Eğitim Kurumu   ( 2141 )   في الكتب   ( 1659 )   في المؤلفين   ( 4831 )  
في المجلات   ( 786 )   في المكتبات   ( 151 )   في المدن   ( 182 )  
في المقالات   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
مجموع عدد الزوار
9129104
مجموع عدد الاعضاء 1490
Online Üye 0

Vesveseli Biri Namaz Kılarken 4 Kıldığını Hatırlamaz Eksik Olmasın Diye 5 Rekat Kılarsa Hükmü Nedir

 تفاصيل حول الكتاب رقم الكتاب : F-290  
Vesveseli olan biri namazı 4 mü 5 mi kıldığını hatırlamaz ve eksik olmasın da fazla olsun diyerek oturmadan tekrar kıyama kalkıp bir rekat daha kılmışsa ve gerçekte toplam 5 rekat olduğu anlaşılırsa bu namaz geçerli midir?
manufacturer coupon for bystolic open bystolic savings card
bystolic savings card bystolic free trial coupon bystolic coupon 2014
cialis coupon cialis coupon cialis coupon
prescription discount coupon survivingediscovery.com discount coupons for cialis
bystolic generic name linzess patient assistance what is the generic for bystolic


ميزات الطبعة العلم الموضوع
Hanefi Fıkıh Namaz, Vesvese,
Soru Soran Cevaplayan Hoca
Soner Erçim Önder Nar  
       
Fetva No: F-290 عدد الزيارة : 6312 الإبلاغ عن خطأ التوصية
   لمؤلف المقالة الكتب الكتب الألكترونية المقالات المقالات حوله    

الكتب للمؤلف
# اسم الكتاب
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع
2 Allah / الله

الكتب الالكترونية للمؤلف
# اسم الكتاب
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع

المقالات للمؤلف
# اسم المقالة
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yardım Edilmesi Caiz midir?
2 Yeniçağ Dini ( Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler II )
3 Vasıl b. Atanın Ra Hutbesi / خطبة الراء لواصل بن عطاء المعتزلي
4 Tefriciyye Salatı ve Şirk Olması İddiası
5 T.C Diyanet İşleri Başkanlığının Organ Naklinin Caiz Olduğuna Dair 3 Mart 1990-13 Sayılı Fetvası
6 Sosyalizm ve Din Üzerine
7 Sevginle Yanmadan Aldığım Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramları ve Türkçe Akaid Kitaplarındaki İçeriği / مفهوم السلف و السلفية و استعمالاتها لدي الاساتذة الاتراك و المصادر التركية الاعتقادية
9 Rüya ve İstiharenin Dindeki yeri
10 Ölümden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kureyşilik Şartı Konusunda Mezheplerin İhtilaf Etme Sebepleri
13 Kurana Göre Sünnetin Korunmuşluğu ve Delilleri
14 Kuran Öğretimini Ücretle Yapmanın Cevazını Örfe Dayalı Hükümler Başlığı Altında İncelemesi Hakkında
15 Kadınların Sünneti Meselesi / حكم الختان عند أهل العلم
16 İnsan Bilinmezi ( Dr. Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler I )
17 İmamlar Kureyşten Olacaktır Hadisiyle Alakalı Yüz Rivayet / مائة رواية حول قرشية الخليفة
18 İmam Suyutinin el İtkan fi Ulumil Kuran İsimli Eseri Hakkında / حول كتاب الاتقان في علوم القرأن للسيوطي
19 İmam Ebu Hanifenin Kelamcılığı
20 İmam Ebu Hanife’ye Göre Hz. Muhammed sas in Peygamberliğine İmanın Hükmü
21 İlhad Dini ( Tanrı Tanımazlık ) Ateizm
22 İbn Kudamenin Haberi Sıfatların Manalandırılmasıyla Alakalı Görüşleri
23 Haberi Sıfatlara İmanda Mananın Allahın İlmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonuçluluk Kanununun Eleştirisi )
25 Ehli Kitabın Peygamberimize İman etmeden Cennete Girmesi İnancının Hükmü
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi İle Zı Arasındaki Fark Ve Türkiye De Yaygın Olan Zı Kullanımının Kökeni
28 Çağımız ve İslam
29 Bertrand Russellin Görüşleri Hakkında

المقالت للتعريف بالمؤلف
# اسم المقالة

Fetva Detayı   

Soru: Vesveseli olan biri namazı 4 mü 5 mi kıldığını hatırlamaz ve eksik olmasın da fazla olsun diyerek oturmadan tekrar kıyama kalkıp bir rekat daha kılmışsa ve gerçekte toplam 5 rekat olduğu anlaşılırsa bu namaz geçerli midir?

 

el Cevab: (ve billahit tevfik)

-Yazdığınız bilgilere göre 4 rekatlı bir namaz kılan şahıs 4. rekatı tamamlamadan 5. rekatta namazı nihayetlendirmiş oluyor.

-4. rekatı tamamlamamış, diyorum çünkü son teşehhüde oturmamış. Bu durumda 4 rekatlık bir farz namazı 3 rekatını tam 4. rekatını teşehhüdsüz olarak eksik kılmış olduğundan farz namazı batıl olur. Farz namaz kılıyorsa namazını iade etmesi gerekir .

 

EK 1; 5.rekata kalkıp onu son secde ile ve teşehhüdle tamamlamış ama sonunda sehv secdesi de yapmamış. Tek rekat nafile olmaz. Orada da ikiye tamamlamadığından nafilesi de eksik olmuştur.

 

Ek 2; 4 rekatlı bir farz namazı kılıyorken tereddüt edip 5 . rekata kalksaydı secde ye gitmeden önce 5. rekata kalkmış olduğu zannı galip olsaydı hemen oturup teşehhüdden sonra sehiv secdesi yapsaydı farz namazı sahih olurdu.

 

Ek 3; Bu anlatılan tarzda durumda olan bir insan 4. rekatta tahiyyata oturduktan sonra kalkıp 5. rekatte sehiv secdesi yapmadan namazı 5 rekatte bıraksa İmam Şafii’nin mezhebine göre farz namazı sahih olur.

 

Ek 4; Hanefi mezhebine göre olan fetva için bkz. [1]

 

Ek 5; Hanefilere göre namazın batıl olma vechi

-4 rekatlı bir farz namazı 3 rekatı tam kılmış oluyorsunuz. 4. rekatte rukn olan son oturuşu yapmıyorsunuz. Namaz 4 rekat kılınmadığı için batıl oluyor.

-4 rekatlı bir namazda 5. rekata kalktığınızda namazı nafileye çevirmiş olursunuz. Çünkü 4 rekatın üzerinde bir farz namaz yoktur. Ama 5 rekatlı nafile namaz olmaz. Namazlardaki rekatlar iki iki fazlalaştırılır.

Siz bunu da bozuyor ve 4 ya da 6 kılacakken 5 kılıyorsunuz.

-İlk üç rekatını tam kılıp 4. rekatını tamamlamadığınız bir namaz varken, 5. rekata kalkararak tamamlanmamış 4 rekatlı farz namaza nafile bir namazı birleştiriyorsunuz ama onu da tam kılmıyor yarım bırakıyorsunuz.

Hanefilerin fetvalarının detayı budur.

 

Ek 6; İmam Şafii’nin fetvasının açısı da fıkha değil hadise dayanmaktadır. 4 rekatlı bir namazda efendimiz sehv ile 5 rekat kılmış ama namazı iade etmemiştir. Rivayetine dayanarak İmam Şafii namazı sahihtir fetvası vermiştir.


Ek 7; Bizim bu fetvaya cevabımız şudur.

Efendimizin namazlarında rekatları karıştıranlara tavsiyesi vardır. Bir mi yoksa iki mi kıldığında tereddüt edenler 1 kılmış gibi davransın ama ihtiyatı elden bırakmayıp her rekatta teşehhüde dursun. 2 mi üç mü kıldığında tereddüt edenler 2 kılmış gibi davransın... 3 mü 4 mü kıldığında tereddüt edenler 3 kılmış gibi davransın 4 mü beş mi kıldığında tereddüt edenler 4 kılmış gibi davransın...

ابن ماجه : إذا شك أحدكم في الثنتين والواحدة فليجعلها واحدة ، وإذا شك في الثنتين والثلاث فليجعلها ثنتين وإذا شك في الثلاث والأربع فليجعلها ثلاثا ثم ليتم ما بقي من صلاته حتى تكون الوهم في الزيادة ثم يسجد سجدتين وهو جالس قبل أن يسلم وأخرجه الحاكم في المستدرك ولفظه فإن الزيادة خير من النقصان .


Yukarıda sorulan soruda 4. rekatta oturup teşehhütten sonra 5. rekata kalksaydı farz namaz tamam olmuş olacak, nafile yarım kalacaktı ve İmam Şafii’nin fetvasının doğruluk vechi olacaktı.

Ama bu durumda onun bu fetvası hadisteki gerçekleşen durumla örtüşmediğinden bizim fetvamızın yanlışlığına delil olamaz. Onun fetvasının sünnetten delili vardır da denilemez.



  • [1] el Merğinani, el Hidaye I.81,82,83 s. Darul Kutub el İlmiyye .

    İbn Humam, Fethul Kadir I. 363,364 s.

     

  • website women affair open
  • open go how many guys cheat
  • prescription discount coupon coupons for prescription drugs discount coupons for cialis
  • doxycycline doxycycline doxycycline
  • abortion pill abortion pill abortion pill
  • bystolic generic name linzess patient assistance what is the generic for bystolic
  • cialis discount coupon cialis coupon coupons for prescription drugs
  • Kullanıcı Yorumları

    ! Yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.
    Üyelik için lütfen sayfanın üst kısmında yer alan"Üye Giriş | üye ol" linkine tıklayınız.

    Kayıt Ekleyen / Eklenme Tarihi
    Sümeyye Abaci / 19.10.2014



    Eski Eserler


    Eski Eserler Kütüphanesine Hoşgeldiniz!

    Hesap İşlemleri

    Üye değil misiniz? Üye olun!

    Eski Eserlere üye olarak, kütüphanenimiz ve eserlerimiz hakkında paylaşımlardan hesabınız üzerinden faydalabilirsiniz...