Eğitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   Kütüphanelerde   ( 151 )   Şehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
Hit
9129104
Üye 1490
Online Üye 0

Kuran Okuduktan Sonra Sadakallahulazim Demenin Hükmü

 Kitap Detayı Kitap No : F-570  
Soru: Hocam Kur'an okuyan kişi bitirirken Sadakallahulazim demesinin hükmü nedir? Bir kardeşimiz ile bu hususta biraz münakaşa ettik, kendisi bunu sahabe yapmamış, bu bid'at bir ameldir diyor. Bu hususta delil nedir?
cheats women who cheat on husbands married woman looking to cheat
free abortion pill abortion pictures pro life abortion
bystolic savings card bystolic coupon 2014
sumatriptan injection sumatriptan injection sumatriptan injection


Özelliği İlim Dalı Konusu
Hanefi Fıkıh
Soru Soran Cevaplayan Hoca
Muhammed Danabaş Önder Nar  
       
Fetva No: F-570 Hit : 4436 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Makale Yazarına ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakkındaki Makaleler    

Yazara ait kitaplar
# Kitap Adı
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع
2 Allah / الله

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Adı
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع

Yazara ait makaleler
# Makaleler Adı
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yardım Edilmesi Caiz midir?
2 Yeniçağ Dini ( Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler II )
3 Vasıl b. Atanın Ra Hutbesi / خطبة الراء لواصل بن عطاء المعتزلي
4 Tefriciyye Salatı ve Şirk Olması İddiası
5 T.C Diyanet İşleri Başkanlığının Organ Naklinin Caiz Olduğuna Dair 3 Mart 1990-13 Sayılı Fetvası
6 Sosyalizm ve Din Üzerine
7 Sevginle Yanmadan Aldığım Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramları ve Türkçe Akaid Kitaplarındaki İçeriği / مفهوم السلف و السلفية و استعمالاتها لدي الاساتذة الاتراك و المصادر التركية الاعتقادية
9 Rüya ve İstiharenin Dindeki yeri
10 Ölümden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kureyşilik Şartı Konusunda Mezheplerin İhtilaf Etme Sebepleri
13 Kurana Göre Sünnetin Korunmuşluğu ve Delilleri
14 Kuran Öğretimini Ücretle Yapmanın Cevazını Örfe Dayalı Hükümler Başlığı Altında İncelemesi Hakkında
15 Kadınların Sünneti Meselesi / حكم الختان عند أهل العلم
16 İnsan Bilinmezi ( Dr. Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler I )
17 İmamlar Kureyşten Olacaktır Hadisiyle Alakalı Yüz Rivayet / مائة رواية حول قرشية الخليفة
18 İmam Suyutinin el İtkan fi Ulumil Kuran İsimli Eseri Hakkında / حول كتاب الاتقان في علوم القرأن للسيوطي
19 İmam Ebu Hanifenin Kelamcılığı
20 İmam Ebu Hanife’ye Göre Hz. Muhammed sas in Peygamberliğine İmanın Hükmü
21 İlhad Dini ( Tanrı Tanımazlık ) Ateizm
22 İbn Kudamenin Haberi Sıfatların Manalandırılmasıyla Alakalı Görüşleri
23 Haberi Sıfatlara İmanda Mananın Allahın İlmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonuçluluk Kanununun Eleştirisi )
25 Ehli Kitabın Peygamberimize İman etmeden Cennete Girmesi İnancının Hükmü
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi İle Zı Arasındaki Fark Ve Türkiye De Yaygın Olan Zı Kullanımının Kökeni
28 Çağımız ve İslam
29 Bertrand Russellin Görüşleri Hakkında

Yazar Hakkındaki Tanıtım Makaleleri
# Makaleler Adı

Fetva Detayı   

Soru: Hocam Kur'an okuyan kişi bitirirken Sadakallahulazim demesinin hükmü nedir? Bir kardeşimiz ile bu hususta biraz münakaşa ettik, kendisi bunu sahabe yapmamış, bu bid'at bir ameldir diyor. Bu hususta delil nedir?

 

el cevab:

1.AÇI: Kuran okumayı bitiren insanın ya da dinleyenlerin ''Sadakallahu'' ,''Sadakallahu ve Rasuluhu'' , ''Sadakallahu'l-azim'' , ''Sadakallahu'l-aliyyu'l-azim'' , ''Sadakte'' , ''Ahsente Ahsenallahu ileyke'', ''Sadakte ve Tekabbelallahu minke ve minna'', ''Barakallah''..... demeleri caizdir. Mubahtır.

 

2. AÇI: Sünnet olduğunu düşünerek ya da hadisten delili var iddiasıyla bu fiilin yapılması da caizdir. Ortada bu fiili ifade eden zayıf hadisler vardır.

-----------

3.AÇI: Konunun bidat olan yönü yoktur. Asrı saadette sahih bir rivayetle bu amel sabit değildir, diyenler bu fiilin sünnetten kabul edilerek yapılması bidat olur demektedirler.

 

Ek 1:

1-Kuran okunduğunda dua cümleleri geldiğinde Amin demek, uyarı ayetleri geldiğinde ''Estağfirullah'' demek. Bazı surelerin sonun da Allahu Ekber demek sünnetle sabit ve meşru fiillerdir. Kuran okuma bitirilince ''Sadakallahu'l-azim'' vb ifadeler söylenilmesi de bu çerçeve de caiz olur. Faziletli amel kapsamına girer.

Bunun delilleri için bkz.

http://www.eskieserler.com/Eski/Eserler/Fetva/382/Yatsidan-Sonra-Amener-Rasulu-Okumanin-Hukmu.asp?LID=TR&ID=382  

 

2-Kuran da ''Sadakallah'='' Allah'ın ayeti doğrudur'' kullanımı vardır.

ومن أصدق من الله حديثا

''Allah'tan daha doğru söz söyleyen mi var'.[1]

ومن أصدق من الله قيلا

Allah'ın söylemesinden daha doğrusu, güveniliri mi var''[2]

قل صدق الله

''Allah doğru söyledi(Sadakallah) de...''[3] ayetleri de Kuran ayetleri duyulduğunda sadakallah demenin caizliğine delil olur.

 

3- Peygamber efendimizin sözleri duyulduğunda ''Sadakte ya rasulallah'' (ey Allahın Rasulu doğru söyledin) denilmesi de sahabenin çok sık kullandığı ifadelerdir.

Cebrail as Efendimize imanı İslamı ve ihsanı sorduğunda ''Sadakte'' (doğru söyledin), demiştir.

 

4- Her müminin imana giriş sözü ''Eşhedu en la ilahe illalallah ve enne Muhammeden resulullah'' tır. Bu ifadeler doğrulama ifadeleridir.

Esasen İman etmek demek; tasdik etmek demektir. Yani Allah ve Rasulu doğru söyledi demektir.

 

5- Veda haccında ''Allahumme hel bellagtu'' diye sorulunca, müminler onu ''evet emaneti tebliğ ettin'' diye tasdik etmişlerdir.

Bu şekilde konuşmak dindendir.

 

''Sadakallah'' demek Bidattir anlayışının Kökeni Nedir?

 

Bütün bu manalar ortadayken bunları göz ardı edip,''efendimiz döneminde kuran okunduğunda peşi sıra '' Sadakallah'' denildi mi denilmedi mi araştırıp; denildiği sahih bir rivayetle sabit olmadı o halde bu bidattir '' demek, Ehli sünnet arasında sadece Hanbelilerin Selefiyye kolunda görülen gereksiz ve semeresiz bir hassasiyettir.

 

Kuran okumamız mahluk mudur diye sorulduğunda İmam Ahmed b Hanbel, ''kuran okumamız mahluktur'' demedi ya, bu fitne o gün bu gündür devam etmektedir. İmam Ahmed b Hanbel'e neden mahluktur demedin dedildiğinde, ''keyfe egulu ma lem yegulhu rasulullah '' = ''Allah resulu'nun demediğini nasıl derim '' demiştir.

İşte sıkıntının sebebi Ahmed b Hanbel’in bu iyi düşünülmemiş hassasiyetidir.

Halbuki Kuranı telaffuzumuz mahluktur. Bunu İmam Ebu Hanife açıkça ifade etmiştir. Çok sayıda fakih de ifade etmişlerdir. Ama işte İmam Ahmed b Hanbel'in bu tavrının yankıları hala devam etmektedir.



  • [1] en Nisa 87

  • [2] en Nisa 122

  • [3] Ali İmran 95

  • click here why men cheat on beautiful women why do married men cheat
  • read here click here unfaithful wives
  • link how many women cheat on husbands why do wifes cheat
  • free abortion pill dilatation & curettage pro life abortion
  • cialis coupon cialis coupon cialis coupon
  • gabapentin cost at walgreen gabapentin cost at walgreen gabapentin cost at walgreen
  • Kullanıcı Yorumları

    ! Yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.
    Üyelik için lütfen sayfanın üst kısmında yer alan"Üye Giriş | üye ol" linkine tıklayınız.

    Kayıt Ekleyen / Eklenme Tarihi
    Sümeyye Abaci / 18.12.2014



    Eski Eserler


    Eski Eserler Kütüphanesine Hoşgeldiniz!

    Hesap İşlemleri

    Üye değil misiniz? Üye olun!

    Eski Eserlere üye olarak, kütüphanenimiz ve eserlerimiz hakkında paylaşımlardan hesabınız üzerinden faydalabilirsiniz...