Eğitim Kurumu   ( 2141 )   في الكتب   ( 1659 )   في المؤلفين   ( 4831 )  
في المجلات   ( 786 )   في المكتبات   ( 151 )   في المدن   ( 182 )  
في المقالات   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
مجموع عدد الزوار
9129104
مجموع عدد الاعضاء 1490
Online Üye 0

İçki Satmanın Hükmü, Haram Şeylerin Alışverişinin Hükmü, Devletin Haram Alışverişten Para Kazanması Ve Memurlara Bu Paradan Ücret Ödemesinin Hükmü

 تفاصيل حول الكتاب رقم الكتاب : F-443  
Bugün öğrencimin biri şöyle bir soru sordu; '' içkiden kazanılan paranın haram olduğunu biliyorum ama devlet içkiden elde ettiği parayı burslara, diyanete bütçe olarak kullanıyor. Bu durum ne kadar doğru? '' dedi. Bu konu benimde aklımı karıştırdı acaba nasıl cevaplanması gerekiyor bu soru?
wife affair click here husbands that cheat
doxycycline doxycycline doxycycline
progesterone progesterone progesterone
cialis coupon cialis coupon cialis coupon
sumatriptan injection sumatriptan injection sumatriptan injection
bystolic free trial coupon open bystolic add on copay card
bystolic generic name what is the generic for bystolic


ميزات الطبعة العلم الموضوع
Hanefi Fıkıh
Soru Soran Cevaplayan Hoca
Tuğba Yassıkaya,Tc Tayfun Torunoglu Önder Nar  
       
Fetva No: F-443 عدد الزيارة : 3301 الإبلاغ عن خطأ التوصية
   لمؤلف المقالة الكتب الكتب الألكترونية المقالات المقالات حوله    

الكتب للمؤلف
# اسم الكتاب
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع
2 Allah / الله

الكتب الالكترونية للمؤلف
# اسم الكتاب
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع

المقالات للمؤلف
# اسم المقالة
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yardım Edilmesi Caiz midir?
2 Yeniçağ Dini ( Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler II )
3 Vasıl b. Atanın Ra Hutbesi / خطبة الراء لواصل بن عطاء المعتزلي
4 Tefriciyye Salatı ve Şirk Olması İddiası
5 T.C Diyanet İşleri Başkanlığının Organ Naklinin Caiz Olduğuna Dair 3 Mart 1990-13 Sayılı Fetvası
6 Sosyalizm ve Din Üzerine
7 Sevginle Yanmadan Aldığım Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramları ve Türkçe Akaid Kitaplarındaki İçeriği / مفهوم السلف و السلفية و استعمالاتها لدي الاساتذة الاتراك و المصادر التركية الاعتقادية
9 Rüya ve İstiharenin Dindeki yeri
10 Ölümden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kureyşilik Şartı Konusunda Mezheplerin İhtilaf Etme Sebepleri
13 Kurana Göre Sünnetin Korunmuşluğu ve Delilleri
14 Kuran Öğretimini Ücretle Yapmanın Cevazını Örfe Dayalı Hükümler Başlığı Altında İncelemesi Hakkında
15 Kadınların Sünneti Meselesi / حكم الختان عند أهل العلم
16 İnsan Bilinmezi ( Dr. Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler I )
17 İmamlar Kureyşten Olacaktır Hadisiyle Alakalı Yüz Rivayet / مائة رواية حول قرشية الخليفة
18 İmam Suyutinin el İtkan fi Ulumil Kuran İsimli Eseri Hakkında / حول كتاب الاتقان في علوم القرأن للسيوطي
19 İmam Ebu Hanifenin Kelamcılığı
20 İmam Ebu Hanife’ye Göre Hz. Muhammed sas in Peygamberliğine İmanın Hükmü
21 İlhad Dini ( Tanrı Tanımazlık ) Ateizm
22 İbn Kudamenin Haberi Sıfatların Manalandırılmasıyla Alakalı Görüşleri
23 Haberi Sıfatlara İmanda Mananın Allahın İlmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonuçluluk Kanununun Eleştirisi )
25 Ehli Kitabın Peygamberimize İman etmeden Cennete Girmesi İnancının Hükmü
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi İle Zı Arasındaki Fark Ve Türkiye De Yaygın Olan Zı Kullanımının Kökeni
28 Çağımız ve İslam
29 Bertrand Russellin Görüşleri Hakkında

المقالت للتعريف بالمؤلف
# اسم المقالة

Fetva Detayı   

Soru Sahibi: Tuğba Yassıkaya
Soru: Bugün öğrencimin biri şöyle bir soru sordu; '' içkiden kazanılan paranın haram olduğunu biliyorum ama devlet içkiden elde ettiği parayı burslara, diyanete bütçe olarak kullanıyor. Bu durum ne kadar doğru? '' dedi. Bu konu benimde aklımı karıştırdı acaba nasıl cevaplanması gerekiyor bu soru?

el Cevab:
İslama göre bir devletin inancımıza uygun olmayan ameli değerlerimize göre haram olan yollardan para kazanması tebaasına haramdır.
-Yani devletin vatandaşları devletlerini haram para kazanma yollarından para kazanmayacak yasalarla yönetmeli ya da yönetilmesini sağlamaya ellerinden geldiği kadar gayret etmelidirler. Yapmayanlar günahkar olur.
Müslümanların yaşadıkları ülkelerde devletlerinin din olarak inandıkları değerlere uygun yapılanması farzdır. Kim din başka devlet başkadır derse inanç ile inancın gereği ameli ayırt etmiş olacağından ''ne dediğini bilmez'' sıfatına ya da ''tehafut '' sıfatına hak kazanır. bu çerçeve de kim İslamda devlet nizamı yoktur diyorsa hem tehafut hem inançlarıyla tenakuz durumuna düşer.
Allaha iman ediyorum ama peygamberini kabul etmiyorum demek ne kadar büyük çelişkiyse; Allaha ve peygamberine iman ediyorum ama onların emirlerinin devlet nizamında uygulanmasına karşıyım demek o kadar büyük çelişki ve din dışıdır.
konuya geri dönersek ;
-Devletin bütçesinin , inanç ve ameli değerlerimize göre helal girdileri de vardır. haram olan girdileri vardır. Haram girdilerin olması devletin iman sahibi bütün vatandaşlarının günahı ve sorumluluğudur. Vatandaşlar bir bütün olarak ellerinden gelen takat yetirdikleri kadarıyla bu konuda sorumlu olurlar.
-Devlet görevi ifa edenler emeklerinin karşılığı para almaktadırlar.
Devletin bütçesindeki haram ve helal devlet ve vatandaşların tamamının bütünsel sorumluluğudur.
devlet memurlarının aldıkları paralar emeklerinin karşılığıdır ve emekleri haram fiil içermiyorsa alınması helaldir.

Mülahaza: Tc Tayfun Torunoglu
Kişilerin kazancından farklı özellikteki devlet gelirleri haram kaynaktan gelse de devletin verdiği ödenekler hiçbir surette haram olamıyor ama bu haram paranın kazanılmasına karşı durmayan vatandaşlara vebali var diyebilir miyiz?

el Cevab:
Devletler işçi çalıştıran şahıs ya da şirketler hükmündedir.
Çalışanlar haram olmayan fiillerde çalışıyorlarsa işverenle anlaştıkları parayı alırlar ve bu onlara helaldir.
Ama işveren şahıs haramdan para kazanmamakla ve haram iş yapmamakla inancı açısından sorumludur.
İşveren şirketin ortakları da iş alanlarının ve gelirlerinin helal olan şeylerden olmasıyla sorumludur.
Devlet en üst düzey insan birlikteliğidir. devlet şura ile idare ediliyorsa şura üyeleri, vatandaşların oylarıyla yönetiliyorsa vatandaşlar devletin gelirlerinin haramdan olmamasından güçleri yettiği kadar sorumludurlar.
Devlet ceberutla yönetiliyorsa ceberut yöntemle yönetenler sorumlu olur. Her fiilde sorumluluk güç yetirme derecesine göre gerçekleşir.

 

  • read here redirect redirect
  • treatment of aids hiv treatments aids pictures
  • bystolic coupon coupons for bystolic
  • abortion pill abortion pill abortion pill
  • Kullanıcı Yorumları

    ! Yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.
    Üyelik için lütfen sayfanın üst kısmında yer alan"Üye Giriş | üye ol" linkine tıklayınız.

    Kayıt Ekleyen / Eklenme Tarihi
    Sümeyye Abaci / 26.11.2014



    Eski Eserler


    Eski Eserler Kütüphanesine Hoşgeldiniz!

    Hesap İşlemleri

    Üye değil misiniz? Üye olun!

    Eski Eserlere üye olarak, kütüphanenimiz ve eserlerimiz hakkında paylaşımlardan hesabınız üzerinden faydalabilirsiniz...