Eğitim Kurumu   ( 2141 )   في الكتب   ( 1659 )   في المؤلفين   ( 4831 )  
في المجلات   ( 786 )   في المكتبات   ( 151 )   في المدن   ( 182 )  
في المقالات   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
مجموع عدد الزوار
9129104
مجموع عدد الاعضاء 1490
Online Üye 0

Kur’ana Abdestsiz Dokunulmamasının Delilleri, 4 Mezhep Fukahasının Fetvaları ve Kaynakları

 تفاصيل حول الكتاب رقم الكتاب : F-13  
Soru: Kur’an'a dokunmadan abdestsiz okuyabilir miyiz? Abdestsiz meal veya tefsir okunur mu?

ميزات الطبعة العلم الموضوع
Hanefi Fıkıh Kur'an,
Soru Soran Cevaplayan Hoca
Bir Katılımcının Sorusu Önder Nar  
       
Fetva No: F-13 عدد الزيارة : 4330 الإبلاغ عن خطأ التوصية
   لمؤلف المقالة الكتب الكتب الألكترونية المقالات المقالات حوله    

الكتب للمؤلف
# اسم الكتاب
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع
2 Allah / الله

الكتب الالكترونية للمؤلف
# اسم الكتاب
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع

المقالات للمؤلف
# اسم المقالة
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yardım Edilmesi Caiz midir?
2 Yeniçağ Dini ( Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler II )
3 Vasıl b. Atanın Ra Hutbesi / خطبة الراء لواصل بن عطاء المعتزلي
4 Tefriciyye Salatı ve Şirk Olması İddiası
5 T.C Diyanet İşleri Başkanlığının Organ Naklinin Caiz Olduğuna Dair 3 Mart 1990-13 Sayılı Fetvası
6 Sosyalizm ve Din Üzerine
7 Sevginle Yanmadan Aldığım Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramları ve Türkçe Akaid Kitaplarındaki İçeriği / مفهوم السلف و السلفية و استعمالاتها لدي الاساتذة الاتراك و المصادر التركية الاعتقادية
9 Rüya ve İstiharenin Dindeki yeri
10 Ölümden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kureyşilik Şartı Konusunda Mezheplerin İhtilaf Etme Sebepleri
13 Kurana Göre Sünnetin Korunmuşluğu ve Delilleri
14 Kuran Öğretimini Ücretle Yapmanın Cevazını Örfe Dayalı Hükümler Başlığı Altında İncelemesi Hakkında
15 Kadınların Sünneti Meselesi / حكم الختان عند أهل العلم
16 İnsan Bilinmezi ( Dr. Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler I )
17 İmamlar Kureyşten Olacaktır Hadisiyle Alakalı Yüz Rivayet / مائة رواية حول قرشية الخليفة
18 İmam Suyutinin el İtkan fi Ulumil Kuran İsimli Eseri Hakkında / حول كتاب الاتقان في علوم القرأن للسيوطي
19 İmam Ebu Hanifenin Kelamcılığı
20 İmam Ebu Hanife’ye Göre Hz. Muhammed sas in Peygamberliğine İmanın Hükmü
21 İlhad Dini ( Tanrı Tanımazlık ) Ateizm
22 İbn Kudamenin Haberi Sıfatların Manalandırılmasıyla Alakalı Görüşleri
23 Haberi Sıfatlara İmanda Mananın Allahın İlmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonuçluluk Kanununun Eleştirisi )
25 Ehli Kitabın Peygamberimize İman etmeden Cennete Girmesi İnancının Hükmü
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi İle Zı Arasındaki Fark Ve Türkiye De Yaygın Olan Zı Kullanımının Kökeni
28 Çağımız ve İslam
29 Bertrand Russellin Görüşleri Hakkında

المقالت للتعريف بالمؤلف
# اسم المقالة

Fetva Detayı   

Soru: Bayanların özel muayyen günlerinde türbe yada yatır ziyaret etmesi abdestsiz türbeye girmesi günah mıdır yani mesela mevlana türbesine girmek günah mıdır, caiz midir değil midir? Buna ilaveten kabir ziyareti olur mu diyede ben bir soru sormuş olayım müsadenizle... Çanakkale şehitliğine gidebilir mi mesela?

el Cevab: Kabir ya da kabir hükmünde ki yerleri ziyaretleri dua etmeleri caizdir. Mescidlere girmemelidirler. Ama gereklilik halinde ihtiyacı kadar girip çıkmalarına da cevaz vardır.

Kabir ziyaretinde abdestli olmak şartı yoktur. Kuran okuyacaksanız ezberden abdestsiz okumak caizdir. Ama mushaftan okuyacaksanız abdestli olmanız gerekir. Hayızlı iken kurana dokunmak caiz değildir.

Mülahaza: Ayşe Reşad
-Özel durumundaki kadın, ezberden bildiği sureleri-ayetleri okuyabilir mi?
-sesli- ya da bilgisayardan? Hanefi mezhebinde çok katı ama diğer mezheplerde okunabiliyor dokunmadan..Mesela bizde bir kadın nifas vb. uzun müddet hiç kur'an okumadan duruyor hatta felak-nas-ayetel kürsi bile! nasıl korunacak ki? O kadar uzak durması olur mu hiç?


el Cevab:
 Ezber tekrarı gibi şeyler için içinizden geçirebilirsiniz . Kuran dinleyebilirsiniz bilgisayar, teyp, mp3, mp4, mp5. Korunma ayetlerini korunmak kasdıyla dua olarak okuyabilirsiniz.

Mülahaza: Banu Aksoy Kayadelen
Siz bu fetvaları neye göre veriyorsunuz ,kadını camiden mescidden mezarlıktan türbeden vs vs men eden hadis vs nerdedir.


el Cevab: “Peygamberimiz (Aişe validemize)“mescitten seccadeyi ver
” buyurdu Ben: “Ben hayızlıyım” deyince: “ hayızlı olman senin elinde değildir” buyurdu.
Bu rivayet kadınların namaz kılmadıkları zamanlarda mescide girmesinin caiz olmadığına , girerlerse bir ihtiyaçlarını görüp hemen çıkmalarının uygun olduğuna delildir. Yine bu hadis kocanın eşinden hayızlı iken mescide gidip oradan bir şey alıp gelmesini isteyebileceğine de delildir.

‘’Ben hayız halinde olana da cünübe de mescitte kalmayı helal kılmıyorum.”
Bu hadis namaz kılmayanların ve cünüb halinde olanların mescide girmemelerine dinen girdiklerinde çıkmaları ve orada kalmamaları gerektiğine sarahaten delildir.

Mescit, hayız halinde olana da cünüp olana da helal değildir
Bu rivayet de yine mescitlerin NŞA da namaz kılmayanlara ve cünüb olanlara caiz olmadığını. Mescitlere dini acıdan temiz olduğumuzda girmemiz gerektiğini. Temiz olmayanların girmemesi gerektigine delildir.

Ek 1 ; Fukahanın Konuyla Alakalı Görüşleri:
4 mezhep kadınların hayızlı iken mescidlere girmelerinin haram olduğunda ittifak halindedir.
Zahiri mezhebi mensuplarının çoğunluğu ise mescidlere girmelerine cevaz vermişlerdir. Bu şaz bir görüştür.

Delilleri ;
‘’Bana yeryüzü mescid kılındı’’ hadisi ve
’Mümin temizdir, necis olmaz’’ ve
’Köle iken azat edilen ve efendimize gelip müslüman olan kadına efendimizin mescide kalmasına izin vermesi’’ hadisleridir.

Müşriklerin mescidlere girmesine izin verilmiştir. Kadınların da girmesi hayli hayli caiz olmalıdır.
Delil gösterdikleri hadisler konuyla alakalı degildir. Konuyla alakalı hadisler ise haramlık isbat eden naslardır. Bir konuda nas varsa ictihada mahal yoktur.
Efendimizin mescide kalmasına izin verdiği kadın ve orada kalmasına izin verilmesi zaruret yada özel durum olsa gerektir. Kadının hayızdan kesilmiş olması da muhtemeldir.
Müşrikler ile hayız halindeki kadınların hükümleri bir değildir. Allah ve rasulu bu ikisinin arasını uyarınca ona uymak gerekir.

لا احل المسجد لحائض و لا جنب hadisi,   ‘’Mescidleri cünüblere ve hayızlılara helal etmiyorum, izin vermem’’ .[1]
ان المسجد لا يحل لحائض ولا جنب ‘’mescidlere cunublerin ve hayızlıların girmesi helal degildir’’.[2]
Nisa 43 ayeti de cünübler için mescidlerden zaruret miktarınca ihtiyacını görüp çıkmanın caizliğinin delilidir.

Hayız halinde de durum ona kıyas edilir. Hz Aişe’nin mescide girip seccadeyi alıp çıkması da buna yine delildir.

  •  
  • [1] Ebu Davud I.60
    [2] İbn Mace I.202

  •  

    Kullanıcı Yorumları

    ! Yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.
    Üyelik için lütfen sayfanın üst kısmında yer alan"Üye Giriş | üye ol" linkine tıklayınız.

    Kayıt Ekleyen / Eklenme Tarihi
    Sümeyye Abaci / 10.5.2019



    Eski Eserler


    Eski Eserler Kütüphanesine Hoşgeldiniz!

    Hesap İşlemleri

    Üye değil misiniz? Üye olun!

    Eski Eserlere üye olarak, kütüphanenimiz ve eserlerimiz hakkında paylaşımlardan hesabınız üzerinden faydalabilirsiniz...