E─čitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   K├╝t├╝phanelerde   ( 151 )   ┼×ehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 895 )  
Hit
9129104
├ťye 1490
Online ├ťye 0
Kitap Arama

Konu Arama
Kitap T├╝rleri
   Yazma Eserler    Bask─▒ Eserler
   Tez Eserler    e-Kitap Eserler
   ├çeviri Kitaplar

Nadir Kitap
Riyadul Muhtar Mirat├╝l Mikat vel edvar maa Mecmuatil-e┼čkal
Gazi Ahmed Muhtar Pa┼ča
 Detay
Lezzetul Ay┼č bi Cemi Turuk Hadisi el Eimme min Kurey┼č
─░bn Hacer el Askalani
 Detay
Faslul H─▒tab fi ispati Tahrifi Kitabi Rabbil Erbab
el Mirza H├╝seyn en Nuri et Tabersi
 Detay
Gazalide Din Devlet ─░li┼čkisi
Nurullah Karaka┼č
 Detay
1 - 2 -

Delail el ─░caz

 Kitap Detay─▒ Kitap No : K- 1224  
Yazar Ad─▒ ─░lim Dal─▒ Kitap Dili Kitap Tipi
Abd├╝lkahir el C├╝rcani Tefsir
Konusu Bu Kitab─▒n Sitemizde Kay─▒tl─▒ T├╝rleri
  Bask─▒ -  
Kitab─▒n Yay─▒nc─▒s─▒ ┼×erh Eden ─░htisar Eden(ler) Terc├╝me Eden Tahkik Eden
       
Kitap No: 1224 Hit : 6601 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Yazara ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakk─▒ndaki Kitaplar Hakk─▒ndaki Makaleler  
   Kitaba ait Terc├╝meler ┼×erhler Muhtasarlar Ha┼čiyeler Zeyller Ele┼čtiri Makaleleri

Yazara ait kitaplar
# Kitap Ad─▒
1 Delail el ─░caz

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Ad─▒

Yazara ait makaleler
# Makaleler Ad─▒

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Kitaplar─▒
# Kitap Ad─▒

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

Kitaba ait Terc├╝meler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait ┼×erhler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Muhtasarlar
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Ha┼čiyeler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Zeyller
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Ele┼čtiri Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

├ľzeti

Del├óil├╝ÔÇÖl-i'caz
Abd├╝lk├óhir el-C├╝rc├ón├«ÔÇÖnin KurÔÇÖ├ón-─▒ Ker├«mÔÇÖin i'c├óz─▒na dair eseri.

Ba┼člang─▒c─▒ndan beri m├╝sl├╝manlar KurÔÇÖan'─▒n mu'ciz bir kitap oldu─čunu ittifakla kabul etmi┼čler, ancak II. (VIII.) y├╝zy─▒ldan itibaren bu i'c├óz─▒n laf─▒zda m─▒ m├ónada m─▒, laf─▒z-m├óna dengesinde veya bir ba┼čka hususta m─▒ bulundu─čunu tart─▒┼čmaya ba┼člam─▒┼člard─▒r.
Nazz├óm (├Â. 231/ 845) gibi baz─▒ Mu'tezile kel├ómc─▒lar─▒na g├Âre Kur'an'─▒n i'c├óz─▒, insan─▒n onun bir benzerini ortaya koymaktan ├óciz kalmas─▒ anlam─▒na gelir.
─░sl├óm ├ólimlerinin b├╝y├╝k ├žo─čunlu─ču ise Kur'an'─▒n icaz─▒n─▒ fesahat ve bel├ógat─▒nda arad─▒lar. Fakat bu g├Âr├╝┼čte olanlar─▒n bir k─▒sm─▒ fesahati laf─▒zlarda, bir k─▒sm─▒ da laf─▒z-m├óna g├╝zelli─činde arad─▒─č─▒ i├žin fesahat ve belagat kavramlar─▒ ├╝zerinde ortak bir kanaate var─▒lamad─▒. Abd├╝lk├óhir el-C├╝rc├ón├«, Del├óÔÇÖil├╝'l-i'c├óz'da bu g├Âr├╝┼člere kar┼č─▒l─▒k Kur'anÔÇÖ─▒n i'c├óz─▒n─▒n onun nazm─▒nda, yani ├╝sl├╝p ve ├óhenginde oldu─ču nazariyesiyle ilgili g├Âr├╝┼člerini ortaya koymu┼čtur.
Ger├ži Abd├╝lk├óhirÔÇÖin eserinden ├Ânce naz─▒m nazariyesi C├óhiz, Rumm├ón├«, Hatt├ób├«, B├ók─▒ll├ón├« ve K├ód├« Abd├╝lcebb├ór taraf─▒ndan da s├Âz konusu edilmi┼č, ancak DelaÔÇÖil├╝'l-i'c├óz'da bu nazariye a├ž─▒k ve sistemli hale gelmi┼čtir. C├╝rc├ón├« eserinde daha ├Ânceki ├ólimlere ait fikirleri kime ait oldu─čunu belirtmeden nakletmi┼č, eserin na┼čirlerinden Mahm├╗d Muhammed ┼×├ókir bu g├Âr├╝┼člerin sahiplerinden tesbit edebildiklerini g├Âstermi┼čtir.

Abd├╝lk├óhir el-C├╝rc├ón├«, KurÔÇÖan'─▒n i'c├óz─▒n─▒n nazm─▒nda oldu─čuna dair g├Âr├╝┼člerini mant─▒k├« bir tutarl─▒l─▒kla ortaya koyabilmek i├žin eserine ilmin de─čerini anlatmakla ba┼člayarak ├Ânce bey├ón ilminin ├Ânemine i┼čaret etmi┼č; bu ilmin konusu olan bel├ógat ve fesahatin yanl─▒┼č anla┼č─▒ld─▒─č─▒n─▒, dilin birtak─▒m inceliklerinin bulundu─čunu, ├╝st├╝nl├╝─č├╝n├╝n de bu inceliklerden geldi─čini belirtmi┼č; Kur'anÔÇÖ─▒n i'c├óz─▒n─▒n ancak bu inceliklerle anla┼č─▒labilece─čini, bunun da i├ž i├že olan Arap dil mant─▒─č─▒ ve nahviyle m├╝mk├╝n olabilece─čini ifade ederek tahlillerini bu esasa dayand─▒rm─▒┼čt─▒r.
Genel olarak Mu'tezileÔÇÖnin, fesahat ├Âzelliklerini tek tek kelimelerde, hatta harf ve seslerde aramas─▒na kar┼č─▒l─▒k C├╝rc├ón├« bu ├Âzelliklerin c├╝mle tekni─činde bulundu─čunu s├Âylemi┼čtir. KurÔÇÖan'─▒n nazm─▒yla ilgili di─čer g├Âr├╝┼člerin onun i'c├óz─▒n─▒ ispata yetmeyece─čini belirten m├╝ellife g├Âre i'c├óz kelimelerde aranmaz. ├ç├╝nk├╝ Arap├ža'da daha ├Ânce de var olan bu kelimeler, pek az─▒ m├╝stesna olmak ├╝zere KurÔÇÖan'da da ayn─▒ anlamlarla yer alm─▒┼čt─▒r. Tek tek kelimeler m├ónalara sembol olmaktan ├Âteye ge├žmez.

KurÔÇÖanÔÇÖda m├╝ten├ófir (telaffuzu g├╝├ž) kelimelerin bulunmamas─▒ i'c├óz─▒ peki┼čtiren ├Ânemli bir unsursa da yeterli de─čildir. Aksi halde kolayca s├Âylenebilen alel├óde s├Âzlerin de fasih say─▒lmas─▒ gerekirdi. M├╝zikal uyumda i'c├óz aranmayaca─č─▒ gibi vezin de fesahat ve bel├ógat i├žin bir ├Âl├ž├╝ de─čildir.
 Ayr─▒ca i'c├óz ├óyetler aras─▒ndaki f├ós─▒lalar- da da aranmaz; zira kafiyeyi b├╝y├╝k bir ustal─▒kla se├žebilenler f├ós─▒lay─▒ da kolayl─▒kla uygulayabilirler. ─░'c├óz, muhtelif ├óyetlerde g├Âr├╝len istiare, mecaz ve kinaye gibi edeb├« sanatlarla da olmaz. Aksi bir g├Âr├╝┼č, bu t├╝r edeb├« sanatlar─▒n yer almad─▒─č─▒ ├óyetlerde i'c├óz bulunmad─▒─č─▒ sonucuna g├Ât├╝r├╝r. C├╝rc├óniye g├Âre KurÔÇÖanÔÇÖ─▒n ger├žek anlamda i'c├óz─▒, aynen muhafaza edilen nazm─▒ndaki fesahat ve bel├ógattan kaynaklanmaktad─▒r.
Eserin yaz─▒m─▒nda belli bir plan─▒n uygulanmamas─▒, ├Âzellikle ana ba┼čl─▒klar─▒n konulmamas─▒ birtak─▒m tekrar ve tedah├╝llere sebep olmu┼čtur. Konular aras─▒ndaki ge├ži┼čler ÔÇťfaslun" veya ÔÇťi'lemÔÇŁ ifadeleriyle yap─▒lmaktad─▒r. Bu sebeple Fahreddin er-R├óz├« (├Â. 606/12091 eseri, m├╝ellifin Esr├ór├╝ 7 - bel├ó─ča ÔÇÖs─▒yla birlikte Nih├óyet├╝'l-├«c├óz f├« dirayeti l-ic├óz ad─▒yla h├╝l├ósa ve yeniden tasnif etmi┼čtir.
XIX. y├╝zy─▒l─▒n sonlar─▒nda bilhassa Muhammed Abduh ve H├╝seyin b. Ahmed el-Marsaf├«ÔÇÖnin gayretleriyle bel├ógat ilimlerine olan ilgi art─▒nca klasik bel├ógat kitaplar─▒ bas─▒lmaya ba┼članm─▒┼čt─▒r. Bu arada Muhammed Abduh ve ┼×eyh Muhammed e┼č-┼×ink├«t├«'nin tashihleri ve Muhammed Re┼č├«d R─▒z├ó n─▒n h├ó┼čiye ve izahlar─▒ ile bas─▒lan Del├óÔÇÖil├╝'l-iÔÇśc├óz (Kahire 1321, 1331, 1366), daha sonra Ahmed Mustafa el-Mer├óg├« (Kahire 1369/1950), Muhammed b. T├óv├«t (l-II, T─▒tv├ón 1950), Muhammed Abd├╝lm├╝n'im el-Haf├óc├« (Kahire 1389/ 1969) ve Mahm├╗d Muhammed ┼×├ókir (Kahire 1404/1984) taraf─▒ndan tahkik edilerek ne┼čredilmi┼čtir.


Bask─▒lar─▒

Yazmalar─▒

Tezler  

Kitaba ait Multi Medialar
# Media Ad─▒
Kullan─▒c─▒ Yorumlar─▒

! Yorum yazabilmeniz i├žin ├╝ye olmal─▒s─▒n─▒z.
├ťyelik i├žin l├╝tfen sayfan─▒n ├╝st k─▒sm─▒nda yer alan"├ťye Giri┼č | ├╝ye ol" linkine t─▒klay─▒n─▒z.

Kay─▒t Ekleyen / Eklenme Tarihi
S├╝meyye Abaci / 6.09.2014



Eski Eserler


Eski Eserler K├╝t├╝phanesine Ho┼čgeldiniz!

Hesap ─░┼člemleri

├ťye de─čil misiniz? ├ťye olun!

Eski Eserlere ├╝ye olarak, k├╝t├╝phanenimiz ve eserlerimiz hakk─▒nda payla┼č─▒mlardan hesab─▒n─▒z ├╝zerinden faydalabilirsiniz...