E─čitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   K├╝t├╝phanelerde   ( 151 )   ┼×ehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 895 )  
Hit
9129104
├ťye 1490
Online ├ťye 0
Kitap Arama

Konu Arama
Kitap T├╝rleri
   Yazma Eserler    Bask─▒ Eserler
   Tez Eserler    e-Kitap Eserler
   ├çeviri Kitaplar

Nadir Kitap
Riyadul Muhtar Mirat├╝l Mikat vel edvar maa Mecmuatil-e┼čkal
Gazi Ahmed Muhtar Pa┼ča
 Detay
Lezzetul Ay┼č bi Cemi Turuk Hadisi el Eimme min Kurey┼č
─░bn Hacer el Askalani
 Detay
Faslul H─▒tab fi ispati Tahrifi Kitabi Rabbil Erbab
el Mirza H├╝seyn en Nuri et Tabersi
 Detay
Gazalide Din Devlet ─░li┼čkisi
Nurullah Karaka┼č
 Detay
1 - 2 -

Fi Zilal el Kuran

┘ü┘Ő ěŞ┘äěž┘ä ěž┘ä┘éě▒ěó┘ć

 Kitap Detay─▒ Kitap No : K- 1210  
Yazar Ad─▒ ─░lim Dal─▒ Kitap Dili Kitap Tipi
Seyyid Kutub Tefsir
Konusu Bu Kitab─▒n Sitemizde Kay─▒tl─▒ T├╝rleri
  Bask─▒ -  
Kitab─▒n Yay─▒nc─▒s─▒ ┼×erh Eden ─░htisar Eden(ler) Terc├╝me Eden Tahkik Eden
       
Kitap No: 1210 Hit : 6946 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Yazara ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakk─▒ndaki Kitaplar Hakk─▒ndaki Makaleler  
   Kitaba ait Terc├╝meler ┼×erhler Muhtasarlar Ha┼čiyeler Zeyller Ele┼čtiri Makaleleri

Yazara ait kitaplar
# Kitap Ad─▒
1 Fi Zilal el Kuran / ┘ü┘Ő ěŞ┘äěž┘ä ěž┘ä┘éě▒ěó┘ć

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Ad─▒

Yazara ait makaleler
# Makaleler Ad─▒

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Kitaplar─▒
# Kitap Ad─▒

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

Kitaba ait Terc├╝meler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait ┼×erhler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Muhtasarlar
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Ha┼čiyeler
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Zeyller
# Kitap Ad─▒

Kitaba ait Ele┼čtiri Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

├ľzeti
<

Fî Zılâli'l-Kur'ân
Seyyid Kutub'un (├Â. 1966) Kur'├ón-─▒ Ker├«m tefsiri.
─░lm├« ve fikr├« ├žal─▒┼čmalar─▒n─▒ ├Ânceleri daha ├žok Kur'an'─▒n edeb├« i'c├óz─▒ ├╝zerinde yo─čunla┼čt─▒ran Seyyid Kutub, daha sonra Kur'├ón-─▒ Ker├«mden ilham alarak haz─▒rlad─▒─č─▒ makalelerini "F├« Z─▒l├óli'l-Kur'├ón" ba┼čl─▒─č─▒ alt─▒nda el-M├╝slim├╗n dergisinde yay─▒mlamaya ba┼člam─▒┼č, derginin 3. say─▒s─▒ndan [668] 9. say─▒s─▒na kadar [669] yedi makale ne┼čretmi┼čtir.
B├Âylece yeni bir tefsirin ad─▒ da F├« Z─▒l├óli'l-Kur'├ón ┼čeklinde kendili─činden ortaya ├ž─▒km─▒┼čt─▒r.
 
Ba┼člang─▒├žta teknik anlamda bir tefsir yazmaktan ├žok Kur'an'─▒n ─▒┼č─▒─č─▒ alt─▒nda g├╝nl├╝k olaylar─▒ ve yayg─▒n g├Âr├╝┼čleri de─čerlendirmeyi ama├žlayan Seyyid Kutub, bu konudaki makalelerinin ilgi g├Ârmesi ├╝zerine ayn─▒ anlay─▒┼č ve metotla Kur'├ón-─▒ Ker├«m'in her c├╝z├╝n├╝ bir cilt halinde tefsir etmeyi ve iki ayda bir c├╝z yay─▒mlamay─▒ kararla┼čt─▒rm─▒┼č, bu husus el-M├╝s├«im├╗n dergisinde okuyuculara duyurulmu┼čtur.
Ekim 1952'de ne┼čredilen ilk c├╝z, daha ├Ânce dergide ├ž─▒kan yedi makale ile hemen hemen ayn─▒ mahiyettedir.
Ocak 1954e kadar tefsirin on alt─▒ c├╝z├╝ ne┼čredildi; ancak Seyyid Kutub 1954 y─▒l─▒nda bir├žok ─░hvan─▒ M├╝slim├«n mensubuyla birlikte tutukland─▒. Bununla birlikte m├╝ellif hapishanede tefsirini yazmaya devam etti. Bu s─▒rada eserin 17 ve 18. c├╝zlerinin yay─▒m─▒ da tamamland─▒. ├ť├ž ay s├╝ren tutukluluk halinden sonra serbest b─▒rak─▒lan, fakat arkas─▒ndan tekrar tutuklan─▒p bu defa on be┼č y─▒l hapse mahk├╗m edilen Seyyid Kutub b├╝t├╝n zorluklara ra─čmen eserini tamamlamaya ├žal─▒┼čt─▒ ve 27. c├╝ze kadar yay─▒mlama imk├ón─▒n─▒ buldu.

Bu arada m├╝ellif fikr├« geli┼čimine paralel olarak eserinin son d├Ârt c├╝z├╝n├╝ yeni bir metotla yazd─▒. B├Âylece eser, son c├╝z├╝n├╝n muhtemelen 1960'a do─čru yay─▒mlanmas─▒yla tamamlanm─▒┼č oldu.
Seyyid Kutub ├žok ge├žmeden, geli┼čen d├╝┼č├╝nce sistemi do─črultusunda ve ├Âzellikle son ├╝├ž c├╝zde uygulad─▒─č─▒ metotla eserini yeniden redakte etmeye ba┼člad─▒. Bu arada hapisten ├ž─▒kan (1964) m├╝ellif, redaksiyonunu tamamlad─▒─č─▒ ─░lk on ├╝├ž c├╝z├╝ 1965 y─▒l─▒n─▒n ortalar─▒na do─čru yeni ┼čekliyle ne┼čretti.
Ancak devlet ba┼čkan─▒ Cemal Abd├╝nn├ós─▒r'a komplo d├╝zenledikleri iddias─▒yla ─░hv├ón-─▒ M├╝slim├«n te┼čkil├ót─▒n─▒n ├Ânde gelen isimleriyle birlikte Seyyid Kutub da yeniden tutukland─▒ ve daha sonra idama mahk├╗m edildi. ─░dam karar─▒n─▒n k─▒sa s├╝rede yerine getirilmesi y├╝z├╝nden eserin 14-26. c├╝zleri mevcut haliyle bas─▒labildi.

Seyyid Kutub, "Kur'an'─▒n g├Âlgesinde hayat bir nimettir. Bu nimeti ancak tadanlar bilir. ├ľmr├╝ y├╝celten, ar─▒tan ve kut-salla┼čt─▒ran bir nimet" diye ba┼člad─▒─č─▒ ├Âns├Âz├╝nde, kendisine bir s├╝re Kur'an'─▒n g├Âlgesinde ya┼čamay─▒ l├╝tfeden Allah'a hamdettikten sonra bu ya┼čant─▒n─▒n niteli─čini anlatmaya ├žal─▒┼č─▒r. Kur'├ón-─▒ Ker├«m'in ya┼čanmak i├žin indi─čini, fert ve toplum taraf─▒ndan ya┼čanmad─▒─č─▒ takdirde beklenen etkilerinin g├Âr├╝lemeyece─čini, nitekim uzun s├╝reden beri m├╝sl├╝manlann Kur'an'─▒ hayatlar─▒ndan uzakla┼čt─▒rd─▒klar─▒ i├žin ─░sl├óm d├╝nyas─▒nda ├že┼čitli s─▒k─▒nt─▒lar─▒n ortaya ├ž─▒kt─▒─č─▒n─▒, yeniden Kur'an'a d├Ân├╝lmesi ve onun k─▒lavuzlu─čunda hayat─▒n ─░sl├ómla┼čt─▒-r─▒lmas─▒ halinde b├╝t├╝n bu s─▒k─▒nt─▒lar─▒n ortadan kalkaca─č─▒n─▒ s├Âyler (1, 11-18).
F├« Z─▒l├óli'l-Kur├ón'─▒n ilk bask─▒s─▒nda d├╝┼č├╝n├╝r├╝n daha ├žok edeb├« yakla┼č─▒mlar─▒, ihsaslar─▒ ve k─▒vrak ├╝sl├╗p incelikleri g├Âzlenirken ikinci bask─▒s─▒nda 27. c├╝zden sonra geli┼čtirdi─či kendine has yorumlan ve a├ž─▒klamalar─▒ dikkat ├žeker.
Daha ├Ânce saf bir edebiyat denemesi niteli─činde olan eser bu bask─▒daki yeniliklerle modern bir tefsir mahiyetini kazan─▒r. Klasik tefsir gelene─činin de g├Âz ├Ân├╝nde tutuldu─ču eserde daha ├žok modern hermeneutik metodun kullan─▒ld─▒─č─▒ ve do─črudan do─čruya g├╝nl├╝k hayat─▒n problemleriyle yo─čurulan yeni bir Kur'an yorumunun sergilendi─či g├Âr├╝l├╝r.

├ç├╝nk├╝ m├╝ellif "Kuran'─▒n g├Âlgesi'nde ya┼čaman─▒n, sa─člad─▒─č─▒ doyumsuz hazz─▒n yan─▒ s─▒ra pratik faydalar─▒n─▒ da g├Âstermek azmindedir. Esas itibariyle dirayet metodunu kullanan m├╝fessir, edebiyat├ž─▒ olman─▒n verdi─či imk├ónlarla Kur'├ón-─▒ Ker├«m'in sahip oldu─ču zengin edebiyat materyallerini ├žok iyi de─čerlendirir.
Bununla birlikte eserde rivayet metodu da ihmal edilmez ve bilhassa Kuran'─▒n Kur'an'la tefsirine itina g├Âsterilir. Ancak m├╝fessirin hadis ilmindeki bilgisinin yetersizli─či, ayr─▒ca zay─▒f ve uydurma rivayetlere dayanma ihtimalinin do─čuraca─č─▒ sak─▒ncalara kar┼č─▒ hassasiyeti, eserin yakla┼č─▒k yar─▒s─▒n─▒n hapishane ortam─▒nda yaz─▒lmas─▒ s─▒ras─▒nda hadis kaynaklar─▒na ba┼čvurulamamasi gibi sebeplerle Kur'an'─▒n s├╝nnetle tefsirine ├žok az yer verilmi┼čtir.
─░┼č├ór├« (tasavvuf├«) tefsir metodu ise hi├ž kullan─▒lmam─▒┼čt─▒r.

Seyyid Kutub, Kur'├ón-─▒ Ker├«mde her s├╝renin kalbe hayat veren bir ├Âzelli─če sahip oldu─čunu, bazan tek, bazan da muayyen bir eksene ba─čl─▒ birden fazla konuyu ihtiva etti─čini, bu konular─▒ belirli y├Ânlerden kavray─▒p kucaklayan ve aralar─▒nda uyum sa─člayan bir havas─▒ bulundu─čunu s├Âyler; ayr─▒ca her s├╗renin kendine has bir ahenk ta┼č─▒d─▒─č─▒n─▒ ve bu ahengin zaman zaman konunun ├Âzelli─čine g├Âre de─či┼čiklik g├Âsterdi─čini kaydeder (I, 27-28). Bu d├╝┼č├╝nce ile m├╝fessir s├╗releri c├╝mle c├╝mle, ├óyet ├óyet veya k─▒sa b├Âl├╝mler halinde de─čil, konular─▒n zaman i├ži ve zaman d─▒┼č─▒ b├╝t├╝nl├╝─č├╝n├╝ g├Âz ├Ân├╝nde tutarak b├Âl├╝mlere ay─▒rmak suretiyle tefsir eder. Ancak bir s├╗renin tefsirine ge├žmeden ├Ânce onun as─▒l maksad─▒, ad─▒, ├óyet say─▒s─▒, Mekk├« veya Meden├« olu┼ču hakk─▒nda bilgiler verir; e─čer varsa bu konulardaki ihtil├óflar─▒ belirtir; bazan da k─▒sa bir ├Âzetle muhtevas─▒n─▒ a├ž─▒klar. Gerek s├╗reler gerekse ├óyetler aras─▒ndaki tenas├╝p ve irtibata yeri geldik├že temas eder. Kur'├ón-─▒ Ker├«m'de zikredilen k─▒ssa ve tarih├« olaylar─▒ zaman i├žinde olup bitmi┼č hadiseler ┼čeklinde yorumlamak yerine zaman ├╝st├╝ ve s├╝reklilik ifade eden genel h├╝k├╝mler olarak ele al─▒r (III, 1746-1755). Bu arada klasik tefsirlerde s─▒k├ža g├Âr├╝len gramer tahlillerine ve terminolojik a├ž─▒klamalara pek az yer verir.
Akaid ve f─▒k─▒h meselelerine dair ├óyetlerin tefsiri s─▒ras─▒nda mezhepler aras─▒ndaki ihtil├óflardan ├žok defa s├Âz edilmez ve bu konuda ayr─▒nt─▒ya girilmez.
├ľzellikle ─░sl├óm inan├ž ve d├╝┼č├╝ncesinin esaslar─▒ ve ├Âz├╝ ├╝zerinde durulur; fert, aile ve toplum hayat─▒yla ilgili emir ve yasaklar─▒n hikmetleri ve s─▒rlar─▒ g├Âzler ├Ân├╝ne serilir. Kur'├ón-─▒ Ker├«m'in, b├╝t├╝n├╝yle be┼čerin mutlulu─čunu gaye edinen bir hayat nizam─▒ oldu─ču vurgulan─▒r. Zaman zaman sosyalizm, kom├╝nizm, kapitalizm gibi ├že┼čitli g├Âr├╝┼čler, doktrinler, fikir ak─▒mlar─▒ ve sistemlerini ├ž├╝r├╝ten tenkit ve a├ž─▒klamalar yap─▒l─▒r.
Sosyal meselelere geni┼č yer verilir.
M├╝te┼č├óbih ├óyetleri, ├Âzellikle Allah'─▒n z├ót ve s─▒fat─▒na ait olanlar─▒ te'vil etmekten ka├ž─▒nan m├╝fessir, Kur'an'da baz─▒ h├╝k├╝mlerin neshedilmesini vahyin ini┼č s├╝resince ┼čartlar─▒n ve toplum hayat─▒ndaki geli┼čmenin gerekli k─▒ld─▒─č─▒n─▒ ve bunu insanl─▒─č─▒n yarar─▒na tabii bir sonu├ž olarak de─čerlendirdi─čini s├Âyler (I, 103-104).
Kevn├« ├óyetleri tefsir ederken Kur'├ón-─▒ Ker├«m'in bir ilim kitab─▒ olmad─▒─č─▒n─▒ ve bu ama├žla inmedi─čini s─▒k s─▒k vur-gularsa da modern ilmin verilerini kullanmaktan da geri kalmaz.
├çe┼čitli g├Âr├╝┼čler aras─▒nda tercihler yapan m├╝fessir bazan bu g├Âr├╝┼čleri tart─▒┼č─▒r ve kendi d├╝┼č├╝ncesini de belirterek bir sonuca ula┼č─▒r.
Nitekim baz─▒ s├╗relerin ba┼č─▒nda yer alan hur├╗f-─▒ mukattaa hakk─▒nda ileri s├╝r├╝len g├Âr├╝┼čler aras─▒ndan ┼čunu benimsemi┼čtir:
Kur'an bu t├╝r harflerden olu┼čmu┼čtur. Bu harfler ona inanmayan Araplar taraf─▒ndan da bilinip kullan─▒l─▒yordu. Fakat buna ra─čmen Kur'an, Araplar'─▒n ayn─▒ harfleri kullanarak benzerini meydana getiremeyecekleri mucizev├« bir kitapt─▒r (1, 38).
Di─čer taraftan, F├«l s├╗resinde s├Âz├╝ edilen eb├óbfl ku┼člar─▒n─▒n att─▒─č─▒ ta┼člarla ash├ób-─▒ filin yenilip ├ži─čnenmi┼č ekine ├ževrilmesi hadisesiyle ilgili olarak yap─▒lan ├že┼čitli yorumlardan Muhammed Abduh'un yorumu ile klasik tefsirlerdeki geleneksel yorumu telif etmeye ├žal─▒┼č─▒r ve her ikisine g├Âre de olay─▒ bir mucize olarak niteler.
Seyyid Kutub'un tefsir ilminde geli┼čtirmeye ├žal─▒┼čt─▒─č─▒ bu yeni metot, gelenek├ži anlay─▒┼ča s─▒k─▒ s─▒k─▒ya ba─čl─▒ baz─▒ ara┼čt─▒rmac─▒lar taraf─▒ndan ele┼čtirilmi┼č, mesel├ó Selefi gelene─čin taraftarlar─▒ndan oldu─ču anla┼č─▒lan Abdullah b. Muhammed ed-D├╝vey┼č, F├« Z─▒l├óli'l-Kur├ón'─▒ 181 noktadan ve ├Âzellikle d├╝nyan─▒n hareket etti─či g├Âr├╝┼č├╝ne yer verdi─či i├žin tenkit etmi┼čtir.
Ba┼čta vahdet-i v├╝c├╗d olmak ├╝zere s├╗fi gelene─či ├že┼čitli y├Ânlerden ele┼čtirmesi sebebiyle mutasavv─▒flar─▒n bir b├Âl├╝m├╝ de onun g├Âr├╝┼člerine kar┼č─▒ ├ž─▒km─▒┼čt─▒r.

M├╝ellif eserini yazarken pek ├žok kayna─ča ba┼čvurmu┼č ve bunlardan al─▒nt─▒lar yapm─▒┼čt─▒r.
─░bn Cer├«r et-Taber├«'nin Cami'u'l-bey├ón, Sa'lebi'nin el-Ke┼čf ve'l-bey├ón, Zemah┼čer├«nin el-Ke┼č┼č├óf, Begav├«'nin Me├ólim├╝'t-tenzil, Kurtub├«'nin el-C├ómi li ahk├óm─▒'l-Kur''├ón, ─░bn Kes├«r'in Tefs├«r├╝'l-Kur├óni'l-az├«m ve ├él├╗si'nin R├╗hu'l-me'├ón├« adl─▒ klasik tefsirleriyle Muhammed Re┼č├«d R─▒z├ó'n─▒n Tefs├«r├╝'l-men├ór ve Muhammed ─░zzet Derveze'nin et-Tefsiru'l-had├«s adl─▒ ├ža─čda┼č tefsirleri onun ├Ânemli kaynaklar─▒ aras─▒nda yer al─▒r.
Muhammed Abduh'un Tefs├«ri c├╝z"i 'Amme adl─▒ eserini ise tenkit s├╝zgecinden ge├žirerek de─čerlendirir.
Hz. Peygamber'in hayat─▒na ili┼čkin konulara gelince. Seyyid Kutub bu hususta ─░bn Hi┼č├óm'─▒n es-S├«ret├╝'n-nebeviyye, Makr├«z├«'nin ─░mt├ó'u'l-esm├ó ve ─░bn Kayyim el-Cevziyye'nin Zad├╝'l-me'├ód adl─▒ eserlerini kaynak olarak kullan─▒r.
M├╝fessirin kevn├« ├óyetlerin tefsiri s─▒ras─▒nda ba┼čvurdu─ču eserler aras─▒nda, John Clover Monsma taraf─▒ndan derlenen ve Amerikal─▒ pozitif bilimcilerin Allah'a iman hususundaki g├Âr├╝┼člerini yans─▒tan The Evidence of God in Expending ile A. Cressy Morrisonun Allah'a ─░man edilmesi gerekti─čini anlatan Man does not alone adl─▒ eseri ba┼čta olmak ├╝zere Alexis Carrel'in  L'Homme cet inconnu, Ahmed Zeki'nin Ma'all├óhi ├«i's-sema Sir James Jeans'in The Mysterious Universe ve Abd├╝laz├«z ─░smail'in el-─░sl├óm ve't-t─▒bb├╝'l-had├«s adl─▒ eserleri say─▒labilir.
M├╝ellif bunlardan ba┼čka ├že┼čitli konularda kendi eserlerinin yan─▒ s─▒ra karde┼či Muhammed Kutub ile Pakistanl─▒ ├ólim ve d├╝┼č├╝n├╝r Eb├╝'l-A'l├ó el-Mevd├╗di'nin eserlerinden bolca nakillerde bulunur. Ayr─▒ca Abd├╝lk├ódir Udeh, Abbas Mahm├╗d el-Akk├ód, Ali Abd├╝lv├óhid el-V├óf├«, ├ľmer Ferruh, Muhammed Muhammed H├╝seyin, Muhibb├╝ddin el-Hat├«b ve Abd├╝rrezz├ók Nevfel'in eserleri de onun kaynaklar─▒ aras─▒nda yer al─▒r.

F├« Z─▒l├óli'l-Kur'├ón, m├╝ellif hayatta iken otuz c├╝z halinde ├╝├ž defa bas─▒lm─▒┼č, daha sonra sekiz cilt olarak ne┼čredilmi┼č, ayr─▒ca alt─▒ ciltlik bask─▒lar─▒ da yap─▒lm─▒┼čt─▒r.
M├╝fessirin idam─▒ndan sonra ├Âteki eserleri gibi bu eserin de pek ├žok yay─▒nevi taraf─▒ndan ─░zinsiz ve tarihsiz ne┼čirleri yap─▒ld─▒─č─▒ndan ┼čimdiye kadar ka├ž defa bas─▒ld─▒─č─▒ bilinmemektedir.

Beyrut'taki D├óru'┼č-┼čuruk yay─▒nevi 9. bask─▒s─▒n─▒ 1980 ve 11. bask─▒s─▒n─▒ 1985'te yapt─▒─č─▒na g├Âre ┼čimdiye kadar onlarca defa bas─▒ld─▒─č─▒ s├Âylenebilir. Muhammed Ali Kutub eserin konu, hadis, ├Âzel adlar ve yer adlar─▒yla ilgili bir indeksini haz─▒rlam─▒┼čt─▒r.
─░ngilizce, Frans─▒zca, Fars├ža ve Urduca'ya, ayr─▒ca Endonezya ve Afgan dillerine terc├╝me edilen F├« Z─▒l├óli'l-Kur├ón ilk defa Bekir Karl─▒─ča, ─░smail Hakk─▒ ┼×eng├╝ler ve M. Emin Sara├ž taraf─▒ndan T├╝rk├že'ye terc├╝me edilerek on alt─▒ cilt halinde yay─▒mlanm─▒┼čt─▒r.
Bug├╝ne kadar yirminin ├╝zerinde bask─▒ yapan bu terc├╝meden sonra 1989 y─▒l─▒ndan itibaren Salih U├žan ÔÇö Vahdettin ─░nce ve arkada┼člar─▒n─▒n yapmaya ba┼člad─▒─č─▒ ikinci terc├╝me de on cilt olarak ne┼čredilmi┼čtir.
1991 y─▒l─▒nda eserin yeni bir terc├╝mesi Yakup ├çi├žek, Ali Turgut ve arkada┼člar─▒n─▒n olu┼čturdu─ču bir heyet taraf─▒ndan yap─▒lm─▒┼č, bu terc├╝me de on iki cilt olarak bas─▒lm─▒┼čt─▒r.

F├« Z─▒l├óli'l-Kur├ón, m├╝fessirin duygu ve d├╝┼č├╝nceleriyle pratik tecr├╝belerini yans─▒tt─▒─č─▒ Kur'an'─▒n yeni bir yorumu veya b├Âyle bir yorum i├žin deneme ├Âzelli─čini ta┼č─▒maktad─▒r. Eser bu ├ľzelli─čiyle, XX. y├╝zy─▒lda yaz─▒lan i├žtima├«-edeb├« tefsirlerin en ├žok ilgi toplayan ├Ârneklerinden birini olu┼čturur. Daha ├žok, ge├žmi┼čin tortular─▒ndan ar─▒nm─▒┼č yepyeni bir anlay─▒┼čla ana kayna─ča d├Ânme arzusunda olan, bundan dolay─▒ ├Âzellikle Bat─▒l─▒ yazarlar taraf─▒ndan "fundamentalist" olarak nitelendirilen m├╝fessir, ortaya koydu─ču d├╝┼č├╝ncelerle 1960l─▒ ve 70'li y─▒llarda ─░sl├óm d├╝nyas─▒n─▒n b├╝y├╝k bir b├Âl├╝m├╝nde ─░slamc─▒ ayd─▒nlar aras─▒nda ola─čan ├╝st├╝ bir ilgiye mazhar olmu┼čtur.
Seyyid Kutub, edeb├« yakla┼č─▒mlar─▒n a─č─▒rl─▒k kazand─▒─č─▒ ve modern yorumlar─▒n sergilendi─či eserinde ana ilkelerden taviz verme pahas─▒na yenilikler pe┼činde ko┼čma amac─▒n─▒ g├╝tmez. Onun as─▒l gayesi, Kur'├ón-─▒ Ker├«m'in kendisinden yola ├ž─▒karak yeni ve ─░deal bir insan, hayat, toplum ve insanl─▒k modeli olu┼čturmakt─▒r.
Eserde, bu hedefe ula┼čmak i├žin nelere ba┼čvurulmas─▒ gerekti─či ve bu yolda ne gibi engellerle kar┼č─▒la┼č─▒laca─č─▒ konusunda geni┼č a├ž─▒klamalar yap─▒l─▒r.


Bask─▒lar─▒

Yazmalar─▒

Tezler  

Kitaba ait Multi Medialar
# Media Ad─▒
Kullan─▒c─▒ Yorumlar─▒

! Yorum yazabilmeniz i├žin ├╝ye olmal─▒s─▒n─▒z.
├ťyelik i├žin l├╝tfen sayfan─▒n ├╝st k─▒sm─▒nda yer alan"├ťye Giri┼č | ├╝ye ol" linkine t─▒klay─▒n─▒z.

Kay─▒t Ekleyen / Eklenme Tarihi
S├╝meyye Abaci / 23.08.2014



Eski Eserler


Eski Eserler K├╝t├╝phanesine Ho┼čgeldiniz!

Hesap ─░┼člemleri

├ťye de─čil misiniz? ├ťye olun!

Eski Eserlere ├╝ye olarak, k├╝t├╝phanenimiz ve eserlerimiz hakk─▒nda payla┼č─▒mlardan hesab─▒n─▒z ├╝zerinden faydalabilirsiniz...