Eğitim Kurumu   ( 2141 )   في الكتب   ( 1659 )   في المؤلفين   ( 4831 )  
في المجلات   ( 786 )   في المكتبات   ( 151 )   في المدن   ( 182 )  
في المقالات   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
مجموع عدد الزوار
9129104
مجموع عدد الاعضاء 1490
Online Üye 0

İnanç Esasları Bilgisine Sahip Olmadan Ruh Eğitimi Almak Doğru Mu

 تفاصيل حول الكتاب رقم الكتاب : F-127  
İyi seviyede bir inanç esasları bilgisine sahip olmadan ruh eğitimi almak neden caiz değildir? Keşf ile akaid esasları öğrenmek dünya ve ahirette kurtuluş için yeterli olur mu?

ميزات الطبعة العلم الموضوع
Hanefi Fıkıh
Soru Soran Cevaplayan Hoca
Bir Katılımcının Sorusu Önder Nar  
       
Fetva No: F-127 عدد الزيارة : 2617 الإبلاغ عن خطأ التوصية
   لمؤلف المقالة الكتب الكتب الألكترونية المقالات المقالات حوله    

الكتب للمؤلف
# اسم الكتاب
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع
2 Allah / الله

الكتب الالكترونية للمؤلف
# اسم الكتاب
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع

المقالات للمؤلف
# اسم المقالة
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yardım Edilmesi Caiz midir?
2 Yeniçağ Dini ( Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler II )
3 Vasıl b. Atanın Ra Hutbesi / خطبة الراء لواصل بن عطاء المعتزلي
4 Tefriciyye Salatı ve Şirk Olması İddiası
5 T.C Diyanet İşleri Başkanlığının Organ Naklinin Caiz Olduğuna Dair 3 Mart 1990-13 Sayılı Fetvası
6 Sosyalizm ve Din Üzerine
7 Sevginle Yanmadan Aldığım Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramları ve Türkçe Akaid Kitaplarındaki İçeriği / مفهوم السلف و السلفية و استعمالاتها لدي الاساتذة الاتراك و المصادر التركية الاعتقادية
9 Rüya ve İstiharenin Dindeki yeri
10 Ölümden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kureyşilik Şartı Konusunda Mezheplerin İhtilaf Etme Sebepleri
13 Kurana Göre Sünnetin Korunmuşluğu ve Delilleri
14 Kuran Öğretimini Ücretle Yapmanın Cevazını Örfe Dayalı Hükümler Başlığı Altında İncelemesi Hakkında
15 Kadınların Sünneti Meselesi / حكم الختان عند أهل العلم
16 İnsan Bilinmezi ( Dr. Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler I )
17 İmamlar Kureyşten Olacaktır Hadisiyle Alakalı Yüz Rivayet / مائة رواية حول قرشية الخليفة
18 İmam Suyutinin el İtkan fi Ulumil Kuran İsimli Eseri Hakkında / حول كتاب الاتقان في علوم القرأن للسيوطي
19 İmam Ebu Hanifenin Kelamcılığı
20 İmam Ebu Hanife’ye Göre Hz. Muhammed sas in Peygamberliğine İmanın Hükmü
21 İlhad Dini ( Tanrı Tanımazlık ) Ateizm
22 İbn Kudamenin Haberi Sıfatların Manalandırılmasıyla Alakalı Görüşleri
23 Haberi Sıfatlara İmanda Mananın Allahın İlmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonuçluluk Kanununun Eleştirisi )
25 Ehli Kitabın Peygamberimize İman etmeden Cennete Girmesi İnancının Hükmü
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi İle Zı Arasındaki Fark Ve Türkiye De Yaygın Olan Zı Kullanımının Kökeni
28 Çağımız ve İslam
29 Bertrand Russellin Görüşleri Hakkında

المقالت للتعريف بالمؤلف
# اسم المقالة

Fetva Detayı   

Soru 1: İyi seviyede bir inanç esasları bilgisine sahip olmadan ruh eğitimi almak neden caiz değildir? 
Soru 2: Keşf ile akaid esasları öğrenmek dünya ve ahirette kurtuluş için yeterli olur mu?

el Cevab: 
C1- Ruh terakkisi sırasında nefsin tabakalarından başlayan bir seyir vardır. Bu yolculuk esnasında çok sayıda hal insana arız olur. Bunlardan başarıyla geçebilmek için ölçülere ihtiyaç duyulur. Bu ölçüler bilinmezse orada bir yerlerde batıla kayılır. Ve vakit kaybedilir.

C2- Keşf ile akaid öğrenilebilir. Ama esas olan bir hocadan öğrenmektir. Peygamberimizin ulemaya emanet ettiği dini bilgilerde tereddüt yoktur. Efendimizin öğrettiği değerler nurdur. Allahtan geldiği kesindir. Kesin vahye dayanır ve tahrif de edilemezdir. Bu sebeple bu şekilde öğrenilen bilgiler de emanet ve kesinlik vardır. Ama kişilerin keşifleri ancak kendilerine ve kendileri gibi olanlara lütuftur. Diğerleri o bilgileri test edemez doğruluklarından emin olamazlar.

Örnekleyeyim; Seyru suluk esnasında çok sayıda olayla karşılaşılır. Allah tecellisi peygamber misali görülmesi, diğer peygamberlerin görülmesi geçmiş salih kulların görülmesi...
Bunlardan alınan bilgi ve duyulan kültür olabilir. Allah görülebilir. Ve görülen varlık görene bazı emirler verebilir. Bu durumda ne yapılacağı konusu sağlıklı bir dini kültürü olmayana müşkil olur.

Ek 1; Allah’ı gören Allah’ı gördüm diye gördüğü şeyi anlatırsa ki çok anlatan vardır. Çoğu Allah’ı tanımadıklarından Allah hakkında yanlış itikadlara düşerek küfre girerler. 
Allah’ı görüp de artık şöyle böyle yapabilirsin diye izin alıp abuk subuk iş yapmaya başlayan çok insan vardır. 
U'bud rabbeke hatta yetiyekel yakin / sana yakin gelinceye kadar ibadet etmen gerekir. Yakine ulaşınca ibadet şartı ortadan kalkar diyenler de olmuştur. 
Keşf halinde bir cihetten Allah’ın tecelli ettiğini görerek artık kabe yerine o cihete dönenler olmuştur. 
Bazen rabbim bana gelir bazen ben rabbime giderim, vs sözleri söyleyerek ortada gezinen çok sayıda ne dediğini bilmez abid vardır. 
Rabiatul adeviyye hakkında yazılanlara bakın şeriat üstü formatta rabbiyle evlendiğini düşündürecek ifadelerle neler neler söylerler. 
Peygamberimizi görüp ondan hadis duyduğunu anlatan ama efendimizin şemailini bilmeyen çok sayıda gafil kendilerini efendimizin eğittiği vehmederek yaşarlar...
Men reani fe kad raani hadisinin fıkhını bilmeden fakih gibi davranılması işte insanı tih çöllerinde gezdirirde gezdirir. 
Onun için şeyh lazımdır. Ve eski ve bilinen bütün şeyhler 
''Seyru suluka girecek adama, tashihi itikad, tashihi ibadat ve tashihi ahlakı farz kılmışlardır.''

Ek 2; Büyüklerin, Allah’la naz makamında olanların sözlerinin seyru sulukta daha sigara bırakmayı halledememiş 'innen nefse le ammerarun bis suu ' durumunda olanlar tarafından tekrar edilmesi bile Allah dostlarıyla edebsizlik ve islam dininde basiretsizliktir.

Müzik, ney flüt ü keman ile Allah’a davet olunacak seviyede fıtratları marazlı insanların ene'l hak demindeki şatahatla uğraşmaları da bir başka bahtsızlıktır. Allah dostlarından bazıları bu aletleri, ''maraza''yı(hasta olanları) islama ısıtmak için kullanmışlardır. Ama fıtratları marazsız müminlerin bu marazlılara gösterilen şefkate özenmemeleri gerekir.

Ömründe hiç zina etmemiş insan zina edip pişman olan sonrada cezasını çekmek iradesi gösterip cenetle müjdelenenlere özenmemesi gerekir. Efendimiz of ile değil o tevbeye övgüde bulunmuştur.

Başını açmayıp direnen ve sonra eğitim alamayanlar bedir ehli gibidirler zannımca... Başlarını açıp okuyan ve sonra 10 sene günahla yaşayıp ortam düzelince tevbe edenler onlara asla denk olamazlar.

 

Kullanıcı Yorumları

! Yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.
Üyelik için lütfen sayfanın üst kısmında yer alan"Üye Giriş | üye ol" linkine tıklayınız.

Kayıt Ekleyen / Eklenme Tarihi
Sümeyye Abaci / 24.5.2019



Eski Eserler


Eski Eserler Kütüphanesine Hoşgeldiniz!

Hesap İşlemleri

Üye değil misiniz? Üye olun!

Eski Eserlere üye olarak, kütüphanenimiz ve eserlerimiz hakkında paylaşımlardan hesabınız üzerinden faydalabilirsiniz...