Eğitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   Kütüphanelerde   ( 151 )   Şehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
Hit
9129104
Üye 1490
Online Üye 0

Peygamberimizin Rüyada Görülmesi III - Kim Beni Rüyada Görürse Uyanıkken De Görecektir Hadisi

 Kitap Detayı Kitap No : F-52  
Peygamberimizin ''Kim Beni Rüyada Görürse Uyanıkken De Görecektir.’’ Hadisinin Sıhhat Derecesi Nedir? Sahihse Bu Rivayetin Diğer Benzer Hükümler İçeren Nakilleriyle Birlikte Delil Olacağı Hükümler Nelerdir? Ehli Sünnet Alimleri Bu Hadisin İfade Ettiği Hükümler Konusunda Neler Söylemişlerdir? Bu Hadise Göre Efendimizi Görenler Sahabi Olmuş Olurlar Mı? Neden?

Özelliği İlim Dalı Konusu
Hanefi Tasavvuf
Soru Soran Cevaplayan Hoca
M.biçer;Yusuf N.;Ayşe Reşad,M.Akkut; Hüseyin Tezcan;Halil Kalyoncu Önder Nar  
       
Fetva No: F-52 Hit : 4144 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Makale Yazarına ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakkındaki Makaleler    

Yazara ait kitaplar
# Kitap Adı
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع
2 Allah / الله

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Adı
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع

Yazara ait makaleler
# Makaleler Adı
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yardım Edilmesi Caiz midir?
2 Yeniçağ Dini ( Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler II )
3 Vasıl b. Atanın Ra Hutbesi / خطبة الراء لواصل بن عطاء المعتزلي
4 Tefriciyye Salatı ve Şirk Olması İddiası
5 T.C Diyanet İşleri Başkanlığının Organ Naklinin Caiz Olduğuna Dair 3 Mart 1990-13 Sayılı Fetvası
6 Sosyalizm ve Din Üzerine
7 Sevginle Yanmadan Aldığım Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramları ve Türkçe Akaid Kitaplarındaki İçeriği / مفهوم السلف و السلفية و استعمالاتها لدي الاساتذة الاتراك و المصادر التركية الاعتقادية
9 Rüya ve İstiharenin Dindeki yeri
10 Ölümden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kureyşilik Şartı Konusunda Mezheplerin İhtilaf Etme Sebepleri
13 Kurana Göre Sünnetin Korunmuşluğu ve Delilleri
14 Kuran Öğretimini Ücretle Yapmanın Cevazını Örfe Dayalı Hükümler Başlığı Altında İncelemesi Hakkında
15 Kadınların Sünneti Meselesi / حكم الختان عند أهل العلم
16 İnsan Bilinmezi ( Dr. Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler I )
17 İmamlar Kureyşten Olacaktır Hadisiyle Alakalı Yüz Rivayet / مائة رواية حول قرشية الخليفة
18 İmam Suyutinin el İtkan fi Ulumil Kuran İsimli Eseri Hakkında / حول كتاب الاتقان في علوم القرأن للسيوطي
19 İmam Ebu Hanifenin Kelamcılığı
20 İmam Ebu Hanife’ye Göre Hz. Muhammed sas in Peygamberliğine İmanın Hükmü
21 İlhad Dini ( Tanrı Tanımazlık ) Ateizm
22 İbn Kudamenin Haberi Sıfatların Manalandırılmasıyla Alakalı Görüşleri
23 Haberi Sıfatlara İmanda Mananın Allahın İlmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonuçluluk Kanununun Eleştirisi )
25 Ehli Kitabın Peygamberimize İman etmeden Cennete Girmesi İnancının Hükmü
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi İle Zı Arasındaki Fark Ve Türkiye De Yaygın Olan Zı Kullanımının Kökeni
28 Çağımız ve İslam
29 Bertrand Russellin Görüşleri Hakkında

Yazar Hakkındaki Tanıtım Makaleleri
# Makaleler Adı

Fetva Detayı   

Soru: Peygamberimizin ''kim beni rüyada görürse uyanıkken de görecektir.’’ hadisinin sıhhat derecesi nedir? Sahihse bu rivayetin diğer benzer hükümler içeren nakilleriyle birlikte delil olacağı hükümler nelerdir? Ehli sünnet alimleri bu hadisin ifade ettiği hükümler konusunda neler söylemişlerdir? 

 

el Cevab: Peygamberimizin Görülmesiyle Alakalı Hadis Ve Rivayetleri;

Hadisi İmam el Buhari rivayet etmiştir.  Metni ; ''kim beni rüyasında görürse uyanıkken de görecektir, elbette şeytan benim şeklime giremez.''  Şeklindedir.[1]

 

من رأني في المنام فسيراني في اليقظة، ولا يتمثل الشيطان بي

 

Bu hadisin buhari  dışındaki rivayetlerinde  ''..beni uyanıkken de görecektir '' ifadesinden hemen sonra '' veya sanki beni uyanıkken görmüş gibi olacaktır '' gibi bir ek cümle daha vardır. 

Arapça metni şudur: 

من رآني في المنام فسيراني في اليقظة أو فكأنما رآني في اليقظة

 

Buna göre toplu tercüme : '' kim beni rüyasında görürse uyanıkken de görecektir,veya uyanıkken görmüş gibi olacaktır . Elbette şeytan benim şeklime giremez'' şeklinde olur. Yani bu hadisin ravisi bu cümle de    ''Beni uyanıkken de görecektir '' mi dedi yoksa '' uyanıkken görmüş gibi olacaktır''  mı dedi… tereddüt etmiştir.  İmam el Buhari ravinin tereddütü olmayan rivayeti nakletmiş, diğer bazı muhaddisler de ravinin tereddütüyle birlikte rivayeti nakletmişlerdir. 

Bu rivayetin İmam Müslim deki metni şudur: 

'' Kim beni rüyasında görürse uyanıkken de görecektir veya uyanıkken görmüş gibi olacaktır. Elbette şeytan benim şeklime giremez''[2]

 

من رآني في المنام فسيراني في اليقظة أو لكأنما رآني في اليقظة لا يتمثل الشيطان بي 

 

Not:

Üzerinde iyice düşünüldüğünde  görüleceği üzere rivayet sahihtir. Ravinin tereddüt etmesi rivayetin ifade ettiği hukmu iptal etmez. Buna göre: efendimizi gören gerçekte efendimizi görmüştür müjdesi sabittir. Ama efendimizin rüyada görülmesi uyanıkken görülmesi gibi doğrudur ve haktır. Bu mana da sabittir. Ama bu noktadan sonra kim buharinin rivayetindeki gibi efendimizi uyanıkken de görürse bu bir keramet olur. Görülen efendimzizin misalidir. Bedeni değildir. 

Yukarıdaki hadis hakkında islam ulemasının yorumlarını daha sonra ayrıca ifade edeceğim. 

Ehli sünnet alimleri hadisin ve rivayetlerinin çerçevesinde efendimizin şemail kitaplarında tanımlandığı gibi görülmesi durumunda bu görülenin efendimiz olduğunda ittifak halindedirler. 

Şemail kitaplarında tanımlandığının dışında bir surette görülen şahıslar ve ya görüntüler, yüzü görülmeden olan rüyalar, görülse bile vucudu efendimizin vucud tanımlarına uymayan ruyalarda görülenler efendimiz değildir. RÜYA TABİRCİLERİ bu rüyaları uygun şekillerde tabir ederler. Örneğin imam ebu hanifenin efendimizin mezarını kazıp kemiklerini toplaması ve onları göğsünün üstüne koyması rüyası vardır. 

Konu hakkında efendimizin biz peygamberlerin bedenlerini toprak yemez, muhafaza olunuruz '' şeklindeki hadisine göre efendimizin kemikleri etinden ayrılmadan mezarında öldüğü halde bulunmakta olmalıdır. İmam ebu hanifenin rüyası ise rüyadır ve dönemin tabir alimi ibn sirin tarafından efendimizin ilmini toplamakla tabir edilmiştir. 

 

 


  • [1] el Buhari ,es sahih, h no : 6592

    [2] Muslim , es Sahih h no : 2266

  • Kullanıcı Yorumları

    ! Yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.
    Üyelik için lütfen sayfanın üst kısmında yer alan"Üye Giriş | üye ol" linkine tıklayınız.

    Kayıt Ekleyen / Eklenme Tarihi
    Sümeyye Abaci / 17.5.2019



    Eski Eserler


    Eski Eserler Kütüphanesine Hoşgeldiniz!

    Hesap İşlemleri

    Üye değil misiniz? Üye olun!

    Eski Eserlere üye olarak, kütüphanenimiz ve eserlerimiz hakkında paylaşımlardan hesabınız üzerinden faydalabilirsiniz...