Eğitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   Kütüphanelerde   ( 151 )   Şehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
Hit
9129104
Üye 1490
Online Üye 0

Dinler Arası Diyolog Olur mu, Yahudi ve Hristiyanlarda Cennete Girecek Diyenlerin Hükmü

 Kitap Detayı Kitap No : F-293  
Dinlerarası diyalog olur mu? Yahudiler-Hristiyanlar da İbrahimi din oldukları için cennete girecek diyenlerin durumu ne olur? Ehli sünnet vel cemaat dairesi içerisinde sayılabilirler mi?
website women affair open
women cheat on their husbands husband cheated unfaithful wife
read here cheat wifes unfaithful wives
read here read read
abortion methods terminating pregnancy at 20 weeks articles on abortion
abortion pill abortion pill abortion pill
sumatriptan injection sumatriptan injection sumatriptan injection


Özelliği İlim Dalı Konusu
Hanefi Fıkıh
Soru Soran Cevaplayan Hoca
Tekin Deniz Önder Nar  
       
Fetva No: F-293 Hit : 2711 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Makale Yazarına ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakkındaki Makaleler    

Yazara ait kitaplar
# Kitap Adı
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع
2 Allah / الله

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Adı
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع

Yazara ait makaleler
# Makaleler Adı
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yardım Edilmesi Caiz midir?
2 Yeniçağ Dini ( Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler II )
3 Vasıl b. Atanın Ra Hutbesi / خطبة الراء لواصل بن عطاء المعتزلي
4 Tefriciyye Salatı ve Şirk Olması İddiası
5 T.C Diyanet İşleri Başkanlığının Organ Naklinin Caiz Olduğuna Dair 3 Mart 1990-13 Sayılı Fetvası
6 Sosyalizm ve Din Üzerine
7 Sevginle Yanmadan Aldığım Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramları ve Türkçe Akaid Kitaplarındaki İçeriği / مفهوم السلف و السلفية و استعمالاتها لدي الاساتذة الاتراك و المصادر التركية الاعتقادية
9 Rüya ve İstiharenin Dindeki yeri
10 Ölümden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kureyşilik Şartı Konusunda Mezheplerin İhtilaf Etme Sebepleri
13 Kurana Göre Sünnetin Korunmuşluğu ve Delilleri
14 Kuran Öğretimini Ücretle Yapmanın Cevazını Örfe Dayalı Hükümler Başlığı Altında İncelemesi Hakkında
15 Kadınların Sünneti Meselesi / حكم الختان عند أهل العلم
16 İnsan Bilinmezi ( Dr. Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler I )
17 İmamlar Kureyşten Olacaktır Hadisiyle Alakalı Yüz Rivayet / مائة رواية حول قرشية الخليفة
18 İmam Suyutinin el İtkan fi Ulumil Kuran İsimli Eseri Hakkında / حول كتاب الاتقان في علوم القرأن للسيوطي
19 İmam Ebu Hanifenin Kelamcılığı
20 İmam Ebu Hanife’ye Göre Hz. Muhammed sas in Peygamberliğine İmanın Hükmü
21 İlhad Dini ( Tanrı Tanımazlık ) Ateizm
22 İbn Kudamenin Haberi Sıfatların Manalandırılmasıyla Alakalı Görüşleri
23 Haberi Sıfatlara İmanda Mananın Allahın İlmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonuçluluk Kanununun Eleştirisi )
25 Ehli Kitabın Peygamberimize İman etmeden Cennete Girmesi İnancının Hükmü
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi İle Zı Arasındaki Fark Ve Türkiye De Yaygın Olan Zı Kullanımının Kökeni
28 Çağımız ve İslam
29 Bertrand Russellin Görüşleri Hakkında

Yazar Hakkındaki Tanıtım Makaleleri
# Makaleler Adı

Fetva Detayı   

Soru: Dinlerarası diyalog olur mu? Yahudiler-Hristiyanlar da İbrahimi din oldukları için cennete girecek diyenlerin durumu ne olur? Ehli sünnet vel cemaat dairesi içerisinde sayılabilirler mi?

 

el Cevab: Bu konu dini olmasından ziyade siyasi boyutuyla gündemdedir. Siyaset tavır koymadır. Zaman şartlar hitab edilenler ve kasıt hedef siyasi tavrı şekillendirir. Siyasi tavır olarak dinler arası diyalog olur. Yahudi ve hristiyanlarla diyaloga girilebilir. İtikadi değerler bilgilenme ve bilgilendirme ve yanlış anlamaları düzeltme kasdıyla gündem maddesi yapılabilir. Tarih boyu da yapılmıştır.

 

Ek1; İtikadi açıdan ehli kitab peygamberimizin davetinden önceki dönem itibarıyla peygamberlerinin davetlerine icabet ettilerse iman sahipleri olarak cennete girmeleri söz konusudur. Peygamberimizin gönderilmesinden sonra yalnızca ona iman ettikleri takdirde cennete girerler. Günümüzde peygamberimizin daveti kendilerine ulaşmamış ehli kitap mensuplarından tevhid akidesi üzerine olanların kurtulma ümitleri vardır. Ama Peygamberimizin daveti ulaştığı halde Allah’ı tevhid edenlerden de olsa ona iman etmeyen ehli kitap mensupları kafirdirler. Cennete asla giremezler.


Ek 2; Kuranın Allah kelamı olduğuna inanan bir mümin içeri itibarıyla ondaki bütün içeriğe iman durumundadır. Kurandaki peygamberimizin bütün insanlığa gönderildiğiyle alakalı delilleri burada zikretmiyorum. Ama olayın tasavvuru için iki muhakeme yazacağım. İslam ümmetinden birisi (Kurana ve sünnete inananlardan) Muhammed Allah’ın Rasulü değil derse kafir olur, bu açıktır. Muhammed Allah’ın Rasulü değildir diyene mümindir derse ictimaun nakideyn olur. Yani bir şeye hem iman hem küfür demiş olur. İman edilmesi gerekenlere iman edilmemesine cevaz vermesi boyutuyla da kafir olur. İkinci muhakeme şeytanın küfrünün niteli üzerinde yapılabilir. Şeytan Allah’ı tevhid eden bir akıllı mükellef varlıktır. Allah’ın varlığında ve birliğinde tereddüt de yoktur. Ama kafirdir ve melundur. Küfrünün sebebi Allahın emrine isyan etmesidir. Yani Allah’ı aklıyla ve ruhuyla kavrayan ve tevhid üzere olan bir insan kafir olarak vasf edilemez sözü yanlıştır. Şeytana kafir demeyen de kafirdir. Ehli kitaptan olup muvahhit olan bir insan hz. Muhammed’in daveti ulaştığı halde iman etmese bile cennete girecektir diyen Müslüman da kafirdir.


Ek 3; Teklif, yapılmasında zorluk olan şeyle sorumlu tutmaktır.
Bir insan;
1-Akıl sahibi olup

2- Buluğ çağına ulaşınca
3- Duyu organlarının sağlıklı olması

4- Bir peygamber davetinin kendisine ulaşması

5- Bu daveti değerlendirebileceği kadar bir zamanının olması şartları üzerinde oluşunca mükellef olur.

Ek 4; Din kardeşlerimizden ehli kitap cennete girecek diyenlerin hakkında tekfirden sükut edilmesi de gerekir. Bir insan 3 şart üzerinde oluştuğu zaman bir küfür söz sebebiyle tekfir edilebilir. Birincisi, söylediği sözün küfür olduğunu bilmesi, ikincisi o sözle küfrü kasdetmesi, üçüncüsü o sözü ikrah halinde söylemediğinden emin olunmasıdır. Bu şartların tam anlamıyla oluşup oluşmadığını ancak bir fakih net olarak değerlendirebileceğinden küfür sözü söyleyenlerin hatalarını beyan etmekle yetinmek herkesin sorumluluğu, onların küfre düştüğünü bildirmek ya da ilan etmek fakihlerin görev alanıdır.

 

Mülahaza: Ayşe Reşad

-Bir de konu açılmışken, "dinler" söylemine bir açıklık getirseniz hocam. Din tek değil midir? İbrahim aleyhisselam'dan beri iman eden herkes Müslüman değil mi? İman cevheri bir değil mi? Din, akide, şeriat bir, değişen sadece asırlara göre şeriatın hükümleri değil mi?.

 

el Cevab: Allah katında din İslamdır. Bütün peygamberler İslamı tebliğ etmiştir. İmam Ebu Hanife bu manada yerler ve gökler ehlinin dini birdir der. İmanları aynıdır der. Şeriatler de tekamül vardır. Küfür de birdir. Efendimiz el kufrü milletun vahide buyurmuştur.

 

  • open women who cheated how many guys cheat
  • manufacturer coupon for bystolic bystolic savings card
  • manufacturer coupon for bystolic bystolic copay savings card
  • cialis coupon cialis coupon cialis coupon
  • amoxicillin amoxicillin amoxicillin
  • abortion pill abortion pill abortion pill
  • abortion pill abortion pill abortion pill
  • Kullanıcı Yorumları

    ! Yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.
    Üyelik için lütfen sayfanın üst kısmında yer alan"Üye Giriş | üye ol" linkine tıklayınız.

    Kayıt Ekleyen / Eklenme Tarihi
    Sümeyye Abaci / 23.10.2014



    Eski Eserler


    Eski Eserler Kütüphanesine Hoşgeldiniz!

    Hesap İşlemleri

    Üye değil misiniz? Üye olun!

    Eski Eserlere üye olarak, kütüphanenimiz ve eserlerimiz hakkında paylaşımlardan hesabınız üzerinden faydalabilirsiniz...