Eğitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   Kütüphanelerde   ( 151 )   Şehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
Hit
9129104
Üye 1490
Online Üye 0

Azerbaycanın Güzellikler Şairi Aşık Elesger

 Kitap Detayı Kitap No : K-  
Yazar Adı İlim Dalı Konusu Dili
T. E. Biyografi Türkçe
Özelliği Tercüme Eden
 
       
Makale No: 81 Hit : 10739 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Makale Yazarına ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakkındaki Makaleler    

Yazara ait kitaplar
# Kitap Adı
1 Word by Word Picture Dictionary
2 Winning the Future : A 21st Century Contract with America
3 The Koran Handbook: An Annotated Translation
4 The Jerusalem Tract ( er Risaletül Kudsiyye Tercümesi)
5 Şiir Mecmuası
6 Sufism A Beginners Guide
7 Shariah Law An Introduction
8 Risalei Usuli Tarikat ve Biati Hazreti Mevlana
9 Risalei Mevlevi
10 Reformation of Islamic Thought
11 Nuts and Volts Magazine
12 Müntehabat Mecmuası
13 Muslim Networks from Hajj to Hip Hop
14 Minhacül Fukara
15 Mevlevi Tarikatı Silsilesi
16 Mevlevi Şeyhleri Silsilesi
17 Mevlevi Notaları
18 Mevlevî Âyinleri, Mevlana ve Sultan Divaninin Gazeli
19 Mevlevi Ayinleri Notası
20 Mevlevi Ayinleri Mecmuası (II)
21 Mevlevi Ayinleri Mecmuası
22 Mevlevi Ayinleri
23 Mevlevi Ayin Ve Nota Mecmuası
24 Mevlana Kütüphanesi Defteri
25 Menakibi Sultan Divani
26 Mecmûa
27 Mecmua
28 Kelile ve Dimne (Karataka ve Damanaka)
29 Islamic Political Identity in Turkey
30 Islamic Finance: Law, Economics, and Practice
31 Islam: Religion, History, and Civilization
32 Hodaynamag
33 HelpYourself Reading QURAN
34 Hamparsan Ayini Şerif Notaları I-II
35 Fuel Cell Technology Handbook
36 First Thousand Words in Arabic
37 eş Şiatul İsnaaşeriyye ve Tahriful Kuran / الشيعة الإثنى عشرية وتحريف القرآن
38 English for Academic Purposes
39 el Mucem el Vasit / المعجم الوسيط
40 el islam ve el ilm (İslam ve İlim Afgani ve Renanın Münazaraları) / الإسلام والعلم مناظرة رينان والأفغاني
41 el Hulel el Mevşiyye - el Hulel el Mevşiyye fi Zikri el Ahbari el Merrakuşiyye / الحلل الموشية في ذكر الاخبار المراكشية
42 East of the Jordan (Ürdün'ün Doğusu)
43 Conversational Arabic in 7 Days
44 Bebek Bakımı
45 Ayinnamag
46 Around The World In 80 Days ( 80 Günde Devri Alem)
47 Al-Mawrid: A Modern Arabic-English Dictionary / Al Mawrid
48 Al Mutarjim Al Kafi
49 A Vocabulary: Persian, Arabic and English
50 Pocket Drug Reference 2008

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Adı
1 Word by Word Picture Dictionary
2 Winning the Future : A 21st Century Contract with America
3 The Koran Handbook: An Annotated Translation
4 The Jerusalem Tract ( er Risaletül Kudsiyye Tercümesi)
5 Sufism A Beginners Guide
6 Shariah Law An Introduction
7 Reformation of Islamic Thought
8 Nuts and Volts Magazine
9 Muslim Networks from Hajj to Hip Hop
10 Islamic Political Identity in Turkey
11 Islamic Finance: Law, Economics, and Practice
12 Islam: Religion, History, and Civilization
13 HelpYourself Reading QURAN
14 Fuel Cell Technology Handbook
15 First Thousand Words in Arabic
16 English for Academic Purposes
17 East of the Jordan (Ürdün'ün Doğusu)
18 Conversational Arabic in 7 Days
19 Bebek Bakımı
20 Around The World In 80 Days ( 80 Günde Devri Alem)
21 Al-Mawrid: A Modern Arabic-English Dictionary / Al Mawrid
22 Al Mutarjim Al Kafi
23 A Vocabulary: Persian, Arabic and English
24 Pocket Drug Reference 2008

Yazara ait makaleler
# Makaleler Adı
1 Zaman Yolculuğu ile İlgili Problemler Üzerine Muhakeme Soruları Testi / TIME TRAVEL and Newly related problems
2 Yezidilik Ve Yezidiler
3 Velikovskye Göre Musa ve Firavunun Gerçek Hikayesi
4 Vaiz Ahmet Tomorun Firavunun İmanının Kabul Edilmemesiyle Alakalı Vaazı VİDEO İZLE
5 Türk Cihan Hakimiyeti Mefkuresi Hakimiyeti
6 Serçemeli Hattat Hacı Mustafa Necatiddin (K.S.)
7 Sabah Ezanı Okunurken Yemek İçmek Caiz Değildir / الشرب أثناء أذان الفجر
8 Prof.Dr. Ahmed Akgündüz Hocamızla Söyleşi
9 Osmanlıda Matbaa Niçin Gelişmedi?
10 Osmanlı Devleti ve Matbaa
11 Organ Naklinin Hükmü Konusunda Resmi kuruluş ve Dini Merkezlerin Yayınları
12 Müminler Allaha Tevekkül Etsin / وَعَلَى اللّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ
13 Mevlevi Musikisi
14 Mevlana Celaleddin Rumi
15 Matbaa Osmanlıya neden geç geldi?..
16 Matbaa Neden Osmanlı Devletine Avrupadan 272 Yıl Sonra Gelebilmiştir?
17 Malik Aksel İle Mülakat
18 Kürtaj (Çocuk Aldırma) ve Kürtajın Dînî Hükmü
19 Kızıldeniz Selamet ve Felaket Deryası
20 Kavli Leyyin
21 Kameri Ayın Tesbitinde Hilalin Görülmesi / دخول الشهرالقمري بين رؤية الهلال والحساب الفلكي
22 Kabul Edilmeyen İman Firavun İmanı
23 İlk Matbaa ve İbrahim Müteferrika
24 İlk Kuran Tefsiri Olarak Hz Ali nin Mushafı
25 İki Dua Klasiği Yeniden Yayınlandı
26 İbrahim Müteferrikanın Matbaasında Basılan Eserler
27 İbn Hacer el Heyteminin İslamda Helaller ve Haramlar adlı Eserinde Firavunun İmanı Meselesi
28 Hz. Musanın Kızıldenizi Geçişinin Sırrı
29 Hulefa i Raşidin Dönemi Bibliyografyası
30 Hilal Gözlemlerinde Birliğin Sağlanması / توحيد رؤية الهلال
31 Hesaplama Yöntemi ve Kesinliği İle İlgili Mulahazalar / الحساب الفلكي بين القطعية والاضطراب
32 Hazreti Musa Firavunun Sarayında
33 Göktürk Tarihinin Meseleleri Kültigin mi ? Költigin mi ?
34 Firavunun Müslümanlığı
35 Firavunun İmanı...
36 Farabiye Göre Peygamberlik / النبوة عند الفارابي
37 Fahruddin er Raziye Göre Firavunun İmanı Neden Kabul Olunmadı
38 Eşariyye Mezhebi Literatürü
39 Eski Eserler Deneme
40 Eleştiri Yorum 1988 nolu Makalenin Eleştirisidir
41 Early Ottoman Printing the Müteferrika Press
42 Dr. Emel Esin ve Eserleri
43 Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları Bibliyografyası (1924-2009)
44 Çocuk Düşürme ( Kürtaj )
45 Cevşen Sahih Değildir
46 Büyük Türk Bestekarı Dede Efendi II
47 Büyük Türk Bestekarı Dede Efendi I
48 Bir Oryantalistin Hayatı Ignaz Goldziher
49 Bir Medeni Kanun Olarak Mecelle
50 Bir Macar Türkoloğu Dr. Ignaz Kunoş ve Dilimiz ve Halk Edebiyatımız Üzerine Çalışmaları
51 Bir Dost Elinden M. Akifin Son Günleri
52 Benim Babam Kafatasçı Değildi
53 Bediüzzaman ve Abdurrahim Zapsu
54 Bediüzzaman Said Nursinin Cevşen İle İlgili Görüşleri
55 Azerbaycanın Güzellikler Şairi Aşık Elesger
56 Asiye Validemizin Şehid Edilmesi
57 Ahilik Dergahları Ve İcra Ettikleri Fonksiyonlar
58 Ahi Evrenin Tercemei Hali / ترجمة حال اخي اورن
59 Ahi - Osmanlı İlişkisi / علاقات جماعة أخي مع العثمانيين
60 3000 Yıllık Firavunun Cesedi VİDEO İZLE
61 Muhayyelatı Aziz Efendi

Yazar Hakkındaki Tanıtım Makaleleri
# Makaleler Adı

Özeti
read here read read
click beautiful women cheat what makes husbands cheat
married men affairs i cheated on husband my boyfriend cheated on me with a guy
lisinopril lisinopril lisinopril
cialis coupon cialis coupon cialis coupon
gabapentin and alcohol addiction gabapentin and alcohol addiction gabapentin and alcohol addiction
gabapentin use in psych gabapentin use in psych gabapentin use in psych
cialis discount coupon coupons for prescription drugs

Yayın Bilgileri
Yayınlandığı Kaynaklar Türk Edebiyatı Dergisi, sayı:40, s. 35.
Yayınlandığı Tarih Şubat 1977
Yayınlandığı Dergi
Sanal Dergi
Makalenin Linki

Makale Metni   [Yazdır/Print]

Azerbaycan’ın Güzellikler Şairi, Aşık Elesger (1821 -1926)

Saadettin Topuzoğlu

 

Askı ve güzellikleri terennüm eden saz ve söz ustalarının yüzyıllardan beri Azerbaycan'daki gerçek  mekânı GÖYCE bölgesidir.

Dedekorkut'tan tutun da, destanlara varıncaya dek, dillerde ve gönüllerde dola­şan hikâyelerin günümüze ulaşabilmesi; şiir tekniğine, yaratma gücüne ve şahsî olgunluğa erişmiş birçok aşık şairin varlığıyla mümkün olabilmiştir.

19. yüzyıl sonu ile 20. yüzyıl başları arasında; Aşık Elesger'i yetiştiren üstad-ların, bizzat Elesger'in, onun aşık sülâle­sinin ve aşık zamandaşlarının bu bölge lerden şöhretlenerek çıkmış bulunması, Azerbaycan'da ozanlık sanatına ne denli de­ğer verildiğini ortaya koyar.

Aşıkların yaratıcılık mekânı; sazlı sözlü meclisler, bayram ve eğlence günleri, yaylaklar, bağlar, bahçeler ve çeşme baş­larıdır. Elesger, her sanatkârda ol­duğu gibi muhammeslerini, müseddesle­rini, müstezatlarım, muammalarını, koş­malarım, dudakdeymezlerini, dildönmezlerini, tecnislerini, gazellerini, divanlarını, destanlarını —kısaca bu üstün deyişleri­ni— böyle yerlerde terennüm etmişse de bu deyişler söylendiği anda kaleme alın­madığı için gereğiyle toplanamamış, birçok eseri dağılmış, kaybolmuştur.

Aşık, gençlik ve acemilik çağında gördüklerini ve işittiklerini aklında tut­maya ve bilhassa ezberlemeye çalışmıştır. Gençlik hevesinin etkileriyle meydana ge­tirdiği ilk şiirinde düşüncelerini gereğin­ce anlatamamanın zorluğuyla   karşılaşmış ve bu devrede tanınmış aşıklara ve des­tan şairlerine karşılıklar yazmıştır. Saz çalmaya başladıktan sonra sesinin güzel­leşmesi ve emsallerinden daha güzel şeyler söyleyebilmesi için oldukça çaba sarfetmiş, sonunda da başarıya ulaşmıştır. Zamanının gözde ozanlarından Âşık Ali, söz ve ses nağmeleriyle kendine özgü bir hava yaratan Elesger'i çok beğenmiş, onun bu yolda ilerlemesine yardımcı olmuştur. Beş yıllık bir süre içinde Üstâd aşıklar meclisi'nden icazet alan Elesger, 1846 yılında o bölgede hazırlanan bir yarışmada da birincilik kazanarak Aşık Ali gibi bir üstadın —başarısı karşılığı— sazına sa­hip olmuştur.

Elesger'in 40 yaşına kadar güzellikle­re  aşırı bağlılığım eserlerinden anlıyoruz. Berrak ve dokunaklı bir sesle söylenen bu lirik şairin, tabiatta her gördüğü güzel şe­ye   meftunluk   duyması,   onları   en   güzel şekilde  ifade   edebilmesi   her  şaire  nasip olmamıştır. Şair önce obasının, çevresinin, vatanının iyi insanlarına candan bağlıdır. Aslında,   Elesger güzellik   meyvasının   çe­kirdeği, özü insandır. O güzellikler bir ara. da  bulundukça  daha  hoş  bir  güzellik  ol­maktadır.

1860 yılına kadar gösteri meclisinde kâh güzelliklerden, kâh uğursuz muhab­betlerden söz ede ede daha çok pişen aşık, bundan sonra olgunluk çağına girer. Bu devreye (güzellerin ve güzelliklerin te­rennüm çağı) demek daha doğrudur. Ar­tık onda zahirî güzelliklerin yerini hakikî ve geniş anlamda güzellikler almaya başlamıştır. Aşık, insan cemâlinin erginliğe olan hayranlığını belirtir. Yine bu dev­rede, güzellemelerin hem anlamlı, mecazi, olmasını, hem de ses ve saza uy­gun gelecek biçimde ahenkleşmesine dik­kat eder. Onca, sanatta tam anlamda ol­gunlaşmamış, o sanatın inceliklerine va­ramamış,  aşıklar diğer aşıklara, meydan okuma ve yarışma gücüne sahip olamazlar.

Olgunluk çağındaki aşk şiirlerinin içinde en mükemmelleri tecnisleridir, Eles­ger'in... 50 kadar tecnisinde mazmun, bediîlik, cinas ve mânâ renkliliğini en ge­rekli yerlerinde kullanmaktadır.

Elesger, geniş bir bilgiye, müşahade kabiliyetine, işittiğini aklında tutabilme ve önemseme gücüne sahiptir, öğüt veri­ci eserlerinde; irsiyet, terbiye, mertlik, na­mertlik, helâl haram ve güzellik konu­larında çok geçerli fikirler ileri sürerek sadakat, metanet, sehavet, temizlik, pak­lık, ulvîiik, sabır sıfatlarını ayrı ayrı a-çıklar ve daima iyi olunmasını,' kötü dü­şüncelerden uzaklaşılması gerektiğini an­latır durur.

Aşığı son olarak şikâyetlerinin çoğal­dığı bir devre içinde buluruz. Bu bunalım süresince uygunsuzlukların hastası,şikâyetçisidir. Kendine göre değerlendirdiği şikâyetlerinin bir  kısmına bakarak onu dinsiz   gibi   gösterme çabasında bulunan­lar varsa da aslında Elesger; Allah'a ina­nan, İslâm dini ve felsefesine aşık bir şair­dir. Elesger her şeyden önce cemiyeti ve onun kurallarını bozan insan dışı davranış­ların düşmanıdır. Yanlış inanışların, hu­rafelerin, din istismarcılığının, taassu­bun, çanak yalayıcılığın,     şerefsizliğin, gaddarlığın, haysiyetsizliğin, namussuzlu­ğun, nadanlığın, hayasızlığın kısacası ha­yatın   güzel akışını köstekleyen, engelle­yen koyu cehaletin, kültürsüzlüğün   düş­manıdır. Dili döndükçe hicvettiği bu konu­larda aile çevresinin dışına taşarak, top­lum içinde güzellikleri çirkinleştiren herşeyi,  her  vasıtayı - ister zengin, ister fa­kir, ister seyit, molla, hoca, isterse bey, şah, padişah, sultan   olsun yerden yere çalar.

Elesger'in Allah'a ve dinine bağlı bir şair olduğu, ona sığınarak merhamet bek­lediği şiirlerinden anlaşılır. Her ne kadar bazı söyleyişlerinde isyankâr ifadelere raslanmaktaysa da bu başkaldırış herşeyin daha iyi ,daha güzel ve düzenli olabil-mesini arzuladığı anlamını taşır. Şeyta­na uyup haram  yiyenleri gasbedilen malları helâl sayanları kınar, kendi saz ve sanatının daha çok helâl sayılabileceğini etkilenmeden anlatır.

Elesger, zulmün zorbalığın ve kandökücülüğün de düşmanıdır. Bu yüzden ölüm­den söz etmez. Etini yediği bir dişi geyi­ği vurulmuş ve yaralanmış görünce daya­namaz, çocuklar gibi gözyaşı döker, o çok merhametli hassas bir insandır. O, hemcinslerinin dertleriyle ilgilenen, onla­rın birbirine düşmesini, birbirlerine zarar vermesini, birbirlerinin canına kıymasını hoş karşılamayan ve insanlara zulmeden­leri —ister hükümet ,isterse din adamı ol­sun— affetmeyen bir insandır. Bu yüzden hükümet adamlarından halka eziyet edenleri pusuya düşürerek öldüren şakî Deli Ali'yi bile bir destan kahramanı gibi değerlendirir.

Elesger'in yaşadığı yıllarda, onun çev­resinde değerli okullar, aydın fikirli in­sanlar mevcuttu. Hatta eser ya­ratıcısı sanatkârların toplanarak oku­dukları (KURBAN BULAĞI) adlı bir meclisin en çalışkan üyesidir. Onun bu konulardaki çabalarına, çalışmala­rına, eserlerine ve şiirlerindeki kişileri eleştirme ye hicvetme üstünlüğüne bakılır­sa Aşık Elsger'in değil ümmî .bilakis hay­ret verici bir zekâya ve zihin açıklığına sahip, kültürlü, dev bir sanatkâr olduğu anlaşılır.

Ozan, 1914 yılından sonra, gerek aile­si ve gerekse kendi özel yaşantısı içinde çeşitli üzüntülere uğramış ve çok hassas olan bünyesini hasta etmiştir. Olayların sarsıntılarından kendini kurtaramayan Elesger, yalnız çevresinin ve Ülkesinin de­ğil, bütün yeryüzü insanlığının tüm gü­zellikleri bozan sosyal dertlerini, üzüntülerini de kendine görev edinmiş ve bu dert­leri sazıyla, sözüyle dile getirir olmuş­tur.

Aşık Elesger kadar güzelliklere ger. çekten tapan başka bir şair tasavvur et­mek mümkün değildir. O çok içli aşığın tabiattan, ceylan gezen dağlardan, yay­laklardan, kartallı .şahinli dağ yamaç ve zirvelerinden, lâleli, nergisli, sümbüllü, gül­lü çayırlardan, bahçelerden, pınarlardan, çağıldayarak akan sulardan, hayvanlardan, kuşlardan duyduğu zevki terennümü yal nızca yaşadığı çevreye münhasır kalmaz. Bu coşkun zevk ırmağı, zaman zaman A-zerbaycan'dan da dışarı taşarak, dünya­lım her köşesine hatta kâinatın sonsuzlu­ğuna doğru akar,  gider.

Bir güzellik meftunu ve bir gönül aşığı olan Elesger, tasvir ve terennümlerin­de bediî yaratıcılığı, mecazları ve çeşitleri­ni en geniş anlamda ve maharetle kulla­nır. Tabiat varlık ve güzelliklerinden ver. diği örneklerde sesinin ve sazının nağme­leri, kulaklara hoş, canlı ve coşkun yan­kılar getirerek insanı hayretler içersinde bırakır.

Elesger  sanatının en önemli kısmını, tasvirleri teşkil eder. Bu tasvirlerde her-şey ve her şey tabiattaki maddî adlara bü­rünerek insan hayatının günlük  yaşantı­ları içindeki çeşitli ruhî anları, değişiklik­leri, bunalımları;  sevinç, keder ve çökün­tüleri   gösterir.   Böylelikle   Elesger,   dün­yada  insanın   yerinin   çok  büyük,   onunla beraber  bulunan herşeyin  de  daha  güzel ve daha mükemmel olabileceğini anlatmak ister bizlere... Ama güzel ve düzenli şey­ler   yalnızca   dış   çizgilerden    ibaret   bu­lunmamalıdır.     Gerçekten     güzel     insan; hem dış çizgileri, hem de iç âlemi ile gü­zel olanıdır. Böyle güzellikler içinde ulvîlik, iyi niyetilik, temiz yüreklilik, hassaslık gibi

(1) Bu yazı için, M.H.Tahmasıp, E. A hundov   ve   t.   Elesgerov'un   Azerbaycan dergi ve kitaplarında çıkan bir ta kim  araştırmalarından   da   çeviri   yoluyla yararlanılmıştır.

insancıl düşünceler yer alır. Taş gibi, de­mir gibi, buz gibi katı ve soğuk olanlar Elesger   sevgisine   ulaşamazlar.   İyilik   ve güzelliklerle donatılmış sevgiler;  ateşli, alevli, yakıcı, kavurucudur. Bu şekil sevgi­lerde   sınır     aşılmamalıdır.     Vefakârlığı, sadakati,   metaneti,   hareket   ve   davranış­ları güzelleştiren ahlâk kurallarında aşırı olmamak gerekir... Bu biçim düşüncelerle yüklü  bulunan. Elesger'i  bir  terbiyeci  olarak değerlendirmek yanlış sayılmaz. Za­manında;   namusa,  ahlâka,  şerefe,  haysi­yete   değer   veren   insanların   önünde  bir bayrak gibidir Aşık Ozan...  Onda herşey mertlik ve fazilet Ölçüsüne göre değer ka­zanır. Tecnislerinde bu ölçüleri oldukça iş­lemekle beraber,  neyi anlatırsa    anlatsın, kamalarının sonlarını daima güzellikle bi­tirir,

Elesger, zahmetli bir hayat yaşamış, çiftçilik, dülgerlik .değirmencilik, saz ve söz aşıklığı yapmış, geçimini daima çalı­şarak sağlamıştır. Kendi ailesi içindeki çalışmayanları kınadığı oğlu Aşık Talip birçok defa söylemişse de aile fertlerine karşı —genellikle— sevgi ve muhabbette kusur etmediği de muhakkaktır. Ailesi içindekilerin vakitsiz ölümleri ile çok de­ğişik üzüntüler, hassas Elesger'in —daha randıman verebileceği bir devrede— ozan­lık sanatını bırakmasına ve sazını duva­ra asmasına sebebiyet vermiştir. Şaire ait birkaç örnek şiir vermeden önce belirte­lim ki; şiirlerinde Arapça, Farsça kelime­leri çok az kullanan ve yalnızca Azerî Türk lehçesi ile yazan ve söyleyen; aşıklar ül­kesi Azerbaycan'ın büyük ozanı AŞIK E-LESGER'in deyişlerindeki gerçek güzellik ve zenginlikleri takdirle yadetmek görevi­miz olmalıdır.

Bimürvet: Mürvetsiz, hayırsız Üz bürüyüp: Kaş çatıp Saya: Gölge Cavan: (Civan), genç Zaya: (Zayi), boşa gitmek Kavvas: Dal­gıç Tek: Gibi Mürgzar: Kuşların öttüğü yer Gamhar: Dert ortağı Kanıram: Anlarım Hal: Ben Dürr: inci Kend: Şeker Kadd: Boy Kadağa: Engel.

 

 

Aşık Elesger'den Seçmeler:

 

MEN

Gözel, sana malûm olsun, Alışmışam, yanarım men. Elâ gözler süzülende, Canımdan  usanıram  men.

Hangi dağın maralısan? Hayıf, bizden aralısan!! Sen de yardan yaralısan, Duruşundan kanıram men.

Menim adım Eleskerdi, Derdim dillerde ezberdi. Halların dürdü, gevherdi, Sarrafıyam, tanıram men.

 

BİLMİREM

Küsme, a bîmürvet gözel, Derdim çoh,  dize bilmirem. Üz bürüyüp kaçma menden, Men sensiz geze bilmirem.

Çalmassan üstüme saya, Civan ömrüm gider zaya, Kevvas  tek düşüp   deryaya. Çalkanıp yüze bilmirem.

Eleskerin  melül  çağı, Gönlü olup gam dutsağı, Sinemin doksandı dağı, Yetişir yüze, bilmirem.

 

YÜZÜN MENDEN NİYE DÖNDÜ

Gel, ey mihr-ı muhabbetim, Yüzün menden niye döndü? Ağzı şeker, lebi kend'im, Yüzün menden niye döndü?

Ayrılıktan ölüm yeydi, Hasretin kaddimi eydi. Ne dedim, hatrına deydi, Yüzün menden niye döndü?

Aşığa yoktur kadağa, Müştaktır dile, dudağa. Elesker  sana  sadağa, Yüzün  menden niye  döndü?

 

 

YAYLAK

Gözeller seyrangâhısan, Görüm seni var ol, yaylak! Açılsın gülün,  nergizin, Taze mürgüzar  ol, yaylak.

Gözüm kaldı siyah telde, Bülbül öldü meyli gülde. Kimsem yoktu gurbet elde, Sen mene gâmhar ol, yaylak!

Men seni görenden  beri, Sinem oldu gam defteri. Yazık Âşık Eleslkeri öldür, günahkâr ol, yaylak!

 


Bu Makaleye Ait Eleştiri Makaleleri
# Makaleler Adı
Kullanıcı Yorumları

! Yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.
Üyelik için lütfen sayfanın üst kısmında yer alan"Üye Giriş | üye ol" linkine tıklayınız.

Kayıt Ekleyen / Eklenme Tarihi
Nurgül Çepni / 14.7.2009



Eski Eserler


Eski Eserler Kütüphanesine Hoşgeldiniz!

Hesap İşlemleri

Üye değil misiniz? Üye olun!

Eski Eserlere üye olarak, kütüphanenimiz ve eserlerimiz hakkında paylaşımlardan hesabınız üzerinden faydalabilirsiniz...