Eğitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   Kütüphanelerde   ( 151 )   Şehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
Hit
9129104
Üye 1490
Online Üye 0

DNA nikahı caiz midir

 Kitap Detayı Kitap No : F-9  
Soru 1: ölmüş bir erkekle yaşayan bir kadın ya da yaşayan bir erkekle ölmüş bir kadın nikâh kıyabilir mi? Soru 2: ölen erkek ya da kadının ''veli'' sinin yetkileri arasında  ''organlarını bağışlamak'' ve '' onu bir başkasıyla nikâhlamak ''varmıdır. Olabilirmi. Soru 3: ''dna'' nikâhı'' caiz midir? (Ölünün dna sından çocuk elde etme) bir kadının ölmüş eşinden onun ölümünden önce alınan materyalle ''tüp bebek'' yöntemiyle çocuk doğurması caiz midir? Bu dna nikâhının cevazına delil olabilir mi?    Soru 4: Sinni- iyasa girmiş bir kadın eşinden dna nikâhıyla çocuk sahibi olabilir mi? Soru 5: Nikâhsız dna nikâhı ile çocuk sahibini olmanın hükmü nedir?

Özelliği İlim Dalı Konusu
Fıkıh Nikah,
Soru Soran Cevaplayan Hoca
Yaşar Şerif Önder Nar  
       
Fetva No: F-9 Hit : 4253 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Makale Yazarına ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakkındaki Makaleler    

Yazara ait kitaplar
# Kitap Adı
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع
2 Allah / الله

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Adı
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع

Yazara ait makaleler
# Makaleler Adı
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yardım Edilmesi Caiz midir?
2 Yeniçağ Dini ( Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler II )
3 Vasıl b. Atanın Ra Hutbesi / خطبة الراء لواصل بن عطاء المعتزلي
4 Tefriciyye Salatı ve Şirk Olması İddiası
5 T.C Diyanet İşleri Başkanlığının Organ Naklinin Caiz Olduğuna Dair 3 Mart 1990-13 Sayılı Fetvası
6 Sosyalizm ve Din Üzerine
7 Sevginle Yanmadan Aldığım Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramları ve Türkçe Akaid Kitaplarındaki İçeriği / مفهوم السلف و السلفية و استعمالاتها لدي الاساتذة الاتراك و المصادر التركية الاعتقادية
9 Rüya ve İstiharenin Dindeki yeri
10 Ölümden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kureyşilik Şartı Konusunda Mezheplerin İhtilaf Etme Sebepleri
13 Kurana Göre Sünnetin Korunmuşluğu ve Delilleri
14 Kuran Öğretimini Ücretle Yapmanın Cevazını Örfe Dayalı Hükümler Başlığı Altında İncelemesi Hakkında
15 Kadınların Sünneti Meselesi / حكم الختان عند أهل العلم
16 İnsan Bilinmezi ( Dr. Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler I )
17 İmamlar Kureyşten Olacaktır Hadisiyle Alakalı Yüz Rivayet / مائة رواية حول قرشية الخليفة
18 İmam Suyutinin el İtkan fi Ulumil Kuran İsimli Eseri Hakkında / حول كتاب الاتقان في علوم القرأن للسيوطي
19 İmam Ebu Hanifenin Kelamcılığı
20 İmam Ebu Hanife’ye Göre Hz. Muhammed sas in Peygamberliğine İmanın Hükmü
21 İlhad Dini ( Tanrı Tanımazlık ) Ateizm
22 İbn Kudamenin Haberi Sıfatların Manalandırılmasıyla Alakalı Görüşleri
23 Haberi Sıfatlara İmanda Mananın Allahın İlmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonuçluluk Kanununun Eleştirisi )
25 Ehli Kitabın Peygamberimize İman etmeden Cennete Girmesi İnancının Hükmü
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi İle Zı Arasındaki Fark Ve Türkiye De Yaygın Olan Zı Kullanımının Kökeni
28 Çağımız ve İslam
29 Bertrand Russellin Görüşleri Hakkında

Yazar Hakkındaki Tanıtım Makaleleri
# Makaleler Adı

Fetva Detayı   

Soru 1: ölmüş bir erkekle yaşayan bir kadın ya da yaşayan bir erkekle ölmüş bir kadın nikâh kıyabilir mi?
Soru 2: ölen erkek ya da kadının ''veli'' sinin yetkileri arasında  ''organlarını bağışlamak'' ve '' onu bir başkasıyla nikâhlamak ''varmıdır. Olabilirmi.
Soru 3: ''dna'' nikâhı'' caiz midir? (Ölünün dna sından çocuk elde etme) bir kadının ölmüş eşinden onun ölümünden önce alınan materyalle ''tüp bebek'' yöntemiyle çocuk doğurması caiz midir? Bu dna nikâhının cevazına delil olabilir mi?   
Soru 4: Sinni- iyasa girmiş bir kadın eşinden dna nikâhıyla çocuk sahibi olabilir mi?
Soru 5: Nikâhsız dna nikâhı ile çocuk sahibini olmanın hükmü nedir?


Cevap 1: Kadının ölümüyle birlikte nikâhı düşer.

Erkeğin ölümü durumunda iddet müddeti içerisinde hamilelik subut bulursa çocuk babaya nisbet edilir. Yeni nikâh olmaz ama eski nikâhla neseb isbat edilir. Bir tüp bebek durumu olsa erkek işlemden önce ölse kadın bu işleme muvafakat etse nikâhı altında olmaya hükmen devam ettiğinden bu işlem
Caiz olabilir. Yani yaşayan bir kadın ölen eşinden bazı durumlarda çocuk sahibi olmasının vechi vardır.
Ama yeni bir nikâh ın vechi yoktur.

Buna göre dna nikâhı ancak iddet bekleme sırasında tek taraflı olarak belirli bir müddet geçerli sayılabilir.
- Çocuk babaya nisbet edilir. Ve babasının mirasından pay verilmek durumu oluşur.

Cevap 2: Kadının velisinin evlendirme yetkisi

Kadının velisinin evlendirme yetkisi esasen sabittir. Ama erkeğin velisinin onu evlendirme yetkisi hakkında bir şey varid olmamıştır. (Bildiğim kadarıyla) ölü bir kadının evlendirilmesi faydasızdır. Mecali işlemin şeri mahzurlarından dolayı yoktur.

-Bir kadının tüp bebek için alınmış materyalin kocasının başka bir eşine verilmesi ya da yeni evleneceği eşine verilmesi birçok sıkıntılı durumu beraberinde getirmektedir. Ve caiz olmaz.

-Kadının velisi onu evlendirse bile bu ancak buluğdan önce caizdir. Buluğdan sonra kadın tercih yetkisine sahiptir. Bu çerçevede veli kadını ölmüş bir insana nikâhlayamaz.


Cevap 3: Dna nikâhı eşler hayattayken caiz olabilir.
Tabii işlemin içeriği bütün safhalarıyla bir fakihe onaylatıldıktan sonra. Ölümden sonra erkek öldüyse cevaz vechi olabilir. Ama kadın öldüyse cevaz vechi yok görünmektedir.

-Dna nikâhı herhangi bir şekilde caiz olur mu?

Evet. Eşler nikâhı islam fıkhına göre yaparlarsa ama evlenmeseler bile caiz olabilir. Meşru evlilik şartları devam ettiği müddetçe bu cazdir.


Cevap 4: Sinn-i iyasa 'a girmiş evli kadının durumu 

Evet, tıbbi uygulama metod ve içeriği bir mahzur oluşturmadığı sürece caiz olabilir.
Bu tür sıradışı durumlar için mutlaka özel fetva alınmalıdır.

Cevap 5: Nikâhsız dna nikâhı ile çocuk sahibini olmanın hükmü:

Nikâhsız ilişki oluşmadığı için bu zinanın hükmü eşlerden başkasıyla zina edenin en ağır cezası şeklinde değil. Ama tazirin en ağırı şeklinde tatbik edilir.

Ek: Şer’i hadleri islam devleti ve onun şeri kurumları uygular. Başka bir yönetim tarzı altında yaşayanlar bu hadleri uygulayamazlar.

Kullanıcı Yorumları

! Yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.
Üyelik için lütfen sayfanın üst kısmında yer alan"Üye Giriş | üye ol" linkine tıklayınız.

Kayıt Ekleyen / Eklenme Tarihi
Sümeyye Abaci / 10.05.2019



Eski Eserler


Eski Eserler Kütüphanesine Hoşgeldiniz!

Hesap İşlemleri

Üye değil misiniz? Üye olun!

Eski Eserlere üye olarak, kütüphanenimiz ve eserlerimiz hakkında paylaşımlardan hesabınız üzerinden faydalabilirsiniz...