Eğitim Kurumu   ( 2141 )   Kitaplarda   ( 1659 )   Yazarlarda   ( 4831 )  
Dergilerde   ( 786 )   Kütüphanelerde   ( 151 )   Şehirlerde   ( 182 )  
Makalelerde   ( 2195 )   Multi Media   ( 323 )   Fetvalar   ( 891 )  
Hit
9129104
Üye 1490
Online Üye 0

(Teberrük)

 Kitap Detayı Kitap No : F-1112  
Soru: Bazı kardeşlerimiz hadis kitaplarında geçen bazı meselelere itiraz ediyorlar mesela buharide geçen bir hadiste Efendimiz abdest alırken, sahabi efendilerimiz efendimizin ağzından burnundan ne çıksa üzerine sürüyorlarmış bereket olsun diye. Bir kardeşim şöyle bir şey sordu Buharî, Hudeybiye antlaşması olayında Urve b. Mes'ud'dan Rasulullah (s.a.v.) ve ashabı hakkında şöyle kaydetmiştir: Vallahi Rasulullah (s.a.v.) ağzından ve burnundan dışarı attığı bir şeyi insanlar kapışıyor, onları başlarına, yüzlerine ve bedenlerine sürüyorlardı. Dedi. Ve sen buna nasıl inanıyorsun aklın bunu nasıl alıyor dedi hocam. Mesele teberrük caiz mi falan değil bu kardeş efendimizin burnundan ağzından çıkan şeyleri sahabiler nasıl eline yüzene sürer diyor. (muhtemelen pis olduğunu düşünüyor) Bu kardeşlerimize böyle meseleleri nasıl izah edelim Not: bu kardeş hadis inkarcısı değildir. Niyetinin iyi olduğumu düşünüyorum ama bazı meseleler aklına takılıyor galiba Bana yardımcı olursanız sevinirim hocam çünkü henüz işin başındayken islamı gidip hadis inkarcılarından öğrensin istemiyorum. ( 26 Mart 2016)
abortion pill abortion pill abortion pill
cialis coupon cialis coupon cialis coupon
abortion pill abortion pill abortion pill
gabapentin and alcohol addiction gabapentin and alcohol addiction gabapentin and alcohol addiction
bystolic generic name linzess patient assistance what is the generic for bystolic
cialis discount coupon cialis coupon coupons for prescription drugs


Özelliği İlim Dalı Konusu
Hanefi Fıkıh
Soru Soran Cevaplayan Hoca
Ali Tok Önder Nar  
       
Fetva No: F-1112 Hit : 983 Hata Bildirimi Tavsiye Et
   Makale Yazarına ait Kitaplar E-Kitaplar Makaleler Hakkındaki Makaleler    

Yazara ait kitaplar
# Kitap Adı
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع
2 Allah / الله

Yazara ait e-kitaplar
# Kitap Adı
1 Şazeliyye Tarikatının Esasları / ترجمة النور الساطع والبرهان القاطع

Yazara ait makaleler
# Makaleler Adı
1 Yezidilik Hak Dinlerden midir? Yezidilere Yardım Edilmesi Caiz midir?
2 Yeniçağ Dini ( Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler II )
3 Vasıl b. Atanın Ra Hutbesi / خطبة الراء لواصل بن عطاء المعتزلي
4 Tefriciyye Salatı ve Şirk Olması İddiası
5 T.C Diyanet İşleri Başkanlığının Organ Naklinin Caiz Olduğuna Dair 3 Mart 1990-13 Sayılı Fetvası
6 Sosyalizm ve Din Üzerine
7 Sevginle Yanmadan Aldığım Bir Nefes Yoktur
8 Selef Selefiyye Kavramları ve Türkçe Akaid Kitaplarındaki İçeriği / مفهوم السلف و السلفية و استعمالاتها لدي الاساتذة الاتراك و المصادر التركية الاعتقادية
9 Rüya ve İstiharenin Dindeki yeri
10 Ölümden Sonra Hayat ( Yeni Bulgular )
11 Men Ente ( Sen Kimsin )
12 Kureyşilik Şartı Konusunda Mezheplerin İhtilaf Etme Sebepleri
13 Kurana Göre Sünnetin Korunmuşluğu ve Delilleri
14 Kuran Öğretimini Ücretle Yapmanın Cevazını Örfe Dayalı Hükümler Başlığı Altında İncelemesi Hakkında
15 Kadınların Sünneti Meselesi / حكم الختان عند أهل العلم
16 İnsan Bilinmezi ( Dr. Alexis Carrel’in Görüşleri Üzerine Değerlendirmeler I )
17 İmamlar Kureyşten Olacaktır Hadisiyle Alakalı Yüz Rivayet / مائة رواية حول قرشية الخليفة
18 İmam Suyutinin el İtkan fi Ulumil Kuran İsimli Eseri Hakkında / حول كتاب الاتقان في علوم القرأن للسيوطي
19 İmam Ebu Hanifenin Kelamcılığı
20 İmam Ebu Hanife’ye Göre Hz. Muhammed sas in Peygamberliğine İmanın Hükmü
21 İlhad Dini ( Tanrı Tanımazlık ) Ateizm
22 İbn Kudamenin Haberi Sıfatların Manalandırılmasıyla Alakalı Görüşleri
23 Haberi Sıfatlara İmanda Mananın Allahın İlmine Havale Edilmesi Metodu
24 Evrenin Mekanik Yorumu ( Sebeplilik-Sonuçluluk Kanununun Eleştirisi )
25 Ehli Kitabın Peygamberimize İman etmeden Cennete Girmesi İnancının Hükmü
26 Din ve Bilim
27 Dad Harfi İle Zı Arasındaki Fark Ve Türkiye De Yaygın Olan Zı Kullanımının Kökeni
28 Çağımız ve İslam
29 Bertrand Russellin Görüşleri Hakkında

Yazar Hakkındaki Tanıtım Makaleleri
# Makaleler Adı

Fetva Detayı   

Soru: Bazı kardeşlerimiz hadis kitaplarında geçen bazı meselelere itiraz ediyorlar mesela buharide geçen bir hadiste Efendimiz abdest alırken, sahabi efendilerimiz efendimizin ağzından burnundan ne çıksa üzerine sürüyorlarmış bereket olsun diye.
Bir kardeşim şöyle bir şey sordu Buharî, Hudeybiye antlaşması olayında Urve b. Mes'ud'dan Rasulullah (s.a.v.) ve ashabı hakkında şöyle kaydetmiştir:
Vallahi Rasulullah (s.a.v.) ağzından ve burnundan dışarı attığı bir şeyi insanlar kapışıyor, onları başlarına, yüzlerine ve bedenlerine sürüyorlardı. Dedi. 
Ve sen buna nasıl inanıyorsun aklın bunu nasıl alıyor dedi hocam. Mesele teberrük caiz mi falan değil bu kardeş efendimizin burnundan ağzından çıkan şeyleri sahabiler nasıl eline yüzene sürer diyor. (muhtemelen pis olduğunu düşünüyor) Bu kardeşlerimize böyle meseleleri nasıl izah edelim
Not: bu kardeş hadis inkarcısı değildir. 
Niyetinin iyi olduğumu düşünüyorum ama bazı meseleler aklına takılıyor galiba
Bana yardımcı olursanız sevinirim hocam çünkü henüz işin başındayken islamı gidip hadis inkarcılarından öğrensin istemiyorum. ( 26 Mart 2016)

el Cevab: Peygamberimizin bedeninden çıkanların temiz olması anlayışı bazı tasavvuf kitaplarında teberrük babında zikrediliyor. 
Efendimizin tükürüğü (bir yiyeceği bir iki defa çiğneyip çocuklara hastalara bereket olsun için yedirilmesi; suyunun artığının içilmesi teberrük kültürümüzde yeri olan şeylerdir. Saçı sakalının korunması da öyledir. (ondan birer parça olmaları hasebiyle )
Bazıları, burun akıntısı, idrarı, kanı, büyük abdesti, menisi vs gibi doğal beden atıklarını da teberrük edilecekler listesine eklemektedir. 
-Peygamberimiz idrardan sakınmayı emretmiş ve kabir azabının çoğunun idrar sebebiyle olacağını haber vermiştir. İdrar ittifakla necistir. (Bazıları daha önce de detayına açıklama getirdiğim çerçevede olan bir iki yanlışlıkla idrar içme naklini efendimizin idrarının teberrüken içilmesi efendimiz tarafından tavsiye edilmiştir. Hatta hastalıklara şifa olur gibi yanlış bir çerçeveye oturmaya çalışmaktadırlar.)
-Büyük abdest (dışkı) necistir ve namaza manidir. Efendimiz ve ehli beytin idrar ve dışkısının tahir olduğunu bazı sufiyyeden başka söyleyen olmamıştır. 
-Kan (kan bedene ya da elbiseye bulaşırsa yıkanması gerekir. Ve namaza manidir. Bununla birlikte bazıları efendimizin kanını içen hizmetçisini azarlamamasını delil olarak öne sürerek onunla teberrük etmenin de caiz olacağını söylemektedirler ve hata etmektedirler. Efendimiz kanı o hizmetçiye uygun bir yere gömmesi için vermiştir. İçmesi için değil. 
---
Peygamberimiz vefat etmiş sahabei kiram onun alemlere rahmet olarak gönderilme görevinin iki değerli unsurunu kuran ve sünneti almışlar korumuşlar ve bize nakletmişlerdir. 
Ortada efendimizin bevlini, kanını içme ve teberrük etme ortamı yoktur. Varsa bir teberrük vesilesi o da kurandır sünnettir. 

Zamanımız insanından bazı hocaların kuranı ve sünneti yudum yudum içmeyi ve yaşamaya çalışmayı tavsiye etmeleri daha uygunken sahbei kiramın efendimizin idrarını içecek kadar onu sevdiklerini söylemeye çalışmaları değerlendirme zaafiyeti olsa gerektir.
Müminler sözü dinlerler sonra en güzeline tabi olurlar.

  • doxycycline doxycycline doxycycline
  • Kullanıcı Yorumları

    ! Yorum yazabilmeniz için üye olmalısınız.
    Üyelik için lütfen sayfanın üst kısmında yer alan"Üye Giriş | üye ol" linkine tıklayınız.

    Kayıt Ekleyen / Eklenme Tarihi
    Sümeyye Abaci / 2.4.2016



    Eski Eserler


    Eski Eserler Kütüphanesine Hoşgeldiniz!

    Hesap İşlemleri

    Üye değil misiniz? Üye olun!

    Eski Eserlere üye olarak, kütüphanenimiz ve eserlerimiz hakkında paylaşımlardan hesabınız üzerinden faydalabilirsiniz...