Eğitim Kurumu   ( 2141 )   في الكتب   ( 1659 )   في المؤلفين   ( 4831 )  
في المجلات   ( 786 )   في المكتبات   ( 151 )   في المدن   ( 182 )  
في المقالات   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
مجموع عدد الزوار
9129104
مجموع عدد الاعضاء 1490
Online Üye 0

Peygamberimizin Rüyada Görülmesi VII - Müslümanlar Dara Düştüklerinde Yardım Gelmeme Sebebi

 تفاصيل حول الكتاب رقم الكتاب : F-56  
Soru: Peygamberimizin ilk halife seçiminden bu yana müslümanların sağlıklı karar vermekte zorlandıkları ortam ve tarihi olaylarda niçin ''etkin bir rol oynamadığı'' sorusu sıklıkla sorulmaktadır. Bu sorunun cevabı nedir?

ميزات الطبعة العلم الموضوع
Hanefi Tasavvuf
Soru Soran Cevaplayan Hoca
M.biçer;Yusuf N.;Ayşe Reşad,M.Akkut; Hüseyin Tezcan;Halil Kalyoncu Önder Nar  
       
Fetva No: F-56 عدد الزيارة : 3885 الإبلاغ عن خطأ التوصية
   لمؤلف المقالة الكتب الكتب الألكترونية المقالات المقالات حوله    

الكتب للمؤلف
# اسم الكتاب
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع
2 Allah / الله

الكتب الالكترونية للمؤلف
# اسم الكتاب
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع

المقالات للمؤلف
# اسم المقالة
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yardım Edilmesi Caiz midir?
2 Yeniçağ Dini ( Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler II )
3 Vasıl b. Atanın Ra Hutbesi / خطبة الراء لواصل بن عطاء المعتزلي
4 Tefriciyye Salatı ve Şirk Olması İddiası
5 T.C Diyanet İşleri Başkanlığının Organ Naklinin Caiz Olduğuna Dair 3 Mart 1990-13 Sayılı Fetvası
6 Sosyalizm ve Din Üzerine
7 Sevginle Yanmadan Aldığım Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramları ve Türkçe Akaid Kitaplarındaki İçeriği / مفهوم السلف و السلفية و استعمالاتها لدي الاساتذة الاتراك و المصادر التركية الاعتقادية
9 Rüya ve İstiharenin Dindeki yeri
10 Ölümden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kureyşilik Şartı Konusunda Mezheplerin İhtilaf Etme Sebepleri
13 Kurana Göre Sünnetin Korunmuşluğu ve Delilleri
14 Kuran Öğretimini Ücretle Yapmanın Cevazını Örfe Dayalı Hükümler Başlığı Altında İncelemesi Hakkında
15 Kadınların Sünneti Meselesi / حكم الختان عند أهل العلم
16 İnsan Bilinmezi ( Dr. Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler I )
17 İmamlar Kureyşten Olacaktır Hadisiyle Alakalı Yüz Rivayet / مائة رواية حول قرشية الخليفة
18 İmam Suyutinin el İtkan fi Ulumil Kuran İsimli Eseri Hakkında / حول كتاب الاتقان في علوم القرأن للسيوطي
19 İmam Ebu Hanifenin Kelamcılığı
20 İmam Ebu Hanife’ye Göre Hz. Muhammed sas in Peygamberliğine İmanın Hükmü
21 İlhad Dini ( Tanrı Tanımazlık ) Ateizm
22 İbn Kudamenin Haberi Sıfatların Manalandırılmasıyla Alakalı Görüşleri
23 Haberi Sıfatlara İmanda Mananın Allahın İlmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonuçluluk Kanununun Eleştirisi )
25 Ehli Kitabın Peygamberimize İman etmeden Cennete Girmesi İnancının Hükmü
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi İle Zı Arasındaki Fark Ve Türkiye De Yaygın Olan Zı Kullanımının Kökeni
28 Çağımız ve İslam
29 Bertrand Russellin Görüşleri Hakkında

المقالت للتعريف بالمؤلف
# اسم المقالة

Fetva Detayı   

Soru: Peygamberimizin ilk halife seçiminden bu yana müslümanların sağlıklı karar vermekte zorlandıkları ortam ve tarihi olaylarda niçin ''etkin bir rol oynamadığı'' sorusu sıklıkla sorulmaktadır.  Bu sorunun cevabı nedir?

Peygamberlerin Ve Evliyanın Müslümanların Dara Düştükleri Zamanlarda Niçin Onlara Yardım Etmedikleri Konusu:

-Esasen bu soru, bu soruyu kurgulayan insanlara göre hatalıdır. Ve şirktir. Sadece ilzam etmek için üretilmiş bir sorudur. 

-Cevabı ise şudur. Fayda ve zarar veren sadece yüce Allah’tır. Müminler bütün insanlık tarihi boyunca aynı durumla karşı karşıyadılar. 

 

إِنَّ الَّذِينَ يُحَادُّونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُولَئِكَ فِي الْأَذَلِّينَ (20) كَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَرُسُلِي إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ (21) لَا تَجِدُ قَوْمًا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ يُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ كَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِيرَتَهُمْ أُولَئِكَ كَتَبَ فِي قُلُوبِهِمُ الْإِيمَانَ وَأَيَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ وَيُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ أُولَئِكَ حِزْبُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (22)

 

''Ben ve peygamberlerim hep galip geliriz[1] ayeti de akılda tutularak meseleye bakılırsa görülecektir ki, 

1- Allaha zor olan bir şey yoktur. O dilese her insan ayetler karşısında iman dan geri duramazdı. Kalplere hükm eden odur. O dilese herkes hiçbir kusur işlemeksizin melekler gibi dünya da yaşarlardır. 

2- Ama Allah, ruhlar aleminde kendisine iman eden bütün ruhları; dünya hayatında onu görmedikleri halde etraflarına koyduğu ayetlerine bakarak kendisini tanımaları  sorumluluğuyla dünya alemine göndermiştir. Her insan; Akıl ve şehvet e direnip şeytanın vesveselerine karşı koyup, varlığına iman ettikleri Allaha teslim olarak  yaşamakla  imtihan olunmak  üzere dünya hayatına gönderilmiştir. 

3- Bu dünya hayatında kim Allahın emir ve nehiylerine onun razı olacağı şekilde sarılmayı başarırsa onlar kurtuluşa ereceklerdir.

Dünya hayatında Allah’tan alınacak yardım bireysel ve toplumsal boyutlarda farklıdır. 

-Bireysel boyutuyla imtihan şudur;  kim Allaha teslim olmayı başarırsa imanın lezzetini tadacaktır. Başa gelen sıkıntılar Allahtan imtihan vesileleridir.  Onlara bu gözle bakan sıkıntılardan kazançlı çıkar. Ve sıkıntılara Allahın kendilerini cehenneme atma vesilesi ettiği belalar olarak bakmaz. 

-Toplumsal boyutuyla imtihan  ise  şudur; bireyler ne kadar gayret ederler de kendilerini Allaha teslim ederlerse o toplumlar da Allahın emirlerini yerine getirmeye ve yaşadıkları yerlerde adaletin ve huzurun tesis edilmesinde  o kadar başarılı olurlar. Ne kadar nefislerini şehvetlerine kaptırırlarsa o kadar Allaha isyan edilen ve adaletsizliğin yaygın olduğu toplumlar oluşur. Ve Zulum düzenleri ve liderleri ortaya çıkar ve yaşar.

‘’Nasılsanız öyle idare olunursunuz’’ sözü bu manaya işaret eder. 

 4- Peygamber efendimiz çok sayıda ilahi lutfa mazhar idi.  Aynı şekilde ümmetinden çok sayıda salih insan Allah tarafından kerametler ihsan edilenlerden oldular. 

-Efendimiz hayatı boyunca bir iki yer dışında müslümanların terbiye olup, Allah’a teslim olması ve kenetlenmelerinden önce Allahtan düşmanları yenme konusunda yardım istememiştir. Bunun sebebi kulluk ameliyesinin temelinin kulların ellerinden gelenleri yapmalarından sonra Allahtan yardım istemelerinin meşru olmasıdır. 

-Allah teala iman edenlere; ''sen ve rabbin gidip savaşın biz burada sizin bizim düşmanlarınızı yenmenizi oturup bekleyeceğiz'' demeyi haram kılmıştır. 

-Peygamberimiz çok daralmadıkça dua ile savaş kazanmamıştır. 

-Sahabe i kiram da efendimizden bu kulluk bilincini aldıklarından, asla duaları kabul olunan iman sahiplerinden savaşı oturarak kazanmak için dua istememişlerdir. Ellerinden geleni yaptıktan sonra  duasına hemen icabet edilenlere başvurmuşlardır.

 

Hakkında; ''nice tozlara bulanmış garibanlar vardır ki Allah’a yemin ederek Allah’tan hatır koyup bir şey isteseler, Allah onların dualarını kabul ediverir '' buyurulanlardan Bera (ra)' ı, Hz. Ömer savaşlara götürdüğünde, son çare olarak ondan dua istemiştir.  O dua edince düşman askerlerinin hemen kaçmaya başladıkları nakledilmiştir.

 

 

 

  •  
  • [1] Mücadile 20-22

  • Kullanıcı Yorumları

    ! Yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.
    Üyelik için lütfen sayfanın üst kısmında yer alan"Üye Giriş | üye ol" linkine tıklayınız.

    Kayıt Ekleyen / Eklenme Tarihi
    Sümeyye Abaci / 18.5.2019



    Eski Eserler


    Eski Eserler Kütüphanesine Hoşgeldiniz!

    Hesap İşlemleri

    Üye değil misiniz? Üye olun!

    Eski Eserlere üye olarak, kütüphanenimiz ve eserlerimiz hakkında paylaşımlardan hesabınız üzerinden faydalabilirsiniz...