Eğitim Kurumu   ( 2141 )   في الكتب   ( 1659 )   في المؤلفين   ( 4831 )  
في المجلات   ( 786 )   في المكتبات   ( 151 )   في المدن   ( 182 )  
في المقالات   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
مجموع عدد الزوار
9129104
مجموع عدد الاعضاء 1490
Online Üye 0

Estetik Ameliyatının Hükmü

 تفاصيل حول الكتاب رقم الكتاب : F-366  
Soru: Estetik ameliyatı yaptırmak caiz midir?
why do people cheat why women cheat on men redirect
link why do women cheat why do wifes cheat
what are aids symptoms symptoms for aids/hiv new hiv treatment
prescription discount coupon survivingediscovery.com discount coupons for cialis
abortion pills over the counter how much do abortions cost when is it to late to get an abortion
metformin metformin metformin
sumatriptan injection sumatriptan injection sumatriptan injection


ميزات الطبعة العلم الموضوع
Hanefi Fıkıh Kadının Süslenmesi, Tedavi,
Soru Soran Cevaplayan Hoca
Mahmut Temizöz,Ayşe Reşad,Zeynep Kılıç,Murat Çetin Önder Nar  
       
Fetva No: F-366 عدد الزيارة : 3188 الإبلاغ عن خطأ التوصية
   لمؤلف المقالة الكتب الكتب الألكترونية المقالات المقالات حوله    

الكتب للمؤلف
# اسم الكتاب
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع
2 Allah / الله

الكتب الالكترونية للمؤلف
# اسم الكتاب
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع

المقالات للمؤلف
# اسم المقالة
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yardım Edilmesi Caiz midir?
2 Yeniçağ Dini ( Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler II )
3 Vasıl b. Atanın Ra Hutbesi / خطبة الراء لواصل بن عطاء المعتزلي
4 Tefriciyye Salatı ve Şirk Olması İddiası
5 T.C Diyanet İşleri Başkanlığının Organ Naklinin Caiz Olduğuna Dair 3 Mart 1990-13 Sayılı Fetvası
6 Sosyalizm ve Din Üzerine
7 Sevginle Yanmadan Aldığım Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramları ve Türkçe Akaid Kitaplarındaki İçeriği / مفهوم السلف و السلفية و استعمالاتها لدي الاساتذة الاتراك و المصادر التركية الاعتقادية
9 Rüya ve İstiharenin Dindeki yeri
10 Ölümden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kureyşilik Şartı Konusunda Mezheplerin İhtilaf Etme Sebepleri
13 Kurana Göre Sünnetin Korunmuşluğu ve Delilleri
14 Kuran Öğretimini Ücretle Yapmanın Cevazını Örfe Dayalı Hükümler Başlığı Altında İncelemesi Hakkında
15 Kadınların Sünneti Meselesi / حكم الختان عند أهل العلم
16 İnsan Bilinmezi ( Dr. Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler I )
17 İmamlar Kureyşten Olacaktır Hadisiyle Alakalı Yüz Rivayet / مائة رواية حول قرشية الخليفة
18 İmam Suyutinin el İtkan fi Ulumil Kuran İsimli Eseri Hakkında / حول كتاب الاتقان في علوم القرأن للسيوطي
19 İmam Ebu Hanifenin Kelamcılığı
20 İmam Ebu Hanife’ye Göre Hz. Muhammed sas in Peygamberliğine İmanın Hükmü
21 İlhad Dini ( Tanrı Tanımazlık ) Ateizm
22 İbn Kudamenin Haberi Sıfatların Manalandırılmasıyla Alakalı Görüşleri
23 Haberi Sıfatlara İmanda Mananın Allahın İlmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonuçluluk Kanununun Eleştirisi )
25 Ehli Kitabın Peygamberimize İman etmeden Cennete Girmesi İnancının Hükmü
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi İle Zı Arasındaki Fark Ve Türkiye De Yaygın Olan Zı Kullanımının Kökeni
28 Çağımız ve İslam
29 Bertrand Russellin Görüşleri Hakkında

المقالت للتعريف بالمؤلف
# اسم المقالة

Fetva Detayı   

Soru: Estetik ameliyatı yaptırmak caiz midir?

el Cevab: Bu problemle muhatab olan insana göre değişir.

1.durum: Bir kaza ya da hastalık vs sebeple beden sureti zarar görmüştür. Bu durumda olanlar sağlıklı hallerine dönmek isterlerse onlar için estetik ameliyat caizdir.

2. durum: Eşlerden birinin normal olmayan bir vücut görüntüsüne sahip olması halinde müneffir halden kurtulup eşine mutluluk vermek için estetik ameliyat yaptırması. Hükmü ihtilaflıdır. Boşanma hali oluşacaksa estetik tedavi gerektiği kadarıyla caizdir.

3.durum: Bir kusurun tedavisi için değil güzelleşmek, etkileyici olmak, beğenilmek vs. sebeplerle estetik ameliyat olmak. İman ve salih amel tadilatına ihtiyacı vardır. Bu fiil kebiradır.

Ek: İnsanlar dini değerlerle muhatablıkları acısından üç türdürler.
1. Tür: Müellefe-i Kulubdur. Bunlarda kendi aralarında sınıf sınıftırlar. Müminlerden, münafıklardan, müşriklerden... müellefe-i kulub olur. Bunların dini değerlerle mükelleflikleri tartabildikleri kadarıyladır. Başörtüsünü açmak isterlerse açabilirsiniz denebilir, estetik yaptırma konusunda da serbest bırakılabilirler.

2. Tür: Normal Müslümanlardır: Bunlara normal dini değerler seviyesinde bilgi ve fetva verilir. Estetik ameliyatla alakalı el cevab başlığı altında yazdıklarım onlar için geçerlidir.

3.Tür: Ahvatla amel edenlerdir. Bunlar bu tür sorular sormazlar. Şüpheli şeylerden kaçınırlar.

4 mezhebin fukahasının fetvalarının ittifak noktalarını arayıp Allah’a onlara göre kulluk ederler. Ulaike humul muminune hakkan ayetindeki örnek müslümanlardır.

Mulahaza : Ayşe Reşad
Allah razı olsun. Dini değerlerle muhataplıkları açısından insanların gruplanması ilginç geldi bana…
Ama güzel, bu tasnifi siz mi yaptınız yoksa ulemadan da var mı böyle yapan? Özellikle şu asırda “Müellefei Kulub”hükmünde mü’minlerin çok olduğu bir zamanda, hidayet yolunu kesercesine üstüne gitmemek, kalplerini ısındırmak lazım... Bunu bilmek hoş oldu.. .Bir de “ahvat” ne demek kelime olarak?

el Cevab:
İmam Ebu Hanife hocamızdır. Onun insanların sınıflandırılmasıyla alakalı tesbitlerine bakabilirsiniz.
Klasik islami ilimleri okuyan bir insan bu tür tasnifler yapabilir. Aslı sabit değerlerin üzerine anlatım ve ifade tarzları geliştirilebilir. Sizin anlatmak istediğimi anlamanız önemliydi...

Ahvat: Mezheplerin farklı ictihadlarını öğrenip hepsinin öne sürdüğü şartlara uygun şekilde ibadetlerini yapmak demek.
Telfik de; fukahanın ictihadlarının en kolaylarını seçerek dini hayatını düzenlemek demektir. Örneğin; nikah kıyılırken hem velinin izni hem iki şahit hem denklik hem nikahın ilanını yapıp gizlememek ahvatla ameldir. İki insanın birbirleriyle bu şartların tamamını ya da bir kısmını dikkate almadan evlenmesi de telfikdir.

Mulahaza :Murat Çetin
Hocam bana garip geldi bu gruplandırmada hükmün gevşetilip, sıkıştırılması! İnsanların nefislerine göre fetva verilmiş olmuyor mu? Başörtüsü örneğindeki gibi... Bunun sonucu, "inandığınız gibi yaşamazsanız, yaşadığınız gibi inanırsınız" sonucuna varmaz mı?

Mulahaza: Zeynep Kılıç
Efendimize "vallahi bundan ne fazla ne de noksan yaparım" diyen ve "sözünde dursa kurtuluşa erdi" müjdesini alan bedevi geldi aklıma. Herkesin meşrebi, örfü, çapı-idraki eşit olmuyor ama ondaki ölçü nafile-farz hususundaydı gerçi. teşekkürler aydınlatma için.

el Cevab:
Durum öyle değil. Dinin hükümleri değişmez. Teşri efendimizin vefaatıyla tamamlanmıştır. Emir ve Nehiyler bellidir, sabittir. İnsanların dini değerlerle muhatap oluşları farziyetin tahakkuk etme şartlarıyla birlikte değerlendirilir. İnsanların nefislerine göre değil Allah’ın verdiği izin çerçevesinde bu fetvalar verilebilir.
Küfür sözü inanır gibi söylemek sahibini dinden çıkarır ama öldürülmekten korkan ya da bedenine zarar verilmesinden korkan imanını gizleyebilir. Bu ayetle sabittir. Mubah kılınan küfür olanın itikad edilmesi değildir. Küfür sözün, ölüm korkusuyla söylenilip öldürülmekten kurtulunmasıdır.
Müellefe-i Kulubla alakalı hükümler sizleri ilgilendirmez. Siz iman zaafiyeti içinde bir Müslümana Allah’ın ve Peygamberinin lutfettiği kolaylıklara da bakıp biz niye bunlardan yararlanamıyoruz da demeyin, demiş gibi de olmayın. Emrolunduğunuz gibi dosdoğru olmaya çalışın.

Psikolojik sorunları olanlara esneklik gösterilir. Çocuklara terbiye kasdıyla latif davranılabilir. Kastetmeksizin hata eden affedilebilir. Bunlar haramlık ve helallikle alakalı hükümleri gevşetmek emirleri yamultmak ve dini tahrif etmek değil efendimizden öğrendiğimiz dinimizin Murunet yönüdür. Umarım meseleyi anlaşılırlaştırabilmişimdir.


Mülahaza: Murat Çetin
Sevgili Hocam, benim söylemek istediğim, Allahın hükmünün üzerine söz söylenmemesi. Örnek verdiğiniz, başörtüsünü açmak isterse, açabilirsiniz demek gibi… Bu kısım garibime gitti ve elbette dille küfür sözü, hem imanı hem de canı korumak amaçlıdır. Ona amenna. Lakin bizleri ilgilendirmeyen muellife-i kulub fetvalarınında temeli Dinimiz ve dolayısıyla hükümleri değil midir? Sonra da oraya çeşit çeşit islam çıkartıyorlar malesef. Hatta birileri çıkıyor, kariyeriniz başörtünüzden daha önemlidir, çıkarabilirsiniz noktasına getiriyor. Çünkü onu da dinin hükmü görüp, hayatının onun üzerine bina eden insanlar olabiliyor malesef. Anlatmak istediğim bu idi, ne güzel demişsiniz, emrolunduğunuz gibi dosdoğru olmaya çalışın diye. En güzel fetva da bu değil mi?

el Cevab :
Müellefe-i kuluba uygulanan hükümleri meşru kılan Allah’tır. Peygamberimizin onlara yaptığı uygulamaları sizin gibi bazı sahabiler de yadırgamıştı. Ganimet taksiminde örneğin... Öğreneceksiniz hazmedeceksiniz ve gereğini yapacaksınız yapıldığında yadırgamayacaksınız. Allah katında üstünlük takva iledir. Salih amellerle amel defterlerini dolduran haramlardan kaçınan dinini yaşarken Allah nasıl razı olursa öyle olmaya çalışanlar hakiki müminlerdir diye vasfedilirler Kuranda. Onların amellerini Allah zayi etmeyecektir ve onlara çok büyük müjdeler vardır. Hesapları kolay olacak ve cennete kolayca girecekler. Müellefe-i kulub dünya hayatında imanlarını kaybetmesinler diye kendilerine dini yükümlülüklerinin esnetildiği insanlardır. Kimsenin onlara özenmemesi gerekir. Onlara sağlanan esnekliklere özenenler için üzülürüm. Başörtüsü farzında Allah’a itaat eden iman sahiplerinin izzetiyle başörtüsünü açıp o zilleti yasayan kardeşlerimizin Allah katındaki rütbeleri kesinlikle bir değildir. Bazı hocaların zayıf insanlara müellefe ahkamını uygulamalarını bu çerçeve de anlayışla karşılamak durumundasınız. Ama bu tesettürün farz olduğunu sulandırmaya dinin değerlerinin tahrif edilmesine bir vesile yapılmak istenirse buna da fırsat vermemek hepimizin görevi ve sorumluluğudur.

 

  • bystolic coupon 2013 daliresp patient assistance bystolic coupon 2014
  • bystolic savings card bystolic coupon 2014
  • abortion pills over the counter website-knowledge.com when is it to late to get an abortion
  • cialis coupon cialis coupon cialis coupon
  • bystolic coupon 2013 bystolic add on copay card bystolic generic alternative
  • cialis discount coupon coupons for prescription drugs
  • Kullanıcı Yorumları

    ! Yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.
    Üyelik için lütfen sayfanın üst kısmında yer alan"Üye Giriş | üye ol" linkine tıklayınız.

    Kayıt Ekleyen / Eklenme Tarihi
    Sümeyye Abaci / 13.11.2014



    Eski Eserler


    Eski Eserler Kütüphanesine Hoşgeldiniz!

    Hesap İşlemleri

    Üye değil misiniz? Üye olun!

    Eski Eserlere üye olarak, kütüphanenimiz ve eserlerimiz hakkında paylaşımlardan hesabınız üzerinden faydalabilirsiniz...