Eğitim Kurumu   ( 2141 )   في الكتب   ( 1659 )   في المؤلفين   ( 4831 )  
في المجلات   ( 786 )   في المكتبات   ( 151 )   في المدن   ( 182 )  
في المقالات   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
مجموع عدد الزوار
9129104
مجموع عدد الاعضاء 1490
Online Üye 0

Nikahı Mescidde Yapın Ve İlan Edin, Düğünde Def de Çalın Hadisi Hakkında Açıklama

 تفاصيل حول الكتاب رقم الكتاب : F-704  
Soru: Nikahı camide kıyınız def ile yahut yemek ile duyurunuz. Diye bir hadis var. Biz şuan nikahı camide kıymaya orda def eşliğinde ilahilerle duyurmaya kalksak linç oluruz gibi. Ama bu hadis ne kadar sahih tam bilmiyorum tabi. Yani düğün salonu yerine camide nikah kıyılabilir mi? Eskiden mescidleri her anlamda kullanabiliyorlarmış ama günümüzde böyle değil malesef. Bu bakımdan bu hadisi uygulamak mümkün müdür acaba?
all wives cheat my boyfriend cheated on me quotes women who cheated
women cheat on their husbands husband cheated unfaithful wife
what are aids symptoms symptoms for aids/hiv new hiv treatment
manufacturer coupon for bystolic coupon for bystolic bystolic copay savings card
lisinopril lisinopril lisinopril
drug coupon cialis trial coupon


ميزات الطبعة العلم الموضوع
Hanefi Fıkıh Nikah/Evlilik, Düğün,
Soru Soran Cevaplayan Hoca
Bir Katılımcının Sorusu Önder Nar  
       
Fetva No: F-704 عدد الزيارة : 5821 الإبلاغ عن خطأ التوصية
   لمؤلف المقالة الكتب الكتب الألكترونية المقالات المقالات حوله    

الكتب للمؤلف
# اسم الكتاب
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع
2 Allah / الله

الكتب الالكترونية للمؤلف
# اسم الكتاب
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع

المقالات للمؤلف
# اسم المقالة
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yardım Edilmesi Caiz midir?
2 Yeniçağ Dini ( Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler II )
3 Vasıl b. Atanın Ra Hutbesi / خطبة الراء لواصل بن عطاء المعتزلي
4 Tefriciyye Salatı ve Şirk Olması İddiası
5 T.C Diyanet İşleri Başkanlığının Organ Naklinin Caiz Olduğuna Dair 3 Mart 1990-13 Sayılı Fetvası
6 Sosyalizm ve Din Üzerine
7 Sevginle Yanmadan Aldığım Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramları ve Türkçe Akaid Kitaplarındaki İçeriği / مفهوم السلف و السلفية و استعمالاتها لدي الاساتذة الاتراك و المصادر التركية الاعتقادية
9 Rüya ve İstiharenin Dindeki yeri
10 Ölümden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kureyşilik Şartı Konusunda Mezheplerin İhtilaf Etme Sebepleri
13 Kurana Göre Sünnetin Korunmuşluğu ve Delilleri
14 Kuran Öğretimini Ücretle Yapmanın Cevazını Örfe Dayalı Hükümler Başlığı Altında İncelemesi Hakkında
15 Kadınların Sünneti Meselesi / حكم الختان عند أهل العلم
16 İnsan Bilinmezi ( Dr. Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler I )
17 İmamlar Kureyşten Olacaktır Hadisiyle Alakalı Yüz Rivayet / مائة رواية حول قرشية الخليفة
18 İmam Suyutinin el İtkan fi Ulumil Kuran İsimli Eseri Hakkında / حول كتاب الاتقان في علوم القرأن للسيوطي
19 İmam Ebu Hanifenin Kelamcılığı
20 İmam Ebu Hanife’ye Göre Hz. Muhammed sas in Peygamberliğine İmanın Hükmü
21 İlhad Dini ( Tanrı Tanımazlık ) Ateizm
22 İbn Kudamenin Haberi Sıfatların Manalandırılmasıyla Alakalı Görüşleri
23 Haberi Sıfatlara İmanda Mananın Allahın İlmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonuçluluk Kanununun Eleştirisi )
25 Ehli Kitabın Peygamberimize İman etmeden Cennete Girmesi İnancının Hükmü
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi İle Zı Arasındaki Fark Ve Türkiye De Yaygın Olan Zı Kullanımının Kökeni
28 Çağımız ve İslam
29 Bertrand Russellin Görüşleri Hakkında

المقالت للتعريف بالمؤلف
# اسم المقالة

Fetva Detayı   

Soru: Nikahı camide kıyınız def ile yahut yemek ile duyurunuz. Diye bir hadis var. Biz şuan nikahı camide kıymaya orda def eşliğinde ilahilerle duyurmaya kalksak linç oluruz gibi. Ama bu hadis ne kadar sahih tam bilmiyorum tabi. Yani düğün salonu yerine camide nikah kıyılabilir mi? Eskiden mescidleri her anlamda kullanabiliyorlarmış ama günümüzde böyle değil malesef. Bu bakımdan bu hadisi uygulamak mümkün müdür acaba?

 

el Cevab: İşaret ettiğiniz hadis Tirmizi’nin es Sünen’in de rivayet ettiği bir hadistir.

Aişe (ra) dan Peygamberimiz (sas) : ''Nikahı mescidde yapın ve İlan Edin, Düğünde def de çalın''

عن عائشة قالت قال رسول الله صلى الله عليه وسلم أعلنوا هذا النكاح واجعلوه في المساجد واضربوا عليه بالدفوف

bkz.[1]

Hadis hakkında İmam et Tirmizi Hasen-Garib derecesinde bir hadistir hükmünü vermiştir.

Aişe (ra) dan olan rivayeti İbn Mace

عائشة عن النبي صلى الله عليه وسلم قال أعلنوا هذا النكاح واضربوا عليه بالغربال

lafzıyla rivayet etmiştir.[2]

 

 

Hadisin Abdullah b. ez Zubeyr tarafından da ''Nikahı İlan edin'' şeklinde bir lafızla rivayet edilmiştir.

عبد الله بن الزبير عن أبيه قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: ( أعلنوا النكاح )

Bu Hadis benzer lafızlarla [3] rivayet edilmiştir

İbn Hacer el Askalani rivayeti el Hakim ve İbn Hıbban sahih dediklerini ifade etmiştir.[4]

el Heysemi Mecmauz Zevaid IV.289 de Ahmed b Hanbelin rivayetindeki ravilerin sika olduklarını ifade etmiştir.

Ayrıca bkz.[5]

 

Nikah Akdi İle İlgili Sünnet Olan Uygulama Hakkında:

Nikah akdinin mescidde yapılması müstehaptır. Dini bir gereklilik değildir. Bkz.[6]

Nikah Akdi mescidde yapılacaksa Evlenecek kadının vekili ve evlenecek erkek mescidde hazır bulunur. Nikahı kıyacak aile büyüğü ya da ilim adamı ve ya eşraftan birisi sorar ve nikaha muvafakat ifadeleri hazır bulunanların önünde sesli olarak ifade edilir. Ve nikahın kıyıldığı bu şekilde ilan edilmiş olur.

Mescid de kısa bir konuşma yapılıp nikahın fazileti ve yeni evlilere hayır dua edilir.

Mescid deki nikahta kadınlar erkeklerin arasına girmez.

Yemek ikramı evlerde veya mescidin bahçesinde ya da uygun alan varsa orada yapılır.

Not: (aşağıda kadınların nikah esnasında mescide girip erkeklerin yanına kadar gelmesinin cevazı ile alakalı rivayeti nakledeceğim.)

 

Def çalınma izni erkeklere değil kadınlara verilmiştir. Erkeklerin def çalıp oynaması diye bir durum yoktur.

Hadiste geçen def çalın ifadesi mescid de def çalın manasında değildir. Mescidler ibadet için tahsis edilmiş yerlerdir. İbadetlerin icrası içindir. Eğlence yeri değildir. Nikahta şer’i bir vecibe olduğundan ve müminlerin 5 vakit hazır bulundukları bir yer olduğundan nikahın ilanı için en uygun ve isabetli bir yerdir. Yoksa yukarıda ifade ettiğimiz hadis mescidler de nikah kıyın ve def çalın manasında değildir.

 

Not 1:

Kadınların Mescidde nikah akdi veya başka bir sebeple imamın bulunduğu ön tarafa namaz vakitleri dışında gelmeleri caizdir.

Hadiste ''Peygamberimiz mesciddeyken yanına bir kadın geldi ve ona kendini hibe etmek istediğini söyledi''

Hadis ve rivayetleri hakkında bkz.[7]

جاءت امرأة إلى النبي وهو في المسجد

 

Başka mahzurlar (namaz kılanlar bulunması, ders halkası olması, mescidin küçük olması gibi durumlarda bu akid mescidde bulunanlara rahatsızlık vermek oluşacaksa kadına bir vekil tayin edilmesi daha uygun olur.

 

Not 2: Mescidler de Nikah Akdi Yapmak Müstehaptır.

Hanefi Fıkhındaki Hükmü İçin Bkz.[8]

 

Not 3: Mescidlerin bina ediliş gayeleri allaha kulluk edilen yerler olmalarıdır. Bu gaye dışında kullanılmaları uygun olmaz. Peygamberimiz,

''Bu Mescidler Allah’ın zikri için namaz için kuran okunması için bina olunmuşlardır. Başka şeylerin... burada yapılması uygun olmaz'' buyurmuştur…

 

حَدَّثَنِي أَنَسُ بْنُ مَالِكٍ وَهُوَ عَمُّ إِسْحَاق ، قَالَ : بَيْنَمَا نَحْنُ فِي الْمَسْجِدِ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، إِذْ جَاءَ أَعْرَابِيٌّ ، فَقَامَ يَبُولُ فِي الْمَسْجِدِ ، فَقَالَ أَصْحَابُ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : مَهْ ، مَهْ ، قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : " لَا تُزْرِمُوهُ ، دَعُوهُ " ، فَتَرَكُوهُ حَتَّى بَالَ ، ثُمَّ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ دَعَاهُ ، فَقَالَ لَهُ : " إِنَّ هَذِهِ الْمَسَاجِدَ ، لَا تَصْلُحُ لِشَيْءٍ مِنْ هَذَا الْبَوْلِ ، وَلَا الْقَذَرِ ، إِنَّمَا هِيَ لِذِكْرِ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ ، وَالصَّلَاةِ ، وَقِرَاءَةِ الْقُرْآنِ " ، أَوْ كَمَا قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، قَالَ : فَأَمَرَ رَجُلًا مِنَ الْقَوْمِ ، فَجَاءَ بِدَلْوٍ مِنْ مَاءٍ ، فَشَنَّهُ عَلَيْهِ "

Bkz.[9]

Not 4:

Diyanet İşleri Başkanlığının Mescidlere girmek isteyen gayrimüslim ve Müslüman kadınlar ve ziyaretçilerin uymaları gereken İslam edeplerini gözetmediği ve camilere girişte müze giriş kuralları kadar bile İslam edeplerine uyulmasının önemsemediği gözlemlenmektedir.

-Camiler İslam mabedleridir. Bu ülke Müslümanların çoğunluk olduğu bir ülkedir. Kilise, havra, müzelere bile insanlar belli bir özende girmekte hatta çoğu kiliselere girilememektedir.

-Camide ibadet saatleri gün boyu sürmektedir. Bir boş vakit varsa o da sabah saatlerinden öğle saatlerine kadar olan zaman dilimidir.

Camilere ziyaretçi kabul edilecekse ancak bu saatlerde ziyaretçi kabul edilmelidir.

-Camilerde hayızlı kadınların girilmemesine özen gösterilmemektedir. Müslim-gayrimüslim kadınların kendilerinden bu talep edilmelidir.

-Cami kapılarında kart, turistik rehber, ajanda hediyelik eşya satılmaktadır. Halbuki bu ancak cami havzası dışında mubahtır. cami iç avlusunda bunlar yapılmamalıdır.

-Gayrimüslim ve Müslüman kadın ve erkekler tesettürsüz, koku ve makyajlı vaziyette de camilere girmektedirler.

Müslüman mabedlerinin gayrimüslim kiliseleri kadar saygı görmemektedir. bu özensizliğe göz yuman Cami yetkileri ve Onları uyarmayan Diyanet İşleri Başkanlığının İlgilileri gereken hassasiyetleri artık göstermelidirler.

-Camilere gayrimüslimlerin girmesine izin verilmesinin onlara İslam tebliğiyle alakası yoktur. Mesele İslam tebliğiyse Camilerin uygun yerlerine İslam tebliği ve bilgilenme bölümlerinin açılması gerekir.

 

Soru: Bu hadise göre mescidler de nikah kıyılması caiz olmaması gerekmez mi?

               

el Cevab: Mescidler hakkındaki hadis doğrudur. Mescidlerde nikah kıyılması da efendimizin uygulaması ile sabit olduğundan ve bu hüküm sonradan da nesh edilmediğinden mescidlerde nikah kıyılması caizdir.


  • [1] et Tirmizi, es Sünen h no: 1089

  • [2] İbn Mace, es Sünen hno :1895 (Ayrıca Bkz. es Sindi el Hanefi, Haşiyet es Sindi ala İbn Mace I.586 )

  • [3] Ahmed b. Hanbel ,el Müsned IV.5; et Tabarani el Mucem el Avsat hno: 5145; el Hakim, el Mustedrek, II.183

  • [4] Fethul Bari, IX.185

  • [5] es Sehavi, el Makasıd el Hasene h no: 129; el Acluni, Keşfu'l-hafa, I.162

  • [6] İbnu'l Humam, Fethu'l Kadir, III.189

  • [7] İbn Hacer el Askalani, Fethu'l-Bari, IX.206

  • [8] İbnu'l-Humam, Fethu'l-Kadir. III.189

  • [9] Muslim, es Sahih, h no: 434 ; el Buhari, es Sahih, h no: 214

  • women cheat on their husbands husband cheated unfaithful wife
  • click here click married affairs
  • read here read read
  • read here My wife cheated on me redirect
  • married men affairs i cheated on husband my boyfriend cheated on me with a guy
  • manufacturer coupon for bystolic coupon for bystolic bystolic copay savings card
  • metformin metformin metformin
  • Kullanıcı Yorumları

    ! Yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.
    Üyelik için lütfen sayfanın üst kısmında yer alan"Üye Giriş | üye ol" linkine tıklayınız.

    Kayıt Ekleyen / Eklenme Tarihi
    Sümeyye Abaci / 9.01.2015



    Eski Eserler


    Eski Eserler Kütüphanesine Hoşgeldiniz!

    Hesap İşlemleri

    Üye değil misiniz? Üye olun!

    Eski Eserlere üye olarak, kütüphanenimiz ve eserlerimiz hakkında paylaşımlardan hesabınız üzerinden faydalabilirsiniz...