanenimiz ve eserlerimiz hakk─▒nda payla┼č─▒mlardan hesab─▒n─▒z ├╝zerinden faydalabilirsiniz...