Eğitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   Kütüphanelerde   ( 151 )   Şehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2196 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 894 )  
Hit
9129104
Üye 1490
Online Üye 0

Çirkinlik ve Cinsel Zayıflık Boşanma Sebebi midir?

 Kitap Detayı Kitap No : F-1130  
Fetvayı okurken aklıma okuduğum bir hadis geldi. Hadis şöyleydi. Bir bayan efendimize gelerek benim eşim çok çirkin ben ondan boşanmak istiyorum eğer evli kalırsam günaha girmekten korkuyorum diye Efendimiz de bu mazereti kabul edip boşatmış bayanı, bu olay sahih mi hocam?

Özelliği İlim Dalı Konusu
Fıkıh Nikah, Boşanma,
Soru Soran Cevaplayan Hoca
سودامين آدي سن, Cemile Çiçek Önder Nar  
       
Fetva No: F-1130 Hit : 343 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Makale Yazarına ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakkındaki Makaleler    

Yazara ait kitaplar
# Kitap Adı
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع
2 Allah / الله

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Adı
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع

Yazara ait makaleler
# Makaleler Adı
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yardım Edilmesi Caiz midir?
2 Yeniçağ Dini ( Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler II )
3 Vasıl b. Atanın Ra Hutbesi / خطبة الراء لواصل بن عطاء المعتزلي
4 Tefriciyye Salatı ve Şirk Olması İddiası
5 T.C Diyanet İşleri Başkanlığının Organ Naklinin Caiz Olduğuna Dair 3 Mart 1990-13 Sayılı Fetvası
6 Sosyalizm ve Din Üzerine
7 Sevginle Yanmadan Aldığım Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramları ve Türkçe Akaid Kitaplarındaki İçeriği / مفهوم السلف و السلفية و استعمالاتها لدي الاساتذة الاتراك و المصادر التركية الاعتقادية
9 Rüya ve İstiharenin Dindeki yeri
10 Ölümden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kureyşilik Şartı Konusunda Mezheplerin İhtilaf Etme Sebepleri
13 Kurana Göre Sünnetin Korunmuşluğu ve Delilleri
14 Kuran Öğretimini Ücretle Yapmanın Cevazını Örfe Dayalı Hükümler Başlığı Altında İncelemesi Hakkında
15 Kadınların Sünneti Meselesi / حكم الختان عند أهل العلم
16 İnsan Bilinmezi ( Dr. Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler I )
17 İmamlar Kureyşten Olacaktır Hadisiyle Alakalı Yüz Rivayet / مائة رواية حول قرشية الخليفة
18 İmam Suyutinin el İtkan fi Ulumil Kuran İsimli Eseri Hakkında / حول كتاب الاتقان في علوم القرأن للسيوطي
19 İmam Ebu Hanifenin Kelamcılığı
20 İmam Ebu Hanife’ye Göre Hz. Muhammed sas in Peygamberliğine İmanın Hükmü
21 İlhad Dini ( Tanrı Tanımazlık ) Ateizm
22 İbn Kudamenin Haberi Sıfatların Manalandırılmasıyla Alakalı Görüşleri
23 Haberi Sıfatlara İmanda Mananın Allahın İlmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonuçluluk Kanununun Eleştirisi )
25 Ehli Kitabın Peygamberimize İman etmeden Cennete Girmesi İnancının Hükmü
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi İle Zı Arasındaki Fark Ve Türkiye De Yaygın Olan Zı Kullanımının Kökeni
28 Çağımız ve İslam
29 Bertrand Russellin Görüşleri Hakkında

Yazar Hakkındaki Tanıtım Makaleleri
# Makaleler Adı

Fetva Detayı   

Soru: Selamün aleyküm hocam. Fetvayı okurken aklıma okuduğum bir hadis geldi. Hadis şöyleydi. Bir bayan efendimize gelerek benim eşim çok çirkin ben ondan boşanmak istiyorum eğer evli kalırsam günaha girmekten korkuyorum diye Efendimiz de bu mazereti kabul edip boşatmış bayanı, bu olay sahih mi hocam?


el Cevab: Böyle bir rivayet var. Buhari hadisidir. Bk. [1]

Sabit b. Kays’ın hanımı efendimize geldi ve eşinin din ve ahlakını şikayet etmediğini ama onunla evli kaldığı takdirde islama uygun olmayan bir büyük cürüm işlemekten korkacak derecede bir iç hali olduğunu söyledi. Efendimiz onun fiziki yaratılışını begenmediğini anlayınca ondan mihir olarak aldığın bahçeyi ona geri verirmisin dedi. O da evet dedi. Efendimiz eşine hediyeyi geir al ve onu boşa buyurdular.

 

عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ رضي الله عنهما أَنَّ امْرَأَةَ ثَابِتِ بْنِ قَيْسٍ أَتَتْ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَقَالَتْ : يَا رَسُولَ اللَّهِ ثَابِتُ بْنُ قَيْسٍ مَا أَعْتِبُ عَلَيْهِ فِي خُلُقٍ وَلا دِينٍ ، وَلَكِنِّي أَكْرَهُ الْكُفْرَ فِي الْإِسْلَامِ. فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : (أَتَرُدِّينَ عَلَيْهِ حَدِيقَتَهُ ؟ قَالَتْ : نَعَمْ . قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : اقْبَلْ الْحَدِيقَةَ وَطَلِّقْهَا تَطْلِيقَةً

 

Ek 1:

Hadisin bu rivayetinde sahabi hanımefendinin adı yoktur. Kadının ismi Habibe bint Sehl’dir. Önceden Hanzala b. Ebi Amir’in nikahındaydı. Kadın güzelliğiyle meşhur ve gerçekten çok güzeldi. Boşanmak istediği kocası Sabit b. Kays ensarın büyük hatiplerinden biridir.
Ayrılmak isteme sebebi bu rivayette net değildir.

İbn Mace’nin rivayetinde şu kayıt vardır. Bk. [2]

"Habibe bint Sehl Sabit b. Kays ile evliydi. O yaratılışı kötü=çirkin biriydi. Kadın efendimize gidip ey Allah’ın Rasulu Allah’tan korkmasam yanıma her geldiğinde onun yüzüne tükürürdüm dedi..."

 

كانت حبيبة بنت سهل تحت ثابت بن قيس بن شماس وكان رجلا دميما فقالت يا رسول الله والله لولا مخافة الله إذا دخل علي لبصقت في وجهه فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم أتردين عليه حديقته قالت نعم فردت عليه حديقته قال ففرق بينهما رسول الله صلى الله عليه وسلم

 

Kadın kocasından çirkinliği sebebiyle nefret ediyordu. Çirkinlik, dinin de ya da ahlakında değildi. Yaratılışını yani görünüşünü begenmiyordu ya da beğenmemeye başlamıştı. Sebep budur.

Hadis kitaplarında kocasının ona vurarak onun elini kırılmasına sebebiyet verdiği ile alakalı nakiller de vardır.
İbn Cerir et Taberi'nin nakillerine bakılırsa kısa boylu simsiyah ten renkli ve çirkin yüzlüydü.
Kadın bu sebeple ona çirkinliği sebebiyle tahammül edemez hale gelmişti. Efendimize boşanmak için başvurduğunda onunla başımı aynı yere koyamam da demişti. Bk. [3]

 

قالت : يا رسول الله لا يجمع رأسي ورأسه شيئا أبدا ، إني رفعت جانب الحياء فرأيته أقبل في عدة ، فإذا هو أشدهم سوادا وأقصرهم قامة وأقبحهم وجها ، الحديث ، وفي رواية ابن ماجه : كان رجلا دميما فقالت : يا رسول الله والله لولا مخافة الله إذا دخل علي بصقت في وجهه

 

Ek 2:
Buhari rivayeti dışındaki rivayetlerin çoğu illetlidir. Özellikle de "kötü=demim" kelimesinin manalandırılması böyledir. 
Habibe’nin islam da ilk eşinden muhalaa yoluyla ayrılan kadın olduğu tesbitleri de yapılmaktadır. 
Bu sebeple ayrılığı isteme sebebinin ne olduğu daha bir önem kazanmaktadır. 
Sebep beden ve yüz çirkinliği ise bundan günümüzde de kadınların eşlerinden bu sebeple ayrılmayı istemelerinin caiz olup olmaması problemi ortaya çıkacaktır. 
Sebep elini kırması ve onu dövmesi ve kötü davranması ise bundan da eşinden dayak yiyen kadınların boşanma istemelerinin caiz olması durumu ortaya çıkacaktır ya da dayağın meşru boşanma sebepleri arasına katılması gerekecektir. 
Eşlerine itaat etmeyen kadınların eşleri tarafından aşırı olmayan vurma = darb ile cezalandırılma yetkisi erkeklere verilmiş bir yetkidir. 
Meşru bir mazeret olmadan eşinden boşanmak isteyen kadının cennetin kokusunu dahi alamayacağı hadisi ortadadır. 
Bütün bunlar kadınların eşlerinden boşanmayı talep etmelerinin meşru sebeplerini delilleriyle incelemeyi gerekli kılmaktadır. 
Bu ise başka bir fetvanın konusudur.
 

Mulahaza: Rumeysa Özdemir
Bu bahsi geçen hadisteki bayan eşinin cinsel anlamda kendini tatmin edemediği için boşanmak istiyor. Hz. Zeyd b. Harisin eşi efendimize gelerek Zeyd’in bakımsız cirkin ve dahi köle olmasını sebep göstererek boşanmak istiyor. Sanırım soruyu soran kişi Hz. Zeyd’in hanımı ile olan bu olayı duydu veya okudu Allahu alem.

 

el Cevab:

Sebep cinsel zayıflık değildir. Cinsel zayıflık boşanmayı talep etmeyi caiz kılan sebeplerden biridir. 


  • Mülahaza: Cemile Çiçek
    O zaman bu hadise dayanarak çirkinliği boşanma sebebi olarak kabul edebiliyor muyuz?

    el Cevab: Çirkinlik tek başına boşanma sebebi değildir. 
    Sahabi hanımefendi tahammülsüz bir güzel kadındır. Güzel kadınların çoğunun güzellikleri kendilerinde kolayca psikolojik problemlere sebebiyet verebilmektedir. 
    Meslek sahibi kadınlarda da değişik psikolojik problemler oluşabilmektedir. Sonradan zengin olan kadınların da mal mülk psikolojilerini bozabilmektedir. 

    Ailesinden miras kalan kadınlar eşlerinden kurtulmaya çalışabilmektedir. 
    Asrı saadetten eşinden boşanmayı isteyen ilk hanım sahabinin örneğine dikkatle bakın. Ben konuyla alakalı 50 yi aşkın rivayette kadının psikolojisini aradım. 
    Ben işte benim, bu kadar güzelim bu adama dininde ya da ahlakında bir laf etmiyorum ama onu görünce yüzüne tüküresim geliyor, ondan boşanmazsam islamda küfre gireceğimden korkuyorum. Onunla başım bir yere gelemez, ondan nefret ediyorum vs. vs…
    Efendimiz kadının bu laflarını duyunca onun tahammülünün olmadığı görüyor ve islamda en sevimsiz helal olan boşanma konusunda eşine bunu boşamak için verdiği mihri sana iade etse razı olur musun diyor. 

    Efendimiz, kadınlar ve erkeklerin sırf yüz ya da beden çirkinliği sebebiyle boşanmalarına mübah dememiştir. Bu rivayet dayanamayan zayıf kadın karekterinin dininin korunmasına yöneliktir.

    Bazı şeyler nasıl ki müellefei kulub a daha toleranslı olarak uygulanabilirse aynı şekilde boşanma konusunda da eşine taatte zayıf kalan ev işinden yılan kadınlara muhalaa hukuku uygulanabilir. 

    Bu bir mübahlık değildir. Zaruret mesabesindeki ihtiyaç sebebiyle mubahlık uygulanmıştır. 
    --
    Muhalaa yani kadının eşinden boşamasını istemesinin meşruluğu kadının boşama hakkı olarak nitelendirilirse dini bir değere medeni hukuk başlığı atılmış olur. 

    Kadınlar çirkin buldukları erkeklerden boşanma hakkına sahiptir dediğinizde, kendi halinde bir güzelliğe sahip kadınlara çok zarar verirsiniz. 

    Ülkemiz hukuk egemen bir toplum değildir. Din egemen bir toplum da değiliz. Ama medeni erkek egemen bir toplumuz. 
    Bir başka ifadeyle ülkemiz kadınları dindarlık sebebiyle zulüm görmüyorlar. Medeni hukuk ve medeni eğitim 100 yıldan beri iktidardadır. 
    Sinirlenince karısını döven erkekler, içki içen, bara pavyona giden gravatlı vs vs erkeklerdir. 
    Allah kadınları Allah’ın emaneti olarak aldınız demektedir. 
    Allah onlarla iyi iletişim kurun onlara hoş muamele edin demektedir. 
    Efendimiz en hayırlılarınız ailelerine en hayırlılarınızdır demektedir. 

    Günümüzdeki bu kadınlara sarkıntılıklar, kaçırmalar, tecavüzler, mobbingler, genel ev kültürü, kadınları masaj salonlarından bar da pavyon da çalıştırmaya kadar kadın ve genç kızların çalıştırıldıkları yerler ve çalıştırmalar medeni hayat tarzıdır. Sinema sektöründe büyük sanatçıların hemen hemen hepsi cinsel istismara ugradıklarını itiraf ediyorlar. 

    Bir kısım medeni erkekler, bir kısım çirkin kadınları işçi olarak güzel kadınları da metres ya da benzer bir işte kullanarak onları aşağılamakta, sömürmektedir. . 
    Allah’a ve ahiret gününe inanan bir erkek bir kadını ancak eş olarak düşünür. Ama maalesef islami olgunlaşması tamamlanmamış bir kısım erkekler de müslüman kadınlara dini değerleriyle örtüşmeyen (geleneksel erkek kültürüyle ) ezmekte ya da incitmektedir. Haklarını gasbedenler de az değildir. 


    شكوتم إلينا مجانيكم ... ونشكو إليكم مجانيننا
    فلولا المعافاة كناكهم ... ولولا البلاء لكانوا كنا


    Siz bize delilerinizi şikayet ettiniz.
    Biz de size delilerimizi şikayet ettik.
     
    Biz sahip olduğumuz iyi haller olmasaydı sizin gibi perişan olurduk, siz de bizdeki nimetler sizde olsaydı iyi insanlar olurdunuz.
     


  • [1] Buhari, es Sahih, h no: 4867
    [2] es Sünen h no:2057
    [3] el Ayni, Umdetul Kari h no: 4971

  • Kullanıcı Yorumları

    ! Yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.
    Üyelik için lütfen sayfanın üst kısmında yer alan"Üye Giriş | üye ol" linkine tıklayınız.

    Kayıt Ekleyen / Eklenme Tarihi
    Muhammed Ender / 30.1.2019



    Eski Eserler


    Eski Eserler Kütüphanesine Hoşgeldiniz!

    Hesap İşlemleri

    Üye değil misiniz? Üye olun!

    Eski Eserlere üye olarak, kütüphanenimiz ve eserlerimiz hakkında paylaşımlardan hesabınız üzerinden faydalabilirsiniz...