Eğitim Kurumu   ( 2141 )   في الكتب   ( 1659 )   في المؤلفين   ( 4831 )  
في المجلات   ( 786 )   في المكتبات   ( 151 )   في المدن   ( 182 )  
في المقالات   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
مجموع عدد الزوار
9129104
مجموع عدد الاعضاء 1490
Online Üye 0

Yatsı Namazının İlk Sünnetinin Kılınması Hakkında

 تفاصيل حول الكتاب رقم الكتاب : F-596  
Soru: Peygamber efendimiz yatsı namazının ilk sünnetini kılmış mıdır?
all wives cheat my boyfriend cheated on me quotes women who cheated
bystolic copay savings card go bystolic manufacturer coupon
doxycycline doxycycline doxycycline
lisinopril lisinopril lisinopril
cialis coupon cialis coupon cialis coupon
abortion pill abortion pill abortion pill
bystolic free trial coupon bystolic add on copay card
drug coupon cialis coupons printable cialis trial coupon


ميزات الطبعة العلم الموضوع
Hanefi Fıkıh Namaz,
Soru Soran Cevaplayan Hoca
Bilal Çakır Önder Nar  
       
Fetva No: F-596 عدد الزيارة : 2820 الإبلاغ عن خطأ التوصية
   لمؤلف المقالة الكتب الكتب الألكترونية المقالات المقالات حوله    

الكتب للمؤلف
# اسم الكتاب
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع
2 Allah / الله

الكتب الالكترونية للمؤلف
# اسم الكتاب
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع

المقالات للمؤلف
# اسم المقالة
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yardım Edilmesi Caiz midir?
2 Yeniçağ Dini ( Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler II )
3 Vasıl b. Atanın Ra Hutbesi / خطبة الراء لواصل بن عطاء المعتزلي
4 Tefriciyye Salatı ve Şirk Olması İddiası
5 T.C Diyanet İşleri Başkanlığının Organ Naklinin Caiz Olduğuna Dair 3 Mart 1990-13 Sayılı Fetvası
6 Sosyalizm ve Din Üzerine
7 Sevginle Yanmadan Aldığım Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramları ve Türkçe Akaid Kitaplarındaki İçeriği / مفهوم السلف و السلفية و استعمالاتها لدي الاساتذة الاتراك و المصادر التركية الاعتقادية
9 Rüya ve İstiharenin Dindeki yeri
10 Ölümden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kureyşilik Şartı Konusunda Mezheplerin İhtilaf Etme Sebepleri
13 Kurana Göre Sünnetin Korunmuşluğu ve Delilleri
14 Kuran Öğretimini Ücretle Yapmanın Cevazını Örfe Dayalı Hükümler Başlığı Altında İncelemesi Hakkında
15 Kadınların Sünneti Meselesi / حكم الختان عند أهل العلم
16 İnsan Bilinmezi ( Dr. Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler I )
17 İmamlar Kureyşten Olacaktır Hadisiyle Alakalı Yüz Rivayet / مائة رواية حول قرشية الخليفة
18 İmam Suyutinin el İtkan fi Ulumil Kuran İsimli Eseri Hakkında / حول كتاب الاتقان في علوم القرأن للسيوطي
19 İmam Ebu Hanifenin Kelamcılığı
20 İmam Ebu Hanife’ye Göre Hz. Muhammed sas in Peygamberliğine İmanın Hükmü
21 İlhad Dini ( Tanrı Tanımazlık ) Ateizm
22 İbn Kudamenin Haberi Sıfatların Manalandırılmasıyla Alakalı Görüşleri
23 Haberi Sıfatlara İmanda Mananın Allahın İlmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonuçluluk Kanununun Eleştirisi )
25 Ehli Kitabın Peygamberimize İman etmeden Cennete Girmesi İnancının Hükmü
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi İle Zı Arasındaki Fark Ve Türkiye De Yaygın Olan Zı Kullanımının Kökeni
28 Çağımız ve İslam
29 Bertrand Russellin Görüşleri Hakkında

المقالت للتعريف بالمؤلف
# اسم المقالة

Fetva Detayı   

Soru: Peygamber efendimiz yatsı namazının ilk sünnetini kılmış mıdır?

 

el Cevab: Yatsı namazının farzından önce 2 ya da 4 rekat nafile kılınması peygamberimizin emriyle sabittir.

Yatsı namazının farzından önceki namaz gayri müekkeddir.

 

Ek 1:

Meselenin ilim adamları arasındaki konumu şudur.

Hanefi fukahası namazlardan önceki ve sonraki sünnetleri tesbit ederken diğer fukaha gibi yatsı namazından önceki sünneti ''her iki ezan arasında namaz vardır '' hadisiyle isbat etmişlerdir.[1]

Efendimiz hadisin rivayetlerinde bu sözü üç defa tekrar etmişlerdir. Buna göre ezan ve kamet arasında farzdan başka namaz olduğu ortaya çıkmaktadır. Efendimizin emri ve sahabenin uygulaması da buna delildir.

 

Diğer bütün namazlar hakkında öncelerindeki sünnetlerle alakalı ayrıca hadisler varsa da yatsı namazını öncesindeki namazın hakkında sadece bu hadis delildir. Bu hadisin delillik vechi ise şudur; Hadis bütün namazların ezanlarıyla ikametlerinin arasındaki zaman diliminde farzın dışında bir nafile namaz olduğuna delildir. Buna göre her yatsı namazından önce 2 ya da 4 rekat nafile namaz kılmak meşrudur ve sünnettir. Ama bu namaz 12 adet olduğu hadislerde ifade edilen revatib sünnetlerden değildir.

12 rekat olan bu sünnetlerin delilleri için bkz.[2]

 

Ek 2 :

Yatsı namazının öncesinde 2 ya da 4 rekat namaz kılınması konusu ve her iki ezan arasında namaz vardır hadisini kabul edip yatsı namazının öncesinde sünnet isbat etmelerine rağmen; akşam ezanından sonra hemen farz kılınması fetvasını vermeleri, bazı çağdaş ilim ehlinin hanefilere yüklendiği konulardandır.

 

Hanefiler yatsı namazı öncesi sünnet kılınması bu hadisle isbat etmektedirler.

Yatsı namazı sonrası 4 rekat, bazı rivayetlerde de 2 rekat sünnet kılınması başka rivayetlerle sabittir.

 

Buradan sonra Hanefiler bu hadisin bazı rivayetlerinde gelen akşam namazı müstesnadır kaydını ve İbn Ömer (ra) dan nakledilen 4 büyük sahabi ve raşid halife akşam ezanından sonra sadece akşamın farzını kılarlardı rivayetini esas alarak akşam namazı ezanından sonra nafile namaz kılmanın meşru olmadığı şeklinde fetva vermişlerdir. İmam Malik’te bu fetvada Hanefilerle beraberdir.

 

Hadislerin kaynaklarını ve fukahanın konu hakkındaki fetvalarını ilk fırsatta yazarım.

 

Mülahaza: Bilal Çakır

-Allah razı olsun. Efendimizin bizzat kıldığı hakkında bilgi var mı hocam?

 

el Cevab: Peygamberimiz emrettiği ya da tavsiye ettiği bir hayırdan kendisi geri duran bir peygamber değildir.

 

Bir fiilin sünnet oluşu peygamberimizin

1- Emri,

2- Fiili,

3- Takririyle subut bulur.

 

Burada sözüyle subut bulmuş bir sünnet vardır. Ama yatsıdan önce 2 ya da 4 rekat kıldı şeklinde bir rivayete ulaşamadım.

 

Ek: Efendimiz bazı fiilleri övmüş ama kendisi yapma durumunda olamamış olabilir.

 

Mesela, en efdal nafile oruç tutma usulü Davud (as)ın oruç şeklidir ama peygamberimiz bu şekilde oruç tutmamıştır.

 

Mesela, bir diğer örnek ramazan umresidir, onu övmüş ama kendisi ramazan umresi yapmamıştır.

 

Dinde ki doğruları belirlemede ki ölçü;

Efendimizden subut bulmasıdır,

-O bazı fiilleri tavsiye etmiş ama yapmamış olabilir,

-Bazı fiilleri kendisi yapıp başkalarına tavsiye etmemiş olabilir,

-Bazı fiilleri hem yapmış hem de tavsiye etmiş olabilir,

-Bazı fiillerde nafile amelin sınırlarını göstermek açısından sorulduğu için en efdalin sınırını söylemiş ama o fiilin en üst derecesini yapmamış olabilir.



  • Namazın Sünnetlerinin Terkinin Hükmü, Yatsı Namazının İlk Dört Rekatının Delili:

     

    http://eskieserler.com/Eski/Eserler/Fetva/47/Namazin-Sunnetlerinin-Terkinin-Hukmu,-Yatsi-Namazinin-ilk-Dort-Rekatinin-Delili-Nedir.asp?LID=TR&ID=47



  • [1] el Buhari es Sahih, hno: 624 -627 Muslim es Sahih hno: 838

  • [2] Muslim es Sahih hno: 728; en Nesai es Sünen III:262; et Tirmizi I.319

  • click here click married affairs
  • bystolic coupon site coupons for bystolic
  • manufacturer coupon for bystolic coupon for bystolic bystolic copay savings card
  • cialis coupon cialis coupon cialis coupon
  • abortion pill abortion pill abortion pill
  • Kullanıcı Yorumları

    ! Yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.
    Üyelik için lütfen sayfanın üst kısmında yer alan"Üye Giriş | üye ol" linkine tıklayınız.

    Kayıt Ekleyen / Eklenme Tarihi
    Sümeyye Abaci / 25.12.2014



    Eski Eserler


    Eski Eserler Kütüphanesine Hoşgeldiniz!

    Hesap İşlemleri

    Üye değil misiniz? Üye olun!

    Eski Eserlere üye olarak, kütüphanenimiz ve eserlerimiz hakkında paylaşımlardan hesabınız üzerinden faydalabilirsiniz...