Eğitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   Kütüphanelerde   ( 151 )   Şehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
Hit
9129104
Üye 1490
Online Üye 0

Peygamberimizin Bevlinin İçilmesi Rivayetleri Sahih midir?

 Kitap Detayı Kitap No : F-129  
Peygamberimizin Bevlinin İçilmesi Rivayetleri Sahih midir?

Özelliği İlim Dalı Konusu
Hanefi Siyret
Soru Soran Cevaplayan Hoca
Mehmet Biçer Önder Nar  
       
Fetva No: F-129 Hit : 3613 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Makale Yazarına ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakkındaki Makaleler    

Yazara ait kitaplar
# Kitap Adı
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع
2 Allah / الله

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Adı
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع

Yazara ait makaleler
# Makaleler Adı
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yardım Edilmesi Caiz midir?
2 Yeniçağ Dini ( Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler II )
3 Vasıl b. Atanın Ra Hutbesi / خطبة الراء لواصل بن عطاء المعتزلي
4 Tefriciyye Salatı ve Şirk Olması İddiası
5 T.C Diyanet İşleri Başkanlığının Organ Naklinin Caiz Olduğuna Dair 3 Mart 1990-13 Sayılı Fetvası
6 Sosyalizm ve Din Üzerine
7 Sevginle Yanmadan Aldığım Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramları ve Türkçe Akaid Kitaplarındaki İçeriği / مفهوم السلف و السلفية و استعمالاتها لدي الاساتذة الاتراك و المصادر التركية الاعتقادية
9 Rüya ve İstiharenin Dindeki yeri
10 Ölümden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kureyşilik Şartı Konusunda Mezheplerin İhtilaf Etme Sebepleri
13 Kurana Göre Sünnetin Korunmuşluğu ve Delilleri
14 Kuran Öğretimini Ücretle Yapmanın Cevazını Örfe Dayalı Hükümler Başlığı Altında İncelemesi Hakkında
15 Kadınların Sünneti Meselesi / حكم الختان عند أهل العلم
16 İnsan Bilinmezi ( Dr. Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler I )
17 İmamlar Kureyşten Olacaktır Hadisiyle Alakalı Yüz Rivayet / مائة رواية حول قرشية الخليفة
18 İmam Suyutinin el İtkan fi Ulumil Kuran İsimli Eseri Hakkında / حول كتاب الاتقان في علوم القرأن للسيوطي
19 İmam Ebu Hanifenin Kelamcılığı
20 İmam Ebu Hanife’ye Göre Hz. Muhammed sas in Peygamberliğine İmanın Hükmü
21 İlhad Dini ( Tanrı Tanımazlık ) Ateizm
22 İbn Kudamenin Haberi Sıfatların Manalandırılmasıyla Alakalı Görüşleri
23 Haberi Sıfatlara İmanda Mananın Allahın İlmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonuçluluk Kanununun Eleştirisi )
25 Ehli Kitabın Peygamberimize İman etmeden Cennete Girmesi İnancının Hükmü
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi İle Zı Arasındaki Fark Ve Türkiye De Yaygın Olan Zı Kullanımının Kökeni
28 Çağımız ve İslam
29 Bertrand Russellin Görüşleri Hakkında

Yazar Hakkındaki Tanıtım Makaleleri
# Makaleler Adı

Fetva Detayı   

Soru: Peygamberimizin Bevlinin İçilmesi Rivayetleri Sahih midir?

el Cevab: “Bevl”in içilmesiyle alakalı rivayetler 2 sahabi hakkında nakledilmektedir ve içilmesi su olduğu zannıyla gerçekleşmiştir. 
-Bu çerçevede rivayet açısından peygamberimizin ‘’bevli için’’ diye bir emri vs yoktur.
- Sufiyye’nin bazıları akılları sıra Allah Resulunu mübarek kılmak kasdıyla Cübbeli  Hoca’nın ki gibi ifadelerle olayı nakledip  bazılarının  gayreti medeniyyesini harekete geçiriyorlar.. Olayın dini ilimler açısından yeri bu kadardır. 

Peygamberimizin hacemattan sonra kanını uygun bir yere gömmesi için bir çocuğa vermesi de sabittir. O da döküp üstünü toprakla örteceğine kanı içmiş. Efendimiz ona emrettiği şeyi uygulayıp uygulamadığını sorduğunda yalan söylemeyip bir hastalığı olduğunu sen âlemlere rahmet olarak gönderildiğinden belki vucudunun bir parçasını içersem şifa bulurum diye düşünüp içtiğini söylemiş. 
Bu iki rivayet dışında efendimizden başka rivayet yoktur. 

Bunlar sened ilmi açısından makbul senedlerle naklediliyorlar. 
Beşer kanı namaza mani abdesti bozan necis hükmündedir. Beşerin vucut ifrazatının necis olarak anılması tamamen dini nitelemedir. Mesela meni de vucud ifrazatındandır. Tükürükte öyledir, Sümükte. Sümük Şer’i açıdan necis değildir. Sadece müneffir olabilir. İnsan sümüklü mendille namaz kılabilir. Kadın sütü vucud ifrazatındandır ama necis değildir. Gibi...
 
Şimdi ne söylesem ucu Cübbeli Hoca’yı aşağılamaya varacak, ben de aşağılayıcı ifadelerle eleştirmek istemiyorum. 
-En başta ifade etmek istediğim de buydu. Bir şeyi bir şekilde ve uslupla anlatırsan itici olur. Uygun uslupla anlatırsan bilgilendirici olur. 
-Efendimizin bevli için diye bir emri yokken, iması bile yokken sahabei kiram efendimizin bevlini büyük abdestini şifa diye yiyor ve içiyorlardı şeklinde bir başlık atıp bir de buna sahabe nakillerinden delil öne sürmek var. 
Bir de aynı olayı naslarda geldiği üzere nakletmek var. Konuyla alakalı 2 olay var. Bu olayın nakillerinde çok sayıda versiyon var.  Bu nakillere anlamlandırmalar yapan insanlar var. 
-Nakillerde bevli içen sahabi hanım su zannederek içmiş bu açık ve net. Efendimiz ona gülümsemiş onu yoksa içtin mi diye sormuş. Ve bu olayın başka tekrarı yok. 
Diğeri hacemat kanının dökülmesi için görevlendirilen genç bir sahabi kanı dökmeyip içmiş. Kendiliğinden yaptığı birşey. Tekrarı yok... 
Büyük abdestinin birisi tarafından yenilmesi rivayeti de var. Senedi çok zayıf. Önce doğru nakledildiği isbat olmalı ki üzerinde söz söylemeye mecal olsun.
Şimdi zühd ve takva ile alakalı bir disiplin olan tasavvufun 1000 kusur sene önce vefat etmiş Efendimizin bevlini, kanını yemek ya da içmekle emretmesi gibi bir emir nakil ya da ibadet tarzı ya da nefsi emmareden kurtulma tarzı bir Allahın kulu tarafından öngörülmemiş... Durum bu iken, ne dediğini ve niye dediğini çok fazla değerlendirmediğini düşündüğüm birinin ben bu konuyu iddia ediyorum böyledir diye başlayıp, bevl içmeyi ve kan içmeyi dini hale getirmesini ben ancak onun kafasının ve din algılamasının çarpıklığına ve tutarsızlığına yorarım.

 
Bana göre durum şudur;
Efendimizin bevlini yanlışlıkla içmiş birisine efendimiz bevl sana zarar vermesin inşallah diye dua etmiştir. Ve mucize olarak bevl ona zarar vermemiştir.
Aynı şekilde peygamberimize sevgisinden dolayı gönlü kanını dökmeye kıyamayan genç sahabiye verdiği görev kanı ayakaltı olmayan bir yere gömmek iken içmesi sebebiyle başına sıkıntı gelmesin diye dua etmiştir. 

Yani efendimizin bevli ve kanı şifalıdır denilmesi  bir işgüzarlıktır. Efendimizin böyle b r ifadesi yoktur. Emri yoktur. Ve efendimiz 1 defa değil onlarca defa hacemat olmuştur ve kanı toprağa gömülmüştür. Binlerce defa küçük ve büyük abdestini yapmış yine onlar da toprağa gömülmüştür. Şifa efendimizin duası ile Allah tarafından lutfedilir. Şafi yalnızca Allahtır. 

Ve Allah yine efendimizin ifadeleriyle necis şeylerle tedavi olmayı yasaklamıştır. Efendimiz bevl kan ve büyük abdestin necis olduğunu ifade etmişlerdir. Bu necaset namaza mani necaset türündendir. Efendimizin kendi bevli, kanı ve büyük abdestinin de aynı hükümde olduğunu onun bunlara uyguladığı taharetlenme adabından zaten anlıyoruz.

Ama efendimiz âlemlere rahmettir diye düşünen ve bu sebeple de acaba ona özel olarak onun bevli necis olmayabilir şeklinde tereddüt edenler, bunu isbat durumundadırlar.

Hiçbir şekilde efendimizin kendine özel olarak bedeninin ürünlerinin necis olmadığına dair bir ifadesi yoktur. Örneğin bevl bulaşmasından sakındığını ifade eden rivayetler vardır. Gusul abdesti aldığına dair de çok rivayet var. Elbisesine bulaşan meni hakkında sözü şudur, ''Su ile yıkamak temizlik için yeterli olur".  Kurumuş meni'nin su bulunamadığında ovularak kumaştan uzaklaştırılması da necasetin izalesi manasına gelir örneğin...

  • married men affairs i cheated on husband my boyfriend cheated on me with a guy
  • free abortion pill dilatation & curettage pro life abortion
  • metformin metformin metformin
  • gabapentin cost at walgreen gabapentin cost at walgreen gabapentin cost at walgreen
  • Kullanıcı Yorumları

    ! Yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.
    Üyelik için lütfen sayfanın üst kısmında yer alan"Üye Giriş | üye ol" linkine tıklayınız.

    Kayıt Ekleyen / Eklenme Tarihi
    Sümeyye Abaci / 24.5.2019



    Eski Eserler


    Eski Eserler Kütüphanesine Hoşgeldiniz!

    Hesap İşlemleri

    Üye değil misiniz? Üye olun!

    Eski Eserlere üye olarak, kütüphanenimiz ve eserlerimiz hakkında paylaşımlardan hesabınız üzerinden faydalabilirsiniz...