E─čitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   K├╝t├╝phanelerde   ( 151 )   ┼×ehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
Hit
9129104
├ťye 1490
Online ├ťye 0

Kabristan─▒n Yerinin De─či┼čtirilmesinin H├╝km├╝,Yol Ge├žirmek ─░├žin Cami Y─▒kman─▒n H├╝km├╝,Hanbeli Mezhebine Mensup ─░lim Adamlar─▒n─▒n Fetvalar─▒ndaki ├ľzensizlikler Hakk─▒nda Uyar─▒lar

 Kitap Detay─▒ Kitap No : F-380  
Soru: Yol yapmak i├žin cami mezarl─▒k yeri y─▒k─▒l─▒p de─či┼čtirilir mi?
all wives cheat online women who cheated
why do people cheat women love to cheat redirect
read here redirect redirect
what are aids symptoms hiv early symptoms new hiv treatment
cialis coupon cialis coupon cialis coupon
abortion pill abortion pill abortion pill


├ľzelli─či ─░lim Dal─▒ Konusu
Hanefi F─▒k─▒h Mezarl─▒k, Cami Edebleri,
Soru Soran Cevaplayan Hoca
Mustafa Dincer ├ľnder Nar  
       
Fetva No: F-380 Hit : 3147 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Makale Yazar─▒na ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakk─▒ndaki Makaleler    

Yazara ait kitaplar
# Kitap Ad─▒
1 ┼×azeliyye Tarikat─▒n─▒n Esaslar─▒ / ě¬ě▒ěČ┘ůěę ěž┘ä┘ć┘łě▒ ěž┘äě│ěžěĚě╣ ┘łěž┘äěĘě▒┘çěž┘ć ěž┘ä┘éěžěĚě╣
2 Allah / ěž┘ä┘ä┘ç

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Ad─▒
1 ┼×azeliyye Tarikat─▒n─▒n Esaslar─▒ / ě¬ě▒ěČ┘ůěę ěž┘ä┘ć┘łě▒ ěž┘äě│ěžěĚě╣ ┘łěž┘äěĘě▒┘çěž┘ć ěž┘ä┘éěžěĚě╣

Yazara ait makaleler
# Makaleler Ad─▒
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yard─▒m Edilmesi Caiz midir?
2 Yeni├ža─č Dini ( Alexis CarrelÔÇÖin G├Âr├╝┼čleri ├ťzerine De─čerlendirmeler II )
3 Vas─▒l b. Atan─▒n Ra Hutbesi / ě«ěĚěĘěę ěž┘äě▒ěžěí ┘ä┘łěžěÁ┘ä ěĘ┘ć ě╣ěĚěžěí ěž┘ä┘ůě╣ě¬ě▓┘ä┘Ő
4 Tefriciyye Salat─▒ ve ┼×irk Olmas─▒ ─░ddias─▒
5 T.C Diyanet ─░┼čleri Ba┼čkanl─▒─č─▒n─▒n Organ Naklinin Caiz Oldu─čuna Dair 3 Mart 1990-13 Say─▒l─▒ Fetvas─▒
6 Sosyalizm ve Din ├ťzerine
7 Sevginle Yanmadan Ald─▒─č─▒m Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramlar─▒ ve T├╝rk├že Akaid Kitaplar─▒ndaki ─░├žeri─či / ┘ů┘ü┘ç┘ł┘ů ěž┘äě│┘ä┘ü ┘ł ěž┘äě│┘ä┘ü┘Őěę ┘ł ěžě│ě¬ě╣┘ůěž┘äěžě¬┘çěž ┘äě»┘Ő ěž┘äěžě│ěžě¬ě░ěę ěž┘äěžě¬ě▒ěž┘â ┘ł ěž┘ä┘ůěÁěžě»ě▒ ěž┘äě¬ě▒┘â┘Őěę ěž┘äěžě╣ě¬┘éěžě»┘Őěę
9 R├╝ya ve ─░stiharenin Dindeki yeri
10 ├ľl├╝mden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kurey┼čilik ┼×art─▒ Konusunda Mezheplerin ─░htilaf Etme Sebepleri
13 Kurana G├Âre S├╝nnetin Korunmu┼člu─ču ve Delilleri
14 Kuran ├ľ─čretimini ├ťcretle Yapman─▒n Cevaz─▒n─▒ ├ľrfe Dayal─▒ H├╝k├╝mler Ba┼čl─▒─č─▒ Alt─▒nda ─░ncelemesi Hakk─▒nda
15 Kad─▒nlar─▒n S├╝nneti Meselesi / ěş┘â┘ů ěž┘äě«ě¬ěž┘ć ě╣┘ćě» ěú┘ç┘ä ěž┘äě╣┘ä┘ů
16 ─░nsan Bilinmezi ( Dr. Alexis CarrelÔÇÖin G├Âr├╝┼čleri ├ťzerine De─čerlendirmeler I )
17 ─░mamlar Kurey┼čten Olacakt─▒r Hadisiyle Alakal─▒ Y├╝z Rivayet / ┘ůěžěŽěę ě▒┘łěž┘Őěę ěş┘ł┘ä ┘éě▒ě┤┘Őěę ěž┘äě«┘ä┘Ő┘üěę
18 ─░mam Suyutinin el ─░tkan fi Ulumil Kuran ─░simli Eseri Hakk─▒nda / ěş┘ł┘ä ┘âě¬ěžěĘ ěž┘äěžě¬┘éěž┘ć ┘ü┘Ő ě╣┘ä┘ł┘ů ěž┘ä┘éě▒ěú┘ć ┘ä┘äě│┘Ő┘łěĚ┘Ő
19 ─░mam Ebu Hanifenin Kelamc─▒l─▒─č─▒
20 ─░mam Ebu HanifeÔÇÖye G├Âre Hz. Muhammed sas in Peygamberli─čine ─░man─▒n H├╝km├╝
21 ─░lhad Dini ( Tanr─▒ Tan─▒mazl─▒k ) Ateizm
22 ─░bn Kudamenin Haberi S─▒fatlar─▒n Manaland─▒r─▒lmas─▒yla Alakal─▒ G├Âr├╝┼čleri
23 Haberi S─▒fatlara ─░manda Manan─▒n Allah─▒n ─░lmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonu├žluluk Kanununun Ele┼čtirisi )
25 Ehli Kitab─▒n Peygamberimize ─░man etmeden Cennete Girmesi ─░nanc─▒n─▒n H├╝km├╝
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi ─░le Z─▒ Aras─▒ndaki Fark Ve T├╝rkiye De Yayg─▒n Olan Z─▒ Kullan─▒m─▒n─▒n K├Âkeni
28 ├ça─č─▒m─▒z ve ─░slam
29 Bertrand Russellin G├Âr├╝┼čleri Hakk─▒nda

Yazar Hakk─▒ndaki Tan─▒t─▒m Makaleleri
# Makaleler Ad─▒

Fetva Detay─▒   

Soru: Yol yapmak i├žin cami mezarl─▒k yeri y─▒k─▒l─▒p de─či┼čtirilir mi?

el Cevab: ┼×ah─▒s m├╝lkleri ve vak─▒f m├╝lkleri olan yerlerde sahibi ya da sahiplerinin izinleri ┼čartt─▒r.
Bu varsa o zaman da mescid i├žin tarihi de─čeri dikkate al─▒nmal─▒d─▒r.
Mezarl─▒k i├žin de ├Âl├╝lere eziyet edilmesi durumu s─▒k─▒nt─▒s─▒ vard─▒r.
-Mezarl─▒klar─▒n alt─▒ndan t├╝nel a├ž─▒lmas─▒ caizdir.
-┼×u an ─░stanbulÔÇÖun en de─čerli arazileri mezarl─▒klard─▒r. Herkesin g├Âz├╝ mezarl─▒klar da. Mezarl─▒klar konusunda en laubali anlay─▒┼č hanbelilerin anlay─▒┼č─▒d─▒r. Allah onlar─▒ ─▒slah etsin.

Not: Hanbeli Mezhebine Mensup Baz─▒ ─░lim Adamlar─▒n─▒n Fetvalar─▒ Hakk─▒ndad─▒r:
Hanbeli mezhebi hakk─▒ndaki kanaatimi daha ├Ânce belirtmi┼čtim. K─▒saca tekrar edeyim.

Ahmed b. Hanbel Bir Hadis Alimidir, Fakih De─čildir :
Ahmed b. Hanbel bir hadis alimi ve ravisidir ve kendisi fetva soruldu─čunda ictihad etmeyen ve fetva vermekten teverri eden bir ilim adam─▒d─▒r.

Bu sebeple ''hadis sahih olursa mezhebim odur'' demi┼čtir. Yani soru sorulan konuda hadis biliyorsa soruya hadisle cevap veririm. Hadis bilmiyorsam susar─▒m...
Fetva konusunda bu y├Âneli┼če sahip oldu─čundan kendisine sorulan sorularda ve verdi─či cevaplarda hep ├žok say─▒da cevap nakledile gelmi┼čtir kendisinden.

─░bn KudameÔÇÖye gelinceye kadar da Hanbeli mezhebi diye bir mezhep yoktur.
Hanbeli mezhebinin usullerini ─░bn Kudame Ravdatun naz─▒r da di─čer mezhepleri inceleyerek ve Ahmed b. HanbelÔÇÖden kendisine ula┼čan nakilleri inceleyerek belirlemi┼čtir.
Zamanla Ahmed b. HanbelÔÇÖin hadise dayal─▒ fetvalar─▒, f─▒khi meselelere dair hadislerin ├žoklu─čundan dolay─▒ bir f─▒k─▒h kitab─▒nda netice olarak nakledilecek kadar olmu┼č ve Hanbeli f─▒kh─▒ b├Âylece olu┼čmu┼čtur.

Hanbeli f─▒kh─▒nda hadis f─▒kh─▒ a─č─▒rl─▒kl─▒ oldu─čundan ├žo─ču kere her kafadan bir ses ├ž─▒kar. Sabah verdikleri fetvay─▒ ├Â─čleden sonra daha g├╝├žl├╝ bir hadis buldum diye de─či┼čtiren ├žok Hanbeli hoca arkada┼č─▒m vard─▒r.

─░tikadi, ameli ve ahlaki konularda ├žok say─▒da ciddiyetsiz ve laubali fetvalar─▒ vard─▒r. ├ľzellikle zaman─▒m─▒z─▒n Hanbelileri hakk─▒ndaki kanaatim budur.
Hanefi, Hanbeli, Maliki, ┼×afii d├Ârt hak mezhep vard─▒r. S├Âz├╝ ├╝lkemizde ve ─░slam co─črafyas─▒nda yayg─▒nd─▒r.
─░mam Ahmed b. Hanbel b├╝y├╝k bir muhaddis ve ├Ârnek ilim adam─▒d─▒r. Hanbeli mezhebi hak mezheplerdendir.
Zaman─▒m─▒z─▒n Hanbelilerinin baz─▒ fetvalar─▒ yenilir yutulur fetvalar de─čildir.
F─▒kh─▒n ana meselelerinde ise zaten deliller ve rical ortada oldu─čundan mezhepler aras─▒nda f─▒sk─▒ gerektirecek bir farkl─▒l─▒k yoktur.

Zaman─▒m─▒z─▒n laubali fetvalar─▒na ├Ârnek olarak size mukimken namazlar─▒ cem etmelerini, aya─ča mesh etmenin caiz oldu─čunu s├Âylemelerini, ince ├žoraba mesh etmek caizdir demelerini, baki mezarl─▒─č─▒n─▒ yerle bir etmelerini, hala M├╝sl├╝manlar─▒ kabre tapmakla itham etmelerini, ├Ârnekleyebilirim.
Onlar─▒n son d├Ânem ricaliyle en ├žok oturup konu┼čan insanlardan biriyimdir.
─░bn TemiyyeÔÇÖnin ┼čaz fikirlerini utan─▒p arlanmadan tekrar seslendirmeye ba┼člamalar─▒ ve M├╝sl├╝manlar─▒n kendilerinin itikadi ictihadlar─▒na uygun d├╝┼č├╝nmeyenlerini tekfir etmelerini ''laubalilik'' olarak niteledim. Mesele hadise g├Âre fetva vermesi de─čil.
Elbette birinci kaynak kuran, ikinci kaynak hadistir ve kuran gibi s├╝nnetin de te┼čri yetkisi vard─▒r.
Ahmed b. Hanbel fakih de─čildir, muhaddistir. Bir konuda bir ki┼činin fetva verebilmesi i├žin 700.000 rivayeti bilmesini ┼čart ko┼čmu┼čtur.
Sen ne kadar rivayet biliyorsun denildi─činde 800.000 civar─▒nda ┼čeklinde cevap vermi┼čtir.

Ahmed b. Hanbel ''keyfe ugulu ma lem yegul rasulullah'' diyerek , lafzi bil kurani mahluk fitnesine f─▒k─▒hla de─čil, f─▒k─▒hs─▒zl─▒kla m├╝dahale etmi┼čtir.

Fakihe yak─▒┼čt─▒ramad─▒─č─▒m fetvalar─▒n─▒ ''laubalilikle'' itham ediyorum.
Size bir ├Ârnek vereyim;
Y─▒llard─▒r Medine imaml─▒─č─▒ yapan Huzeyfi isimli Mescidi Nebinin hocas─▒ hocalar─▒mdand─▒r. Ve ayaklara y─▒kama yerine mesh edilme ye cevaz verir. Onun bazen yal─▒nayak ortal─▒kta gezdi─čini de g├Âzlemlemi┼čimdir. Sonrada mescide gidip namaz k─▒ld─▒r─▒r.
Bu ┼čekilde davranan ├žok say─▒da Hanbeli arkada┼č─▒m da vard─▒r.
Ben namaz k─▒ld─▒raca─č─▒m zaman 4 mezhebin fetvalar─▒na uygun olarak abdestli olurum ve namaz─▒ da fetvalara dikkat ederek k─▒ld─▒r─▒r─▒m. Onlara s├Âylerim, cevap olarak ''ictihad ictihad─▒ nakzetmez'' derler.
Bu tav─▒r bana g├Âre laubaliliktir. Ama onlara g├Âre caizdir.

─░mam Taberi Hanbeli mezhebini f─▒khi mezhepler aras─▒nda saymaz ve Ahmed b. Hanbeli de fakih saymaz. ─░htilaful fukaha ya bakabiliyorsan─▒z bak─▒n orada ├žok say─▒da ayn─▒ g├Âr├╝┼č├╝ payla┼čan ilim adam─▒n─▒n isimlerini g├Ârebilirsiniz.
┼×├Âyle d├╝┼č├╝n├╝n. ─░mam TaberiÔÇÖde Ahmed b. Hanbel ayar─▒nda bir alimdir ve allamedir.

Yazd─▒─č─▒m s├Âz ┼čudur;
(┼×u an ─░stanbulÔÇÖun en de─čerli arazileri mezarl─▒klard─▒r. Herkesin g├Âz├╝ mezarl─▒klarda. Mezarl─▒klar konusunda en laubali anlay─▒┼č Hanbelilerin anlay─▒┼č─▒d─▒r. Allah onlar─▒ islah etsin.)
─░stanbuldaki mezarl─▒klar─▒ Hanbelilere sorsan─▒z kald─▒r─▒n mezarlar─▒ g├Ât├╝r├╝n uzak bir yere kemikleri g├Âm├╝n derler ve o arazileri de satarlar.

---Zaman─▒m─▒z─▒n Hanbelilerinin ├žok laubali i┼čleri vard─▒r.
Haremeyn arazisinin tamam─▒ vak─▒f arazisidir. Osmanl─▒ e┼čraf─▒ HaremeynÔÇÖde sat─▒n al─▒p vakfedilmedik yer b─▒rakmam─▒┼čt─▒r.
Zaman─▒m─▒z─▒n Hanbelileri vakf─▒n al─▒p sat─▒lmas─▒na dair fetva verip b├╝t├╝n vak─▒f arazilerini, y├Ânetimin atad─▒─č─▒ kayyumlar─▒n g├Âzetiminde satm─▒┼člard─▒r.
La ilahe illallah muhammedun rasulullah
─░slam tarihinde asla devlet idaresinde bulunamam─▒┼č bir mezhep ahir zamanda verdikleri laubali fetvalarla HaremeynÔÇÖi talan ettirmi┼člerdir.
Buna ba┼čka ┼čeyler demeyip ''laubalilik ''dedim.

Dip Not:
Hoca size hatan─▒z─▒ g├Âstermek ve do─čruyu da a├ž─▒klamak i├žin vard─▒r.
Bu yaz─▒lanlar ve diyalo─čun i├žeri─či de derstir.
1-Ahmed b Hanbel fakih de─čil muhaddistir. Kendisi buna ├Âzellikle vurgu yapar.
2-Hanbeli mezhebi Ahmed b Hanbelin kendisine sorulan sorulara cevap olsun diye rivayet etti─či hadislerden verdi─či cevaplar─▒n di─čer mezheplerdeki ├Ârnekleri dikkate al─▒narak bablar ve b├Âl├╝mlere ayr─▒lmas─▒ndan (zamanla ) olu┼čturulmu┼čtur. Bu konuda en b├╝y├╝k pay ─░bn KudameÔÇÖye aittir.
3-Hanbeli mezhebine mensup b├╝t├╝n ilim adamlar─▒n─▒n bir meselede mezhebin (mezhep olmamas─▒ndan dolay─▒ ) ├žok say─▒da birbiriyle ├želi┼čen fetvalar─▒ vard─▒r. Bunun sebebi de ''iza sahhal hadisu fe huve mezhebi '' anlay─▒┼č─▒nda olmalar─▒d─▒r.
4-Hanbeli mezhebi ├žok say─▒da tutars─▒z fetva ile ele┼čtirilmi┼čken, hadisin gere─čine en uygun mezhep zannedilir.
5- Ba┼čl─▒ ba┼č─▒na aralar─▒ndan ─░bn TeymiyyeÔÇÖnin ├ž─▒k─▒┼č─▒ bile yeterlidir.
6-Rivayetlerin sakimini, sahihinden ay─▒rt etme konusundaki tutumlar─▒ sebebiyle bir konuda ayk─▒r─▒l─▒k yapacaklar─▒ zaman zay─▒f sahabi nakillerini, geri d├Ân├╝lm├╝┼č d├╝zeltilmi┼č sahabi fetvalar─▒n─▒ delil getirip iddialar─▒n─▒ isbata gayret ederler.
7- Size verdi─čim ├Ârnekleri tekrar d├╝┼č├╝n├╝n
-Vak─▒flar─▒n sat─▒lmas─▒na cevaz vermeleri ve HaremeynÔÇÖin tamam─▒ vak─▒f arazisiyken bu yolla vak─▒f m├╝lklerine el koymalar─▒
-Osmanl─▒ hilafetine me┼čru bir sebep yokken silahl─▒ isyan etmeleri ve etmeye cevaz vermeleri
-Namaz abdestinde aya─ča ve ince ├žoraba meshe cevaz vermeleri, kabir ziyareti yapanlara bidat├ži ve kabir tap─▒c─▒lar─▒ ismini takmalar─▒
-Peygamberimize hayattayken tevess├╝l yapmaya iman vefat─▒ndan sonra tevess├╝l yapmaya ┼čirk demeleri, efendimizin kabrinin ├╝zerindeki kubbenin y─▒k─▒lmas─▒ gerekti─čine dair verdikleri fetva
kanaatimce ''fetva nitelikleri eksik olan'' fetvalard─▒r. Davran─▒┼člardaki ciddiyetsizlikleri itibar─▒yla ben ''laubali '' olarak niteledim.

M├╝lahaza : 1) Bu bahsedilen meseleler Hanbeli Mezhebinin g├Âr├╝┼čleri mi yoksa vehhabilerin g├Âr├╝┼čleri mi?
2) Benim merak etti─čim yukar─▒da saym─▒┼č oldu─čunuz yanl─▒┼č fikirlerin veya fetvalar─▒n kayna─č─▒ Ahmed b. Hanbel mi, yoksa onu tak─▒p etti─čini iddaa eden insanlar m─▒?

el Cevab:
1)
Hanbeli mezhebi ─░bn Teymiyye sonras─▒nda bir ayr─▒┼čma ya┼čam─▒┼čt─▒r.
K├Âkleri Ahmed b. Hanbelin o─čluna kadar varan bir ayr─▒┼čmad─▒r bu.

─░bn el Cevzi, ─░bn Kudame, ─░bn Akil gibi Hanbeliler 4 mezhebin ├žizgisindedirler. Di─čerlerinden farkl─▒l─▒klar─▒ ictihadi farkl─▒l─▒klard─▒r.

─░bn Teymiyye ve onu takip edenler ise itikadi konularda AllahÔÇÖ─▒n varl─▒─č─▒ ve delilleri, AllahÔÇÖ─▒n s─▒fatlar─▒ ├Âzellikle haberi s─▒fatlar konusunda, alem tasavvuru konusunda , f─▒khi meselelerde di─čer mezheplerden farkl─▒l─▒klar─▒n─▒ g├Âsterme gayreti ve ├Âzellikle de itikadi konulardaki muhalefetlerine paralel gelen f─▒khi ve ahlaki konularda u├žuk fikir ve ictihadlar yapm─▒┼člard─▒r.
Vehhabilik ise tarihi daha yeni bir anlat─▒┼čt─▒r.

2) Hanbeli mezhebinin k├Âkleri Ahmed b hanbelin fetvalar─▒na dayan─▒r.
Ama hadisi okuyarak verdi─či fetvalar─▒na. Hadisin f─▒kh─▒n─▒ a├ž─▒klamadan verilen bu fetvalar sonrakilere s─▒k─▒nt─▒ olu┼čturmu┼čtur.

┼×imdi meselenin halledilmeden b─▒rak─▒lmas─▒ Ahmed b. Hanbeldendir diyece─čim ama ─░mam Ahmed mezhep kurmay─▒ kastetmedi─či i├žin ona hem haks─▒zl─▒k hem sayg─▒s─▒zl─▒k manas─▒na gelecek ifadeler kullanmak durumunda kalaca─č─▒m.
Ahmed b. Hanbelden de─čildir diyece─čim o da tam olarak do─čru olmayacak.
Onun i├žin meseleyi ┼č├Âyle ├Âzetleyeyim.
Hanbeli mezhebi f─▒k─▒h yetene─či geli┼čmemi┼č olan muhaddislerin ve f─▒k─▒h yetene─či varsa da terbiye edilmemi┼č muhaddislerin mezhebidir.
Hadislerin s─▒n─▒rlar─▒nda dural─▒m derken bunu sa─čl─▒kl─▒ uygulayamad─▒klar─▒ i├žin s─▒k─▒nt─▒l─▒ durumlar olu┼čturmu┼člard─▒r.

1- Bir mezhebe ba─čl─▒ kalmak kalmamak konusunda ehli s├╝nnet aras─▒ndaki tutars─▒zl─▒k onlardan ne┼čet etmektedir.
2-Namaz k─▒lmayan kafir olur hadisinin zahirini alarak kim namaz k─▒lmazsa kafir olur fetvas─▒n─▒, hadisin f─▒kh─▒na dikkat etmeden seslendirmeleri sebebiyle hala Hanbeliler namaz k─▒lmayan─▒n h├╝km├╝ sorulunca kafir olur demektedirler. Halbuki hadisin f─▒kh─▒ a├ž─▒s─▒ndan namaz─▒ kasten ve helal kabul ederek k─▒lmayan kafir olur denilmeliydi.

Bu meseleleri onlarca ├Ârnekle ├žo─čaltabilirim. Meselelerin netice itibar─▒yla ucu f─▒khi manaland─▒rmas─▒ yap─▒lmadan yap─▒lan hadis nakilleriyle fetva vermek anlay─▒┼č─▒d─▒r. Bu anlay─▒┼č─▒n mimar─▒ da ─░mam Ahmed b. Hanbeldir.
Sonrakilerin vard─▒klar─▒ yanl─▒┼č neticeler de onun bir kusuru yoksa da hadis sahihse mezhebim odur s├Âylemini sevenlerine iyice ┼čerh etseydi belki de bu ┼čekilde yanl─▒┼č ├ž─▒kar─▒mlarda bulunmaktan uzak dururlard─▒ demekten de kendimi alam─▒yorum.

 

  • married men affairs why are women unfaithful my boyfriend cheated on me with a guy
  • free abortion pill questions about abortion pro life abortion
  • cialis coupon cialis coupon cialis coupon
  • Kullan─▒c─▒ Yorumlar─▒

    ! Yorum yazabilmeniz i├žin ├╝ye olmal─▒s─▒n─▒z.
    ├ťyelik i├žin l├╝tfen sayfan─▒n ├╝st k─▒sm─▒nda yer alan"├ťye Giri┼č | ├╝ye ol" linkine t─▒klay─▒n─▒z.

    Kay─▒t Ekleyen / Eklenme Tarihi
    S├╝meyye Abaci / 15.11.2014



    Eski Eserler


    Eski Eserler K├╝t├╝phanesine Ho┼čgeldiniz!

    Hesap ─░┼člemleri

    ├ťye de─čil misiniz? ├ťye olun!

    Eski Eserlere ├╝ye olarak, k├╝t├╝phanenimiz ve eserlerimiz hakk─▒nda payla┼č─▒mlardan hesab─▒n─▒z ├╝zerinden faydalabilirsiniz...