Eğitim Kurumu   ( 2141 )   في الكتب   ( 1659 )   في المؤلفين   ( 4831 )  
في المجلات   ( 786 )   في المكتبات   ( 151 )   في المدن   ( 182 )  
في المقالات   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
مجموع عدد الزوار
9129104
مجموع عدد الاعضاء 1490
Online Üye 0

Hanbeli Mezhebi Hakkında Bilgi

 تفاصيل حول الكتاب رقم الكتاب : F-819  
Soru: Gurupta bir soruya cevap verirken şöyle demişsiniz: Maliki ve Şafii mezhepleri birer şahsın fetvalarından oluşur. Hanbeli mezhebi zaten mezhep sayılmaz. Bunu açıklarmısınız? Hanebli hak mezhep değilmi?
reasons married men cheat how to cheat with a married woman want my wife to cheat
cialis coupon cialis coupon cialis coupon
sumatriptan injection sumatriptan injection sumatriptan injection
cialis discount coupon coupons for prescription drugs


ميزات الطبعة العلم الموضوع
Hanefi Fıkıh
Soru Soran Cevaplayan Hoca
Sayit Tahir Önder Nar  
       
Fetva No: F-819 عدد الزيارة : 2492 الإبلاغ عن خطأ التوصية
   لمؤلف المقالة الكتب الكتب الألكترونية المقالات المقالات حوله    

الكتب للمؤلف
# اسم الكتاب
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع
2 Allah / الله

الكتب الالكترونية للمؤلف
# اسم الكتاب
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع

المقالات للمؤلف
# اسم المقالة
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yardım Edilmesi Caiz midir?
2 Yeniçağ Dini ( Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler II )
3 Vasıl b. Atanın Ra Hutbesi / خطبة الراء لواصل بن عطاء المعتزلي
4 Tefriciyye Salatı ve Şirk Olması İddiası
5 T.C Diyanet İşleri Başkanlığının Organ Naklinin Caiz Olduğuna Dair 3 Mart 1990-13 Sayılı Fetvası
6 Sosyalizm ve Din Üzerine
7 Sevginle Yanmadan Aldığım Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramları ve Türkçe Akaid Kitaplarındaki İçeriği / مفهوم السلف و السلفية و استعمالاتها لدي الاساتذة الاتراك و المصادر التركية الاعتقادية
9 Rüya ve İstiharenin Dindeki yeri
10 Ölümden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kureyşilik Şartı Konusunda Mezheplerin İhtilaf Etme Sebepleri
13 Kurana Göre Sünnetin Korunmuşluğu ve Delilleri
14 Kuran Öğretimini Ücretle Yapmanın Cevazını Örfe Dayalı Hükümler Başlığı Altında İncelemesi Hakkında
15 Kadınların Sünneti Meselesi / حكم الختان عند أهل العلم
16 İnsan Bilinmezi ( Dr. Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler I )
17 İmamlar Kureyşten Olacaktır Hadisiyle Alakalı Yüz Rivayet / مائة رواية حول قرشية الخليفة
18 İmam Suyutinin el İtkan fi Ulumil Kuran İsimli Eseri Hakkında / حول كتاب الاتقان في علوم القرأن للسيوطي
19 İmam Ebu Hanifenin Kelamcılığı
20 İmam Ebu Hanife’ye Göre Hz. Muhammed sas in Peygamberliğine İmanın Hükmü
21 İlhad Dini ( Tanrı Tanımazlık ) Ateizm
22 İbn Kudamenin Haberi Sıfatların Manalandırılmasıyla Alakalı Görüşleri
23 Haberi Sıfatlara İmanda Mananın Allahın İlmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonuçluluk Kanununun Eleştirisi )
25 Ehli Kitabın Peygamberimize İman etmeden Cennete Girmesi İnancının Hükmü
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi İle Zı Arasındaki Fark Ve Türkiye De Yaygın Olan Zı Kullanımının Kökeni
28 Çağımız ve İslam
29 Bertrand Russellin Görüşleri Hakkında

المقالت للتعريف بالمؤلف
# اسم المقالة

Fetva Detayı   

Soru: Gurupta bir soruya cevap verirken şöyle demişsiniz: Maliki ve Şafii mezhepleri birer şahsın fetvalarından oluşur. Hanbeli mezhebi zaten mezhep sayılmaz.

Bunu açıklarmısınız? Hanebli hak mezhep değilmi?

 

el Cevab:

İlgili yazıda esasen bu sorunuzun cevabı var.

Ahmed b. Hanbel bir muhaddisti. Fetva ehliyetinde olmasına rağmen fetva vermez fetva vermekten teverri ederdi. Bir ilim adamının fetva vermesi için kendi dönemindeki ilim altyapısı çerçevesinde 500.000 rivayeti aşan hadis nakil mirasının farkında olmasını şart koşuyordu. Bu sevide bir birikimi olmayanların fetva vermeleri caiz olmaz diyordu.

Ahmed b Hanbel fetva vermediği gibi fetva verenleri titiz olmamakla da eleştirmiştir.

Ahmed b Hanbel hadis sahih olursa mezhebim o dur, diye bir laf söyleyip bu çerçevede kendine özgü bir fıkıh ekolu kurmuştur. Buna günümüzdeki takipçileri Fıkhu'l Hadis diyorlar.

Bu metod hadis öğrenip hadis kritiği için gerekli olan rical, tabakat, cerh tadil, isnad, mustalah ve hadislerin Allah Resulüne kadar kesintisiz isnad edildiği hadis senedine sahip olmak esasları üzerine kurulmuştur.

Kendilerine ehli hadis ismi de veren bu metodu benimseyenler, Kuranın yanı sıra sünnet metinlerini inceleyip sünnet naslarından en güçlü olduğunu düşündükleri metni esas alıyor ve hadis metnini fetva olarak veriyorlar.

Bu anlayış sadece Hanbeli mezhebinden bir grubun sahiplendiği bir yöntemdir.

----

Ehli Sünnetin genelinin metodu ise şudur.

Fetva ehliyeti kitap ile ilgili ilimler, sünnet ile ilgili ilimler ve usulle ilgili ilimlerde birikim ve deneyim elde edildikten sonra kazanılır.

Fakih aynı zamanda bir muhaddistir. Aynı zamanda müfessir, lügatçidir. Fetva vereceği konularda diğer İslami ilimler disiplinlerindeki nakilleri de bilmelidir. Bu fakihe müctehid ismi de verilir.

İlk dönemlerden sonraki dönemdeki fakih ise; genelde bir mezhep deki verilmiş fetvaları delilleriyle birlikte okumuş olan ilim adamıdır. Hanefi ise Hanefi mezhebinin müctehidlerinin fetvalarını doğru şekilde okuyup nakleder, Şafi ise aynı şekilde... 4 mezhebin fıkhını okuduysa hepsinin fetvalarını delilleriyle birlikte doğru şekilde okumuş ve nakledebilecek durumdadır.

(İslam alimlerinin neden 4 mezhep fetvalarından birisine bağlı kaldıkları ve kalmayı tavsiye ettikleri konusu daha önce açıklanmıştı. Onu okumalısınız.)

 

Bir Mezhebe Bağlanmak Ve O Mezhebin Fetvalarına Bağlı Kalarak Dini Hayatını Düzenlemek Fetvasının Dayanağı İctihaddır, Dört Mezhep Haksa Ben Niye Birine Uymak Zorundayım, İctihad Nerelerde Yapılır, İctihad Nedir

http://www.eskieserler.com/Eski/Eserler/Fetva/669/Bir-Mezhebe-Baglanmak-Ve-O-Mezhebin-Fetvalarina-Bagli-Kalarak-Dini-Hayatini-Duzenlemek-Fetvasinin-Dayanagi-ictihaddir,-Dort-Mezhep-Haksa-Ben-Niye-Birine-Uymak-Zorundayim,-ictihad-Nerelerde-Yapilir,-ictihad-Nedir.asp?LID=TR&ID=669

 

Hanbeli mezhebi ehli hadisten bir şahıs olan Ahmed b. Hanbel’in hakkında hadis olan konularda soru sorulduğunda okuduğu hadislerden oluşana bir vera sahibi muhaddisin mezhebiydi. Hicri 1. asırdan itibaren fıkıh ilminin gündemine giren çok sayıda konuda fetvası bilinçli bir tercih olarak yoktu. Buna nazaran Hanbeli mezhebi bir fıkhi mezheb sayılmamıştı.

Ama fetva ehliyetine altyapı itibarıyla sahip bir ilim adamının öğrencilerinin kümelendiği bir mezhep görünümü de vardı.

Zamanla bu öğrencilerin arasından çıkan İbn Kudame verdiği fetvalarla ve derlediği Ahmed b. Hanbel fetvalarıyla Ahmed b. Hanbelin öğrenci grubunun hadis ehli niteliğini Fıkhi mezhep haline getirdi. O tarihten sonra da diğer mezheplerle birlikte Hanbeli fıkhı ve mezhebinden bahsedilmeye başlandı.

 

İlk Hanbeli usulü fıkıh eseri (derli toplu bir usul eseri olması boyutuyla ) Ravdatu'n Nazır ve Cünnetu'l Munazırdır. Eser diğer mezheplerin usul kitaplarının özeti gibidir.

  • what are aids symptoms symptoms for aids/hiv new hiv treatment
  • bystolic savings card bystolic coupon 2014
  • abortion pills over the counter website-knowledge.com when is it to late to get an abortion
  • doxycycline doxycycline doxycycline
  • metformin metformin metformin
  • bystolic coupon 2013 site bystolic generic alternative
  • cialis discount coupon cialis coupon coupons for prescription drugs
  • drug coupon cialis trial coupon
  • Kullanıcı Yorumları

    ! Yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.
    Üyelik için lütfen sayfanın üst kısmında yer alan"Üye Giriş | üye ol" linkine tıklayınız.

    Kayıt Ekleyen / Eklenme Tarihi
    Sümeyye Abaci / 9.3.2015



    Eski Eserler


    Eski Eserler Kütüphanesine Hoşgeldiniz!

    Hesap İşlemleri

    Üye değil misiniz? Üye olun!

    Eski Eserlere üye olarak, kütüphanenimiz ve eserlerimiz hakkında paylaşımlardan hesabınız üzerinden faydalabilirsiniz...