Eğitim Kurumu   ( 2141 )   في الكتب   ( 1659 )   في المؤلفين   ( 4831 )  
في المجلات   ( 786 )   في المكتبات   ( 151 )   في المدن   ( 182 )  
في المقالات   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
مجموع عدد الزوار
9129104
مجموع عدد الاعضاء 1490
Online Üye 0

Biz İnsanlar Allah İle Şeytan Arasındaki İddianın Kurbanları Değil Miyiz?

 تفاصيل حول الكتاب رقم الكتاب : F-495  
Soru: Kaderle alakalı bir soru “Biz insanlar Allah ile şeytan arasındaki iddianın kurbanları değil miyiz?” Diye soran birine nasıl cevab vermeliyiz?
all wives cheat my boyfriend cheated on me quotes women who cheated
women cheat on their husbands married men having affairs unfaithful wife
open go how many guys cheat
click women cheat on men what makes husbands cheat
cheats women who cheat on husbands married woman looking to cheat
abortion methods terminating pregnancy at 20 weeks articles on abortion
bystolic copay savings card bystolic manufacturer coupon
abortion pill abortion pill abortion pill
abortion pill abortion pill abortion pill


ميزات الطبعة العلم الموضوع
Hanefi Fıkıh Kader,
Soru Soran Cevaplayan Hoca
Bir Katılımcının Sorusu Önder Nar  
       
Fetva No: F-495 عدد الزيارة : 3527 الإبلاغ عن خطأ التوصية
   لمؤلف المقالة الكتب الكتب الألكترونية المقالات المقالات حوله    

الكتب للمؤلف
# اسم الكتاب
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع
2 Allah / الله

الكتب الالكترونية للمؤلف
# اسم الكتاب
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع

المقالات للمؤلف
# اسم المقالة
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yardım Edilmesi Caiz midir?
2 Yeniçağ Dini ( Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler II )
3 Vasıl b. Atanın Ra Hutbesi / خطبة الراء لواصل بن عطاء المعتزلي
4 Tefriciyye Salatı ve Şirk Olması İddiası
5 T.C Diyanet İşleri Başkanlığının Organ Naklinin Caiz Olduğuna Dair 3 Mart 1990-13 Sayılı Fetvası
6 Sosyalizm ve Din Üzerine
7 Sevginle Yanmadan Aldığım Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramları ve Türkçe Akaid Kitaplarındaki İçeriği / مفهوم السلف و السلفية و استعمالاتها لدي الاساتذة الاتراك و المصادر التركية الاعتقادية
9 Rüya ve İstiharenin Dindeki yeri
10 Ölümden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kureyşilik Şartı Konusunda Mezheplerin İhtilaf Etme Sebepleri
13 Kurana Göre Sünnetin Korunmuşluğu ve Delilleri
14 Kuran Öğretimini Ücretle Yapmanın Cevazını Örfe Dayalı Hükümler Başlığı Altında İncelemesi Hakkında
15 Kadınların Sünneti Meselesi / حكم الختان عند أهل العلم
16 İnsan Bilinmezi ( Dr. Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler I )
17 İmamlar Kureyşten Olacaktır Hadisiyle Alakalı Yüz Rivayet / مائة رواية حول قرشية الخليفة
18 İmam Suyutinin el İtkan fi Ulumil Kuran İsimli Eseri Hakkında / حول كتاب الاتقان في علوم القرأن للسيوطي
19 İmam Ebu Hanifenin Kelamcılığı
20 İmam Ebu Hanife’ye Göre Hz. Muhammed sas in Peygamberliğine İmanın Hükmü
21 İlhad Dini ( Tanrı Tanımazlık ) Ateizm
22 İbn Kudamenin Haberi Sıfatların Manalandırılmasıyla Alakalı Görüşleri
23 Haberi Sıfatlara İmanda Mananın Allahın İlmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonuçluluk Kanununun Eleştirisi )
25 Ehli Kitabın Peygamberimize İman etmeden Cennete Girmesi İnancının Hükmü
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi İle Zı Arasındaki Fark Ve Türkiye De Yaygın Olan Zı Kullanımının Kökeni
28 Çağımız ve İslam
29 Bertrand Russellin Görüşleri Hakkında

المقالت للتعريف بالمؤلف
# اسم المقالة

Fetva Detayı   

Soru: Kaderle alakalı bir soru
“Biz insanlar Allah ile şeytan arasındaki iddianın kurbanları değil miyiz?” Diye soran birine nasıl cevab vermeliyiz?

el Cevab: Bu ifade imansız bir insanın ifadesi. Allah ve şeytan denk değildir ki iddia söz konusu olsun. Varlık tasavvuru açısından peygamberlere ve haberlerine inanmayan bir insanın insanların iman değerleri arasında aptalca bir çelişki bulma arayışının sonucu üretilmiş bir soru bu.
Allah bilim adamlarının varlık alemi üzerindeki incelemelerinin sonunda ulaştıkları varlığın hakikatidir. Varlığın var edici ve düzende tutucusu, mutlak bilgi irade ve kudret sahibi 'şey'dir.
Şeytan bilimsel olarak isbatlanmış değildir. Şeytanla ilgili haberler peygamberler tarafından haber verilmiştir. Daha varlık muhasebesini tamamlamamış ve iman etmemiş bir insanın, şeytanın hakkında aklınca sorular sorması samimiyetsiz ve mantıksız bir arayış içinde olduğunu gösterir.
Şeytanın varlığını peygamber haberi olmadan kabul etmek aptallıktır. Peygamber haberini kabul edenler ise peygamberin haber verdiği şekilde meseleyi öğrenmelidirler.
Peygamberin haberi şeytanın kibir sebebiyle Allah’ın rahmetinden kovulduğu şeklindedir. Şeytanın irade hürriyeti vardır ve irade hürriyetinin de göstergesidir bu olay. Şeytan isyan etmesine rağmen onu yaratan ve sahip olduğu onca güzellikle onu donatan yüce var edicinin emrine itaat etmeyebilmiştir. Ve şeytan Allah’ı tanıma ve iman etme sorunu olmayan bir büyük bir bilgin ve karakterdir. Allaha imanı tamdır. Ama kibri sebebiyle Allah’ın razı olmayacağı bir fiili yapmayı seçmiş ve hala onda ısrar etmektedir.

Varlığı ve varlık alemini yoktan var eden Allah sorgulanamazdır. İradesiyle insanı mükellef kılmış, diğer mahlukatı ona secde etmekle emretmiş şeytan kibirlenip emri dinlememeyi istemiş ve rahmetten kovulmuş kıyamete kadar kendisine izin verilmiştir.
Şeytanın mahlukatın üzerinde onlar istemedikçe hükmü yoktur. Kötü arkadaş gibidir. Kötü arkadaşla gezmemek; kötülükten sahibini uzak tutar. Onunla gezmek hataya sevk etmesini kolaylaştırır o kadar. Allah’la şeytanın iddiası sözü,  iman sahiplerinin yanında kullanılmaması gereken bir söz.

Allah her şeyi en doğru şekilde daha olmadan olurken ve olduktan sonra bilir. Mükellef varlıkların (insan melek cin )sorumlu tutulmaları yapıp yapmama yeteneklerinin olduğu alanlardadır. İnsanların yapıp yapmama yeteneklerini kabul etmek hayatın ve müşahedenin gereğidir. Allah’ın bunları bilmesi onları bu fiilleri yapmaya mecbur tutmaz.
Allah her şeyi karşılık beklemeden yapıyor ifadesi de çarpık bir mantalitenin ürünü. Bu soruyu üretenin Allah tasavvuru; gelişmiş bir insan tasavvuru şeklinde olmalı ki bu düşünceleri üretebilsin. Bizim inandığımız Allah’ın fiilleri sebeplilik prensibiyle izah edilmez. İlletlendirilmez. O yarattıklarına muhtaç da değildir. Yarattıkları gibi de değildir. Fiillerinden dolayı sorgulanamaz. Ama o yarattıklarını emir ve nehiylerine uyup uymamalarından dolayı hesaba çekecektir.
Allah’ın fiillerinin hikmetli olması prensibi vardır. Ama hikmetli olması onun fiillerinin bir illet ya da etken sebebiyle olduğu manasında değildir.
Yalnızlıktan sıkıldı da mı bizleri yarattı tam bir basitlik örneği.

Arkadaşınıza önce sistematik ve tutarlı düşünmesini öğrenmesini öğütleyin. Bu düzensiz tutarsız, bilimsel ve metodolojisi olmayan düşünme tarzıyla işte böyle tutarsız sorular üretir durur.

 

  • husbands who cheat open dating for married men
  • reasons married men cheat why does husbands cheat want my wife to cheat
  • read here why do women cheat on their husbands redirect
  • married men affairs why are women unfaithful my boyfriend cheated on me with a guy
  • treatment of aids hiv treatments aids pictures
  • abortion methods terminating pregnancy at 20 weeks articles on abortion
  • abortion pills over the counter how much do abortions cost when is it to late to get an abortion
  • bystolic generic name linzess patient assistance what is the generic for bystolic
  • bystolic coupon 2013 bystolic add on copay card bystolic generic alternative
  • Kullanıcı Yorumları

    ! Yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.
    Üyelik için lütfen sayfanın üst kısmında yer alan"Üye Giriş | üye ol" linkine tıklayınız.

    Kayıt Ekleyen / Eklenme Tarihi
    Sümeyye Abaci / 5.12.2014



    Eski Eserler


    Eski Eserler Kütüphanesine Hoşgeldiniz!

    Hesap İşlemleri

    Üye değil misiniz? Üye olun!

    Eski Eserlere üye olarak, kütüphanenimiz ve eserlerimiz hakkında paylaşımlardan hesabınız üzerinden faydalabilirsiniz...