Eğitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   Kütüphanelerde   ( 151 )   Şehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 893 )  
Hit
9129104
Üye 1490
Online Üye 0

Zina Sonucu Doğacak Olan Çocuğu Aldırmanın Hükmü

 Kitap Detayı Kitap No : F-973  
Soru: Veledi zina olan çocuğu aldırmak isteyen annesine yardım etmenin günahı nedir affı var mıdır? Bu çocuktan kimsenin haberi yok tabi ki kadının annesi hariç babası kardeşleri bilmiyor bilinse kavga ortamı hatta kan çıkma ihtimali var cevap alabilir miyim?
bystolic copay savings card link bystolic manufacturer coupon
bystolic coupon 2013 bystolic coupon 2014 bystolic coupon 2014
cialis coupon cialis coupon cialis coupon
drug coupon cialis trial coupon


Özelliği İlim Dalı Konusu
Hanefi Fıkıh
Soru Soran Cevaplayan Hoca
Bir Katılımcının Sorusu Önder Nar  
       
Fetva No: F-973 Hit : 13212 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Makale Yazarına ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakkındaki Makaleler    

Yazara ait kitaplar
# Kitap Adı
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع
2 Allah / الله

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Adı
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع

Yazara ait makaleler
# Makaleler Adı
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yardım Edilmesi Caiz midir?
2 Yeniçağ Dini ( Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler II )
3 Vasıl b. Atanın Ra Hutbesi / خطبة الراء لواصل بن عطاء المعتزلي
4 Tefriciyye Salatı ve Şirk Olması İddiası
5 T.C Diyanet İşleri Başkanlığının Organ Naklinin Caiz Olduğuna Dair 3 Mart 1990-13 Sayılı Fetvası
6 Sosyalizm ve Din Üzerine
7 Sevginle Yanmadan Aldığım Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramları ve Türkçe Akaid Kitaplarındaki İçeriği / مفهوم السلف و السلفية و استعمالاتها لدي الاساتذة الاتراك و المصادر التركية الاعتقادية
9 Rüya ve İstiharenin Dindeki yeri
10 Ölümden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kureyşilik Şartı Konusunda Mezheplerin İhtilaf Etme Sebepleri
13 Kurana Göre Sünnetin Korunmuşluğu ve Delilleri
14 Kuran Öğretimini Ücretle Yapmanın Cevazını Örfe Dayalı Hükümler Başlığı Altında İncelemesi Hakkında
15 Kadınların Sünneti Meselesi / حكم الختان عند أهل العلم
16 İnsan Bilinmezi ( Dr. Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler I )
17 İmamlar Kureyşten Olacaktır Hadisiyle Alakalı Yüz Rivayet / مائة رواية حول قرشية الخليفة
18 İmam Suyutinin el İtkan fi Ulumil Kuran İsimli Eseri Hakkında / حول كتاب الاتقان في علوم القرأن للسيوطي
19 İmam Ebu Hanifenin Kelamcılığı
20 İmam Ebu Hanife’ye Göre Hz. Muhammed sas in Peygamberliğine İmanın Hükmü
21 İlhad Dini ( Tanrı Tanımazlık ) Ateizm
22 İbn Kudamenin Haberi Sıfatların Manalandırılmasıyla Alakalı Görüşleri
23 Haberi Sıfatlara İmanda Mananın Allahın İlmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonuçluluk Kanununun Eleştirisi )
25 Ehli Kitabın Peygamberimize İman etmeden Cennete Girmesi İnancının Hükmü
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi İle Zı Arasındaki Fark Ve Türkiye De Yaygın Olan Zı Kullanımının Kökeni
28 Çağımız ve İslam
29 Bertrand Russellin Görüşleri Hakkında

Yazar Hakkındaki Tanıtım Makaleleri
# Makaleler Adı

Fetva Detayı   

Soru: Veledi zina olan çocuğu aldırmak isteyen annesine yardım etmenin günahı nedir affı var mıdır? Bu çocuktan kimsenin haberi yok tabi ki kadının annesi hariç babası kardeşleri bilmiyor bilinse kavga ortamı hatta kan çıkma ihtimali var cevap alabilir miyim?

el Cevab:
Sorduğunuz soruya daha önce de cevap vermiştim
İslam fıkhında ruh üflenmesi vaktine kadar anne karnındaki cenin et parçası hükmündedir.
İzalesi anne babanın uygun görmesi çerçevesinde ya da doktor tavsiyesine göre caizdir. 
Zina neticesinde olan hamilelikte de bu sınıra kadar olan zaman diliminde çocuğun düşürülmesi caizdir.
Sizden birinizin yaratılışı anne rahminde 40 günde şekillenir, nutfe daha sonra alakalı haline dönüşür, alaka mudga haline dönüşür sonrasında Allah bir melek gönderir ve melek bu oluşan bedene ruh üfler...

عَنْ عَبْدِ اللهِ بنِ مَسْعُوْدْ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ قَالَ: حَدَّثَنَا رَسُوْلُ اللهِ صلى الله عليه وسلم وَهُوَ الصَّادِقُ المَصْدُوْقُ: (إِنَّ أَحَدَكُمْ يُجْمَعُ خَلْقُهُ فِيْ بَطْنِ أُمِّهِ أَرْبَعِيْنَ يَوْمَاً نُطْفَةً، ثُمَّ يَكُوْنُ عَلَقَةً مِثْلَ ذَلِكَ،ثُمَّ يَكُوْنُ مُضْغَةً مِثْلَ ذَلِكَ،ثُمَّ يُرْسَلُ إِلَيْهِ المَلَكُ فَيَنفُخُ فِيْهِ الرٌّوْحَ،وَيَؤْمَرُ بِأَرْبَعِ كَلِمَاتٍ: بِكَتْبِ رِزْقِهِ وَأَجَلِهِ وَعَمَلِهِ وَشَقِيٌّ أَوْ سَعِيْدٌ. فَوَالله الَّذِي لاَ إِلَهَ غَيْرُهُ إِنََّ أَحَدَكُمْ لَيَعْمَلُ بِعَمَلِ أَهْلِ الجَنَّةِ حَتَّى مَا يَكُوْنُ بَيْنَهُ وَبَيْنَهَا إلاذِرَاعٌ فَيَسْبِقُ عَلَيْهِ الكِتَابُ فَيَعْمَلُ بِعَمَلِ أَهْلِ النَّارِ فَيَدْخُلُهَا، وَإِنَّ أَحَدَكُمْ لَيَعْمَلُ بِعَمَلِ أَهْلِ النَّارِ حَتَّى مَايَكُونُ بَيْنَهُ وَبَيْنَهَا إلا ذِرَاعٌ فَيَسْبِقُ عَلَيْهِ الكِتَابُ فَيَعْمَلُ بِعَمَلِ أَهْلِ الجَنَّةِ فَيَدْخُلُهَا

Bu hadise göre ruh üflenmesi yaklaşık 120. günde gerçekleşir. (el Buhari es Sahih h no: 3208; Müslim es Sahih h no: 2643)

Tecavüze Uğrayıp Hamile Kalan Kadınların Doğum Yapmalarının Hükmü İçin Tıklayınız;
Nikah İle Doğmayan Çocuk İle İlgili Hükümler,Evli Kadınların Zina Etmesi İçin Tıklayınız;

Mülahaza: Ayse Meşeci 
Hocam siteden cevapları okudum 120. Gün ruh üflendikten diye bir tabir var hocam anne karnındaki çocuğa ruh hemen üflenmiyor mu ultrasondan kalp atışları dinlenebiliyor nasıl oluyor?

el Cevab: Anne karnındaki çocuğa ruh hemen üflenmiyor. 
Döllenmiş yumurtadan sonra bir süre geçmesi gerekiyor. Bu geçen süreden sonra çocuk azaları şekilleniyor. Ve sonrasında melek gelip ruh üflüyor. 
Ruh üflenmeden düşük olursa düşen parça pıhtı ya da et parçası hükmündedir. 
Ultrasondan kalp atışları hamilelikten itibaren dinleniliyor demek istemediniz herhalde. 

Mülahaza: Nevriye Görün Erkan 
Hayır… Tıp bebeğin 5 haftadan itibaren dakikada 100 müş, kalp atışını dinliyor.. daha önceden başladığını da ifade ediyor çoğunluk.. 
1 aylıkken... 3-4 ay nereden çıktı ya da 120 gün. Tıp gelişti artık , hükümler de ona göre verilmeli. 1 aylık çocuk bile alınmaz bu durumda.

el Cevab: Meselenin ekseni kalp atışı değildir. Ruh üfleme zamanı ilgili hadislerdeki zaman nitelemesine göre hesaplanmakta ve fetva da o zaman dilimi dikkate alınmaktadır.

Mülahaza: Nevriye Görün Erkan 
Çocuğun suçu yok, alınmamalı… Fukahanın 4 aylık süreç hükmü, günümüzde abestir. Çocuğun bütün organları tam oluyor, tırnağına kadar..

el Cevab: Nevriye Görün Erkan 
Dini bir konu hakkında konuşuyorsunuz. Öncelikle kitap ve sünnet verileri hakkında birikim sahibi ve uzman olanlara fakih denilir. 
Siz Dini açıdan hükmü araştıranlara ve uzmanlara saygısızlık etmiş oluyorsunuz. 
Meselenin Tıbbi açıdan başka bir açısı ve ya ön kabulü olabilir. 
Onu belirtmeniz yeterlidir. 
Bu üslupla konuştuğunuzda netice itibarıyla fakihlerin efendimizin ruh üflenme vaktiyle alakalı esas aldıkları sözlerini de inkar etmiş olursunuz. 
Bu ise bir sahih hadisi inkar durumuna düşürür sizi. Kasdınız zannediyorum ki bu değildir.
Ruh üflenme zamanı ve Ruh üflenmemiş cenine Müdahalenin Hükmü hakkında Aşağıdaki eserlere müracaat edilebilir. 
Aşağıdaki listede yazdığım kitaplara müracaat edebilirsiniz.

İslâm Hukukunda Cenine Müdahalenin Hükmü:
Sibai, Seyfeddin, el-İchâd beyne'l-fıkh ve't-tıb ve'l-kânun , Beyrut : Dârü'l-Kütübi'l-Arabiyye, 1977.
Rahim, İbrâhim b. Muhammed Kâsım b. Muhammed. Ahkâmü’l-ichâd fî’lfıkhi’l-İslâmî, Medine : Mecelletü’l-Hikme, 2002. S. 263.
Pala, Ali ihsan, “Özürlü olduğu tespit edilen ceninin alınması”
sempozyumu, İzmir Tibyan yayncılık. 2008.
Muhammedi, Ali Muhammed Yusuf, Buhusun Fıkhiyye fî Mesaili Tıbbiyyetu Muasıra. Beyrut, Dârü’l-Beşairi’l-İslâmiyye, 2005.
Mecmûetun Minel Fukaha vel-Bahisîn, Kıraatun Fıkhiyye Muasıra fî Mu’tiyati’t-Tıbbi’l-Hadis, Beyrut, el-Gadir li’t-Tıbaa ve’n-Neşr, 2002/1423.
Karaman, Hayrettin, “İslâm’a göre doğum kontrolü ve kürtaj” Hayatımızdaki İslam, İstanbul: İz Yayıncılık, 2002.
Kahtânî, Müsfir b. Ali b. Muhammed, İslam Hukukuna Göre Anne Rahminde Sakat Olan Çocukların Kürtaj Yoluyla Düşürülmesinin Hükmü,Çev, Abdullah Kahraman, C.Ü. İlahiyatFakültesi Dergisi XII/1 - 2008, s.470
İbnu’l-Hûca, Muhammed el-Habîb, “İsmetu’l-Cenini’l-Muşevveh”, Mecelletu’l-Mecme‘u’l-Fıkhi’l-İslâmî, Yıl: 2, Sayı: 4, Cidde, 1989.
İdrîs, Abdulfettah Mahmud, “et-Tehallus mine’l-Halâyâ ve’l-Ecinneti’l-letî bihâ Teşevvuhun Verâsî”, Mecelletu’l-Buhûsi’l-Fıkhiyyeti’l-Mu‘âsıra,Yıl: 17, Sayı: 66, 2005.
Ganim, Ömer b. Muhammed b. İbrâhim, Ahkâmü’l-cenin fî’l-fıkhi’l-İslâmî,Cidde : Dârü’l-Endelüs el-Hadra ; Beyrut : Dâru İbn Hazm, 2001,
el-Bâr, el-Ceninü’l-Müşevveh ve’l-Emrzu’l Verasiyye, Demeşik, Dârü'l Kalem, 1991
Çetin, Hüseyin, Metin ve Sened Tenkidi Açışından Meleğin Cenine Ruh Üflemesi ve Kaderini Yazması Hadisinin Değerlendirilmesi,
Ba Hamd, Muhammed Erfiş. Merahilü’l-haml ve’t-tasarrufati’t-tıbbiyye fi’lcenin beyne’ş-şeriati’l-İslamiyye ve’t-tıbbi’l-muasır. Cezayir, Ad Editions, [t.y.].

Çetin, Hüseyin, 
Metin ve Sened Tenkidi Açışından Meleğin Cenine Ruh Üflemesi ve Kaderini Yazması Hadisinin Değerlendirilmesi,
Bu eserde Konu ile ilgili rivayetlerin kaynakları hadis noları ve islam alimlerinin fetvalarında esas aldıkları deliller kısmen ifade edilmiş. İndirip okumalısınız.
Geniş bir vakitte 120 günde ruh üflenir fetvasının delillerini detaylıca incelerim inşallah

Mülahaza: Murat Tezel 
Bende bir şeyi çok merak ediyorum lütfen cevaplayın zina ile de olsa Allah c.c bu çocuğun olmasını istemiş şimdi yapan zina yapmış bir hata siz diyorsunuz ki öldürülmesi caiz o zaman öldüren katil olmuyor mu ?  

el Cevab: Murat tezel 
Problemi yanlış anlamışsınız. Muhtemelen de okumamışsınız.
Zina sebebiyle de oluşsa anne karnındaki ruh üflenmiş çocuk düşürülmez. Düşürülmesi haramdır.
-Yukarda söz konusu edilen problem şudur.
Zina ile hamile kalmış bir kadın (ya da tecavüz sonucu) hamileliği sonlandırabilir mi?
Hastalık sebebiyle doktorların sonlandırın dediği hamilelikte kaç aylık ya da günlük hamilelik sonlandırılabilir.

Bu sorulara islam fukahasının fetvaları çerçevesinde cevap arıyoruz. Modern tıbbi yaklaşımları ya da hümanist bakış açısını dikkate almıyoruz.
Tecavüz ya da zina sebebiyle hamile kalmış bir kadın ruh üflenmeden önce cenini düşürmelidir. Çünkü cenin sadece bir et parçası ya da döllenmiş yumurtadır. İnsan değildir. 
-Ruh üflenme zamanına ulaşmış olan anne rahmindeki ceninin düşürülmesi haramdır.

Mülahaza: Murat Tezel 
Ne olursa olsun. Rahme düşen hiç birşey öldürülmesi caiz diye birşey yok.
Allah ol demiş mi o et parçasını yaratan kim sizin dediğiniz gibi ben akrabamın başına geldi. Et parçası diyorsun ya. Rüyasında bizim ol dediğimizi öldürmek sevgimizi öldürmek denildi rüyasında sakat doğar dedikleri çocuk nur topu gibi öyle et parçası değip geçmeyin siz kaç tane et parçası yaratabildiniz

el Cevab: Murat Tezel 
Zina haramdır.
Haram yolla rahimde meydana gelen döllenme de haramdır.
Haram yoldan döllenmenin haram olması demek; haram yoldan döllenmiş kadın rahmindeki yumurtanın da orada durmasının ve büyütülmesinin; döllemenin devam ettirilmesinin de haram olması demektir.

Mülahaza: Rumma Makle 
Yani karşı çıkanlara şaşırıyorum evlenmesi haram olan kişiler tarafından hamile bırakılan kadınlar var. bu çocukların yaşamasından doğacak sorunlar ve bunlardan gelecek nesil kıyamet olur.

el Cevab: Evliliğin kolaylaştırılması gerekiyor. Şerrin kapılarını en iyi kapatacak çözüm yollarından birisi budur. 
İnsanların haremlik selamlık değerlerine ve iletişim kurma edeplerine uymaları gerekiyor. 
Meşru olmayan yolla oluşan hamilelik ruh üflenmesi anına kadar sonlandırılmalıdır. 
Ruh üfleme sonrasında ise hamileliğin kasıtlı olarak sonlandırılması haramdır.

Mülahaza: Bahtıgül Murat Altinok 
Hocam nasıl oluyor da Allahın verdiği bir cana haram diye biliyorsunuz. Kıyasının çok yanlış zina haramsa ondan olan gebelik haramdır nasıl bir yaklaşımdır. Kuranı kerimde haram ve helaller bellidir. Bunların haricindekilere haram ve helal kelimesini koyamazsınız. Zina haramdır, bundan doğacak çocuğa haram diyemezsiniz. Üzüm helaldir, bundan çıkan sirke helaldir, şarap haramdır. Şarabında haram olduğu ayrıca kuranda belirtilmiştir. Kuranı kerim haricinde haram ve helalleri belirlemek yani fetva vermek olur. Sizinde fetvayı kurna göre vermediğiniz ortada.

el Cevab: Bahtıgül Murat Altınok
1-Konu: ceninin dürülmesinin hükmü ve kürtajın hükmü
2-Tartıştığımız Boyutu:
Nikahsız ilişki ile döllenme ve bu döllenme sonucu oluşmaya başlayan ceninin devam etmesi ya da Ruh Üflenmesi anına kadar düşürülmesinin hükmüdür.
3-Hamileliğin sonlandırılması gerekir dediğimiz çerçeve: 
Zina ile rahme düşen ve tamamlanan tohumlanma nikahsız ilişkinin haram olması hükmündedir. Bu durum anne rahminde cenine ruh üflenmesine kadar olan süre içinde zinadan tevbe kapsamındadır.
Kadın evliyse zina ile hamile kaldığı erkeğin çocuğunu doğuracaktır. Bu durum bilindiği halde evliliğe devam edildiğinde doğan çocuk kadının nikahı altında olduğu erkeğe nisbet edilecektir. Hadisi şerifte ''çocuk doğduğu yatağa aittir'' buyrulmuştur. Doğacak çocuk gerçek babasına nisbet edilemez. Ve ona mirasçı da olamaz. Hak talep edemez.
Evli kadın zina ile hamile kaldıysa bunu sonlandırmalıdır. Zaten ortada insan yoktur. Tohumlanmış yumurta vardır. O kadar.
4- Hamileliğin sonlandırılması caiz olmayan çerçeve:
İlgili hadisi şeriflerde ruh üflenme zamanının başladığı veya sonrasındaki dönemde çocuğun kasıtlı dürülmesi ve ya kürtajla hayatına son verilmesidir. Bu caiz değildir.

(Kıyasının çok yanlış zina haramsa ondan olan gebelik haramdır nasıl bir yaklaşımdır. Kuranı kerimde haram ve helaller bellidir. Bununların haricindekilere haram ve helal kelimesini koyamazsınız. Zina haramdır, bundan doğacak çocuğa haram diyemezsiniz.)
yazmışsınız.
----
1- Zina haramdır, diyorum zinanın haram olması demek nikahsız olarak veya başkasının nikahında bir kadınla ilişkiye giremezsiniz ve çocuk sahibi de olamazsınız demektir. 
Size göre zina edemezsiniz ama çocuk sahibi olabilirsiniz mi manasına gelir, zinanın haram olması.
2-Kuranda haram ve helal bellidir. Ama bunların haricindekilere haram helal denilemez demişsiniz. (Veledi zina bahislerini demek ki hiç bilmiyorsunuz. Zina konularındaki hadisleri okumamışsınız.)
Daha da ileri gidip ''zinadan doğacak çocuğa haram diyemezsiniz'' yazmışsınız. 
La ilahe illallah muhammedun resulullah. 
Şu yazdıklarınız bir kültürlü Müslümanın yazmış olması utanç vericidir. 
Yahu zina haramdır da zinadan çocuk doğurmak caiz midir! Zina etmekle Zinadan hamile kalmak arasını ayırt edemezsiniz. Zinadan hamile kalmakla zina etmeden başka bir erkekten hamile kalmayı da ayırt edip zina haram ama başka erkeğin tohumuyla döl tutmak caizdir diyemezsiniz) 
Bir kadın yabancı bir erkeğin tohumunu alıp rahminde döllese o kadın zina fiilini işlemedi diye bu şekilde hamile kalması caiz midir yani? 
Subhanallah o da haramdır. Tohumdan hamile kalmakta haramdır. 
Zina haramdır. Zinadan doğan çocukta haram çocuktur. Ama zinadan hamilelikle oluşan çocuk, ruh üflenmesinden sonra düşürülmez. Düşürülmeye teşebbüs edilse (efendimiz zinadan hamile kalan evli kadına git çocuğunu düşür demediği için) bu efendimize muhalefet olur. 
Diğer taraftan mesela annesi çocuğu düşürse ona bir ceza uygulanmaz. Had tatbik edilmez. 
Ama ruh üflenme zamanından sonra rahimdeki çocuk artık bireydir. Ona ilişilmez.

  • progesterone progesterone progesterone
  • lisinopril lisinopril lisinopril
  • gabapentin cost at walgreen gabapentin cost at walgreen gabapentin cost at walgreen
  • sumatriptan injection sumatriptan injection sumatriptan injection
  • bystolic coupon 2013 forest patient assistance bystolic generic alternative
  • Kullanıcı Yorumları

    ! Yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.
    Üyelik için lütfen sayfanın üst kısmında yer alan"Üye Giriş | üye ol" linkine tıklayınız.

    Kayıt Ekleyen / Eklenme Tarihi
    Sümeyye Abaci / 2.9.2015



    Eski Eserler


    Eski Eserler Kütüphanesine Hoşgeldiniz!

    Hesap İşlemleri

    Üye değil misiniz? Üye olun!

    Eski Eserlere üye olarak, kütüphanenimiz ve eserlerimiz hakkında paylaşımlardan hesabınız üzerinden faydalabilirsiniz...